Auteur Topic: op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)  (gelezen 26627 keer)

aggie

  • Gast
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #60 Gepost op: 11-04-2002, 22:44:05 »
Ook een mooie aanpak Jayne...George is bij ons beiden het meest onmolsmaar ik vind de verschillen niet extreem groot met de rest.

Als je keek hoe onmols Harry en Ellen waren, dan zijn deze drie kandidaten zeer weinig onmols geweest....
Je geeft George nergens een extreem onmolse actie, Jantien 2x en john 1x.

Ook een leuk gegeven ;)








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #61 Gepost op: 11-04-2002, 22:46:34 »
ik zit net op de site van ERIK TKS, dossier finalisten, moet je ook eens lezen! best interessant!


groetjes
vlaming







« Laatst bewerkt op: 11-04-2002, 22:47:44 door vlaming »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #62 Gepost op: 11-04-2002, 23:01:15 »

ik zit net op de site van ERIK TKS, dossier finalisten, moet je ook eens lezen! best interessant!
Inderdaad interessant leesvoer! tnx! :)








aggie

  • Gast
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #63 Gepost op: 11-04-2002, 23:05:58 »

ik zit net op de site van ERIK TKS, dossier finalisten, moet je ook eens lezen! best interessant!


groetjes
vlaming


Ja die Erik TKS kan er wat van!!!
Zeer analytisch opgezet. Volgens mij is hij wetenschapper ;)









Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #64 Gepost op: 11-04-2002, 23:25:23 »
Thx voor de link Vlaming...
Die Erik is erg analytisch en zeer gedetaileerd bezig geweest, ik zag de afleveringen zo weer voor ogen..







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Delilah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Delilah weet wie de mol is
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #65 Gepost op: 12-04-2002, 10:11:02 »
Erik heeft zeker goed op zitten letten, bedankt voor de tip vlaming.

het bevestigd voor mij alleen maar mijn mol, als je het zo op een rijtje zet.
zeker gezien het feit dat de omliggende hints voor de kijker duidelijker zijn dan de hints in het spel zelf, wat verklaard waarom wij als kijker eerder op zijn spoor zaten dan de groep in Portugal.

misschien dachten de makers dat het te moeilijk zou zijn voor ons?

ik dacht het niet toch?

John is het meest onmols van allemaal, jantien het meest nepmols en george het meest mols.

spanneeeeeeend :D









Delilah knows...........she thinks

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #66 Gepost op: 12-04-2002, 10:35:33 »
Kijk, daar heb ik nou wel een beetje moeite mee. Ik bedoel: Jantien komt in veel lijstjes, zoals ook in het lijstje met mogelijke molschade op deze site, als het meest mols (of minst onmols) uit de bus. Maar dat wordt dan gelijk afgedaan als 'nep-mols'.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf Jantien ook al een hele tijd geleden afgeschreven, maar je hecht waarde aan die lijstjes of niet. Dus je kunt niet zeggen 'John is het niet want die scoort het laagst met molse activiteiten, maar Jantien is het ook niet want die scoort het hoogst. Het moet dus George zijn'. Dat gaat er bij mij niet in!

Ik zou het op zich wel een grote mop vinden als het Jantien blijkt te zijn. Zeker op dit forum is er maar een klein groepje dat haar verdenkt. Ik hoop niet dat ze het is, want John of vooral George als mol is leuker, maar het zou wel een giller zijn!








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #67 Gepost op: 12-04-2002, 10:41:42 »
blij dat jullie van de link genoten hebben! ERIK TKS is idd een wetenschapper die (bijna) alles ziet. maar WIDM is dus geen wetenschap en dat verklaart dat ERIK TKS de laatste jaren nogal eens de foute Mol te pakken had op 't eind van een serie. ik maak van de gelegenheid gebruik om ERIK TKS succes te wensen met z'n molkeuze.

Jantien zou imho een goeie mol zijn, ze deed ons allemaal geloven dat haar gekluns écht was, en het kan natuurlijk allemaal geacteerd zijn, in dat geval : chapeau, en we mogen dan zeker niet klagen van te veel positieve acties, ze bracht maar weinig geld in de pot, en ze verknoeide best veel.

groetjes
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

aggie

  • Gast
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #68 Gepost op: 12-04-2002, 10:45:52 »
Jayne, same here.
Ik zit in tweestrijd tussen waarde hechten aan mijn gevoel of aan de cijfers. Ik hou ook niet van termen als nepmols in relatie tot die cijfers. Wel vind ik het belangrijk om een bepaalde waarde te geven aan aanwijzingen, acties etc...
Erik TKS had veel aanwijzingen waar ik draaierig van word en andere waar ik meer mee kan. De waarde kwalifucatie mis ik en ik denk dat veel ver gezochte aanwijzingen richting john of Jantien wijzen en directere aanwijzingen naar George....

Als Jantien de mol is ga ik eerst heel hard :'( :'( :'(
En daarna buigen voor de ongelofelijk mooie prestatie ;) ;) ;)








Offline juultjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben ik
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #69 Gepost op: 12-04-2002, 12:30:52 »
ik vind dat ze het nu al alle drie zo goed hebben gedaan en ook de makers van het programma natuurlijk, omdat ik er absoluut niet uitkom en in verwarring ben gebracht  >:(
maar dat wil niet zeggen dat ik niet denk dat george de mol is hoor!!!









« Laatst bewerkt op: 12-04-2002, 12:31:43 door julia »
always look on the bright side of life

Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #70 Gepost op: 12-04-2002, 15:42:53 »
Nog even terugkomend op de 'puntentelling' van Aggie en Jayne: ook de genoemde onmolse acties zijn discutabel.

Bijvoorbeeld het onthouden van de cijfercode's: als de mol de cijfercode verkeerd zou hebben onthouden, zouden de andere 2 dat onmiddelijk weten. Kan de mol net zo goed zeggen: 'ik ben de code vergeten... en o ja, ik ben de mol voor als je het nog niet wist!'









waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

aggie

  • Gast
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #71 Gepost op: 12-04-2002, 16:00:24 »

Nog even terugkomend op de 'puntentelling' van Aggie en Jayne: ook de genoemde onmolse acties zijn discutabel.

Bijvoorbeeld het onthouden van de cijfercode's: als de mol de cijfercode verkeerd zou hebben onthouden, zouden de andere 2 dat onmiddelijk weten. Kan de mol net zo goed zeggen: 'ik ben de code vergeten... en o ja, ik ben de mol voor als je het nog niet wist!'




Daar ben ik het gedeeltelijk mee eens.
Jantien onthoud twee lettercodes en is mooi binnen de tijd.
John onthoudt er 1, erg simpel, en is ook behoorlijk op tijd met zijn auto.
Als ze beiden 1 punt minder krijgen voor deze acties, wordt de score:

Mijn punten telling komt op
John: 14
George: 12
Jantien: 15










Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #72 Gepost op: 12-04-2002, 16:25:13 »
Wat ik eigenlijk wilde zeggen, Aggie, is dat je je af kunt vragen wanneer een actie nu onmols is.

Als je ervoor zorgt dat een opdracht in ieder geval niet dankzij jou mislukt? Kan ook zijn dat je als mol niet anders kan: als je geen onmolse actie zou ondernemen (dus dat je de actie niet door jou laat mislukken) zou je bijvoorbeeld onmiddelijk opvallen als mol. Dus moet je wel meehelpen aan de opdracht!

Een goed voorbeeld is dus de estaffete-opdracht. Je kunt als mol geen molse acties ondernemen zonder op te vallen!







waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

aggie

  • Gast
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #73 Gepost op: 12-04-2002, 17:02:34 »
Ik begrijp dat Master3L, maar dan kun je heel veel acties schrappen, zoals alle acties tijdens de denkers, doeners, dromers opdracht. Dat gaat imho te ver. Een doel van deze topic is dat al die acties op een rij staan, zodat eenieder ze zelf kn beoordelen. dat hebben Jayne en ik dn ook gedaan. Erger vind ik het als we onmolse acties niet hebben genoemd... :)









Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #74 Gepost op: 12-04-2002, 20:33:49 »
Niet helemaal mee eens, Aggie! Er zijn genoeg onmolse acties geweest zoals het redden van de foto-opdracht door Harry! Naar mijn mening is een actie echt onmols als je een opdracht laat slagen (of laat helpen slagen) door een actie die, als je die niet had gedaan, niet had opgevallen of raar zou geweest zijn! (Volg je me nog?)

Maar hoe dan ook: evenzogoed bedankt voor het op een rijtje zetten van de onmolse acties. Beter een discutabel rijtje dan helemaal geen rijtje.







waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #75 Gepost op: 12-04-2002, 20:56:13 »
Shit, had ik een heel verhaal ingetypt, met onderbouwingen van de kanttekeningen die je bij elke onmolse actie kunt plaatsen, is mijn bericht te lang!  :( Ik druk op de 'terug' knop, is alles weg!   >:(  >:(

Nou ja, ik ben het er dus wel mee eens dat sommige onmolse dingen, helemaal niet zo onmols hoeven te zijn. De belangrijkste opdracht van de mol is om niet ontdekt te worden. Pas daarna kan hij/zij beginnen met saboteren.

Ik ga niet het hele verhaal weer intypen, maar w.m.b. zijn dit de enige 'echte' onmolse acties:

  • Jantien ziet het bouwwerk op de foto Hier hadden ze zeker voorbij gereden als Jantien het niet had opgemerkt en dan hadden ze heel veel tijd verloren.
     
  • Jantien lost het muziekraadsel op (koffie, koffie....) Ook hiermee is veel tijd gewonnen, want het essentieel in het vinden van de volgende aanwijzing.
  • George legt 1400 meter af op waterski's Dick moest natuurlijk nog terugpeddelen, maar een rekensom wijst uit dat hier toch geld mee gewonnen is. En hij had er makkelijk een keer vanaf kunnen vallen.
  • John herkende Karen tussen de druivenstampers Als er in de uitzending niet teveel geknipt is was het inderdaad John die Karen als eerste herkende.
  • George onderschept 1000€ Onmols, zeker omdat hij het geld wist te bemachtigen met zeer sumiere aanwijzingen van Jantien, maar is pas echt onmols als blijkt dat hij geen geld heeft laten verdwijnen. Een half puntje dus. ;)
  • Jantien liedjesopdracht Deed voor een mol teveel haar best
  • Jantien gaat ondanks haar hoogtevrees bovenop een vliegtuig zitten. Onmols, want dit was één van de weinige opdrachten (deze serie) die je met goed fatsoen kon weigeren.
  • Jantien en Harry zetten de bus in vak juiste vak, waarin de boom moet vallen (maar ze slagen niet in de oorspronkelijke opdracht) Onmols omdat de bus volgens mij precies op de goede plek stond als John en George de boom in het midden tussen het 5.000 en het 10.000 vak hadden gemikt.
  • Jantien onthoudt twee cijfercombinaties Half puntje. Als mol had ze kunnen proberen 2 cijfertjes om te draaien
  • John liegt bij de ondervraging Onmols, maar niet omdat hij liegt terwijl de zon al opkomt. De onmolse actie zit er w.m.b. in dat hij niet in een eerder stadium al iets meer had prijsgegeven.
En dan kom ik op:
John: 2
George: 1 en een half
Jantien: 5 en een half

Geeft toch weer een ander beeld. ;)







« Laatst bewerkt op: 12-04-2002, 20:58:01 door Jayne »

aggie

  • Gast
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #76 Gepost op: 12-04-2002, 21:15:33 »
Mooi werk Jayne. Dit is de eerste keer dat ik Jantien hoog op de onmols lijst zie staan ;)
Nu maar hopen dat het niet een kwestie is van naar een theorie te rekenen. We zien het vanavond :)








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #77 Gepost op: 12-04-2002, 21:17:39 »
Oh, ik heb zeker niet geprobeerd Jantien hoog te laten scoren.
En als ik naar John toe had willen redeneren, had ik George wel wat hoger laten scoren! ;)








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #78 Gepost op: 12-04-2002, 21:18:10 »
mooi lijstje Jayne, maar waar staat John en z'n juiste uitspraak? dat kost toch ook €3000?

greetz
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #79 Gepost op: 12-04-2002, 21:21:04 »
Tja, vind ik weer een twijfelgevalletje, Vlaming. Maar het is natuurlijk ook maar mijn eigen interpretatie.

Maar goed, je mag een half puntje bij John optellen, w.m.b.:
John: 2 en een half
George: 1 en een half
Jantien: 5 en een half

Het mag bekend zijn dat ik twijfel tussen George en John en die ontlopen elkaar niet veel imho.