Auteur Topic: op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)  (gelezen 26641 keer)

aggie

  • Gast
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #80 Gepost op: 12-04-2002, 21:23:15 »

Oh, ik heb zeker niet geprobeerd Jantien hoog te laten scoren.
En als ik naar John toe had willen redeneren, had ik George wel wat hoger laten scoren! ;)

Zo bedoel ik het niet Jayne. Maar we hebben allemaal onze gedachten over bepaalde handelingen en ik denk dat we altijd wel wat gestuurd worden door ons gevoel voor een kandidaat.
Ik vind het echt een prima lijst :)








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #81 Gepost op: 12-04-2002, 21:27:50 »
Nou ja, mijn eigen conclusie is iig dat Jantien veel meer echt onmolse acties op haar naam heeft dan de andere twee. Vooral opvallend bij de denkers/doeners/dromers opdracht. Stel je voor dat ze dat eerste bouwwerk hadden gemist! Daar had ze, als ze de mol is, heel makkelijk kunnen saboteren zonder dat het ook maar iemand opgevallen was.








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #82 Gepost op: 12-04-2002, 21:30:49 »
Nou ja, mijn eigen conclusie is iig dat Jantien veel meer echt onmolse acties op haar naam heeft dan de andere twee. Vooral opvallend bij de denkers/doeners/dromers opdracht. Stel je voor dat ze dat eerste bouwwerk hadden gemist! Daar had ze, als ze de mol is, heel makkelijk kunnen saboteren zonder dat het ook maar iemand opgevallen was.

ze kan natuurlijk ook de Mol zijn, een positieve actie verricht hebben om dan later te saboteren..... de DDD opdracht was zeer uitgebreid, ideaal voor de Mol, eerst iets goed doen en dan later toeslaan (idem eigenlijk voor de foto-opdracht)

voor mij zijn dé echte ONmolse acties , deze acties die rechtstreeks geld in de pot brengen

nou mensen, ik denk dat dit mijn laatste post was op 't hoofdforum, laatste post voor de ontknoping dan

groetjes
vlaming







« Laatst bewerkt op: 12-04-2002, 21:34:51 door vlaming »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #83 Gepost op: 13-04-2002, 14:07:18 »
een magere oogst deze keer, in 2e proef kan je niet weten of een actie positief/negatief is omdat we nog niet met zekerheid weten wie de mol is :

Aflevering 10

  • George vindt een gasfles, en uiteindelijk ook de verborgen deur (maar ondanks dit mislukt de opdracht)

  • Enkele goede invallen John, oa met de ballonnen en het koord & sterk bij het kapot schieten van de ballonnen (maar ondanks dit mislukt de opdracht)

  • George ziet het trapje bij de olifant


that's all for now

ciaooo!
vlaming









nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #84 Gepost op: 13-04-2002, 14:38:51 »
Bedankt nog voor de link naar de site van ErikTKS, Vlaming. En compliment aan Erik voor het zo keurig en volledig bijhouden van alle acties en aanwijzingen.

Voor mij is het puur een bevestiging van het feit dan eigenlijk iedereen de mol nog kan zijn. Alle 3 kandidaten doen soms hele on-molse dingen, maar saboteren soms ook opdrachten. Daarbij zijn er naar alle 3 aanwijzingen te vinden. Moeilijk hoor! Ik begin juist weer te twijfelen.

Had ik Jantien als mol afgeschreven begin ik me toch af te vragen of dat gedoe met die enveloppen niet symbolisch is: zij deelt brieven uit aan de anderen, geschreven door de mol (zijzelf?).
En zo kunnen we nog lekker een weekje vooruit....







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #85 Gepost op: 13-04-2002, 15:33:58 »

Had ik Jantien als mol afgeschreven begin ik me toch af te vragen of dat gedoe met die enveloppen niet symbolisch is: zij deelt brieven uit aan de anderen, geschreven door de mol (zijzelf?).
Ik ben blij dat ik niet de enige ben, Tweety!

Ik weet niet, mijn gevoel zegt dat teveel onmolse acties heeft gehad, of niet op de goede plek zat, maar ik zat toevallig ook aan die enveloppen te denken en dat het wel heel 'toevallig' is dat juist Jantien er nog in zit....

Ik ben het met Vlaming eens dat er in deze uitzending niet veel dingen als onmols kunnen worden betiteld, zonder daar gelijk grote kanttekeningen bij te plaatsen.

Die gasfles van George? Neuh, want het was aan het begin van de opdracht en er kon nog zoveel gemold worden.

Dat John als enige wel bovenkwam? Nee, ook niet, want op dat moment kon hij al weten dat het de andere 2 nooit zou lukken.

John die goed overweg lijkt te kunnen met pijl en boog? Durf ik ook niet te zeggen.... Als hij de mol is wist hij wat er nog zou komen en bovendien weten we niet precies hoe lang hij daarover gedaan heeft. Ik zou nog eens moeten kijken, maar ik weet wel dat het me opviel dat er ineens wel heel veel tijd verstreken was. Maar dat kan ook pas bij het trapbouwen gebeurd zijn.

Bovendien heeft John in deze aflevering ook 2 molse acties op zijn naam staan, terwijl ik de andere 2 daar niet echt op kon betrappen. Eén hele erge en een wat mindere: De deur 'toevallig' zo plaatsen dat de plek waar gehakt moest worden verborgen was en de fles met het grootste bedrag opduiken.

Sorry, dat laatste is misschien offtopic, maar ik moest het toch ff kwijt...  :D








aggie

  • Gast
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #86 Gepost op: 13-04-2002, 15:38:16 »
In mijn ogen waren er geen echte onmolse acties in deze aflevering. Hoogstens de kleintjes die vlaming noemt. Maar die veranderen niets aan het beeld...








aggie

  • Gast
Re: op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #87 Gepost op: 13-04-2002, 17:07:49 »
Ik heb de lijst van Jayne aangevuld. Ik kom met 1 onmolse actie, van George (het vinden vd trap). De rest vd aflevering heb ik geen acties gezien die iets onomstreden opleverden....

  • Jantien ziet het bouwwerk op de foto Hier hadden ze zeker voorbij gereden als Jantien het niet had opgemerkt en dan hadden ze heel veel tijd verloren.
  • Jantien lost het muziekraadsel op (koffie, koffie....) Ook hiermee is veel tijd gewonnen, want het essentieel in het vinden van de volgende aanwijzing.
  • George legt 1400 meter af op waterski's Dick moest natuurlijk nog terugpeddelen, maar een rekensom wijst uit dat hier toch geld mee gewonnen is. En hij had er makkelijk een keer vanaf kunnen vallen.
  • John herkende Karen tussen de druivenstampers Als er in de uitzending niet teveel geknipt is was het inderdaad John die Karen als eerste herkende.
  • George onderschept 1000€ Onmols, zeker omdat hij het geld wist te bemachtigen met zeer sumiere aanwijzingen van Jantien, maar is pas echt onmols als blijkt dat hij geen geld heeft laten verdwijnen. Een half puntje dus.
  • Jantien liedjesopdracht Deed voor een mol teveel haar best
  • Jantien gaat ondanks haar hoogtevrees bovenop een vliegtuig zitten. Onmols, want dit was één van de weinige opdrachten (deze serie) die je met goed fatsoen kon weigeren.
  • Jantien en Harry zetten de bus in vak juiste vak, waarin de boom moet vallen (maar ze slagen niet in de oorspronkelijke opdracht) Onmols omdat de bus volgens mij precies op de goede plek stond als John en George de boom in het midden tussen het 5.000 en het 10.000 vak hadden gemikt.
  • Jantien onthoudt twee cijfercombinaties Half puntje. Als mol had ze kunnen proberen 2 cijfertjes om te draaien
  • John liegt bij de ondervraging Onmols, maar niet omdat hij liegt terwijl de zon al opkomt. De onmolse actie zit er w.m.b. in dat hij niet in een eerder stadium al iets meer had prijsgegeven.
  • John kiest de juiste uitspraak
  • George ziet de trap bij de 'olifant rots'. Dit is onverdacht, omdat Jantien de fles zal pakken...maar had hij wel een keuze. Half puntje


Totaal:
John: 2
George: 2
Jantien: 5 en een half









Offline imka

  • Forumlid
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #88 Gepost op: 13-04-2002, 17:15:36 »
Misschien dit ? Wanneer George en John in de kerker naast Jantien zitten : Jantien toont het touw door een opening in de muur. George reageert direkt : "heis het touw eens John" - en "dan heisen we jou d' er uit" - hij laat hier geen tijd verloren gaan. Als hij de Mol zou zijn, weet hij natuurlijk wel dat het moeilijkste (balken) dan nog komt.









aggie

  • Gast
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #89 Gepost op: 13-04-2002, 17:19:35 »

Misschien dit ? Wanneer George en John in de kerker naast Jantien zitten : Jantien toont het touw door een opening in de muur. George reageert direkt : "heis het touw eens John" - en "dan heisen we jou d' er uit" - hij laat hier geen tijd verloren gaan. Als hij de Mol zou zijn, weet hij natuurlijk wel dat het moeilijkste (balken) dan nog komt.


Ik vind het een hele goeie. In de loop van gisteren is er echter een selectie van de onmols gedrag lijst gemaakt met die acties die wezenlijk bijdroegen tot het slagen vd opdracht (of onnodige verstoring voorkwamen). Het totale lijstje zal ik hier zo ook nog eens plaatsen...








aggie

  • Gast
Re: op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #90 Gepost op: 13-04-2002, 17:24:13 »
Hierbij alle onmolse acties, waarvan hierboven dus een selectie is gemaakt:


ONMOLS!!


Aflevering 1

  • op de Australische methode abseilen levert 1000€ extra op : Harry, John, Paméla, Kerstin, Ellen en Prince dalen op deze manier af, bovendien is Harry de eerste om voorover naar beneden te gaan, moedgevend voor de anderen, past niet bij de mol
  • John scoort extra door George te overtuigen naar beneden te gaan.
Aflevering 2

  • George vindt het antwoord Jorge Golaco

(het rare is dat het goede antwoord eigenlijk Jorge Colaço is, levert George hier een tip naar zichzelf? misschien dus niet als onmols; maar mols te interpreteren!)
  • Jantien ziet het bouwwerk op de foto
  • Jantien lost het muziekraadsel op (koffie, koffie....)
  • George merkt het 2e bouwwerk op (dat met het groene dak, je kunt er niet naast kijken!)
  • George ontdekt op de kaart Solar de Matteus (maar de opdracht is toch al om zeep, weet de mol, niet echt onmols dus, integendeel iets goed doen als het toch niets meer kan opleveren is mols)
  • George legt 1400 meter af op waterski's (is slechts ten dele onmols, de Mol weet immers dat Dick terug moet peddelen)
  • John herkende Karen tussen de druivenstampers
Aflevering 3

  • George onderschept 1000€ (moffelt het geld echter snel weg van de camera, en zou het dus ook weggegooid kunnen hebben)
  • John die de volgende fietser een flink end op gang duwt.

Aflevering 5

  • Jantien doet haar uiterste best om de liedjesopdracht te laten slagen
Aflevering 6

  • John & Harry geven waarschijnlijk fout antwoord op vraag ivm kwaaltjes jeugd om zo toch geld in de pot te krijgen
  • tijdens een intermezzo filmpje zien we Jantien, Prince, Harry en John studeren in hun boekje met aanwijzingen
  • Jantien gaat ondanks haar hoogtevrees bovenop een vliegtuig zitten.

Aflevering 7

  • John en Prince raden de juiste uitspraak
Aflevering 8

  • George doet erg zijn best om de kofferopdracht te laten slagen en liegt als enige niet
  • George en John laten de boom vallen in het 5000 euro-vak (maar 10000 euro had ook gekunt)
  • Jantien en Harry zetten de bus in vak juiste vak, waarin de boom moet vallen (maar ze slagen niet in de oorspronkelijke opdracht)
Aflevering 9

  • John schrijft de lettercombinatie op de auto om deze niet te vergeten
  • Jantien onthoudt twee lettercominaties
  • John liegt bij de ondervraging
Aflevering 10

  • George vindt een gasfles, en uiteindelijk ook de verborgen deur (maar ondanks dit mislukt de opdracht)
  • Enkele goede invallen John, oa met de ballonnen en het koord & sterk bij het kapot schieten van de ballonnen (maar ondanks dit mislukt de opdracht)
  • George ziet het trapje bij de olifant
  • George reageert direkt : "het is het touw eens John" - en "dan heisen we jou d' er uit", nadat Jantien het touw getoond had.
Als ik goed geteld heb, kom je dan op:
John: 11
George: 10
Jantien: 7

Maar hierbij is er totaal geen kwalificatie aan de acties gegeven, dus is de telling imho omstreden...







« Laatst bewerkt op: 13-04-2002, 17:25:44 door Aggie »