Auteur Topic: Iedereen gelijke kansen  (gelezen 16836 keer)

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #40 Gepost op: 6-03-2002, 12:17:35 »
Nioc was in mijn ogen geen goede Mol, hij heeft nl ooit iets verbeterd waardoor er een veel grotere kans bestond dat er geld in de Pot kwam.  Ging over een rekensom, denk in afl 1 of zo.  Dit is iets wat in mijn optiek een Mol nooit mag doen







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #41 Gepost op: 6-03-2002, 13:28:34 »
Nico was misschien niet de beste mol, maar ik denk niet dat je kunt stellen dat de Mol nooit iets goed mag doen. Naast de taak om de pot zo laag mogelijk te houden is het natuurlijk ook van belang dat hij/zij niet opvalt, danwel verdenking van zich afschudt. Door simpelweg alles fout te doen of te weigeren valt de Mol wel heel erg snel door de mand, dacht ik zo.

Maar waar mijn betoog eigenlijk op neerkwam, was dat mensen geneigd zijn de prestaties van anderen af te meten aan hun eigen kunnen. Je merkt het hier al op het forum in de reacties op het abseilen van George. Mensen die het zelf eng vinden, vinden de angst van George begrijpelijk, terwijl de mensen die er geen angst voor hebben denken dat hij zich aanstelde. Tja...en wat is dan de waarheid.








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Mr._Jones

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #42 Gepost op: 6-03-2002, 13:38:50 »
Mee eens Jayne! Als iemand een opdracht doet mislukken test je het altijd aan de geloofwaardigheid die je er zelf aan hecht (moeilijkheid van de opdracht) en van de persoon die de fout maakt (schat je die persoon hoger in?).
Ik zelf bepaal mijn mol (die ik nu nog niet concreet heb) echter wel op het feit dat een mol nooit een opdracht kan "redden".
Aan de andere kant: Jantien zag dat ding vanuit de trein terwijl de rest half sliep. Toch vind ik haar nog verdacht...

Moeilijk, moeilijk...

Een vriendin van mij vind John trouwens te lekker om de mol te kunnen zijn... Zijn jullie het hiermee eens of is dat meer iets voor een andere topic?  ;D







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
You don't wanna fall apart this time

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #43 Gepost op: 6-03-2002, 14:43:08 »
mee eens dat een Mol nie moet opvallen, maar als alle andere kandidaten iets niet weten of verkeerd doen, moet de Mol dat ook doen en nie verbneteren, want juist daardoor valt ie op en komt er geld in de pot. 2 dingen die de Mol niet zou willen.

Vandaar dat ik ook moeilijk jantien als Mol kan zien, koffie koffie en dat wateroput ding in de trein







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #44 Gepost op: 6-03-2002, 14:51:00 »
dat zie je verkeerd de mol heeft 2 proiriteiten:
1. dat hij niet ondekt wordt
2. proberen te saboteren

maar om de eerste prioriteit veilig te stellen moet hij/zij soms nummer 2 vergeten.
en wat is er dan beter om goed je best te doen.
snap je
een mol saboteert ongezien(en dat laten ze dan echt niet zien) en zal hardstikke z'n best doen voor een opdracht die toch al gedoemd is te mislukken







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #45 Gepost op: 6-03-2002, 16:15:40 »
met je eens cora, maar in dit geval hadden de kanidaten de opdracht laten mislopen door een rekenfout en ging Nico (de Mol) de fout verbeteren. was dus en opvallend en hij zorgde hiermee rechtstreeks voor een verhoogde kans op geld in kas. Dat zou niet mogen zijn.

Zo zou ik Jantien ook een slechte Mol vinden, zie het herkennen van koffie koffie en dat bouwwerk. Als zij niets zie, hadden george en karen dat niet gezien, opdracht mislukt en het was niet opgevallen want karen en george hadden het ook nie herkend.








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Hondje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #46 Gepost op: 6-03-2002, 16:19:59 »

Citaat


Een vriendin van mij vind John trouwens te lekker om de mol te kunnen zijn... Zijn jullie het hiermee eens of is dat meer iets voor een andere topic?  ;D


hihi...afgaande op John's uiterlijk zou hij een perfecte mol zijn. Cool!
8)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #47 Gepost op: 6-03-2002, 18:29:09 »

Citaat

Een vriendin van mij vind John trouwens te lekker om de mol te kunnen zijn... Zijn jullie het hiermee eens of is dat meer iets voor een andere topic?  ;D


Ja, in het nu al beroemde 'Huiskamer-forum' ;).







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #48 Gepost op: 6-03-2002, 21:20:49 »
Jayne,

Ik vind je uiteenzetting of de Mol van dichtbij aan 't werk te zien een voordeel dan wel een nadeel is, een ongelooflijk staaltje van correct denkwerk.

Anyway, iedereen zou toch ongeveer evenveel voordeel als nadeel hiervan moeten vinden om het een beetje eerlijk te houden.
Dus blijf ik bij mijn theorie dat de Mol zo weinig mogelijk in het kleinste groepje wordt afgezonderd.

Ik wacht nog steeds tot er iemand per kandidaat de afzonderingscijfers in het kleinste groepje per opracht kan leveren. En dit uiterraard voor afleveringen (Vlaanderen en Nederland) van vorig jaar.
Als we die cijfers hebben, dan kunnen we ze toetsen aan de "Iedereen gelijke kansen" theorie.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #49 Gepost op: 6-03-2002, 21:47:59 »
Oei Regi, ik ga er bijna van blozen!
Tnx!  :-* :)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline molman_2

  • Forumlid
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #50 Gepost op: 6-03-2002, 22:01:27 »

Maar als de mol zo vaak weg is is de kans dat de mol uberhaupt kan saboteren veeeeeeeeeeeel kleiner, duzzzz..... ???







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #51 Gepost op: 6-03-2002, 22:06:58 »
Niet weg, maar bezig met een andere opdracht.
Of in een soort coördinerende rol, een beetje zoals Karen en Kerstin bij de portvatenopdracht.
Beste voorbeeld daarvan is Hugo in de Vlaamse Mol 2, die samen met een andere kandidaat (Carine?) moest bepalen welke van de andere 3 groepjes welke opdracht moesten doen en bovendien hoeveel geld ze daarmee konden verdienen. Prachtige positie voor de Mol! :)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #52 Gepost op: 6-03-2002, 23:00:42 »

Citaat

...Beste voorbeeld daarvan is Hugo in de Vlaamse Mol 2, die samen met een andere kandidaat (Carine?) moest bepalen welke van de andere 3 groepjes welke opdracht moesten doen ...

Waren er toen nog veel kandidaten over ?
Je spreekt over Hugo en nog iemand (Carine) en verder over drie gropejes (ik veronderstel ook van twee personen). In dat geval hebben we 4 groepjes van twee personen, en is de Mol nog steeds in de grootste groep (teven ook wel de kleinste) ondergebracht.
Dus gaat onze vlieger hier nog steeds op...







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #53 Gepost op: 7-03-2002, 15:18:47 »
Citaat


Dus gaat onze vlieger hier nog steeds op...
Toch niet, Regi.
Ik heb het nog even nagelezen, maar Hugo en Carine werden dus uit de groep gehaald. Zij moesten tevens uit de overgebleven kandidaten kiezen wie precies welke opdracht gingen doen. M.a.w. de overige groepjes waren dus niet van te voren samengesteld! Dit werd overgelaten aan de Mol! Door de spelleider werd de groep in eerste instantie dus alleen maar gesplitst in een grote en een kleine (2 pers.) groep. Maar iedereen had natuurlijk wel een gelijke kans om met Hugo het coordinerende duo te vormen, dus wat dat betreft...
Overigens was dit een opdracht uit aflevering 1.

Maar om ook nog even een voorbeeld te geven van een opdracht waar het wel een voordeel was om dichtbij de Mol te zijn:
Ik denk dat dat zeker het geval was bij de 'Inbraak In Museum' opdracht van Sigrid en Nico in de Nederlandse Mol 2. Sigrid heeft toen heel goed doorgehad dat Nico niet erg voorzichtig bezig was om niet op te vallen. Zo liep hij hard te stampen toen hij de trap op ging. Ik denk dat deze opdracht Sigrid zeker heeft geholpen bij haar Molkeuze.

Al met al denk ik dat de makers zeker zullen proberen de groepjes niet steeds dezelfde samenstelling te geven en ook om niet steeds dezelfde persoon te 'isoleren'. Maar of dat er nu te maken heeft dat ze iedereen een gelijke kans willen geven om de Mol te aanschouwen....?







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #54 Gepost op: 7-03-2002, 23:00:43 »
Misschien ook geen slecht uitgangspunt : Iemand zoeken die ongeveer evenveel aanwezig geweest is bij alle andere kandidaten over alle opdrachten heen.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #55 Gepost op: 8-03-2002, 23:23:12 »
Ai,

...dacht ik toen George werd afgezonderd met Jantien, dat was het dan voor de "gelijke kansen" theorie.

Gelukkig wisten de programmamkers even te melden dat "George en Jantien door de groep waren gekozen" voor de muzikale opdrtacht.
Ja, dat heeft Angela ook niet in de hand.
Nu is Jantien wel wat bevoordeeld, maar ja, dat is niet zo erg omdat ze toch George niet verdenkt.

This theory is still doing well fo'ks
George is the (best) Mole (we ever had)







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

aggie

  • Gast
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #56 Gepost op: 9-03-2002, 12:11:45 »

Citaat

Ai,

...dacht ik toen George werd afgezonderd met Jantien, dat was het dan voor de "gelijke kansen" theorie.

Gelukkig wisten de programmamkers even te melden dat "George en Jantien door de groep waren gekozen" voor de muzikale opdrtacht.
Ja, dat heeft Angela ook niet in de hand.
Nu is Jantien wel wat bevoordeeld, maar ja, dat is niet zo erg omdat ze toch George niet verdenkt.

This theory is still doing well fo'ks
George is the (best) Mole (we ever had)


Goede theorie, maar waarom is George zo goed in geld verdienen in afl 5? Hij speelde een belangrijke rol door enkele keren specifieke stukjes van de liedjes voor te doen. Ondanks zijn magere zangprestaties was hij daarin zeer duidelijk :-/


Uiteindelijk gaat het erom wat ze allemaal doen en niet wie met wie. ;D







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #57 Gepost op: 9-03-2002, 12:47:59 »

Citaat



Goede theorie, maar waarom is George zo goed in geld verdienen in afl 5? Hij speelde een belangrijke rol door enkele keren specifieke stukjes van de liedjes voor te doen. Ondanks zijn magere zangprestaties was hij daarin zeer duidelijk :-/


Uiteindelijk gaat het erom wat ze allemaal doen en niet wie met wie. ;D


Waarom? Omdat het voor Jantien nogal gaat opvallen als hij dat fout gaat doen, als zij al die dingen gaat zingen. Nu stemt Jantien dus niet op George - lijkt me voor hem wel zo handig ;).







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #58 Gepost op: 9-03-2002, 13:17:16 »
Als jou theorie klopt, Regirobert, dan help ik je een handje:
Jantien en George: allebei afgezonderd van de rest (liedjes opdracht)
Kerstin: afgezonderd van de rest (kidnap opdracht)

Het valt me trouwens op dat Kerstin wel er veel afgezonderd werd.  :-* Misschien is ze daarom wel afgevallen... dat ze de mol niet zo vaak bezig kon zien...
Dan zou dat eigenlijk weer betekenen dat in elk groepje waar kerstin zat, de mol niet was, maar dat lijkt me ook erg onwaarschijnlijk. De mol had wel in het groepje van de dromers kunnen zitten( daar zat Kerstin ook in), dan kon Kerstin daar toch niet zoveel contact mee krijgen, maar je gaat toch niet als mol in een dromers groepje??
maar dan zou dus ook, volgens mijn theorie, de afvaller voor volgende week nú het meeste zijn afgezonderd. Maar die kan dan juist heel dicht bij de mol zijn, want iedereen waarmee hij/zij het meest in een groepje is, kan hij/zij ook het beste bekijken. En verdenkt dus meestal iemand van zijn/haar groepje... Dan zou dát weer betekenen dat de mensen die het meest rond Kerstin waren de mol dus niet zijn, omdat zij die zou verdenken...
Ik geloof zelf dat er wel het een en ander uit de executie- stemmen kan worden afgeleid, in het begin, bij de eerste afvaller kan dat nog niet zo goed, maar ik denk dat inmiddels wel kan worden gezegd wie de mol niet kunnen zijn.
beetje verwarrend, maar goed. ::)
ciao.








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #59 Gepost op: 9-03-2002, 13:52:15 »
regi, nog even over dat iedereen de mol ongeveer even vaak aan het werk kan zien: kerstin werkte vorige week bij de 3hoek opdracht het nauwst samen met george. als hij de mol is heeft ze hem dus al eens goed aan het werk gezien, en is nou een ander aan de beurt... daarom werd ze afgezonderd van de rest van de groep. ik denk trouwens dat de redactie heus wel weet dat degene die ze alleen opsluiten, een grote kans maakt om eruit te vliegen, dus dat vind ik nogal lullig... er is nu nog maar 1 dromer over, niet zo veel meer dus. maar of ellen gaat winnen... ik vraag het me af. volgens mij komen de volgende mensen in de finale: george, harry en jantien...
Door







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!