Auteur Topic: Iedereen gelijke kansen  (gelezen 16837 keer)

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #60 Gepost op: 9-03-2002, 20:27:27 »
Inderdaad, zoals hier wordt vermeld was Kerstin al eens lange tijd samen met George, was dus teveel bevoordeeld, en werd dus deze keer van hem afgezonderd.
Waarom heeft men anders Kerstin uitgekozen om ontvoerd te worden ? Ik geloof hier niet in een loterij of toeval.

Ik blijf de "Iedereen gelijke kansen theorie" een goede maatstaf om de Mol te vinden, deze tehorie wordt met elke aflevering bevestigd.

Jaja, George, het ziet er niet goed uit, zo vroeg ontmaskerd !
Maar treur niet hoor, jij bent veruit de sympathiekste Mol allertijden.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #61 Gepost op: 10-03-2002, 12:23:00 »
Gisteren nog even met Nico gesproken. Hij is het zeker niet oneens met de theorie in dit topic. Hij vermeldde ook dat hij zeer weinig in het kleinste groepje werd ondergebracht.

Waar ik echter mee zit is Jantien.
Zij heeft totnutoe nogal waak de kans gehad om bij geroge in de buurt te zijn.
Is dit een indruk of kan iemand dit met cijferwerk nagaan.

Graag had ik ook een overzicht gehad van de indeling in groepjes per opdracht per aflevering.
Kan iemand mij hieraan helpen ? Indien niet zal ik er even werk van maken.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #62 Gepost op: 10-03-2002, 19:09:50 »

Citaat

Graag had ik ook een overzicht gehad van de indeling in groepjes per opdracht per aflevering.
Kan iemand mij hieraan helpen ?
Als je op deze site bij 'Overzichten' en dan 'Mollen en Geldzakken' kijkt, krijg je een aardige indruk.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #63 Gepost op: 10-03-2002, 22:35:29 »
Jayne, dat klopt wel, maar ik zou een "intelligent" overzicht wensen.

Het vormen van groepjes is alleen van tel indien dit gestuurd wordt door de programmamakers.

Indien bijvoorbeeld iedereen zijn vingertje in de lucht steekt om deel te nemen aan een proef, en Angela duidt de kandidaten aan, dan kan je dat beschouwen als "geselecteerd" door de programmamakers.
Ook de ontvoering van Kerstin, waardoor Kerstin werd afgezonderd, was een keuze van de programammakers.
Bij het paralellen werden imho John en prince ook afgezonderd door de programmamakers.
En hoe zat het met onze druivenpluksters ?

De "muziekopdracht met orkest" echter niet, omdat men hier vermeldde dat de groep de twee kandidaten had gekozen (George en Jantien). Zij waren dus niet gekozen door het WIDM team.

Ook het begrip kleinste groep kan je intelligent gaan bepalen.
Denk hierbij aan Dromers (4 pax), Doeners (3 pax) en Denkers (3 pax). Toch is hier in mijn ogen de dromers de kleinste groep (uh ?), omdat beide andere groepen zoveel met elkaar in contact kwamen (telefonisch en fysisch) dat ze als een grotere, gehele groep (6 pax) kon beschouwd worden.

Kunnen jullie nog volgen ??
Ik had graag een overzicht gehad van alle opdrachten waarbij groepen werden samengesteld door de programmamakers.
Belangrijk is hierbij dan vooral de samenstelling van de kleinste groep, omdat ik ervan uit ga dat de Mol door de programmamakers zo weinig mogelijk in de kleinste groep wordt afgezonderd.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #64 Gepost op: 10-03-2002, 22:42:24 »

Citaat

En hoe zat het met onze druivenpluksters ?


Angela vroeg bij die opdracht om 'twee dames die wat gewicht in de schaal konden leggen'. Nou dat moesten dus wel vrouwen zijn en aangezien Karen en Kerstin de wat stevigere dames van 't stel zijn was 't wel erg logisch dat zij die opdracht gingen doen.

Dus eigenlijk zijn Karen en Kerstin ook door de programmamakers gekozen, want dit was 'n opdracht die alleen voor hen tweeen was weggelegd (de Portugese druivenpluksters waren ook allemaal wat stevig en als je daar dan 'n Jantien, Pamela of Ellen tussen zet, ja dan wordt 't herkennen wel erg gemakkelijk!).







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline imka

  • Forumlid
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #65 Gepost op: 10-03-2002, 22:43:56 »

Citaat

ik zou een "intelligent" overzicht wensen.

Ik had graag een overzicht gehad van alle opdrachten waarbij groepen werden samengesteld door de programmamakers.
Belangrijk is hierbij dan vooral de samenstelling van de kleinste groep, omdat ik ervan uit ga dat de Mol door de programmamakers zo weinig mogelijk in de kleinste groep wordt afgezonderd.

Video terugspoelen, kijken en noteren dan maar RegiRobert.
Veel plezier !
Laat ons iets weten !







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #66 Gepost op: 10-03-2002, 22:50:29 »

Citaat

Gisteren nog even met Nico gesproken. Hij is het zeker niet oneens met de theorie in dit topic. Hij vermeldde ook dat hij zeer weinig in het kleinste groepje werd ondergebracht.




Nou mooi dat je Nico gesproken heb maar wat zegt dat over de mol van dit jaar??
sorry dit slaat echt nergens op...Open een topic in de huiskamer........Nico zei:  :)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #67 Gepost op: 10-03-2002, 23:23:10 »
Ik ben het volledig eens met Han : Het kiezen van Kerstin en Karen als druivenpluksters werd gestuurd door het WIDM team.
Dus 1 puntje bij voor Kerstin en Karen voor de rangschikking wie werd het minste afgezonderd in het kleinste groepje.

Imka, ik ga er één dezer dagen aan beginnen.
Alleen alf.1 heb ik niet op video, maar toch ga ik al een poging ondernemen met als uitgangspunt dat George de Mol is:

Laten we al even nadenken over aflevering 1 :
- Opdracht 1 (Abseilen). Eigenlijk geen afzondering, tenzij er iemand van het WIDM team (Angela ?) duidelijk invloied heeft uitgeoefend om te bepalen wie mocht blijven bij het bepalen van de bagage. Help mij, ik kan me dit niet echt herinneren.
- Opdracht 2 : Porto wijn. Hier worden de groepen samengesteld door WIDM.
Karen en Kerstin zitten in de kleinste groep.
Indien George de Mol zou zijn, dan worden Jantien en Ellen bevoordeeld omdat zij in zijn groepje zitten.
Jantien en Ellen hebben hier elk een voordeel-punt, omdat ze dan bevoordeeld zouden zijn. Karen en Kerstin zijn benadeeld.

Aflevering 2:
- Opdracht 1 (doeners, denkers en dromers).
 De groepen worden min of meer gestuurd door Angela.
 De dromers zijn in elk geval benadeeld omdat ze George niet aan het werk zien. Een nadeel-punt dus voort Dick, Paméla, Ellen en Kerstin.
- Opdracht2 (regatta) : Karen en Kerstin (2 dames die gewicht in de schaal kunnen leggen) worden min of meer door Angela gekozen. Zij worden afgezonderd van de groep en krijgen elk een nadeel punt.
- Opdracht 3 (herkennen druivenpluksters).
 Harry, Ellen en Prince halen hier een voordeelpunt omdat ze in de groep van George worden ondergebarcht.

Aflevering 3:
- Opdracht1 (Geldwagen). Niemand ziet George echt aan 't werk. Geen punten.
- Opdracht 2 (fietsen) - prince en John kiezen de groepen. Toch moeten we hier punten toekennen omdat degenen in de groep van G. hier voordeel kunnen uit halen.
Dus een voordeelpunt voor : Prince, Karen en Kerstin.
- Opdracht 3 (Nacht in de kerk). Geen voordelen omdat de groepen en volgorde door de kandidaten zelf worden bepaald.

Aflevering 4:
Opdracht 1  (Bergtoppen-driehoek)
Voordeel voor : Kerstin, John en Prince. Nadeel voor Harry en Ellen.
Opdracht 2 (Verbrand bagage-quiz). Geen punten.
Opdracht 3 (Parallellen). Nadeel voor John en prince.

Aflevering 5
- Opdracht 1 (paintball). Voordeel voor Jantien.
- Opdracht 2 (Herken het melodietje). geen punten.
- Opdracht 3 (Ontvoering). Nadeel voor Kerstin. Voordeel voor Prince, John (dacht ik)

VOORLOPIGE STAND (overgebleven kandidaten) :
Karen : 0
Jantien : +2
Ellen : 0
Harry : 0
Prince : +2
John : 0

Indien dit klopt, dan zijn momenteel Jantien en Prince erg bevoordeeld.
Toch is er voor de andere kandidaten een evnwicht te vinden.

Nu maar hopen dat zijn volgende week meer worden afgezonderd van geroge (lieft door het WIDM team), zodat we terug evenwicht krijgen in "Iedereen gelijke kansen).
Afwachten maar wat vrijdag zal brengen.

In elk geval zijn Prince en Jantien een beetje bevoordeeld. Ik verwacht hen samen in de finale om de Mol (George dan maar zeker) te ontmaskeren. Jantien gaat in dat geval met de pot lopen.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #68 Gepost op: 11-03-2002, 09:48:23 »
RegiRobert, je gaat er nu helemaal vanuit dat George de mol zou zijn. Eigenlijk zou je ook 'n overzichten moeten samenstellen met de andere kandidaten als mol.  :)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #69 Gepost op: 11-03-2002, 13:50:30 »
Ja, en het leuke was: juist van George kreeg je bijval voor je theorie! Alsof Angela van de week jou theorie heeft gelezen en vervolgens een stukje van een biecht opzocht van George waarin hij dezelfde theorie aanhaalde... ;)

Nou ja, heb je tenminste een zwaargewicht binnen je kamp.... wel jammer trouwens dat Prince de mol blijkt te zijn ('k zeg het nog maar 's.... ;D )







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #70 Gepost op: 11-03-2002, 14:18:38 »

Citaat

Nou ja, heb je tenminste een zwaargewicht binnen je kamp....

nou zo kan ie wel weer he... je moet george niet belachelijk zitten maken    :(
Doris







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #71 Gepost op: 11-03-2002, 19:06:02 »
Ja, inderdaad bizar die biecht van George.
Maar ik gellof toch niet dat men de uitzendingen aanpast aan hetgeen hier op deze forums wordt verteld.

Gelieve met George trouwens niet te spotten, hij is de beste, tofste, sympathiektste en grappigste Mol allertijden.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #72 Gepost op: 11-03-2002, 19:46:41 »
George is ook nog steeds MIJN mol! RegiRobert, je bent NIET alleen!
Als straks blijkt dat we gelijk hebben, dan heffen we samen het glas op de gezondheid van alle nitwits die andere mensen hebben verdacht! George rules!  ;D

Santé!

ambijans  :P (glaasje (h)op, laat je rijden!)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #73 Gepost op: 11-03-2002, 21:16:14 »
Zit ik toch weer te twijfelen of het nou Prince of George is... ik gun hem eigenlijk wel de winst, en dan mag Prince de mol wel zijn. Voor beide zijn wel argumenten te geven waarom ze de mol zijn - en ze zijn voor beide overuigend. Ik ga er nog maar 's een nachtje over slapen... (belangrijke keuze :P )







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #74 Gepost op: 12-03-2002, 12:20:22 »
aangezien prince waarschijnlijk de mol is, ga ik ff kijken of de theorie van rr klopt:

aflevering1
-portopdracht: 4 teams, 3 van 3 en 1 van 2, bij prince zaten harry en erik, maar erik is exit, dus 1 punt voor harry

aflevering2
-denkers/doeners/dromers: 3 groepen, 2 van 3 en 1 van 4, bij prince zaten john en harry, dus 1 punt voor john, 1 punt voor harry
-herkennen van kerstin en karen: bij prince in de groep zaten ellen, george en dick, dick is exit, ellen 1 punt en george 1 punt

aflevering 3
-bergbeklimmen: bij prince in de groep zaten george, karen en kerstin, kerstin is exit, 1 punt voor george en 1 punt voor karen

aflevering 4
-middelpunt bepalen: bij prince in de groep zat jantien, 1 punt voor jantien
-parallellen: bij prince in de groep zat john, 1 punt voor john

afllevering 5
-paintball: prince moest tegen ellen en karen(?), 1 punt voor ellen 1 punt voor karen
-kidnapping: bij prince in degroep zaten george, john en karen, voor allen 1 punt

voorlopige stand:
john: 3
george: 3
karen: 3
jantien: 1
ellen: 2
harry: 2

ik ben uitgegaan van de originele groepjes, niet van de latere wisseling. we moeten er dus vrijdag op letten of jantien bij prince ingedeeld word

Door








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

aggie

  • Gast
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #75 Gepost op: 12-03-2002, 12:39:49 »
Door, bedankt. Slimme zet ;)
Hoe zijn de verhoudingen met mijn mol, John :)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #76 Gepost op: 12-03-2002, 13:19:22 »

Citaat

voorlopige stand:
john: 3
george: 3
karen: 3
jantien: 1
ellen: 2
harry: 2




Wat toevallig... ik mis Prince in dit rijtje.... ;) Een kwestie van omgekeerd bewijs voor de theorie van Regi?







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #77 Gepost op: 12-03-2002, 13:24:47 »

Citaat

George is ook nog steeds MIJN mol! RegiRobert, je bent NIET alleen!
Als straks blijkt dat we gelijk hebben, dan heffen we samen het glas op de gezondheid van alle nitwits die andere mensen hebben verdacht! George rules!  ;D



Dat wordt balen met twee lege glazen... ;D









« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #78 Gepost op: 12-03-2002, 13:27:57 »
hahahahaha, en het zullen er wel meer worden dan twee... maar uuhm, misschien kunnen jullie de glazen heffen op george omdat ie de winnaar is?
Door







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #79 Gepost op: 12-03-2002, 17:28:55 »
Het kan ook zijn dat RegiRobert en ik als Belgen én bovendien bierdrinkers zooo snel drinken, dat onze glazen daarom beide zo snel leeg zijn!  ;D
Wij zijn nl de mannen die sneller drinken als onze schaduw...

Moet nu wel veel drinken omdat ik licht griepje heb, maar ook daaraan komt (gelukkig) een eind!

Hips  :P

ambijans







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)