Auteur Topic: Sabotagekansen  (gelezen 14336 keer)

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Sabotagekansen
« Reactie #40 Gepost op: 28-03-2002, 18:06:47 »
ik zal het ff uitleggen, al is george mijn mol (helaas) niet meer. als hij de mol is kan hij zover mogelijk waterskiën zodat dick, die hij niet erg snel ingeschat had wat ik begrijp, erg ver moest gaan. ik heb et es uitgerekend, en het maakt niet erg veel uit of je ver of niet ver zou gaan. het enige wat goed zou zijn voor de pot zou een negatief aantal meters afleggen, iig het negatief aantal meters dat jantien aflegde. daarom denk ik niet dat jantien de mol is, maar ik zou op basis van deze george actie hem niet als mol afschrijven, eerder om andere acties







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Sabotagekansen
« Reactie #41 Gepost op: 28-03-2002, 19:29:28 »

Citaat

...maar ik zou op basis van deze george actie hem niet als mol afschrijven, eerder om andere acties...

Zoals ?







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Sabotagekansen
« Reactie #42 Gepost op: 28-03-2002, 21:00:46 »
ik wist dat die vraag zou komen, maar ik weet het niet psies... het is een gevoel, maar het is ook wel vanwege bepaalde feiten al kan ik die me nu niet ff herinneren, maar ik heb iets met me heup en dat doet pijn, dus ik kan ook gewoon niet zo goed nadenken... sorry maar misschien dat je zelf iets kan verzinnen?







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Sabotagekansen
« Reactie #43 Gepost op: 28-03-2002, 22:11:58 »
ik schrijf george af omdat ie veel te emo is. en dat kan niet als mol. je kan werkelijk alles van zijn gezicht aflezen en dat is geen acteerspel. neem nou die opdracht samen met jantien met dat zingen. hebben jullie gezien hoe hij jantien aankeek. hij verdenkt jantien echt, dat is geen toneelspel.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Sabotagekansen
« Reactie #44 Gepost op: 28-03-2002, 22:16:21 »
Of hij vondt Jan10 heel grappig.
Waarom hielp hij haar nauwelijks bij die opdracht ? Koffie koffie kan hij anders perfect zingen, dus zijn tekort aan zangtalent kan niet de reden zijn...








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Sabotagekansen
« Reactie #45 Gepost op: 28-03-2002, 22:36:45 »
hij was gewoon verbouwereerd, dat was het. daarom kon hij gewoon geen noot meer uit brengen.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

aggie

  • Gast
Re: Sabotagekansen
« Reactie #46 Gepost op: 28-03-2002, 23:22:30 »
Daar gaat ie weer....
Ik heb de band tig maal bekeken en elke keer geconstateerd dat George bijzonder goed meehielp met de zangopdracht :(







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re: Sabotagekansen
« Reactie #47 Gepost op: 28-03-2002, 23:34:51 »

[quote author=RegiRobert Koffie koffie kan hij anders perfect zingen, dus zijn tekort aan zangtalent kan niet de reden zijn...

Zong George 'koffie koffie', meen je dat nou?  ;D
Misschien had hij gewoon dorst en wilde ie dat ff duidelijk maken op de een of andere manier!  :P
Hij kan toch niet de hele avond biertjes liggen drinken...

Greetz

ambijans







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Sabotagekansen
« Reactie #48 Gepost op: 28-03-2002, 23:53:55 »

Citaat


Citaat

Ja hoor, Maar bedoelde eigenlijk "Bier bier"... had even een blackout waarschijnlijk o... of anders "loco in de coco"... hahahahahahah








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotagekansen
« Reactie #49 Gepost op: 29-03-2002, 20:51:41 »

Citaat

ik zal het ff uitleggen, al is george mijn mol (helaas) niet meer. als hij de mol is kan hij zover mogelijk waterskië® zodat dick, die hij niet erg snel ingeschat had wat ik begrijp, erg ver moest gaan. ik heb et es uitgerekend, en het maakt niet erg veel uit of je ver of niet ver zou gaan. het enige wat goed zou zijn voor de pot zou een negatief aantal meters afleggen, iig het negatief aantal meters dat jantien aflegde. daarom denk ik niet dat jantien de mol is, maar ik zou op basis van deze george actie hem niet als mol afschrijven, eerder om andere acties


Natuurlijk ging er geld af doordat Dick heel de weg nog terug moest, maar feit blijft dat hoe meer meters hoe meer geld. Ik weet de precieze beloning niet meer en hoeveel er per minuut weer afging bij Dick maar stel dat de beloning 100 was dan gaat er door Dick 40 af per saldo blijft er 60 per meter over. Dus er komt zeker minder geld bij doordat de afgelegde meters geen netto resultaat opleveren maar elke meter levert meer op dan hij kost.

Citaat

ik wist dat die vraag zou komen, maar ik weet het niet psies... het is een gevoel, maar het is ook wel vanwege bepaalde feiten al kan ik die me nu niet ff herinneren, maar ik heb iets met me heup en dat doet pijn, dus ik kan ook gewoon niet zo goed nadenken... sorry maar misschien dat je zelf iets kan verzinnen?


Sterkte met je heup Doris, ik weet waarover je praat ik heb momenteel ook last van mijn heup en dat is een erg vervelende plek om pijn te hebben.
Ik moet ook ergens een lijstje hebben met onmolse acties van George maar heb het niet bij de hand, maar even wat ik me herinner in oplopende sterkte qua argument:

-Bij de geldwagen opdracht heeft hij geld en niet 50 euro zoals Ellen maar hij heeft samen met Harry de hoogste opbrengst namelijk 1000 euro. Dit was een goede kans om geen of nauwelijks geld te bemachtigen met niemand in de buurt om dit te zien
-George kiest vaak voor kleine groepjes niet erg mols ( maar ook niet handig bij het zoeken naar de mol)
-Bij de foto-opdracht in het kerkje vindt hij nog 1 van de laatste foto's ik geloof John terwijl ze al een alternatief hadden (dit argument is echter niet echt sterk omdat ik het niet zeker weet en omdat hij als mol wis dat de foto van Ellen al niet klopte dus die andere foto kon hij makkelijk nog even (vinden))

Daarnaast nog het waterskie argument, zijn hulp bij de zangopdracht en zijn spontane optreden. Toch kan ik mij niemand anders voorstellen die de mol kan zijn. 3 vallen voor mijn om naar mijn mening nog sterkere argumenten dan George af en John is wel een heel goede acteur als hij de mol is (hij is voor mij nog een optie)








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
at your service

aggie

  • Gast
Re: Sabotagekansen
« Reactie #50 Gepost op: 29-03-2002, 21:00:52 »
Kaketoe, hoort dit niet bij topic 'George is de mol' ???







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline konijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Sabotagekansen
« Reactie #51 Gepost op: 3-04-2002, 14:41:49 »
Ook voor de sabotagekansen een nieuw overzicht na aflevering 8. (Hier het vorige overzicht)

Puntentoekenning:
koffers:
Ellen 0 punten, rest 1 punt.
bus, boom:
Bussers 2 punten, bomers 1 punt

Score's
0.81 Jantien
0.62 John
0.54 George
0.38 Ellen

Afvallers: (voor de volledigheid)
1.00 Karen
0.63 Kerstin
0.58 Harry
0.55 Prince
0.33 Dick
0.00 Pamela
0.00 Erik

Niet zo bijzonder veel verandering dus. Het enige in dit verband opvallende (volgesn mij) was de uitzonderingspositie van Ellen bij de koffers. Zeer slechte molpositie, maar bijzonder interessant om de rest te observeren. Wat moeten we hiermee?









« Laatst bewerkt op: 3-04-2002, 15:37:49 door konijn »
Wie een kuil graaft voor een mol, valt zelf extra op..
Wie een mol wil vinden, slaat al gauw de plank mis..

aggie

  • Gast
Re:Sabotagekansen
« Reactie #52 Gepost op: 3-04-2002, 14:48:05 »
Ik ga er van uit dat de mol niet altijd op de beste sabotageplek zou moeten zitten.
Dit maakt hem/haar volgens mij snel verdacht bij de rest. imho is het doel juist om de mol een gewone kandidaat te doen lijken :)








Offline konijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Sabotagekansen
« Reactie #53 Gepost op: 3-04-2002, 14:53:31 »

Ik ga er van uit dat de mol niet altijd op de beste sabotageplek zou moeten zitten.
Dit maakt hem/haar volgens mij snel verdacht bij de rest. imho is het doel juist om de mol een gewone kandidaat te doen lijken :)

Dat laatste wat je zegt is zeker waar Aggie. Had ik nog niet echt aan gedacht. Maar datgene wat een kandidaat verdacht maakt bij de rest is voor hen niet hetzelfde als voor ons. Ik zie de kandidaten niet direct scores van allen wat betreft de 'gelijke kansen' en de 'sabotagekansen' bijhouden. Als het altijd zo zou zijn, zou het zeker opvallen. Veel vaker dan de rest misschien ook wel, maar waar houdt dat op?
Ik heb het idee dat veel kandidaten zich sowieso blindstaren op 1 mol, en alles wat deze persoon doet mols uitleggen. Bijv. de uitroep van Karen 'dan doen ze het maar zonder mol'. Ik vond hem onmols, maar vele kandidaten zagen het als een bevestiging.








Wie een kuil graaft voor een mol, valt zelf extra op..
Wie een mol wil vinden, slaat al gauw de plank mis..

aggie

  • Gast
Re:Sabotagekansen
« Reactie #54 Gepost op: 3-04-2002, 15:02:47 »
Konijn, idd kun je wel wat uit de extremen halen. Misschien is dat de waarde vd theorie.
In Ellen's geval: heeft zij verreweg de minste sabotagekansen gehad ??? En Jantien verreweg het meest ???
En zijn de verschillen idd zo groot als ze lijken op papier ???
Je weet het he: statistieken maken is ook een vorm van liegen ;)








Offline konijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Sabotagekansen
« Reactie #55 Gepost op: 3-04-2002, 15:12:23 »

Konijn, idd kun je wel wat uit de extremen halen. Misschien is dat de waarde vd theorie.
In Ellen's geval: heeft zij verreweg de minste sabotagekansen gehad ??? En Jantien verreweg het meest ???
En zijn de verschillen idd zo groot als ze lijken op papier ???
Je weet het he: statistieken maken is ook een vorm van liegen ;)

Deze theorie is voor mij vooral een argument om Ellen minder mols te vinden, dus ik kijk ook slechts naar de extremen.
De verschillen zijn best groot, Jantien zit vaak op sleutelposities. De score's zijn natuurlijk enigszins arbitrair en ik ben de arbiter, dus je kunt wel nagaan hoe arbitrair ze zijn. (Ben zeker omkoopbaar).
En IK weet dat statistieken maken een vorm van liegen is.







Wie een kuil graaft voor een mol, valt zelf extra op..
Wie een mol wil vinden, slaat al gauw de plank mis..

aggie

  • Gast
Re:Sabotagekansen
« Reactie #56 Gepost op: 3-04-2002, 15:21:07 »
Mijn complimenten, erg leuke theorie met extra inzichten.
We zien bij andere theorieen ook dat de extremen vaak tekens aan de wand zijn.
Zie ook de onmols gedrag theorie met Harry :D








aggie

  • Gast
Re:Sabotagekansen
« Reactie #57 Gepost op: 6-04-2002, 15:36:17 »
Nou, het klopte dat Ellen niet de mol was. Hulde aan de sabotagekansen-theorie :)








Offline el_topo

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sabotagekansen
« Reactie #58 Gepost op: 6-04-2002, 18:48:33 »

...datgene wat een kandidaat verdacht maakt bij de rest is voor hen niet hetzelfde als voor ons. Ik zie de kandidaten niet direct scores van allen wat betreft de 'gelijke kansen' en de 'sabotagekansen' bijhouden. Als het altijd zo zou zijn, zou het zeker opvallen. Veel vaker dan de rest misschien ook wel, maar waar houdt dat op?
Ik heb het idee dat veel kandidaten zich sowieso blindstaren op 1 mol, en alles wat deze persoon doet mols uitleggen. Bijv. de uitroep van Karen 'dan doen ze het maar zonder mol'. Ik vond hem onmols, maar vele kandidaten zagen het als een bevestiging.



Precies konijn, kandidaten hebben niet zoveel tijd. Zij kunnen niet al deze theorieën gaan verzinnen en dan ook nog eens gaan uitzoeken of ze kloppen.
En over het blindstaren op 1 mol: daar betrap ik mezelf ook nog wel eens op, en ik ben niet de enige op dit forum  :-[








mollig