Auteur Topic: Sabotagekansen  (gelezen 14331 keer)

Offline konijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Sabotagekansen
« Gepost op: 27-03-2002, 10:59:26 »
Na lang discussieren is de discussie over de gelijke kansen een beetje doodgebloed. Maar er is nog een andere denkmethode waar ik wel wat aandacht aan wil besteden en graag meningen over wil horen: sabotagekansen

Al in de eerste post van RR over de gelijke kansen stond:
Citaat
Als we zo alle afleveringen analyseren, kunnen we dan geen poersoon vinden die steeds bij der grootste groep met de meest belangrijke acties werd ingedeeld (dromen vind ik geen sterke mol-actie). Indien we een persoon vinden die niet teveel wordt afgezonderd, dan zou dat ook wel eens de Mol kunnen zijn.
lees geciteerd bericht

Sindsdien hebben we ons louter gefocused op het tweede aspect. Wat hier even tussen neus en lippen door ter sprake kwam, namelijk indeling bij de meest belangrijke actie, is verder onbesproken gebleven. Ik denk dat een mol + regie er goed aan doen om de mol regelmatig op een sleutelpositie te plaatsen. Op sommige plaatsen valt namelijk veel beter en onzichtbaarder te saboteren.

Ik ben bezig met een overzicht van de goede molposities voor alle kandidaten. Ook wil ik trachten daar een cijfermatige waardering aan te geven (dat vergelijkt namelijk makkelijk), maar hoor ook graag wat iedereen er van denkt.

Alhoewel je zou kunnen zeggen dat dit mooi aansluit bij de gelijke kansen, dank ik toch dat de twee discussie daar erg door elkaar heen gaat lopen als we dit topic daarheen verplaatsen. Mocht er een andere betere plaats zijn, dan vind ik dat prima.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wie een kuil graaft voor een mol, valt zelf extra op..
Wie een mol wil vinden, slaat al gauw de plank mis..

Offline el_topo

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotagekansen
« Reactie #1 Gepost op: 27-03-2002, 11:20:33 »
Lijkt me een prima idee voor een nieuw topic konijn  :)

Misschien dat er dan weer een beetje leven in de brouwerij komt, het is hier een beetje stil de laatste tijd, volgens mij wordt er meer in de huiskamer gepost  :P.

Nu weer even ontopic:
Ik moet zeggen dat ik het met RR eens ben dat de mol waarschijnlijk niet bij de dromers zat tijdens de DDD-opdracht.
Maar misschien had de mol wel zin in een lekker rustig dagje??







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
mollig

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Sabotagekansen
« Reactie #2 Gepost op: 27-03-2002, 11:28:38 »
persoonlijk denk ik dat de mol wel bij de dromers zat. daar viel namelijk weinig te saboteren dus geen verdachtmakingen hierover.
je moet namelijk bedenken dat deze opdracht zo foutgevoelig was dat de kans op slagen heel gering was. dan is het slim om voor de mol om juist in de groep te gaan zitten waar weinig te saboteren valt. conclusie iedereen gaat elkaar verdenken en de schuld geven en de mol blijft buiten schot!







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline el_topo

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotagekansen
« Reactie #3 Gepost op: 27-03-2002, 13:10:48 »

Citaat

persoonlijk denk ik dat de mol wel bij de dromers zat. daar viel namelijk weinig te saboteren dus geen verdachtmakingen hierover.
je moet namelijk bedenken dat deze opdracht zo foutgevoelig was dat de kans op slagen heel gering was. dan is het slim om voor de mol om juist in de groep te gaan zitten waar weinig te saboteren valt. conclusie iedereen gaat elkaar verdenken en de schuld geven en de mol blijft buiten schot!


Daar zit wel wat in, maar ik denk toch niet dat dat de taak van de mol is. Ik kan me voorstellen dat dat naar het einde toe wel steeds meer gebeurt, omdat je sneller verdacht wordt, maar bij de DDD-opdracht waren er nog genoeg mensen over (10).







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
mollig

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Sabotagekansen
« Reactie #4 Gepost op: 27-03-2002, 13:14:18 »
wat beter dan dan al verwarring en chaos te veroorzaken.
de ervaring leert dat kandidaten in het begin een verdachte uitkiesen en zich vervolgens daarin vastbijten. zie bv met karin. iedereen lette op haar, ja en dan zie je altijd wel wat. aandacht dus afgeleid van de mol.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline JOX

  • Forumlid
  • whatever
Re: Sabotagekansen
« Reactie #5 Gepost op: 27-03-2002, 13:42:31 »
Dat zou inhouden dat Ellen de Mol is aangezien de 3 anderen inmiddels exit zijn.

Overigens stond er een interessante melding op de site waar de foto van Zoetemelk uiteindelijk gevonden was. Bovenaan kon je lezen: Is de mol een denker?
Als je daar zonder na te denken op zou moeten antwoorden dan zeg je natuurlijk: nee de mol is een doener (saboteren van opdrachten). En van die groep zijn alleen John en Harry nog over... ??? ???
misschien iets om over na te denken?

ciao








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Jelte

  • Forumlid
Re: Sabotagekansen
« Reactie #6 Gepost op: 27-03-2002, 15:20:01 »
Ik denk nog steeds dat George de mol is, en wel om de volgende reden: in de DDD-opdracht was hij degene die de fout maakte van de koptelefoon laten kopen. Karen (eruit) liet dat gaan en Jantien was kennelijk op ff niet scherp genoeg. Bij het uiteindelijk fout keuren van de opdracht door Angela zag je Ellen geniepig lachen richting George, die helemaal verbaasd was dat de opdracht was mislukt. Zij heeft hem door en zit dus mede daardoor nog steeds in het spel... Het is maar een theorie, maar het zou kunnen...  :-/







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Mahtob

  • Forumlid
Re: Sabotagekansen
« Reactie #7 Gepost op: 27-03-2002, 15:52:45 »
Bij de belgische serie kreeg Hugo ook wel instructies om bepaalde opdrachten niet te laten mislukken, of om slechts een gedeelte van het te winnen geld te verliezen.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
molzot

Offline konijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotagekansen
« Reactie #8 Gepost op: 27-03-2002, 15:56:26 »

Citaat

persoonlijk denk ik dat de mol wel bij de dromers zat. daar viel namelijk weinig te saboteren dus geen verdachtmakingen hierover.
je moet namelijk bedenken dat deze opdracht zo foutgevoelig was dat de kans op slagen heel gering was. dan is het slim om voor de mol om juist in de groep te gaan zitten waar weinig te saboteren valt. conclusie iedereen gaat elkaar verdenken en de schuld geven en de mol blijft buiten schot!

In de DDD-opdracht heb je imho bij de denkers de meeste sabotagekansen en bij de dromers de minste. Verder vraag ik me af of deze opdracht wel zo foutgevoelig was, alleen door het niet zoeken op google kwamen ze met 1 verkeerd voorwerp. Bijna gelukt, zou ik dan zeggen.

Of de mol in deze specifieke opdracht ervoor gekozen heeft om uit te rusten is onmogelijk te zeggen. Ik denk dat hij af en toe bewust een plek kiest (of krijgt) waar meer sabotage mogelijkheden zijn. Als de verdeling bij de andere opdrachten willekeurig is, komt de mol uiteindelijk toch bovendrijven als degene die het meeste heeft kunnen saboteren.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wie een kuil graaft voor een mol, valt zelf extra op..
Wie een mol wil vinden, slaat al gauw de plank mis..

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotagekansen
« Reactie #9 Gepost op: 27-03-2002, 16:44:43 »

Citaat

Ik ben bezig met een overzicht van de goede molposities voor alle kandidaten. Ook wil ik trachten daar een cijfermatige waardering aan te geven (dat vergelijkt namelijk makkelijk), maar hoor ook graag wat iedereen er van denkt.

Vlot 't al 'n beetje met dat overzicht, konijn? Ik ben wel erg benieuwd wat je ervan maakt.  ;)

Als we dat overzicht namelijk hebben, wordt pas echt duidelijk of we iets met deze 'sabotagekansen'-theorie kunnen doen. (ik had je graag willen helpen met 't overzicht, maar heb helaas nu niet zo veel tijd vanwege m'n tentamens!)  :)

Maar ik denk dat 't wel interessant kan worden deze theorie, vooral nu de 'gelijke kansen'-theorie z'n tijd 'n beetje heeft gehad. (sorry RR!)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline konijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotagekansen
« Reactie #10 Gepost op: 27-03-2002, 17:10:45 »

Citaat

Vlot 't al 'n beetje met dat overzicht, konijn? Ik ben wel erg benieuwd wat je ervan maakt.  ;)

Ja het overzicht vlot aardig. Tot nu toe staat Jantien op de eerste plaats, op enige afstand gevolgd door John. Op enige afstand hiervan volgen dicht bij elkaar Harry, John en George. Jantien heeft dus de meeste sabotage kansen gehad en Ellen de minste. Morgen hoop ik met een compleet overaicht te komen.

Tot dan hoor ik graag commentaar op het centrale idee, namelijk:

De mol (+regie) zorgen ervoor dat de mol geode sabotagemogelijkheden heeft. Hierdoor heeft de mol in alle opdrachten gemiddeld betere sabotagekansen gehad dan de anderen.








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wie een kuil graaft voor een mol, valt zelf extra op..
Wie een mol wil vinden, slaat al gauw de plank mis..

Offline el_topo

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotagekansen
« Reactie #11 Gepost op: 27-03-2002, 17:45:15 »

Citaat

Tot dan hoor ik graag commentaar op het centrale idee, namelijk:

De mol (+regie) zorgen ervoor dat de mol geode sabotagemogelijkheden heeft. Hierdoor heeft de mol in alle opdrachten gemiddeld betere sabotagekansen gehad dan de anderen.


hmmm, ja, natuurlijk is dat zo konijn, maar dat heeft toch verder niets te maken met de theorie: mol heeft de meeste sabotagekansen? Je weet toch niet (zeker) wie de mol is, dus kun je er ook geen rekening mee houden. Het lijkt me beter te kijken naar welke opdrachten de mol heeft gedaan en met wie. De dromers konden bijvoorbeeld niet/moeilijk saboteren en zo zijn er waarschijnlijk nog wel wat voorbeelden te noemen.

Dat de mol extra sabotagekansen heeft en van buitenaf wordt geholpen weten we wel zeker, ik geloof dat Nico dat heeft gezegd op de molfanatenbijeenkomst vorig jaar. (Vraag me niet waar ik dat gelezen heb, maar volgens mij was het ergens op deze site.)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
mollig

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotagekansen
« Reactie #12 Gepost op: 27-03-2002, 18:31:19 »
Citaat

hmmm, ja, natuurlijk is dat zo konijn, maar dat heeft toch verder niets te maken met de theorie: mol heeft de meeste sabotagekansen? Je weet toch niet (zeker) wie de mol is, dus kun je er ook geen rekening mee houden. Het lijkt me beter te kijken naar welke opdrachten de mol heeft gedaan en met wie. De dromers konden bijvoorbeeld niet/moeilijk saboteren en zo zijn er waarschijnlijk nog wel wat voorbeelden te noemen.

't is ook de bedoeling van Konijn om te achterhalen wie de mol zou kunnen zijn op basis van de beste sabotagekansen. Dan gaan we er dus van uit dat de mol zo door de regie geholpen wordt dat hij/zij in alle (of in veel) opdrachten 'n goede kans tot saboteren heeft.

Zo zal Konijn dus 'n overzicht opstellen over welke kandi waar de beste mogelijkheid heeft om te saboteren. Als er dan iemand is die wel erg veel kans op saboteren heeft, zal dit dus misschien er op wijzen dat deze kandi de mol is.

Dit is tenminste hoe ik deze theorie begrepen had.  :)








Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Sabotagekansen
« Reactie #13 Gepost op: 27-03-2002, 18:46:18 »

Citaat

...Maar ik denk dat 't wel interessant kan worden deze theorie, vooral nu de 'gelijke kansen'-theorie z'n tijd 'n beetje heeft gehad. (sorry RR!)

Misschien moet je toch ff het "iedereen gelijke kansen" topic herlezen. Dez theorie is correcter dan ooit tevoren.
Je zal ook merken dat volgende week het evenwicht praktisch volledig hersteld zal zijn, wanneer John met mijn virtuele Mol (George dus) wordt afgezonderd.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotagekansen
« Reactie #14 Gepost op: 27-03-2002, 19:23:24 »

Citaat

Misschien moet je toch ff het "iedereen gelijke kansen" topic herlezen. Dez theorie is correcter dan ooit tevoren.

Oke, oke, ik zal m'n woorden terugnemen bij deze. Ik moet je bekennen dat ik de 'iedereen gelijke kansen' topic al 'n paar dagen niet meer zo goed gevolgd had.  :-[

Maar toch denk ik dat deze 'sabotage kansen' theori toch ook de moeite waard is om 'ns te onderzoeken.  :)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

aggie

  • Gast
Re: Sabotagekansen
« Reactie #15 Gepost op: 27-03-2002, 22:23:04 »
Zeker een leuke theorie. Hieruit blijkt toch maar weer mooi dat je op verschillende manieren kunt kijken.
En wat betekent de afzondering van john en George volgende aflevering in dit verhaal :D







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Sabotagekansen
« Reactie #16 Gepost op: 27-03-2002, 22:25:59 »
John en George is ideaal voor "gelijk kansen" theorie.
Indien bovendien John eerst kandi zou zijn en Geroge zich spontaan bijvoegt...tja dan weet ik het wel hoor.
Bovendien vind ik deze sabotage-theorie prachtig gevonden.
Is trouwens erg verwant aan de "gelijke kansen" theorie.
Als we de resultaten van beide theorieen eens zouden naast elkaar leggen ?







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

aggie

  • Gast
Re: Sabotagekansen
« Reactie #17 Gepost op: 27-03-2002, 22:40:40 »
RR, van de gelijke kansen theorie weet ik al dat George en John ideaal is, maar het gaat me hier om de Sabotagekansen-theorie







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Sabotagekansen
« Reactie #18 Gepost op: 28-03-2002, 10:53:01 »
luister: dat onderzoek kan nix( weinig ) zeggen. van de andere series weten we ook dat de sabotages van de mol maar zelden in beeld worden gebracht.
dus je kan wel uit gaan zoeken wie er meest gesaboteerd heeft ( van wat we gezien hebben )maar dat zegt dus helemaal niets. waarschijnlijk zegt dat meer iets over wie de mol niet is.
komt jantien naar boven als degene die de meeste opdrachten laat mislukken?
mijn conclusie: JANTIEN IS NIET DE MOL!
maar goed succes.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotagekansen
« Reactie #19 Gepost op: 28-03-2002, 11:02:21 »

Citaat

dus je kan wel uit gaan zoeken wie er meest gesaboteerd heeft ( van wat we gezien hebben )maar dat zegt dus helemaal niets. waarschijnlijk zegt dat meer iets over wie de mol niet is.
komt jantien naar boven als degene die de meeste opdrachten laat mislukken?
mijn conclusie: JANTIEN IS NIET DE MOL!
maar goed succes.

Ik geloof dat je de principes van deze theorie niet zo goed begrijpt. Er zal niet onderzocht worden wie van de kandi's 't meeste heeft gesaboteerd, maar wie waar goede sabotagekansen had.

Zoals je zelf al zegt worden veel sabotages niet in beeld bebracht en kunnen we daar ook vanuit gaan. Maar bij bepaalde opdrachten zou je beter kunnen saboteren als je in 'n bepaalde groep zat en daar zal nu naar gekeken worden. Dus niet naar de uiteindelijke sabotages, maar na wie de meeste kans zou hebben om te kunnen saboteren.  :)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »