Auteur Topic: Alle tips uit de Dagboeken  (gelezen 15670 keer)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Alle tips uit de Dagboeken
« Gepost op: 3-04-2002, 20:07:20 »
Te beginnen met het Dagboek van de Mol:

Afl.1
Ik weet dat we vandaag gaan abseilen, maar als ik de auto uitstap bedenk ik dat ik niet weet hoe ik precies kan saboteren. Ga ik als eerste naar beneden, als laatste of juist helemaal niet? Of zou een weigering weer teveel opvallen. Wat zou jij doen in mijn situatie?
Voor het geval dit dagboek in verkeerde handen valt, schrijf ik maar niet precies op wat ik gedaan heb.........George faket hoogtevrees, John en Ellen maken George en anderen bang, Jantien wil zich niet verdacht maken.

Afl. 2
Hoewel ik precies wist wat de bedoeling was, bleek de denkers-doeners-dromers opdracht best wel ingewikkeld. En dat terwijl ik niet van mezelf zou zeggen dat ik dom ben. Wacht maar af. Als je me wat beter leert kennen, zou jij dat ook zeggen..............van Jantien zou ik alleen kunnen zeggen dat ze dat anders niet bewezen heeft in de serie

Afl. 3
De geldwagen was lastig. Veel gebeurde buiten mijn gezichtsveld en dan is het maar de vraag wat er allemaal gebeurt. Maar natuurlijk werkt dat ook twee kanten op: niet iedereen heeft mij gezien. Als ze slim zijn, kunnen degenen die me wél gezien hebben er hun voordeel mee doen. Wat dat betreft is dit spel niet helemaal eerlijk, maar ach, iedereen krijgt op den duur z’n kans. Denk ik.............Jantien kon iedereen zien,( maar Dick alleen haar, die ging weg die aflevering.), Ellen werd gezien door John en automatisch door Jantien en Dick. John en George werden alleen gezien door Jantien en Dick.

Afl. 3
Trouwens, dat fietsen, dat zou jij ook een keer moeten doen. Dan krijg je vanzelf respect voor fietsers die dat doen voor hun geld. Nu ik erover nadenk, ik doe het ook voor het geld natuurlijk, want de opdracht is mislukt. Heb je me gezien?...........Ellen en Jantiens naam stond op de weg. Slaat 'heb je me gezien' daar op?

Afl. 4
Dit was zonder twijfel de enerverendste aflevering tot nu toe. Voor ons dan. Ik weet niet hoe het op televisie overkomt, maar dat gedoe met die bagage hakte er flink in bij ons. De gevoelens binnen de groep liepen daar onder die rots zo hoog op, dat er voor mij als mol weinig eer te behalen was. Kijk, ik ken ook zo m’n ethische grenzen. Achteraf misschien laf, maar op dat moment leek het me het beste...............wie hielden zich afwezig, toen? George in ieder geval, van de anderen weet ik het niet.

Afl. 5
Ik zeg dit heus niet omdat ik deze aflevering heb lopen blunderen ofzo. Sterker nog, ik denk dat ik zeer tactisch te werk ben gegaan vandaag en gisteren. Hoewel de ontknoping van de Nederlandse-liedjes-parade me iets te gezellig was. De druk was er een beetje af. (Misschien was het ook wel wat te gemakkelijk, deze opdracht) Aan mij de taak om weer flink aan de teugels te trekken. Eigenlijk ben ik daar vandaag al mee begonnen...................was er na het cafebezoek niet opeens geld verdwenen, Ellen had de pot. George en Jantien hebben weinig uitgevreten tijdens de Liedjes-opdracht

Afl. 6
Over dat vliegtuigje kan ik kort zijn: spec-ta-cu-lair. Vooral met dat sacrale kerkje als tegenhanger. Portugal op z'n mooist. Als je in de buurt bent moet je daar ook eens gaan kijken. En ik? Ik ben weer lekker bezig geweest, maar dat ben ik eigenlijk de hele tijd al, dus dat is niks nieuws............de enige die dat kon weten waren George en Jantien, tenzij de anderen de informatie hebben meegekregen, hebben Ellen, Jantien en John deze aflevering een Mollenstreek uitgehaald. Volgens mij niet

Afl. 7
Ik heb m'n…eeeeh…iemand van het thuisfront...ontmoet! Heel erg leuk...................Georges vriend was niet iemand van het thuisfront.

Afl. 7
Ik kan je wel zeggen dat het mislukken van bepaalde onderdelen niet alleen aan mij lag. Ik bedoel, die schapen werkten niet echt mee (om over de hond maar te zwijgen).......Ook al zegt de Mol niet bij welke opdracht hij zat. Dit wijst naar Jantien en John.

Afl. 7
PS: Vandaag hebben we een vriend naar huis zien gaan. Ja, ook ik vind dat erg...............Prince was Johns beste vriend in WIDM, toch geeft het woordje ook aan dat het juist niet John betreft. Of wordt er bedoelt dat zelfs de Mol het erg vindt?

Afl. 8
Volgens mij waren sommige mensen vooral bezig om vrijstellingen etc. uit handen van de anderen te houden. Gelukkig ging die vrijstelling dan ook niet door.........Jantien wou kostte wat kost dat niemand de vrijstelling kreeg.

De dagboeken van Angela en de kandidaten zal ik later plaatsen.










Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Alle tips uit de Dagboeken
« Reactie #1 Gepost op: 3-04-2002, 20:32:00 »
Dagboek Angela:

Afl. 1
Ojee... Als dit maar niet te gezellig wordt………hoewel… we hebben dit jaar weer een briljante mol……die zal ongetwijfeld flink roet in het gezellige eten gooien .Ik beloof jullie, na deze serie zal je de mol nooit meer vergeten! Mis het niet!..........briljante Mol? Ellen en Jantien worden al snel als mogelijke Mol gezien, dus niet zo briljant

Afl. 2
Ook al was het natuurlijk erg om Erik als eerste te zien vertrekken.........Waarom? Omdat het extra sneu was omdat zijn Mol-keuze goed was?

Afl. 2
De kandidaten zijn ontzettend vrolijk en gezellig en het hoogtepunt van de regatta is ongetwijfeld Jantien. In haar piepkleine optimistje (zeilbootje) houdt ze zich drie minuten lang krampachtig vast aan een tak om maar geen meters kwijt te raken die zo bloedig bij elkaar geschraapt zijn door de anderen.............zou een Mol dat doen? Ik denk het niet.

Afl. 2
En de mol...? Die doet het goed....heel goed!..........Wie had er hele goede Mollenstreken uitgehaald die aflevering?

Afl. 4
De bagagequiz was vanaf het begin een randgeval. Namaakrugzakken dus. Een beetje twijfel bleef hangen. Doordat de scène zo strak gezet was voelden H. en E zich, onbewust, misschien wel als acteurs en ze speelde het spel. Later kwam de realisatie wat er nu eigenlijk was gebeurd.......Harry en Ellen konden de opdracht weigeren. Dan was alles voor niets geweest. Werd de Mol verplicht door de redactie om hier aan mee te doen?

Afl. 5
Zonder al te veel moeite wint Ellen het spel. Ze ging gewoon liggen als het tot een confrontatie kwam. Prince liep zo in de val...of niet? Het lijkt wel heel makkelijk te gaan maar niets is wat het lijkt............Wist Ellen waar en wat Prince deed? Waarom zegt Angela dit zo vaag?

Afl. 5
Beste vrienden let op de titelrollen van uw favoriete programma’s.....Rene deLa Rambelje staat er meestal bij!!!!..........Gewoon een compliment naar Rene of is het een hint dat er een hint zit in de titelrollen?

Afl. 7
Ik schrik wakker van het gebrul van mijn jongste dochter. Tenminste dat denk ik, maar het blijkt het geluid van een stokoude leeuw te zijn.............komt toch weer die leeuw van Han13 langs. ;)

Afl. 7
John en Prince zijn erge goede vrienden geworden en hun vrouwen hadden elkaar ook al tijdens de reis gevonden. Dat wordt een fijne vrije dag morgen... maar helaas. Prince vliegt eruit en ik ben er chagerijnig van.......is dit te linken aan de aanwijzing uit de Mols dagboek? (Zie hierboven)

Afl. 8
Trouwens, die ene…….die houdt het met gemak vol..........George wordt als enige nog niet verdacht.










Offline Mahtob

  • Forumlid
Re:Alle tips uit de Dagboeken
« Reactie #2 Gepost op: 3-04-2002, 20:34:54 »



"En dat terwijl ik niet van mezelf zou zeggen dat ik dom ben. Wacht maar af. Als je me wat beter leert kennen, zou jij dat ook zeggen".


"Trouwens, dat fietsen, dat zou jij ook een keer moeten doen. Dan krijg je vanzelf respect voor fietsers die dat doen voor hun geld. Nu ik erover nadenk, ik doe het ook voor het geld natuurlijk, want de opdracht is mislukt".

Ik zeg dit heus niet omdat ik deze aflevering heb lopen blunderen ofzo.



Dit vind ik wel uitspraken in de stijl van Jantien. Best wel raar, want qua gedrag komt vooral John in aanmerking.








molzot

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Alle tips uit de Dagboeken
« Reactie #3 Gepost op: 3-04-2002, 20:51:10 »

Dit vind ik wel uitspraken in de stijl van Jantien. Best wel raar, want qua gedrag komt vooral John in aanmerking.



ik vat em! John is het maar hij heeft Jantien ingehuurd om de stukjes te schrijven en verwarring te zaaien..  ::)







No Milk today???

Offline el_topo

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alle tips uit de Dagboeken
« Reactie #4 Gepost op: 3-04-2002, 20:54:30 »
LOL, inderdaad Milk, er wordt zoveel in die dagboeken veranderd dat je er echt geen tipd of hints uit kunt halen. (Volgens mij dan, als iemand anders denkt dat het wel kan: lekker blijven zoeken!)







mollig

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Alle tips uit de Dagboeken
« Reactie #5 Gepost op: 3-04-2002, 20:58:58 »
De kandidaten:

Erik (Afl. 1)
En Jantien - is zij nou verlegen of is het een houding?......Jantien blijft anders niet zo verlegen. Een Mol mag niet opvallen en moet dus niet gelijk in het begin luidruchtig optreden.

Meteen wierp Ellen zich op als chauffeur (wat een haantjesgedrag)...........Zoals ik al zei, een Mol moet niet teveel op de voorgrond gaan treden.

Merkwaardig advies van Ellen: Erik, kijk eerst hoe de anderen het doen en daal dan af….....Maakte Ellen Erik expres bang?

Grappig zo'n camera op m'n snufferd. Nou, ik twijfelde niet langer. Sterker, ik was overtuigd van mijn eigen gelijk. Het mocht niet baten, het zevende schermpje kleurde rood........Erik was dus zeker van zijn keuze. Ellen lijkt dus niet de Mol.

Kerstin (Afl. 2)
Heel vreemd dat Jantien met al haar zeilervaring de enige is die de opdracht niet haalt.......Ja, dat klopt.  

En dan als een donderslag bij heldere hemel: Paméla moet ons verlaten. Uitgerekend degene die vanmorgen de meeste lef toonde door de kwestie met de enveloppen aanhangig te maken. Of was dat misschien ingefluisterd door Jantien, die meer weet dan wij...?.........heeft Jantien iedereen er ingeluisd?

Ellen (Afl.4)
Heeft ze echt niet in de gaten dat ze Karen gek maakt met haar niet aflatende stroom van vragen? George drinkt zijn biertjes en valt al snel in slaap.
Prince en John kijken elkaar stomverbaasd aan en beginnen te giechelen.......De Mol schrijft in zijn dagboek dat hij niet teveel optreedt bij de situatie op de berg. Ellen zegt hier dat zij en ook George zich op de achtergrond begeven. Waarom giechelt John, omdat hij Karen verdenkt of omdat hij de Mol is en Karens opmerking belachelijk is.

Kerstin (Afl. 5)
er zijn twee teams op weg om mij te redden, maar ik mag ze slechts drie keer bellen. Eerst kies ik het team van Harry, Ellen en Jantien. Ik vraag Jantien ook het andere team te informeren. De tweede keer bel ik het andere team. Prince weet nog van niets! Is dat openlijke sabotage door Jantien?.......Jantien maakt zich opnieuw verdacht.

Harry (Afl. 6)
Gaan we parachutespringen? Jantien schiet in een stress: Dat doe ik niet. Echt niet. Hoeft ook niet Jantien, stellen we gerust. Je bent al dapper genoeg geweest voor iemand met hoogtevrees.........Als Mol weet je toch wat er gaat komen, als Jantien de Mol is, is er geen reden om in de stress te schieten.

Harry (Afl.8)
George is de enige die iets aan de koffertjesopdracht heeft overgehouden. Hij mag bellen met de mol. Wij moeten allemaal op verschillende kamers wachten tot hij klaar is. De crew maakt heel veel lawaai door met deuren te slaan, zodat niemand van ons een woord van George' gesprek kan opvangen.............Waarom wordt er met de deuren geslagen, zodat de anderen niks kunnen ontvangen of omdat het anders volledig stil is.  ;)

Omdat Ellen nu mijn mol is zie ik haar de boel saboteren. Was ze werkelijk misselijk? Stuurde ze mij niet nét de verkeerde kant op toen ík moest rijden? Het is maar wat je wilt zien......Tip naar Ellen

Opvallend:
-George en John schreven nooit een dagboek, tenzij zij de Mol zijn
-George wordt nooit genoemd door Angela.








Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Alle tips uit de Dagboeken
« Reactie #6 Gepost op: 3-04-2002, 22:20:40 »

LOL, inderdaad Milk, er wordt zoveel in die dagboeken veranderd dat je er echt geen tipd of hints uit kunt halen. (Volgens mij dan, als iemand anders denkt dat het wel kan: lekker blijven zoeken!)


ze hadden er toch ook wat uitgehaald? iets van 'ik hield me afzijdig en ging na een biertje slapen'

of heb ik dat gedroomd?  ???







No Milk today???

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Alle tips uit de Dagboeken
« Reactie #7 Gepost op: 4-04-2002, 08:41:46 »

Dagboek Angela:

Afl. 5
Zonder al te veel moeite wint Ellen het spel. Ze ging gewoon liggen als het tot een confrontatie kwam. Prince liep zo in de val...of niet? Het lijkt wel heel makkelijk te gaan maar niets is wat het lijkt............Wist Ellen waar en wat Prince deed? Waarom zegt Angela dit zo vaag?


"Niets is wat het lijkt" !!!??

Zei Jantien dit niet ook letterlijk tegen George (Ja, ik ben er inmiddels achter dus...).
Hebben Angela en Jantien een 'link' ?? Of gebruikt Angela die uitdrukking gewoon heel vaak, en heeft Jantien die overgenomen??







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

aggie

  • Gast
Re:Alle tips uit de Dagboeken
« Reactie #8 Gepost op: 4-04-2002, 09:03:29 »
Ik ben er van overtuigd dat de kandidaten die uitspraak 'niets is wat het lijkt' vele malen gehoord hebben, startend met de interviews waarom ze mee willen doen.








Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Alle tips uit de Dagboeken
« Reactie #9 Gepost op: 4-04-2002, 09:12:20 »
De mol schreef ook in het dagboek afl. 6 "minpuntje is wel dat ik mijn grootste medestander ben kwijt geraakt." Ik denk dat de enigste die dit gezegt kan hebben Jantien is.







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Alle tips uit de Dagboeken
« Reactie #10 Gepost op: 4-04-2002, 09:50:25 »
ik wil hierbij toch even van de gelegenheid gebruik maken om chriz te bedanken voor de heldere samenvatting uit de dagboeken.
ik weet dat vele van ons sceptisch zijn over eventuele hints en tips die hierin zijn verborgen. maar hoe je het went of keert ze zijn wel onderdeel van het spel, en moeten daarom terdege serieus genomen worden. de kunst van het lezen tussen de regels in.

wat me erg opvalt inderdaad is de verwijzing naar een leeuw.
leeuwen zij ook al diverse keren naar voren gekomen in dit forum. denk maar aan loekie, en aan de voorbijwandelende leeuw bij het kerkje. ik denk daarom dat we hier echt een goed spoor te pakken hadden, alleen wat betekent het?








Offline mariek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alle tips uit de Dagboeken
« Reactie #11 Gepost op: 4-04-2002, 10:01:10 »

wat me erg opvalt inderdaad is de verwijzing naar een leeuw.
leeuwen zij ook al diverse keren naar voren gekomen in dit forum. denk maar aan loekie, en aan de voorbijwandelende leeuw bij het kerkje. ik denk daarom dat we hier echt een goed spoor te pakken hadden, alleen wat betekent het?

Ik kom er niet uit... de sterrenbeelden waren al wel nagekeken toch? En ik denk trouwens dat dat beest bij het kerkje een hond was, maar dat past beter in een andere discussie op dit forum :)







The moment I let go of it
Was the moment I got more than I could handle
The moment I jumped off of it
Was the moment I touched down...

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alle tips uit de Dagboeken
« Reactie #12 Gepost op: 4-04-2002, 10:18:38 »
Als 't al 'n leeuw was (die bij 't kerkje dan), dan lijkt 't me 't meest logisch dat 't 'n verwijzing was naar de onderhandelopdracht (misschien dat daar 'n mollenstreek was?) Die vond immers plaats in 'n circus en zelfs Angela verklapt ons in haar dagboek dat daar leeuwen bij waren. Maar dit is voor alsnog als 't 'n leeuw was.  ;)








Offline Nouky

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alle tips uit de Dagboeken
« Reactie #13 Gepost op: 4-04-2002, 10:21:12 »
Afl. 7
PS: Vandaag hebben we een vriend naar huis zien gaan. Ja, ook ik vind dat erg...............Prince was Johns beste vriend in WIDM, toch geeft het woordje ook aan dat het juist niet John betreft. Of wordt er bedoelt dat zelfs de Mol het erg vindt?

Okay, als we tussen de regels door moeten lezen is er misschien toch wel een hint... PS:V(andaag hebben we...)--->
PSV??? De voetbalclub uit Eindhoven... waar John woont!

Waarschijnlijk betekend het nix, maarja je moet niets over het hoofd zien, het zou maar net DE aanwijzing zijn... :D

Nouky (die zich afvraagt waarom Ruud Terweijden tijdens de Grand Prix van Brazilie een rood-wit geblokt overhemd aanhad... zou hij ook in het complot zitten ;))








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Alle tips uit de Dagboeken
« Reactie #14 Gepost op: 4-04-2002, 10:43:54 »
Komt die uit Amsterdam? Op Jantien.org hadden ze namelijk een spontane bijdrage van een sportverslaggever uit Amsterdam ofzo....







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Nouky

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alle tips uit de Dagboeken
« Reactie #15 Gepost op: 4-04-2002, 10:48:26 »
Jeetje ik heb eigenlijk geen idee of hij uit Amsterdam komt, ik zal eens kijken of ik dat ergens kan vinden...

Nouky (die nog steeds denkt dat John de Mol is, alleen al omdat het zo leuk klinkt :D)








Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Alle tips uit de Dagboeken
« Reactie #16 Gepost op: 4-04-2002, 12:18:48 »
gaan we nu een beetje over rrud terweijden zitten neelen, dat waait wel erg ver af.............................. :-/








Offline Mahtob

  • Forumlid
Re:Alle tips uit de Dagboeken
« Reactie #17 Gepost op: 4-04-2002, 13:23:01 »

gaan we nu een beetje over rrud terweijden zitten neelen, dat waait wel erg ver af.............................. :-/


Begrijp ik hieruit dat je dan ook wel niet geĂŻnteresseerd zult zijn in de "theedoek van Yasser Arafat-theorie"?







molzot

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Alle tips uit de Dagboeken
« Reactie #18 Gepost op: 4-04-2002, 13:36:50 »

Begrijp ik hieruit dat je dan ook wel niet geĂŻnteresseerd zult zijn in de "theedoek van Yasser Arafat-theorie"?


ze zijn overal.. de rood-witgeblokte bende breidt uit..  :o ;D ::)







No Milk today???

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alle tips uit de Dagboeken
« Reactie #19 Gepost op: 4-04-2002, 14:09:15 »
Uit de dagboeken viel mij op, dacht dat ik dat hier nog niet gelezen had, dat de mol het stopwoordje "ik bedoel" gebruikt. Daardoor ben ik George toch weer gaan verdenken... of zijn er nog anderen die zichzelf steeds "verklaren". Volgens mij is George de enige die zo "warrig" is.







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...