Auteur Topic: John is de MOL (deel 4)  (gelezen 29713 keer)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:John is de MOL (deel 4)
« Reactie #100 Gepost op: 11-04-2002, 09:26:30 »
Ik denk dat Bertha bedoelt dat Ellen volgens de voice-over waarschijnlijk op John heeft gestemd. En aangezien zij eruit vloog, kan hij het dus niet zijn omdat George volgens zijn voice-over op Jantien stemde.

Maar ja, hoeveel waarde hecht je aan die uitspraken bij de test? Ze kunnen ook al eerder in de serie gedaan zijn, maar in deze uitzending gemonteerd zijn.

Ergens anders staat een stelling + lijstje waaruit blijkt dat er waarschijnlijk gemanipuleerd is met die uitspraken. Ellen heeft namelijk gezegd dat ze wist wie de mol was. Dit wil zeggen dat, als ze tijdens de laatste test op de goede mol gestemd heeft, de andere 2 kandidaten ook op de goede mol gestemd moeten hebben. Echter, uit de voice-overs zou je concluderen dat de andere 3 ieder op een ander gestemd hebben. En dat kan dan dus niet.
Begrijp je het nog??








Offline webbie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:John is de MOL (deel 4)
« Reactie #101 Gepost op: 11-04-2002, 10:46:08 »
Ik snap hem weer helemaal :). Ik denk idd ook dat je niet al teveel waarde moet hechten aan die uitspraken bij de test. Als ze al kloppen, dan nog is het mogelijk dat door andere - foute - antwoorden het resultaat helemaal anders kan worden. Dan kan je, zelfs als je op de juiste mol stemt, er nog uitvliegen.







Ik ben een Hollander, ooooooover...

aggie

  • Gast
Re:John is de MOL (deel 4)
« Reactie #102 Gepost op: 11-04-2002, 10:49:08 »

Ik snap hem weer helemaal :). Ik denk idd ook dat je niet al teveel waarde moet hechten aan die uitspraken bij de test. Als ze al kloppen, dan nog is het mogelijk dat door andere - foute - antwoorden het resultaat helemaal anders kan worden. Dan kan je, zelfs als je op de juiste mol stemt, er nog uitvliegen.

Niet veel waarde hechten is OK, maar als je ervan uitgaat dat we niet constant worden voorgelogen en het op inerpretatie aankomt, dan is het meest logische scenario dat Ellen, stemmend op de juiste mol, koos voor George. Maar ik val in herlaling.
Ellen zei trouwens in het exit gesprek dat alles behoorlijk waarheidsgetrouw is getoond door de AVRO....








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:John is de MOL (deel 4)
« Reactie #103 Gepost op: 11-04-2002, 11:08:15 »

Niet veel waarde hechten is OK, maar als je ervan uitgaat dat we niet constant worden voorgelogen en het op inerpretatie aankomt, dan is het meest logische scenario dat Ellen, stemmend op de juiste mol, koos voor George. Maar ik val in herlaling.


Voorgelogen is een groot woord, maareh.... als Ellen op George stemde dan hebben ze de waarheid toch behoorlijk verdraaid met die voice-overs in de laatste uitzending hoor.  :-\
Dan zou namelijk de verklaring van Ellen en zeker ook de verklaring van Jantien niet kloppen. Ik val misschien ook in herhaling, maar we horen Jantien duidelijk zeggen: 'Als het George is dan begin ik heel hard te lachen en dan geef ik mijn ongelijk ruiterlijk toe'.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil hier geen conclusies aan verbinden over wie de mol is of wie het niet is. Het enige dat ik ermee wil zeggen is dat die uitspraken m.i. zeker niet altijd de waarheid weergeven over op wie de kandidaten stemmen als mol.

Ik wil het ook geen 'voorliegen' noemen. Men kan eigenlijk niet anders. Als men altijd duidelijk laat zien en laat horen op wie iedereen (en vooral de afvaller) stemt, dan wordt het voor de kijker wellicht wel heel makkelijk om de waarheid te achterhalen, toch? Men kan dus 2 dingen doen:

a) helemaal geen uitspraken laten horen over wie men verdenkt, of

b) de verklaringen enigszins verdraaid laten horen. Dus als iemand b.v. zegt 'Gisteren dacht ik nog: Jantien is de mol, maar vandaag stem ik op John', alleen het stukje 'Jantien is de mol' laten horen.

Volgens mij hebben de makers in deze serie vaak voor optie B gekozen. That's all I'm saying...

Ellen's uitspraak over de waarheidsgetrouwe uitzendingen zal niet gelogen zijn, maar ook zij kan natuurlijk nooit weten wat de anderen precies tijdens de biecht gezegd hebben. Dus ook niet of het precies zo in de uitzending is gekomen als ze het gezegd hebben.








aggie

  • Gast
Re:John is de MOL (deel 4)
« Reactie #104 Gepost op: 11-04-2002, 11:13:07 »
a) helemaal geen uitspraken laten horen over wie men verdenkt, of

b) de verklaringen enigszins verdraaid laten horen. Dus als iemand b.v. zegt 'Gisteren dacht ik nog: Jantien is de mol, maar vandaag stem ik op John', alleen het stukje 'Jantien is de mol' laten horen.

Volgens mij hebben de makers in deze serie vaak voor optie B gekozen. That's all I'm saying...

Ellen's uitspraak over de waarheidsgetrouwe uitzendingen zal niet gelogen zijn, maar ook zij kan natuurlijk nooit weten wat de anderen precies tijdens de biecht gezegd hebben. Dus ook niet of het precies zo in de uitzending is gekomen als ze het gezegd hebben.

Jayne, we zijn het denk ik wel eens. Mijn punt is allen dat de WIDM redactie het leuk moet houden.
Ik begrijp heel goed dat ze vaag zijn in de laatste stemrondes. anders is er voor de TV kijker niks meer aan. Dat was vorig jaar ook al zo, trouwens. ;)








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:John is de MOL (deel 4)
« Reactie #105 Gepost op: 11-04-2002, 11:48:33 »

Jayne, we zijn het denk ik wel eens. Mijn punt is allen dat de WIDM redactie het leuk moet houden.
Ik begrijp heel goed dat ze vaag zijn in de laatste stemrondes. anders is er voor de TV kijker niks meer aan. Dat was vorig jaar ook al zo, trouwens. ;)


ik denk dat ze vroeger nooit zo gemonteerd hebben , in vele gevallen wisten we niet op wie er gestemd werd, daar kan ik mee leven......vindt het wel een beetje flauw dat er gemonteerd werd met de stemverklaringen....ik vind dat alle uitspraken in de juiste contect moeten te horen zijn, anders is het toch gewoon misleiding, en een teken van zwakte dat de makers dit moeten aanwenden imho

greetz
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

aggie

  • Gast
Re:John is de MOL (deel 4)
« Reactie #106 Gepost op: 11-04-2002, 11:52:01 »

ik denk dat ze vroeger nooit zo gemonteerd hebben , in vele gevallen wisten we niet op wie er gestemd werd, daar kan ik mee leven......vindt het wel een beetje flauw dat er gemonteerd werd met de stemverklaringen....ik vind dat alle uitspraken in de juiste contect moeten te horen zijn, anders is het toch gewoon misleiding, en een teken van zwakte dat de makers dit moeten aanwenden imho

greetz
vlaming

Een teken van zwakte die helemaal niet nodig is. Dan verzwijg je het toch? Idd vlaming. Maar ik heb toch de indruk dat ze ons lichtelijk op het verkeerde been zetten, maar niet doelbewust het bos in sturen.








Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:John is de MOL (deel 4)
« Reactie #107 Gepost op: 11-04-2002, 12:45:26 »

Ik ben geweest (irl) op het punt waar ze op het balkon stonden. Ik weet daarom ook dat het absoluut onmogelijk is om vanaf het terras waar Jan10 zat ook maar iets meer te zien dan een paar mensen en een ding dat wel een laptop moet zijn.
Gespeculeer daarover kan dus wel afgelopen zijn.

Misschien dat de situatie ter plekke ondertussen gewijzigd is? (bomen gekapt of zo)







waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline webbie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:John is de MOL (deel 4)
« Reactie #108 Gepost op: 11-04-2002, 13:53:53 »

Misschien dat de situatie ter plekke ondertussen gewijzigd is? (bomen gekapt of zo)

Dat kan natuurlijk, ook al denk ik het niet (dat hele stadje - Sintra - is één groot nationaal monument), maar dan nog zou het vrijwel onmogelijk zijn. Er zit namelijk een enorme afstand tussen het terras en het balkon.







Ik ben een Hollander, ooooooover...

Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:John is de MOL (deel 4)
« Reactie #109 Gepost op: 11-04-2002, 15:34:37 »
Maar kennelijk niet groot genoeg om te ontdekken dat er een executie aan de gang is. Dan lijkt me de afstand ook niet te groot om te zien dat Angela iets aan John geeft. En dat laatste is een belangrijk gegeven later tijdens de verhoring!







waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline webbie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:John is de MOL (deel 4)
« Reactie #110 Gepost op: 11-04-2002, 15:42:01 »
Ze ziet uit de verte drie mensen die om de beurt achter een zwart kastje gaan zitten. Uiteindelijk staan ze dan met z'n drieën naar dat ding te kijken.
Wat zou jij denken dat er aan de gang was?
Over dat geld geven aan John: aangezien John met de rug naar de reling stond is het heel goed mogelijk, en zelfs waarschijnlijk, dat Jantien niks gezien heeft.







Ik ben een Hollander, ooooooover...

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:John is de MOL (deel 4)
« Reactie #111 Gepost op: 11-04-2002, 16:23:35 »
Laten we verder gaan bij 'John is de MOL (deel 5)'.  :)