Auteur Topic: John is de MOL (deel 4)  (gelezen 29718 keer)

Offline Stephanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:John is de MOL (deel 4)
« Reactie #40 Gepost op: 9-04-2002, 08:19:57 »
Ik denk dat John die letters er even op had gezet zodat Jantien ze kon zien, als je iets ziet onthou je het meestal toch gemakkelijker.


En die knipoog. Ik heb een tijdje geleden al, beide plaatjes opgeslagen en de color balance van de rode aangepast, zodat die ook geler werd:


(links het gele plaatje, rechts het 'rode' plaatje)

Volgens mij geeft hij dus helemaal geen knipoog, maar lijkt dat alleen zo doordat het rood het hele plaatje donkerder maakt.









Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:John is de MOL (deel 4)
« Reactie #41 Gepost op: 9-04-2002, 08:24:35 »

Volgens mij geeft hij dus helemaal geen knipoog, maar lijkt dat alleen zo doordat het rood het hele plaatje donkerder maakt.



Tot die conclusie was ik zelf ook gekomen toen men er over begon in 't begin van de serie. Hij kijkt dan wel op beide foto's (of eigenlijk op de foto, de twee foto's zijn immers gelijk) 'n beetje vreemd, maar dat hoeft natuurlijk niets te betekenen.  :)








Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:John is de MOL (deel 4)
« Reactie #42 Gepost op: 9-04-2002, 09:35:00 »
Als John iedere keer door het water moest rijden en de letters op de motorkap telkens verdwijnen, waarom schreef hij de letters dan niet gewoon op het dak? Lijkt mij logischer  ???







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Stephanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:John is de MOL (deel 4)
« Reactie #43 Gepost op: 9-04-2002, 09:43:18 »

Als John iedere keer door het water moest rijden en de letters op de motorkap telkens verdwijnen, waarom schreef hij de letters dan niet gewoon op het dak? Lijkt mij logischer  ???


Dan kon Jantien het niet zien???








Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:John is de MOL (deel 4)
« Reactie #44 Gepost op: 9-04-2002, 10:09:06 »

Dan kon Jantien het niet zien???


:D ;D :D ;D :D

Dit vind ik er echt eentje voor bij de grappige momenten! ;)

Maar héél nuchter opgemerkt idd!








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline mariek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:John is de MOL (deel 4)
« Reactie #45 Gepost op: 9-04-2002, 15:39:27 »
als hij die cijfers alleen opschreef om ze aan jantien te laten zien, had hij ze net zo goed ff in het zand kunnen schrijven toen hij bij de rivier kwam...
ik snapte ook het doel van dat opschrijven niet helemaal, zeker niet omdat ie een half uur onderweg was en pas aan het eind ging schrijven!








The moment I let go of it
Was the moment I got more than I could handle
The moment I jumped off of it
Was the moment I touched down...

Offline webbie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:John is de MOL (deel 4)
« Reactie #46 Gepost op: 9-04-2002, 16:26:07 »

Dan kon Jantien het niet zien???

Ja, er wordt hier om gelachen, maar het is imho wel heel belangrijk. John wist als mol al snel dat hij hier niet kon saboteren. Wat doe je als mol dan? Heel erg overdreven je best. Natuurlijk kon hij die drie getalletjes zo ook wel onthouden, maar om nog wat indruk bij jan10 te maken, schreef hij ze - vlak voordat hij bij haar aankwam - nog even op de motorkap.







Ik ben een Hollander, ooooooover...

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:John is de MOL (deel 4)
« Reactie #47 Gepost op: 9-04-2002, 16:29:28 »
en hij helpt haar...als je de dingen visualiseert kun je het beter onthouden... (Of je kunt er een "molse" achtergrond aangeven in de trant van "ik zeg het niet... ze leest het maar")







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline laafje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:John is de MOL (deel 4)
« Reactie #48 Gepost op: 9-04-2002, 17:11:14 »
Mijn eerste berichtje, maar ook ik verdenk John al vanaf de eerste afl.

En in de afl. 9 viel mij op dat John naar beneden keek toen Angela zei dat ze in het hoofd van Jantien moesten kruipen.

Ook ging hij voor George hangen toen die bij de railing hing, zodat hij zeker wist dat George, Jantien niet zou zien.

We zien het over 3 dagen. Ik kijk er al naar uit. En dan zien we dat John echt de mol is.

Groetjes Marielle







Groetjes van de enige echte laafje ;)

Offline webbie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:John is de MOL (deel 4)
« Reactie #49 Gepost op: 9-04-2002, 17:37:00 »
Heel scherp hoor. Ik heb hier nog wat dingetjes waardoor ik zeker weet dat John de mol is ;D:

aflevering 1
- In deze aflevering houdt de mol zich natuurlijk rustig. Hij wil niet meteen al verdacht worden. Zoals later ook wel zal blijken, is de eerste indruk namelijk erg belangrijk (denk maar aan Jantien die zich blind staarde op Ellen).

aflevering 2
- Hier begint John een beetje te mollen. Als hij in de tweede proef samen met Ellen gaat waterfietsen, trapt hij zo langzaam dat ze steeds scheef gaan.

aflevering 3
- In proef 1 is John ruim op tijd aanwezig wanneer het geld wordt gebracht. De anders zo slimme John wacht nu niet op de man maar rent het hele winkelcentrum rond roepend om geld. Hij heeft het niet kunnen onderscheppen.
- In de fietsproef stapt John wel heel snel weer van z'n fiets om een ander te laten.
- Hij zat bij de vijfmansgroep die het langst over de fietsklim deed.
- Dan ook nog de verdachte code op z'n identiteitsbewijs: bushalte

aflevering 4
- In de 'driehoeksopdracht' zoekt John geheel tegen de opdracht in een telefoon om mee te bellen. Hierdoor verliezen ze heel veel tijd terwijl hij toch z'n best lijkt te doen.
- Bij het parallellen overtuigt John Prince ervan dat echt niet alle kandidaten de overkant zullen halen. Aan het doorzettingsvermogen van de anderen had hij kunnen weten dat juist deze opdracht wel zou slagen. Prince stemt echter uiteindelijk in en het geld wordt niet verdiend.
- Deze aflevering is verder nog interessant omdat Angela zegt: De mol is onder hen waarop een close-up van John volgt en even later: Degene die het antwoord weet op de vraag gevolgd door een close-up van George.

aflevering 5
- In de eerste proef zegt John zelf te zullen winnen met het paintballen. Als hij echter aan de slag gaat, wordt hij bijna meteen uitgeschakeld omdat hij de beveiliging op zijn geweer in de verkeerde stand had staan ???
- De proef met het liedjes raden was haast niet te mollen, hier heeft ie zich dan ook rustig gehouden.
- De proef waarin Kerstin werd ontvoerd was haast tot mislukken gedoemd. Toch heeft John hier nog wat gemolt door bepaalde informatie die hij in het hotel door de telefoon kreeg, te verzwijgen.

lees verder -->







« Laatst bewerkt op: 9-04-2002, 17:38:33 door bartbaaten »
Ik ben een Hollander, ooooooover...

Offline webbie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:John is de MOL (deel 4)
« Reactie #50 Gepost op: 9-04-2002, 17:37:41 »
--> vervolg

aflevering 6
- Geen mollenstreken in deze opdracht. George maakt zich verdacht, maar dit kan ook gewoon toeval zijn.
- Wel heel erg boeiend in dit opzicht is de muzikale aanwijzing. Die luidt namelijk I could have lied, dit slaat vrijwel zeker op John, want die maag bij zijn foto was eigenlijk niet wat er bedoeld was. Misschien dacht hij al te zien dat het hoofd bij Harry niet goed was, maar hij hád kunnen liegen.

aflevering 7
- John doet hier heel vreemd. Hij probeert namelijk alle 50 schapen over het hek te tillen. Waarom niet gewoon 50 door het hek laten gaan oid? Jantien lijkt het allemaal wel prima te vinden, maar dat is eerder omdat ze het zelf ook niet weet. Als de opdracht mislukt, zegt John heel droog: Jammer. Daarna probeert hij Jantien te overtuigen dat ze het nog best wel goed gedaan hebben.
- Bij de terrasopdracht viel niks te mollen en dat hoefde ook niet, want John was er niet ;).
- Bij de namen en uitspraken opdracht kiest John als enige in één keer de goede uitspraak. Wist hij dit van tevoren en probeerde hij een goede indruk te maken (en ook nog eens familie te zien) of wist hij toch wel dat de opdracht zou mislukken?

aflevering 8
- Bij de kofferopdracht doet iedereen vreemd en kan je niet duidelijk een molactie aanwijzen.
- Bij de boom-omhakproef kiest John niet voor het 5000 euro vak maar voor het 10000 euro vak. Hij heeft dit vaker gedaan en weet hoe het moet. Hierdoor vertrouwt George op de expertise van John en weten we dus niet of die boom misschien wel op de 10000 had kunnen vallen. Ondanks John's kennis weet hij het busje niet goed helpen te plaatsen.
- Vreemd is overigens ook dat hij ontbreekt in de biechten over het gesprek met de mol.

aflevering 9
- De eerste opdracht lukt en dat had onze John al verwacht. In plaats van te mollen - dat zou immers te veel opvallen met die drie cijfertjes die hij maar moest onthouden - probeerde hij zichzelf bij Jantien minder verdacht te maken door vlak voor aankomst de getallen nog eens op de auto te schrijven.
- Bij de odervragingsproef slaan George en John vrijwel gelijk door. Hij gaf hiermee Jantien een prachtige kans om achter de waarheid te komen. Hij zegt immers dat hij een rood scherm heeft gekregen. Dit was van belang bij de vraag wie het geld zou mogen beheren. Toch zet hij haar op het eind op een dwaalspoor door verkeerde informatie te geven, misschien omdat hij vindt dat hij al genoeg gezegd heeft en omdat hij anders wel heel erg verdacht zou worden.
- De muzikale aanwijzing is hier weer erg interessant. Het gaat nu namelijk om het nummer van Abba: Money, Money, Money. Denk hierbij nog eens even aan het eerste puntje van aflevering 3.







« Laatst bewerkt op: 9-04-2002, 20:05:40 door bartbaaten »
Ik ben een Hollander, ooooooover...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:John is de MOL (deel 4)
« Reactie #51 Gepost op: 9-04-2002, 20:43:17 »
Vergeet niet dat John in de laatste afl. ook de bewaarder van de Money Money Money was!

Jongens, ik word constant heen en weer geslingerd tussen John en George. George was heel verdacht in de laatste aflevering, maar John was veel verdachter in de afleveringen ervoor!

Ik heb ook nog na zitten denken over het stukje in Angela's dagboek van deze week dat 'de crew nu denkt te weten wie de mol is', met daarna een soort opmerking dat het nog heel verrassend wordt. Tja, wie zou de crew nu verdacht vinden na aflevering 9....? Dat kan toch alleen George zijn, dacht ik zo! En volgens die redenering is hij het dus niet. Dus moet het John zijn (want Jantien valt voor mij af)!
Ik weet het, je mag niet op de dagboeken afgaan, maar toch...

Zie ook het lijstje hierboven met de molstreken van John. Ja, vandaag is het voor mij John!
Maar morgen kan het weer anders zijn  ;)








Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:John is de MOL (deel 4)
« Reactie #52 Gepost op: 9-04-2002, 20:48:16 »
Dat is hij voor mij al weken, juist met die verdachtmakende opdrachten zoals met de koffertjes en het verhoren, mag de mol zich juist niet verdacht maken tegenover zijn medekandidaten. En ik heb het hardop gezegd maar het klinkt wel:
John de Mol 8)







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:John is de MOL (deel 4)
« Reactie #53 Gepost op: 9-04-2002, 20:56:30 »

Dat is hij voor mij al weken

Hij is het voor mij ook al weken, blackmollie! Maar dan gaat die ellendige George weer zo verdacht lopen doen in de laatste aflevering en nu twijfel ik weer!  >:( ;) ;D








Offline laafje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:John is de MOL (deel 4)
« Reactie #54 Gepost op: 9-04-2002, 20:58:15 »


aflevering 2
- Hier begint John een beetje te mollen. Als hij in de tweede proef samen met Ellen gaat waterfietsen, trapt hij zo langzaam dat ze steeds scheef gaan.


Ik denk dat je hier ook het muziekfragment bicyclerace kunt toevoegen, aangezien John op de waterFIETS zat.







Groetjes van de enige echte laafje ;)

Offline laafje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:John is de MOL (deel 4)
« Reactie #55 Gepost op: 9-04-2002, 21:00:50 »

Hij is het voor mij ook al weken, blackmollie! Maar dan gaat die ellendige George weer zo verdacht lopen doen in de laatste aflevering en nu twijfel ik weer!  >:( ;) ;D


Ik denk dat George er echt doorheen zat. Kijk eens hoe hij heeft lopen hollen achter die stier aan, of beter gezegd die stier achter hem aan. Hij was gewoon blij dat hij kon slapen.

En wat betreft John, die zag de zon ook al, dus dan kan je als mol ook niet echt meer saboteren, want dat zou te veel opvallen.







Groetjes van de enige echte laafje ;)

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:John is de MOL (deel 4)
« Reactie #56 Gepost op: 9-04-2002, 22:23:17 »

aflevering 3
- In proef 1 is John ruim op tijd aanwezig wanneer het geld wordt gebracht. De anders zo slimme John wacht nu niet op de man maar rent het hele winkelcentrum rond roepend om geld. Hij heeft het niet kunnen onderscheppen.

En ik denk dat hij ook best wel in de gelegenheid was om het geld voor Ellen's neus weg te halen bij dat tankstation zodat zij maar € 50 beurde...!!

En John had maar één letter bij de vliegopdracht...








aggie

  • Gast
Re:John is de MOL (deel 4)
« Reactie #57 Gepost op: 9-04-2002, 22:33:27 »

En ik denk dat hij ook best wel in de gelegenheid was om het geld voor Ellen's neus weg te halen bij dat tankstation zodat zij maar € 50 beurde...!!

Ik vind John nog steeds een goede mol-kandidaat, maar deze theorie vind ik te ver gezocht.
Ellen zou zich toch niet laten ringeloren door zo'n snotaap als John ???
Die gaat toch zelf het tankstation in?








Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:John is de MOL (deel 4)
« Reactie #58 Gepost op: 9-04-2002, 22:39:36 »

Ellen zou zich toch niet laten ringeloren door zo'n snotaap als John ???
Die gaat toch zelf het tankstation in?

Toen John en Ellen moesten wachten had in de tussentijd John best wel een deel van het geld met zijn pasje opgehaald en weggegooid kunnen hebben...
Niet alles want dan had Ellen niets meer om daarna op te halen (en omdat hij in de buurt was zou dat opvallen).
Het blijft gewoon een heel raar laag bedrag die € 50...








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:John is de MOL (deel 4)
« Reactie #59 Gepost op: 9-04-2002, 22:42:02 »
leuk die opsomming van bartbaten, combineer dat aan het schrijfsel van Master3L en een mens zou beginnen twijfelen  ;)

toch heb ik enkele ONmolse acties staan op naam van John, in combinatie met gebrek aan verborgen hints én stemgedrag van de kandidaten blijf ik toch maar bij George  ;)


groetjes
vlaming








nevermind what's been selling, it's what you're buying