Auteur Topic: John is de MOL (deel 5)  (gelezen 29151 keer)

Offline Mahtob

  • Forumlid
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #40 Gepost op: 13-04-2002, 14:28:35 »
Ik heb het idee dat John geld heeft gestolen van Prince, dat het handje op de foto daar wellicht betrekking op heeft, evenals de muzikale hints.

Toen hij over Prince sprak bij het kampvuur zei hij iets in de trend van "prince en ik waren samen de mol' of zoiets. Heeft iemand dat goed kunnen verstaan?







molzot

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #41 Gepost op: 13-04-2002, 14:49:14 »

het was een mol-actie omdat hij op zichzelf gestemd had, maar toch een zeer zwakke mol-actie omdat er meer op prince was gestemd, maw z'n mol-actie had geen enkel nut

De enige manier om zeker te weten dat er geen geld binnengehaald werd was door op jezelf te stemmen en vervolgens te verliezen. Het paintballlen zelf is ook een kwestie van geluk hebben toch?!

Overigens vind ik het wel een goede verklaring van Mahtob voor dat gekke handje bij Prince! Ik kan verder ook niets zinnigs bedenken...








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #42 Gepost op: 13-04-2002, 14:50:01 »
Volgens mij zei hij dat ze samen dezelfde mol hadden.







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #43 Gepost op: 13-04-2002, 15:12:19 »
dat was volgens mij nog in de tijd dat ze allebei op karen stemde (en dat ook heel duidelijk lieten blijken toen zijn afviel). het vertrouwen van prince in john leek me wel heel oprecht (en niet zo slim), maar john liet wel merken dat hij uiteindelijk voor het spel zou gaan. tja, en dan kan het gaan om winnen of molzijn  :)










Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #44 Gepost op: 13-04-2002, 15:13:10 »

Ik heb het idee dat John geld heeft gestolen van Prince, dat het handje op de foto daar wellicht betrekking op heeft, evenals de muzikale hints.


maar prince deed toch nooit de pot?

eerst was het george
dan plots harry (waarom plots die overschakeling???)
en na de exit van harry : john

andere vergezochte verklaringen voor het handje :

*Prince was onthand na het vertrek van Karen, zijn Mol
*John en prince zijn 2 handen op 1 buik  
*John was de rechterhand van Prince

cheers!
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #45 Gepost op: 13-04-2002, 15:21:33 »
Volgens mij deed John ook al eerder plotseling de pot. Ik meen me te herinneren dat bij de regatta (afl. 2) John ook al opeens de pot had. Het schijnt nogal te wisselen...







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #46 Gepost op: 13-04-2002, 15:26:34 »

Volgens mij deed John ook al eerder plotseling de pot. Ik meen me te herinneren dat bij de regatta (afl. 2) John ook al opeens de pot had. Het schijnt nogal te wisselen...

Volgens mij wisselt de pot van het gewonnen geld ook vaker! Ik meen dat Ellen ook eens de pot had (ik bedoel dan niet het uitdelen van het zakgeld..)








aggie

  • Gast
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #47 Gepost op: 13-04-2002, 15:29:59 »

Wow ambijans....Wie omgaat met mollen word er mee besmeurd ;)
En met de balken ging ook lekker mis, weer iets waarin John het voortouw nam....Money money money...always funny..
En hij is altijd zo relaxed 8)

Ik ben ook weer in verwarring. Deze alfevering was imho een John-show....
Maar andere dingen wijzen op George, zoals het stemgedrag van Jantien (waarschijnlijk ook dat van Ellen...)








Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #48 Gepost op: 13-04-2002, 15:30:40 »
dat denk ik ook, als een soort risicospreiding zeg maar.

overigens, john deed weer precies wat hij al een paar keer eerder heel opvallend deed: als een opradcht aan het mislukken is ineens heel erg zijn best gaan doen om de ndruk te wekken datt het niet aan hem heeft gelegen... hij was de enige die uit de kamers wist te komen, en waasrchijnlijk was het toen al lang en breed duidelijk dat jantien en george dit niet zouden halen. Dit heeft hij al zooo vaak gedaan!

nog wat, ik meende ergens te gelezen te hebben dat bij de flessenopdracht bij iedere deelnemer in beeld kwam hoeveel hij verdiende voor de pot (of hoeveel er op dat moment nog in de pot zat) maar niet bij john. klopt dat?

of is het gewoon weer een van die overduidelijk hints...








aggie

  • Gast
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #49 Gepost op: 13-04-2002, 15:32:28 »

dat denk ik ook, als een soort risicospreiding zeg maar.

overigens, john deed weer precies wat hij al een paar keer eerder heel opvallend deed: als een opradcht aan het mislukken is ineens heel erg zijn best gaan doen om de ndruk te wekken datt het niet aan hem heeft gelegen... hij was de enige die uit de kamers wist te komen, en waasrchijnlijk was het toen al lang en breed duidelijk dat jantien en george dit niet zouden halen. Dit heeft hij al zooo vaak gedaan!

nog wat, ik meende ergens te gelezen te hebben dat bij de flessenopdracht bij iedere deelnemer in beeld kwam hoeveel hij verdiende voor de pot (of hoeveel er op dat moment nog in de pot zat) maar niet bij john. klopt dat?

of is het gewoon weer een van die overduidelijk hints...

John haalde 5000 euro op, George 4000 euro en Jantien 3000 euro.








Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #50 Gepost op: 13-04-2002, 15:34:18 »

overigens, john deed weer precies wat hij al een paar keer eerder heel opvallend deed: als een opradcht aan het mislukken is ineens heel erg zijn best gaan doen om de ndruk te wekken datt het niet aan hem heeft gelegen... hij was de enige die uit de kamers wist te komen, en waasrchijnlijk was het toen al lang en breed duidelijk dat jantien en george dit niet zouden halen. Dit heeft hij al zooo vaak gedaan!

nog wat, ik meende ergens te gelezen te hebben dat bij de flessenopdracht bij iedere deelnemer in beeld kwam hoeveel hij verdiende voor de pot (of hoeveel er op dat moment nog in de pot zat) maar niet bij john. klopt dat?

of is het gewoon weer een van die overduidelijk hints...

Ja hij gaf ook gelijk door aan Angela dat de opdracht niet ging lukken toen hij boven kwam...
En ik dacht ook die 5.000 niet gezien te hebben maar wel de 4.000 van George en de 3.000 van Jantien...
Nog even nakijken denk ik  :)








Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #51 Gepost op: 13-04-2002, 15:38:02 »
thanx aggie! maar hoe werd dit in beeld gebracht? alleen het bedrag, of zagen we ergens in de aflevering ook wat er met de pot gebeurde? wisten de deelnemers hoeveel ze zelf hadden behaald? ik bedoel, schiet mij maar lek, maar ze kunnen anders toch uitrekenen wel bedrag uiteindelijk niet werd meegeteld en dat dat dan de mol was?

kan ook zijn dat ik wat over het hoofd gezien heb hoor, ik heb net zo oplettend gekeken dit keer, dacht dat we het na aflooop toch zouden weten.








aggie

  • Gast
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #52 Gepost op: 13-04-2002, 15:39:18 »
thanx aggie! maar hoe werd dit in beeld gebracht? alleen het bedrag, of zagen we ergens in de aflevering ook wat er met de pot gebeurde? wisten de deelnemers hoeveel ze zelf hadden behaald? ik bedoel, schiet mij maar lek, maar ze kunnen anders toch uitrekenen wel bedrag uiteindelijk niet werd meegeteld en dat dat dan de mol was?

kan ook zijn dat ik wat over het hoofd gezien heb hoor, ik heb net zo oplettend gekeken dit keer, dacht dat we het na aflooop toch zouden weten.
Ik ga er vanuit dat de kandidaten meer info krijgen dan ons. Puur en alleen omdat het te langdradig voor ons zou zijn...







« Laatst bewerkt op: 13-04-2002, 15:39:37 door Aggie »

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #53 Gepost op: 13-04-2002, 15:44:14 »
Ik denk dat de kandidaten net als wij alleen te horen hebben gekregen dat er 12.000 € was verdiend en dat ze pas achteraf horen hoe veel er weer vanaf gaat.
Maar als die 5.000 van John inderdaad niet in beeld kwamen vind ik dat wel een sterke hint naar hem als mol (want dan moeten we die 5.000 inderdaad niet meetellen).








Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #54 Gepost op: 13-04-2002, 15:45:21 »
wel als dat het geval is kunnen ze het toch uitrekenen? dan zouden ze moeten weten wie de mol is... en stemmen zowel de winnaar als verliezer op de mol. en de mol gewoon op een van de anderen...

en het feit dat wij zoveel john aanwijzingen kregen dit keer was dan enkel om ons af te leiden (al wil ik dat niet geloven...)








Offline Lampje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #55 Gepost op: 13-04-2002, 15:50:21 »

wel als dat het geval is kunnen ze het toch uitrekenen? dan zouden ze moeten weten wie de mol is... en stemmen zowel de winnaar als verliezer op de mol. en de mol gewoon op een van de anderen...

en het feit dat wij zoveel john aanwijzingen kregen dit keer was dan enkel om ons af te leiden (al wil ik dat niet geloven...)


Volgens mij is er gezegd dat het eindtotaal pas bekend gemaakt zou worden nadat de Mol bekend geworden was. Dus er is met deze aflevering minimaal 7000 en maximaal 9000 Euro verdiend.








aggie

  • Gast
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #56 Gepost op: 13-04-2002, 15:50:53 »

wel als dat het geval is kunnen ze het toch uitrekenen? dan zouden ze moeten weten wie de mol is... en stemmen zowel de winnaar als verliezer op de mol. en de mol gewoon op een van de anderen...

en het feit dat wij zoveel john aanwijzingen kregen dit keer was dan enkel om ons af te leiden (al wil ik dat niet geloven...)


Eerlijk gezegd denk ik dat dat idd het geval is (die afleiding). Jantien's gedrag gisteren in de boot richting George sprak boekdelen en ik ben er dan ook van overtuigd dat ze vorige week ook George had. Alleen neem ik aan dat de kandidaten niet van elkaar weten wat ze gestemd hebben. Misschien een uitzondering voor Jantien en Ellen, want dat waren maatjes, blijkbaar...









Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #57 Gepost op: 13-04-2002, 16:00:51 »
Volgens mij was het bedrag (5.000) wel in beeld nadat John had gedoken.
Helaas, want het zou weer een aanwijzing zijn. ;-)

Ja, ik ben weer helemaal terug bij John. Wel ben ik weer over Jantien gaan twijfelen... Uit de statistieken blijkt dat ze het minste geld heeft binnengehaald, maar heeft toch ook de meeste onmolse acties op haar naam staan w.m.b..

Ik vind het lijstje dat hier genoemd is, v.w.b. John deze uitzending indrukwekkend, en ik heb er dan ook weinig aan toe te voegen.
Als eerste en enige bovenkomen is inderdaad makkelijk als je als mol al weet dat de anderen het niet gaan redden. John met pijl en boog gekoppeld aan Robin Hood, dat ik hier ergens las vind ik ook wel een goeie.
Hij kon ook makkelijk de eerste fles met het hoogste bedrag opduiken, omdat Jantien en George alleen elkaar maar in de gaten aan het houden waren.








Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #58 Gepost op: 13-04-2002, 16:01:05 »
dus als ik het goed begrijp weten zowel de kandidaten als wij niet hoeveel die opdracht uiteindelijk heeft opgeleverd? want dan hebben we er niet veel aan eigenlijk. dan kunnen we hoogstens speculeren dat john wist dat hij de eerste fles (met het meeste geld) moest nemen, omdat hij de mol is. iemand die twee keer een fles zou nemen maakt zich erg verdacht, dat zouden de makers de mol niet toestaan. dus kan hoogstens een van de kandidaten dat hebben gewilds om zoveel mogelijk geld te winnen, maar dan maak je je onverdacht als mol, wat in deze fase niet handig is. pfff, hoe langer ik nadenk hoe minder informatie uit deze opdracht overblijft!








aggie

  • Gast
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #59 Gepost op: 13-04-2002, 16:05:30 »
dus als ik het goed begrijp weten zowel de kandidaten als wij niet hoeveel die opdracht uiteindelijk heeft opgeleverd? want dan hebben we er niet veel aan eigenlijk. dan kunnen we hoogstens speculeren dat john wist dat hij de eerste fles (met het meeste geld) moest nemen, omdat hij de mol is. iemand die twee keer een fles zou nemen maakt zich erg verdacht, dat zouden de makers de mol niet toestaan. dus kan hoogstens een van de kandidaten dat hebben gewilds om zoveel mogelijk geld te winnen, maar dan maak je je onverdacht als mol, wat in deze fase niet handig is. pfff, hoe langer ik nadenk hoe minder informatie uit deze opdracht overblijft!
Als alle drie een fles pakken en 1 is de mol, dan is deze opdracht bijna nutteloos voor aanwijzingen imho.

Maar deze dan:

George en Jantien zwemmen om het hardst naar de tweede fles, een flinke afstand. Eenmaal aangekomen, komt john doodleuk met zijn boot aangetuft. Waarom dat niet eerder gedaan ???

Het valt me trouwens op dat er vanmiddag hoofdzakelijk John-liefhebbers posten.......ik tel mezelf er maar even bij :)







« Laatst bewerkt op: 13-04-2002, 16:07:42 door Aggie »