Auteur Topic: John is de MOL (deel 5)  (gelezen 29155 keer)

Offline imka

  • Forumlid
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #60 Gepost op: 13-04-2002, 16:15:20 »

George en Jantien zwemmen om het hardst naar de tweede fles, een flinke afstand. Eenmaal aangekomen, komt john doodleuk met zijn boot aangetuft. Waarom dat niet eerder gedaan ???

omdat George al in het water springt om Jantien vóór te zijn








Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #61 Gepost op: 13-04-2002, 16:16:28 »
haha, inderdaad bijna alleen maar john stemmers. ik heb na het afvallen van ellen besloten toch maar niet te wisselen (hoewel de neiging erg groot was) en blijf tot het bittere einde op john stemmen  :)

al is het maar omdat hij zo onbewogen op alles reageert, ik blijf dat gewoon heel verdacht vinden. gisteren deed hij dat ook weer.








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #62 Gepost op: 13-04-2002, 16:17:55 »
alle bedragen zijn in beeld gekomen

john : 5000
george : 4000
jan10 : 3000

ik weet niet of de kandidaten in de fles gekeken hebben?

john haalt dus het hoogste bedrag, maar dat was toch de moeilijkste opgave van de 3, misschien had de Mol gehoopt hij was mislukt in deze opdracht? george zegt ook dat hij het niet had gekund , duiken met zo'n pak dat blijft drijven

greetz
vlaming











nevermind what's been selling, it's what you're buying

aggie

  • Gast
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #63 Gepost op: 13-04-2002, 16:18:42 »

omdat George al in het water springt om Jantien vóór te zijn

Jantien had toch naar de wal gevaren kunnen worden door John? Als we ze mogen geloven, vinden ze elkaar onverdacht.... Dus ik blijf het raar vinden...








Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #64 Gepost op: 13-04-2002, 16:26:55 »
misschien dan toch opvallend dat john de eerste fles pakte (mission accomplished) en zich er verder niet zo druk meer om maakte.

ik zou als deelnemer voorstellen om allemaal een fles te pakken, in ieder geval er alles aandoen om iemand twee flessen te laten pakken.








Offline Skadi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #65 Gepost op: 13-04-2002, 19:15:52 »
John heeft zich deze aflevering heel verdacht gemaakt en het staat ook in het dagboek van de mol op de officiële site dat hij in aflevering 10 voor het eerst redelijk duidelijk heeft gesabboteerd. Jantien heeft zich al héél verdacht gemaakt door de de geblindeerde bus en de circusopdracht. George heeft hem al héél verdacht gemaakt met de ondervraging en met de stier. Dus nog een aanwijzing voor John.








aggie

  • Gast
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #66 Gepost op: 13-04-2002, 19:21:31 »

John heeft zich deze aflevering heel verdacht gemaakt en het staat ook in het dagboek van de mol op de officiële site dat hij in aflevering 10 voor het eerst redelijk duidelijk heeft gesabboteerd. Jantien heeft zich al héél verdacht gemaakt door de de geblindeerde bus en de circusopdracht. George heeft hem al héél verdacht gemaakt met de ondervraging en met de stier. Dus nog een aanwijzing voor John.


Dat staat er niet Skadi. Er wordt alleen gezegd dat iedereen zich op het eiland moest blootgeven en de mol zich afvraagt of de kandidaten wel goed zitten. DAT kan een hint richting John zijn. Maar dan komt er weer twijfel bij de uitspraak over de parachutesprong....George en Jantien houden daar toch niet van???

Hierbij het dagboek:


'Er is een kans van 1 op 3 dat je weet wie ik ben. Behalve als ik de afgelopen weken een beetje te opvallend heb lopen saboteren natuurlijk. Dan is die kans veel groter. En als ik kijk naar wat er vandaag en gisteren is gebeurd zou het best kunnen dat je me door hebt. Ik vraag me alleen af of de anderen me doorhebben. Op het eiland werden we min of meer gedwongen onze verdenking bloot te geven. Daar heb ik natuurlijk vrolijk aan meegedaan. En in die ondergrondse kamers was het soms zo donker dat ik me daar als mol helemaal thuis voelde.

Ik kan me trouwens voorstellen dat je ervan baalt dat je nu nog steeds geen 100 procent zekerheid hebt over wie ik ben. Je wilt natuurlijk eindelijk wel eens vrijuit met me praten. Ik ook met jou, maar ja, voor mijn gevoel duurde die parachutesprong een week en daarom doet de finale van deze serie helemaal recht aan het gevoel dat wij daar in de lucht hadden. Tot volgende week dan maar.'








Offline Skadi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #67 Gepost op: 13-04-2002, 19:48:17 »
Aggie,

"Behalve als ik de afgelopen weken een beetje te opvallend heb lopen saboteren natuurlijk. Dan is die kans veel groter. En als ik kijk naar wat er vandaag en gisteren is gebeurd zou het best kunnen dat je me door hebt." betekent volgens mij dat de mol die aflevering juist het duidelijkst heeft gesabboteerd.

John heeft dat groen panneel voor die wand gezet waar ze door moesten. Dat is de enige echte mollenstreek die in deze aflevering zat, hoor. Dat George Jantien voor was bij het zwemmen naar de nijlpaardmond, is normaal als hij haar verdenkt. Dat George daar zo lang fanatiek zat te kappen op die doodlopende gang, is ook John zijn schuld: hij wachtte daar maar, hij wist dat George niet goed bezig was en deed niets, terwijl hij toch naar de echte uitgang zou kunnen zoeken als hij toch weet dat het niet die is waaraan George bezig is. Jantien heeft haar voorbeeldig gedragen deze aflevering. Alleen een beetje koppig omdat ze niet naar boven durfde op die balken, maar dat was omdat John ze waarschijnlijk express verkeerd en zo gevaarlijk had gezet.








aggie

  • Gast
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #68 Gepost op: 13-04-2002, 19:51:51 »
Ik denk dat we voorzichtig moeten zijn met de dagboeken van de officiele site Skadi. Die zetten ons eerder op een dwaalspoor. Die tekst kan van alles betekenen......het hoeft geen molactie te zijn, maar kan ook de suggestie zijn dat George en Jantien gaan parachutespringen met hun hoogtevrees.....








Offline Skadi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #69 Gepost op: 13-04-2002, 19:56:56 »
Ja, ik weet het. De mol zijn/haar wegen zijn ondoorgrondelijk, zelfs in zijn persoonlijk dagboek is hij nog een mol. Maar ik denk dat hij/zij wel niet zo zou liegen. Er staan veel dingen in die op John slaan, in die dagboeken. Maar wie weet verkneukelt Jantien/George er zich op om ons op het verkeerde been te zetten.

Maar mijn mol blijft toch John!








Offline Mahtob

  • Forumlid
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #70 Gepost op: 13-04-2002, 20:03:44 »


Ik vraag me alleen af of de anderen me doorhebben.


Deze opmerking zou eigenlijk alleen van John kunnen zijn. De andere twee verdenken elkaar namelijk.







molzot

aggie

  • Gast
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #71 Gepost op: 13-04-2002, 20:04:28 »
Deze opmerking zou eigenlijk alleen van John kunnen zijn. De andere twee verdenken elkaar namelijk.
Dat bedoelde ik ook, Mahtob. Maar....niets is wat het lijkt ;)







« Laatst bewerkt op: 13-04-2002, 20:04:54 door Aggie »

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #72 Gepost op: 13-04-2002, 20:39:26 »
Wat me ook opviel met de erker opdracht, was dat na de speluitleg John als eerste mee moest met Angela, George keek toen zo verbaasd. John ging zonder blikken of blozen mee alsof hij wist van de opdracht. Hij dacht ook supersnel aan helium toen met de gasfles...
Verder liet hij George lekker doorhakken in die muur terwijl hij ondertussen wel had kunnen zoeken naar een andere uitgang, maar dit had ik vanmiddag al gepost geloof ik.
En dat sneaky lachen in het bootje nadat hij zijn fles had gevonden ;D. En Jantien en George maar kibbelden over de volgende fles...







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline laafje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #73 Gepost op: 13-04-2002, 21:53:38 »


En dat sneaky lachen in het bootje nadat hij zijn fles had gevonden ;D.
Hij lachte hier niet alleen sneaky, maar ook toen bleek dat er minder geld in de pot zat dan ze dachten. Het interesseerde hem niet eens. En die balken stonden verkeerd, want hij dreef zijn zin weer eens door.

Ook ging hij zachter varen omdat hij schijnbaar George niet zou kunnen horen, terwijl hij daar eerder geen problemen mee had.

En de fles die Jantien mocht halen zou hij ook pakken als ze niet snel zou zijn. Alleen maar meer bevestigingen richting John als mol.







Groetjes van de enige echte laafje ;)

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #74 Gepost op: 13-04-2002, 22:38:32 »

Hij lachte hier niet alleen sneaky, maar ook toen bleek dat er minder geld in de pot zat dan ze dachten. Het interesseerde hem niet eens. En die balken stonden verkeerd, want hij dreef zijn zin weer eens door.

Ook ging hij zachter varen omdat hij schijnbaar George niet zou kunnen horen, terwijl hij daar eerder geen problemen mee had.

En de fles die Jantien mocht halen zou hij ook pakken als ze niet snel zou zijn. Alleen maar meer bevestigingen richting John als mol.

Laafje waar was je al die tijd?? Dit wilde ik ook nog typen hier, gelukkig was je me voor. Maar helemaal mee eens hoor..!!







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #75 Gepost op: 14-04-2002, 00:52:50 »
Heb ultieme John-hint gevonden:
iemand zei iets over leeuwtjes die in beelden verwerkt zaten.
Wie wordt er wel eens "de leeuw" genoemd? Eric Gerets, juist ja!  :P
En waar is Eric trainer op dit moment? Bij PSV Eindhoven, precies...
En wie woont er in Eindhoven? John, onze kandi!  ;)
De cirkel is rond, volgens deze redenering is John de Mol!
Alleen geloof ik er eerlijk gezegd niet zo in... tenzij de nieuwe muzikale hint in Schiffers FM maandag a.s. 'De Vlaamse Leeuw' is... of Vlaanderen boven misschien?  ;D

Grtz

ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #76 Gepost op: 14-04-2002, 01:05:18 »
Heb er nog een gevonden mbt John:
Wie noemen we nog de Leeuw van Vlaanderen?
Juist ja, wielrenner Johan Museeuw!  ;)
Als je Johan inkort bekom je wederom John... jongens ik word gek als ik nog meer van dit soort hints ga bedenken...  :P

ambi'johnkantochnooitdemolzijn???'ans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #77 Gepost op: 14-04-2002, 01:08:31 »

Heb er nog een gevonden mbt John:
Wie noemen we nog de Leeuw van Vlaanderen?
Juist ja, wielrenner Johan Museeuw!  ;)
Als je Johan inkort bekom je wederom John... jongens ik word gek als ik nog meer van dit soort hints ga bedenken...  :P

ambi'johnkantochnooitdemolzijn???'ans


Ambijans,

Niet doen man. Je hebt teveel gedronken.
George is toch onze Mol...
Laat me nu niet in de steek aub....

Of ben jij aan het mollen ????   hahahahahaah








Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #78 Gepost op: 14-04-2002, 01:12:40 »

Of ben jij aan het mollen ????   hahahahahaah


Ik hoorde dat er enkele wilde verhalen de ronde deden, vandaar enkele opwerpingen mbt John die volkomen fictief zijn en aan mijn zieke geest ontsproten! Wie weet niemand ze serieus om uiteindelijk de échte Mol te vinden, i.c. George!!!

ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

aggie

  • Gast
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #79 Gepost op: 14-04-2002, 08:15:31 »
Het wordt de hoogste tijd voor een serieuse bijdrage:

Waarom is John de mol?

1. Fanatiek bij de geldophaalopdracht, met nul rendement
2.  Slecht bij de fietsopdracht, als jong broekie (27 jaar)
3. Liet zich neerschieten bij paintball, terwijl hij kon denken dat hij een populaire winnaar was
4. Afzijdig bij denk-opdrachten
5. Belt Angela bij de driehoek opdracht en geeft verkeerde info door
6. Geeft waarschijnlijk verkeerde info door (aantal sleutels) bij de ontvoeringsopdracht
7. Gokt het verkeerde aantal mensen dat de overkant haalt bij paralellen
8. Pakt de schapenopdracht helemaal verkeerd aan
9. Liegt over het koffetje dat hij zal pakken
10. Liegt over wat Harry en hij besproken hadden bij de koffertjesopdracht
11. Praat George angst aan bij het abseilen
12. Bij het waterfietsen gaan Ellen en hij scheef omdat hij minder kracht zet dan Ellen
13. Geeft info bij de ondervraging
14. Zet de groene deur voor de tempex uitgang
15. Pakt de fles met het hoogste bedrag (5000 euro)
16. Als George en Jantien de tweede fles te pakken hebben, vaart hij hun tegemoet. Dit had toch eerder gekund zodat ze sneller bij de fles zouden zijn?
17. Hakt fanatiek op de verkeerde deur in en stopt pas na een signaal van Angela

En waarom niet?

1. op de Australische methode abseilen levert 1000€ extra op
2. John scoort extra door George te overtuigen naar beneden te gaan.
3. John herkende Karen tussen de druivenstampers Als er in de uitzending niet teveel geknipt is was het inderdaad John die Karen als eerste herkende.
4. John geeft fout antwoord op vraag ivm kwaaltjes jeugd om zo toch geld in de pot te krijgen
5. John kiest de juiste uitspraak bij 'kent uwzelf'
6. George en John laten de boom vallen in het 5000 euro-vak (maar 10000 euro had ook gekunt)
7. John schrijft de lettercombinatie op de auto om deze niet te vergeten
8. John liegt bij de ondervraging
9. Enkele goede invallen John in de kerkeropdracht

Alleen punt 3., 5. en 8. zijn imho onomstreden onmols









« Laatst bewerkt op: 14-04-2002, 11:39:36 door Aggie »