Auteur Topic: John is de MOL (deel 5)  (gelezen 29150 keer)

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
John is de MOL (deel 5)
« Gepost op: 11-04-2002, 16:21:23 »
Hieronder het vervolg op 'John is de MOL (deel 4)'








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #1 Gepost op: 11-04-2002, 16:33:41 »
Nog 1 dag te gaan en John is nog steeds mijn mol, al heb ik in de pool deze week George ingevuld en dat heb ik nog niet aangepast.  :-\

Wat moet je nou, he? John is w.m.b. in alle afleveringen veel 'molliger' geweest dan George, zonder dat het echt opviel. Maar in die laatste aflevering redt hij ineens een opdracht terwijl George de boel zit te belazeren....

Ik zou het van alletwee geweldig vinden als ze de mol waren, en ik gun ook allebei de overwinning.
Zou ik er nog uitkomen voor morgenavond?

p.s. moet dit topic niet sticky gemaakt worden en moet deel 4 dan niet 'ontplakt' (hoe noem je dat?) worden? Nu blijft er de hele tijd een gesloten topic bovenaan staan.










Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #2 Gepost op: 11-04-2002, 16:46:32 »
john zou imho de minst goeie mol zijn......(te positief bezig geweest bij een aantal opdrachten)

voor mij zijn jantien & george betere mollen

anyway, jayne -->succes met de ultieme mol-keuze!

greetz
vlaming









nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #3 Gepost op: 11-04-2002, 16:48:08 »
Twijfel ook nog steeds... Heb toch maar John ingevuld in de pool maar da's al de zoveelste keer vandaag en daarna wijzig ik het weer in George.

Zou een anti-climax zijn als het toch Jantien bleek te zijn...  :(







waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

aggie

  • Gast
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #4 Gepost op: 11-04-2002, 16:49:27 »
Zoals reeds bekend mag zijn vind ik John juist een goede mol. Lekker enthousiast doen zonder resultaat. Helaas alleen dat dat resultaat er wel was in de laatste 3 afleveringen (jeep en nummer, ondervraging info, goede spreuk gepakt...).
Dat is imho te veel van het goede voor John, als mol :)








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #5 Gepost op: 11-04-2002, 16:54:40 »

Helaas alleen dat dat resultaat er wel was in de laatste 3 afleveringen (jeep en nummer, ondervraging info, goede spreuk gepakt...).


ook de 1ste&2de aflevering niet vergeten aggie (abseilen : oz + george helpen / druivenstampers)

waarom zien jullie jantien niet zitten als mol? ze heeft nauwelijks geld in de pot gebracht?







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #6 Gepost op: 11-04-2002, 16:56:33 »
Niet helemaal mee eens, Aggie!

- Jeep en nummer -> indien John de code vergat, zou dat wel erg opvallen!
- ondervraging info -> kan niet zomaar uit de school klappen: kan dan net zo goed tegen Jantien zeggen: 'ik heb het geld, het is EUR 10.000,-- en o ja, ik ben de mol'
- goede spreuk -> wellicht vertrouwde John erop dat de andere wel een foute zouden pakken; opdracht zou dan alsnog mislukken + John zou dan niet verdacht worden als mol bij z'n medekandidaten.







waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

aggie

  • Gast
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #7 Gepost op: 11-04-2002, 16:57:02 »

ook de 1ste&2de aflevering niet vergeten aggie (abseilen : oz + george helpen / druivenstampers)

waarom zien jullie jantien niet zitten als mol? ze heeft nauwelijks geld in de pot gebracht?

Omdat dit een 'John is de mol' topic is ;D Ik zal nog eens gaan kijken naar de onmols gedrag topic...








Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #8 Gepost op: 11-04-2002, 17:14:51 »

Wat bedoel je?

Idd; Ellen leek aldoor op John te stemmen en het is niet waarschijnlijk dat ze daarvan afweek. Maar in de afleveringen: 2 5 6 7 en dus 9 is niet duidelijk op wie Ellen gestemd heeft. Het zou dus zomaar kunnen dat ze toch niet altijd op John gestemd heeft en ook nog een andere mol had. (Je weet het maar nooit).


b) de verklaringen enigszins verdraaid laten horen. Dus als iemand b.v. zegt 'Gisteren dacht ik nog: Jantien is de mol, maar vandaag stem ik op John', alleen het stukje 'Jantien is de mol' laten horen.

Volgens mij hebben de makers in deze serie vaak voor optie B gekozen. That's all I'm saying...


Ik denk het niet hoor; ze zijn wel creatief bij de montage; maar zulke ‘’leugens’’ zullen er niet bij zitten. Dat is ook nooit in de voorgaande afleveringen gebleken. Dit alles zal alleen problemen opleveren als John of Jantien uiteindelijk de mol blijkt te zijn. En waarschijnlijk blijkt het gewoon George te zijn en dan komt alles netjes op z’n pootjes terecht.


ik denk dat ze vroeger nooit zo gemonteerd hebben , in vele gevallen wisten we niet op wie er gestemd werd, daar kan ik mee leven......vindt het wel een beetje flauw dat er gemonteerd werd met de stemverklaringen....ik vind dat alle uitspraken in de juiste contect moeten te horen zijn, anders is het toch gewoon misleiding, en een teken van zwakte dat de makers dit moeten aanwenden imho


Geef eens voorbeelden dan van zulke ''leugens''? En verder is het logisch dat de regie zich nu in allerlei bochten moet wringen om toch tot interessante afleveringen te komen. Dat is omdat dit nu al de 3e serie en en het publiek wordt steeds gehaaider. Als men nu weer exact de eerste NL mol-serie zouden uitzenden zoals ze dat toen gedaan hadden met ditzelfde (gehaaide) publiek, dan zou er al gauw niets meer aan zijn voor ons, want na aflevering 4 of 5 wist je dan alleen al aan de hand van de stemmingen dat Deborah de mol moest zijn. Ze mogen dus niet te veel informatie  meer prijsgeven nu, en toch moeten ze voor het grote publiek iedereen z’n zegje laten doen. Die verschillende doelen botsen soms…

Gr. B.









Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #9 Gepost op: 11-04-2002, 17:22:08 »
Mee eens Bertha! Bij WIDM2 rekende Angela in de laatste aflevering ook voor hoe eenvoudig je de mol had kunnen vinden door op het stemgedrag te letten van de afvallers.

Vanzelfsprekend konden ze dat nu niet meer laten zien; dan was eenvoudig de mol te vinden doordat je weet wie de mol NIET is.

Zelfde voor de andere hints/tips in de serie: het moet steeds moeilijker worden (gelukkig komt er geen WIDM10; moet je minstens bij de contraspionage zitten om er dan nog wat wijs uit te kunnen worden  ;D)







waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #10 Gepost op: 11-04-2002, 20:00:42 »

Ik denk het niet hoor; ze zijn wel creatief bij de montage; maar zulke ‘’leugens’’ zullen er niet bij zitten. Dat is ook nooit in de voorgaande afleveringen gebleken. Dit alles zal alleen problemen opleveren als John of Jantien uiteindelijk de mol blijkt te zijn. En waarschijnlijk blijkt het gewoon George te zijn en dan komt alles netjes op z’n pootjes terecht.

Moet ik er nog bijzeggen dat mijn voorbeeld maar een 'voorbeeld' was?

Ehhh, uit de voice-over uit afl. 8 kon je toch alleen maar concluderen dat Harry op Ellen had gestemd, terwijl hij dat uiteindelijk toch niet gedaan had, zei hij in zijn exit-filmpje...

Ik probeer met deze vermoedens trouwens helemaal niet om een mol naar voren te schuiven, of zo. Juist niet, want ik twijfel zelf nog, in tegenstelling tot anderen hier die ik ervan verdenk al weken geleden zijn opgehouden met objectief observeren.  ;) ;D
Maar als ik Jantien nog geen 5 seconden na elkaar hoor zeggen:
a) dat George de mol niet kan zijn, en
b) dat ze twijfelt tussen John en George
dan moet er toch op z'n minst behoorlijk geknipt zijn in het verhaal, of zie ik het verkeerd?

Ach, ik vind het allemaal niet zo erg dat ze verwarring proberen te zaaien. Het moet tenslotte wel spannend blijven. Ik ben het wel met Vlaming eens dat ze het misschien beter gewoon in het midden hadden kunnen laten, dan suggesties wekken die niet waar zijn. Maar ach....

En, oh ja, ik denk ook dat het wel de echte John en George zijn die je hoort in de voice-overs. Ik geloof niet dat ze zo ver zouden gaan en bovendien is dat ook niet nodig. Maar het kunnen m.i. best fragmenten uit verschillende gesprekken zijn die aan elkaar geplakt worden.








Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #11 Gepost op: 11-04-2002, 20:38:54 »
Wat betreft het onmolse gedrag...imho is het juist mols om in verdachte laatste opdrachten onmols te doen...Euh snappen jullie me nog?







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #12 Gepost op: 11-04-2002, 20:40:29 »
Ja, ik snap je nog. ;)

Tja, het is natuurlijk wel zo dat, hoe minder mensen, hoe meer je mol-acties opvallen, dus wat dat betreft...

[Off-topic]Heeee, ik zie dat ik eindelijk op de valreep mijn goddelijke status heb behaald!  :D :P ;D [/Off-topic]







« Laatst bewerkt op: 11-04-2002, 20:42:02 door Jayne »

aggie

  • Gast
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #13 Gepost op: 11-04-2002, 20:41:18 »

Wat betreft het onmolse gedrag...imho is het juist mols om in verdachte laatste opdrachten onmols te doen...Euh snappen jullie me nog?

Ja, maar john was drie afl achter elkaar behoorlijk onmols..te veel?








Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #14 Gepost op: 11-04-2002, 20:47:38 »
Heee Jayne gefeliciteerd met je godenstatus
En denk goed aan de hint van deeenigeechte..!!







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

aggie

  • Gast
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #15 Gepost op: 11-04-2002, 20:48:51 »

Heee Jayne gefeliciteerd met je godenstatus
En denk goed aan de hint van deeenigeechte..!!


Idd gefeliciteerd. en het is niet off-topic, want dit is de harde kern van (EX-)John aanhangers ;)








Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #16 Gepost op: 11-04-2002, 20:58:09 »

Ja, maar john was drie afl achter elkaar behoorlijk onmols..te veel?

Toch niet in alle opdrachten ?? Juist in de opdrachten waaruit je zoveel kon opmaken, zoals de koffertjes en de verhoor opdraacht was hij onmols, maar dat lijkt mij nu juist de bedoeling van widm..Anders ben je té verdacht...








Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #17 Gepost op: 11-04-2002, 20:59:57 »
Tnx guys!  :-*

En om nog even op John terug te komen:

Ja, ik vind echt dat John tot afl. 9 het meest verdacht was. Niet omdat hij nu zo opvallend saboteerde (want dan val je snel door de mand), maar omdat het het steeds nèt niet was bij hem. Ook vond ik sommige uitspraken van hem tijdens de biechten opvallend, zoals die uitspraak dat hij 'er naar uitkeek dat de groep kleiner werd', al vrij vroeg in de serie.

Maar ja, zoals gezegd, zeker van mijn zaak ben ik niet...








aggie

  • Gast
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #18 Gepost op: 11-04-2002, 21:06:52 »
Toch niet in alle opdrachten ?? Juist in de opdrachten waaruit je zoveel kon opmaken, zoals de koffertjes en de verhoor opdraacht was hij onmols, maar dat lijkt mij nu juist de bedoeling van widm..Anders ben je té verdacht...


- abseil achterstevoren
- Karen herkennen bij het druivenstampen
- zijn maagprobleem
- de spreuk van zijn vrouw geraden (5000 euro)
- daarom niet hoeven te betalen om haar te zien (3000 euro)
- het bomen omzagen (geen 10000 euro, maar geld)
- de jeep en het nummer onthouden (simpel maar toch)
- verkeerde info geven op het eind vd nacht (wel gevaarlijk dicht bij de waarheid)

Ik vind het te veel voor een mol. Maar...je weet het nooit :(







« Laatst bewerkt op: 11-04-2002, 21:09:56 door Aggie »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:John is de MOL (deel 5)
« Reactie #19 Gepost op: 11-04-2002, 21:08:24 »

Toch niet in alle opdrachten ??
Sterker nog:
Tot afl. 9 had John imho maar 1 echte positieve bijdrage geleverd! Namelijk het herkennen van Karen tijdens het druivenstampen!

Verder waren er:

  • Australisch abseilen, maar had hij dat niet gedaan, was hij gelijk op de eerste dag al verdacht geweest
  • het kiezen van de juiste uitspraak, maar ja, die opdracht ging toch al mislukken
  • het laten vallen van de boom in het 5.000 Euro vak, maar viel wel erg dicht bij het -10.000 vak, terwijl het +10.000 aan de andere kant lag

Al met al vind ik het een vrij magere opbrengst.