Auteur Topic: Aflevering 10 (deel 3)  (gelezen 25529 keer)

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Aflevering 10 (deel 3)
« Gepost op: 15-04-2002, 13:41:58 »
Hieronder het vervolg op 'Aflevering 10 (deel 2)'.








Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Aflevering 10 (deel 3)
« Reactie #1 Gepost op: 15-04-2002, 14:36:52 »
Knudde heeft er ondertussen maar een blok graniet bijgesleurd, kwestie van dat standbeeld voor George alvast uit te kappen. Indien hij zou genomineerd zijn voor een oscar, dan mag hij, als hij de mol zou zijn, ze voor mijn part allemaal in de wacht slepen! Dan ga ik achteraf zeker nog eens alle afleveringen gaan bekijken, net zoals je bij een goeie film doet.

Maar die dekselse Shiffers...grrr
Hij heeft mij al weken misleid en toch kan ik er niet aan weerstaan. 't Zal wel een inwendig SM-trekje wezen  :-/ .
Ik ga voor John, gewoon omdat niets is wat het lijkt, en om voor ons Vlamingen aan te tonen dat ik dan misschien de spreekwoordelijke uitzondering op de regel ben.
Ofwel word ik de enige slimme belg, maar dan zal het uit pure gok zijn, want zonder Shiffers was ik wellicht toch voor George gegaan...








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 10 (deel 3)
« Reactie #2 Gepost op: 15-04-2002, 15:37:10 »

Ofwel word ik de enige slimme belg, maar dan zal het uit pure gok zijn,


[offtopic] 1 ding kun je die Belgen niet ontzeggen: zelfkennis!  ;D [/offtopic]

Ben sinds aflevering 10 pas nu weer op het forum. Heb hele weekend nodig gehad om over de teleurstelling heen te komen dat ik nog steeds niet weet wie de mol is....  >:(







waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Aflevering 10 (deel 3)
« Reactie #3 Gepost op: 15-04-2002, 15:56:13 »
Daar zeg je me zoiets! Een hele week leeft een mens naar dat moment toe, en dan plots dat week voorgevoel in de maag wanneer Angela maar de hemel blijft afturen...

Maar goed, de ontgoocheling maakte alras plaats voor de wetenschap dat het uitermate boeiend molspelletje nog een week verlengd werd en dat we daar eigenlijk echt niet rouwig om zijn!

Maar euh...tja, wie van de drie??
Mijn naam is John de Mol
Mijn naam is John de Mol
Míjn naam is John de Mol.

Mijn naam is John de Mol, mijn vrienden noemen mij George en ik kan totaal géén kaart lezen...








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10 (deel 3)
« Reactie #4 Gepost op: 15-04-2002, 16:34:27 »
'Wasgetekend,

John de Mol!

tudu tududu tudu tudu.....'

LOL, Knudde!  :D








Offline Mr._Jones

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 10 (deel 3)
« Reactie #5 Gepost op: 15-04-2002, 17:12:04 »
Vinden jullie het niet raar (hoewel ikzelf totaal niet geloof dat John de mol zou zijn) dat John uit ervaring zei te weten dat je zo'n muur niet stuk kon hakken in de gestelde tijd, maar dit niet echt tegen George zei. Angela moest eraan te pas komen om iets anders te laten proberen.

Waarom ging John niet zelf op andere plekken kijken terwijl George in zijn ogen dom bezig was? Waarom zei hij niet tegen George: "Dit KAN NIET George! Kom naar een andere oplossing zoeken!"







You don't wanna fall apart this time

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10 (deel 3)
« Reactie #6 Gepost op: 15-04-2002, 17:13:01 »
Nog ff over die foto's van de opdrachten op de officiele site:

Eerder werd al gemeld dat er opeens een foto uit aflevering 9 van het stierenvechten tussen zit. Lijkt een foutje, maar dan hadden ze het inmiddels toch wel veranderd, zou ik denken.

Nu valt het me op dat er expliciet een foto tussen zit van de gedoofde fakkel:



Vreemd, of is het om er de aandacht op te vestigen dat die fakkel expres gedoofd is door de mol om de kamer nog iets donkerder te maken?
Maar waarom staat die foto tussen de foto's die genomen zijn voordat John afdaalde in de kamer van George? Die gedoofde fakkel was toch bij de verborgen deur? Of had George in de eerste kamer gelijk ook een fakkel gedoofd?

Vragen, vragen, vragen...








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10 (deel 3)
« Reactie #7 Gepost op: 15-04-2002, 17:16:24 »

Vinden jullie het niet raar (hoewel ikzelf totaal niet geloof dat John de mol zou zijn) dat John uit ervaring zei te weten dat je zo'n muur niet stuk kon hakken in de gestelde tijd, maar dit niet echt tegen George zei. Angela moest eraan te pas komen om iets anders te laten proberen.

Waarom ging John niet zelf op andere plekken kijken terwijl George in zijn ogen dom bezig was? Waarom zei hij niet tegen George: "Dit KAN NIET George! Kom naar een andere oplossing zoeken!"
Je hebt helemaal gelijk, Mr. Jones!

In z'n biecht zat hij wel te verkondigen dat hij 'gelijk wist dat ze nooit in die korte tijd door die muur konden hakken', maar ik heb hem dat niet horen zeggen toen ze nog in die kamer zaten!








aggie

  • Gast
Re:Aflevering 10 (deel 3)
« Reactie #8 Gepost op: 15-04-2002, 17:18:15 »
Je hebt helemaal gelijk, Mr. Jones!

In z'n biecht zat hij wel te verkondigen dat hij 'gelijk wist dat ze nooit in die korte tijd door die muur konden hakken', maar ik heb hem dat niet horen zeggen toen ze nog in die kamer zaten!
Sterker nog, later gaat hij zelf ook weer verder met hakken en wijst Angela George op een alternatief ('Niets is wat het lijkt'). ;)







« Laatst bewerkt op: 15-04-2002, 17:18:33 door Aggie »

Offline Natje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10 (deel 3)
« Reactie #9 Gepost op: 15-04-2002, 17:58:05 »
John is het vaak verdacht doordat hij meestal zelf geen initiatief neemt, maar de anderen de fout laat maken door niet in te grijpen. Met de schapenopdracht met Jan10 in 1 van de vorige aflevering en in deze aflevering waarin hij Jan10 vraagt of hij echt de 1e fles moet gaan halen en met het inhakken van de massieve muren. Ik denk nog steeds dat George de mol is, maar John blijft verdacht.

Greetings van Natje








Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Aflevering 10 (deel 3)
« Reactie #10 Gepost op: 15-04-2002, 18:39:10 »

'Wasgetekend,

John de Mol!

tudu tududu tudu tudu.....'

Komt 'Wie van de drie' met Albert Mol zaliger daar weer om het hoekje kijken?  ;D







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 10 (deel 3)
« Reactie #11 Gepost op: 15-04-2002, 19:14:01 »
Vlaming, ik zie zelf geen aanwijzing in de gespiegelde beelden of de verwisselde beelden bij de geldwagenvraag. Dat John de dertiende vraag beantwoordde, vind ik mooi gevonden. Het klopt met de hint op het vliegveld in aflevering 1. Bij de geldwagenvraag had ik zelf meer aandacht voor het feit dat Jantien twee keer in beeld was toen in grote letters De Mol kwam langsdrijven. Maar ja, dat zal wel komen doordat zij nu mijn Mol is ;D








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10 (deel 3)
« Reactie #12 Gepost op: 15-04-2002, 19:15:09 »
Wel jammer dat zo weinigen van jullie 't veranderen van 'n antwoord op 'n vraag bij Jantien als aanwijzing zien. Zie deze post:

Citaat
Iemand anders heeft 't gisteren al ergens gepost, maar niemand heeft daarop gereageerd en nu kan ik 't nergens meer vinden. Dus ik herhaal 't hier maar effe , want ik heb 't opgezocht op de videoband net en 't klopt ook nog.

Jantien beantwoord de volgende vraag in 't begin van haar test:

De denkers/ doeners/ dromers opdracht mislukte, omdat de mol.......
A. in de auto zat
B. in de trein zat

Jantien klikt vervolgens op antwoordt B. Op 't moment dat ze dit doet verandert 't antwoord in 'in de trein zit' en dan zien we vervolgens beelden van George die in de trein zit.


't zal zeker niet voor niets gedaan zijn dat 'n woord ineens verandert, maar misschien kunnen we 't ook anders uitleggen als dat 't op George betrekking heeft die we daarna in de trein zien zitten. Iemand nog andere suggesties?








Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10 (deel 3)
« Reactie #13 Gepost op: 15-04-2002, 20:46:13 »
Wel jammer dat zo weinigen van jullie 't veranderen van 'n antwoord op 'n vraag bij Jantien als aanwijzing zien. Zie deze post:'t zal zeker niet voor niets gedaan zijn dat 'n woord ineens verandert, maar misschien kunnen we 't ook anders uitleggen als dat 't op George betrekking heeft die we daarna in de trein zien zitten. Iemand nog andere suggesties?
Ik heb net even teruggekeken maar je ziet inderdaad heel duidelijk "zat" veranderen in "zit" (in de trein) nadat Jantien erop geklikt heeft... Moet echt wel een HINT zijn!!!

Maar Jantien zit zelf ook in de trein... Deed mij denken aan eerdere posts op dit forum dat Jantien lijkt te stemmen op zichzelf, bij een vraag over de Regatta geloof ik en nog één... kan er zo snel niet op komen...

En de (nep)test van afl. 9 ging die soms ook over de mol (=Jantien)????







« Laatst bewerkt op: 15-04-2002, 21:22:31 door Rose »

Offline rdecocq

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 10 (deel 3)
« Reactie #14 Gepost op: 15-04-2002, 21:15:11 »
JANTIEN LANDT ALS LAATSTE !

Als je goed kijkt bij het parachutespringen, zie je dat Bij John de parachute niet opent (althans niet in de eerste seconden die gefilmd zijn). Voor George geldt hetzelfde. Als Jantien als laatste springt zie je dat direct de parachute opengaat.
Jantien landt dus 100% zeker als laatste.
Zij is dus de mol of de winnaar.








aggie

  • Gast
Re:Aflevering 10 (deel 3)
« Reactie #15 Gepost op: 15-04-2002, 21:19:07 »

JANTIEN LANDT ALS LAATSTE !

Als je goed kijkt bij het parachutespringen, zie je dat Bij John de parachute niet opent (althans niet in de eerste seconden die gefilmd zijn). Voor George geldt hetzelfde. Als Jantien als laatste springt zie je dat direct de parachute opengaat.
Jantien landt dus 100% zeker als laatste.
Zij is dus de mol of de winnaar.

Waarom zou de laatste die landt persé de mol of winnaar zijn?








Offline rdecocq

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 10 (deel 3)
« Reactie #16 Gepost op: 15-04-2002, 21:27:07 »
Omdat de verliezer als eerste landt








aggie

  • Gast
Re:Aflevering 10 (deel 3)
« Reactie #17 Gepost op: 15-04-2002, 21:28:17 »

Omdat de verliezer als eerste landt

Heeft Angela dat gezegd dan ???








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10 (deel 3)
« Reactie #18 Gepost op: 15-04-2002, 21:28:31 »
Omdat de verliezer als eerste landt

Nee echt enorm logisch. Hoe weet je dit zo zeker?  ???

En trouwens, we weten niet of er weer 'ns geknoeid is met de volgorde van de beelden, dus 't kan net zo goed nog 'n andere volgorde bij 't landen worden.

Trouwens ik zou 't logischer vinden als de winnaar 't laatste landt.  :)







« Laatst bewerkt op: 15-04-2002, 21:29:40 door Han13 »

Offline Blubber

  • Forumlid
Re:Aflevering 10 (deel 3)
« Reactie #19 Gepost op: 15-04-2002, 21:38:41 »
Ha, eindelijk!
rdecocq laat op dit forum van zich horen!
Dezelfde die op het wieisdemol.nl-forum onzinnige, maar leuke dwaalsporen uitzette die leidden naar Ellen als mol. ("Real Al means it. So dream, Noel.")

Welkom op dit forum. Beetje laat alleen, jammer.