Poll

Wat vinden jullie van deze theorie

De ultieme Mol-detectie theorie
0 (0%)
Waarschijnlijk correct
20 (21.7%)
Geen idee
14 (15.2%)
Waarschijnlijk fout
11 (12%)
Onzin
28 (30.4%)
De bedenker hiervan is gek
19 (20.7%)

Totaal aantal stemmen: 93

Auteur Topic: Iedereen gelijke kansen  (gelezen 57195 keer)

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Iedereen gelijke kansen
« Gepost op: 17-02-2003, 17:21:31 »
Naar aloude traditie wordt hier de theorie "Iedereen gelijke kansen" geopend.
Voor de nieuwelingen onder ons een kleine uiteenzetting van deze theorie:

================ T H E O R I E ===================

Zoals bij elk spel trachten de programmamakers steeds elke kandidaat gelijke kansen te bieden om het spel te winnen.

En hoe kan je WIDM winnen ? Eenvoudig : Door De Mol te ontmaskeren.
En hoe krijg je kans hem te ontmaskeren ? Idd, door hem/haar aan het werk te zien.

Daarom gaan de programmamakers ernaar streven dat iedereen de Mol ongeveer evenveel aan 't werk zal zien. Iedereen gelijke kansen dus.

Zoals alle Mol-fanaten reeds jarenlang weten worden de kandidaten regelmatig in groepjes opgedeeld.
Soms kiezen de kandidaten zelf de indeling, soms zorgen de programmamakers ervoor dat bepaalde personen samen een opdracht dienen uit te voeren.
Uiteraard kan men niet op elk ogenblik dit evenwicht behouden zodat iedereen steeds de Mol evenveel in actie heeft gezien. Men zal er altijd naar streven om in verdere afleveringen steeds het evenwicht terug te herstellen.
De Mol, die zelf tot de kandidaten behoort, speelt een enorme rol in dat "evenwicht herstellen". Hij zal indien mogelijk wachten om te zien wie zich kandidaat stelt voor een bepaalde opdracht en pas daarna beslissen of hij al dan niet meedoet met één of meerdere andere kandidaten.
De kans dat hij zich als eerste voor een opdracht vrijwillig kandidaat stelt is erg klein, tenzij het een opdracht met een groot "hier-kan-ik-gemakkelijk-mollen" gehalte betreft.

That's all folks.

Na de eerste aflevering kan je hier het eerste berekeningstabelletje terugviden, welke wordt opgemaakt ahv. samenstelling van de groepjes. Voor de nieuwelingen bij deze theorie wordt de berekeningsmethode dan wel snel duidelijk. De "anciens" onder ons weten dat dit weeral een zeer leerzaam en vooral "mol-ontmaskerend" topic zal worden...

We gaan ongetwijfeld plezier beleven aan de heftige discussies en gedachtenwisselingen die hier gaan plaatsvinden.

Misschien kunnen we allemaal een gokje wagen op de vraag : Vanaf welke aflevering gaan we met deze theorie ditmaal de Mol ontmaskeren.
Mijn gok : Vanaf aflevering 4.

============== E I N D E   T H E O R I E ============







« Laatst bewerkt op: 17-02-2003, 17:22:32 door Gotcha »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Kenner

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The one and only
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #1 Gepost op: 17-02-2003, 17:35:44 »
Mag je 3 x raden wat ik heb ingevuld bij de poll :P







Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #2 Gepost op: 17-02-2003, 17:40:50 »
Mag je 3 x raden wat ik heb ingevuld bij de poll :P
Hetzelfde als ik? ;D







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #3 Gepost op: 17-02-2003, 17:42:01 »
Op de groepsfoto staan ze er allemaal op (als ze tenminste met 10 zijn) dus daar heeft iedereen al even veel kans!








Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #4 Gepost op: 17-02-2003, 18:09:31 »
[size=15]Onzin.[/size][/color]

Om het maar even te benadrukken wat ik het ingevuld  ;D







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #5 Gepost op: 17-02-2003, 21:21:13 »
Zoals te verwachten : Felle reacties, zelfs voor de eerste aflevering.
Wat denken jullie trouwens wat mijn stem is bij de poll ? ;D







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #6 Gepost op: 17-02-2003, 21:52:36 »
gokje: 'De bedenker hiervan is gek'? ;D :P







Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #7 Gepost op: 17-02-2003, 21:54:55 »
Ah! Het topic is weer geopend! :)

Ik wilde voordat de nieuwe serie begint hier graag de NL-mol-serie-3 analyseren mbt de gelijke kansen.

Ik wil dat doen met precies dezelfde methode die Gotcha/RR nu bij de VRT-serie gebruikt. Daarmee zou George toch snel boven moeten komen drijven.

Enige afwijking is dat ik ook kijk naar de afvaller: daar draait het allemaal tenslotte om of die persoon wel 'gelijke kansen'heeft gehad.

Ik dacht eerst dat dat veel werk zou zijn, maar het is vrij snel te doen, ik begin met aflevering 1.


Aflevering 1:
   Proef 2: Wijn proeven.
      Groepje 1: Ellen, Geoge en Jantien.
      Groepje 2: Pamela, John en Dick.
      Groepje 3: Prince, Harry, Erik.
      Groepje 4: Karen, Kerstin.


         Elle. Geog. Jant. Pame. John  Dick  Prin. Harr. Erik  Kare. Kers.   DELTA
  Ellen    x     1     1     0     0     0     0     0     0     0     0       1
 George    1     x     1     0     0     0     0     0     0     0     0       1    
Jantien    1     1     x     0     0     0     0     0     0     0     0       1
 Pamela    0     0     0     x     1     1     0     0     0     0     0       1
   John    0     0     0     1     x     1     0     0     0     0     0       1
   Dick    0     0     0     1     1     x     0     0     0     0     0       1
 Prince    0     0     0     0     0     0     x     1     1     0     0       1
  Harry    0     0     0     0     0     0     1     x     1     0     0       1
   Erik    0     0     0     0     0     0     1     1     x     0     0       1
  Karen    0     0     0     0     0     0     0     0     0     x     1       1
Kerstin    0     0     0     0     0     0     0     0     0     1     x       1
[/size]

Ranglijst:
#1 Karen Kerstin, John, Dick, Prince, Harry, George, Erik, Jantien en Ellen


Heeft de afvaller 'gelijke kansen' gehad?
Nee, George heeft niet bij Erik in de groep gezeten. Maar dit is bij de eerste aflevering natuurlijk onmogelijk om te sturen.

Sturingsopzet van de crew.
De crew van de serie die eenzelfde tabel voor zich ziet zal George de instructie gegeven hebben voor de volgende opdrachten:
Probeer niet bij Ellen en Jantien in de groep te komen en wel bij de rest.








Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #8 Gepost op: 17-02-2003, 22:18:05 »
Aflevering 2:
   Proef 1: Doeners, denkers en dromers.
      Groepje 1: John, Prince, Harry
      Groepje 2: Jantien, Karen, George
      Groepje 3: Dick, Paméla, Kerstin en Ellen
   Proef 2: Regatta: John, Harry, Jantien, Prince, George, Ellen            
   Proef 3: Druivenplukken.
      Groepje 1: Prince, George, Ellen
      Groepje 2: John, Harry, Jantien
     


         Elle. Geog. Jant. Pame. John  Dick  Prin. Harr. Kare. Kers.   DELTA
  Ellen    x     3     2     1     1     1     2     1     0     1       3
 George    3     x     3     0     1     0     2     1     1     0       3
Jantien    2     3     x     0     2     0     1     2     1     0       3
 Pamela    1     0     0     x     1     2     0     0     0     1       2
   John    1     1     2     1     x     1     2     2     0     0       2
   Dick    1     0     0     2     1     x     0     0     0     1       2
 Prince    2     2     1     0     2     0     x     3     0     0       3
  Harry    1     1     2     0     3     0     3     x     0     0       3
  Karen    0     1     1     0     0     0     0     0     x     1       1
Kerstin    1     0     0     1     0     1     0     0     1     x       1
[/size]

Ranglijst:
#1 Karen en Kerstin
#2 John, Dick en Pamela
#3 Prince, Harry, George, Jantien en Ellen

Heeft de afvaller 'gelijke kansen' gehad?
Helaas niet, George heeft nooit bij Pamela in de groep gezeten. Natuurlijk is dat nog lastig nu we pas bij aflevering 2 zijn, maar toch had het al gekund.

Sturingopzet van de crew.
De opzet van de crew is mislukt want George heeft weer wel bij Ellen en Jantien gezeten (bij Ellen zelfs 2 x).
Voor de komende opdrachten zal de crew/George proberen bij Kerstin en Dick in de groep te komen; zij hebben nog niet 1 keer bij George in de groep gezeten.









Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #9 Gepost op: 17-02-2003, 22:19:58 »
Zoals te verwachten : Felle reacties, zelfs voor de eerste aflevering.

Is nochtans vreemd, immers deze uitmuntende theorie bleek de mol de vorige serie toch al snel te onmaskeren? ???
 ;D









Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #10 Gepost op: 17-02-2003, 22:23:57 »
Aflevering 3:
   Proef 1: Coördineren geldlopers: Jantien en Dick
   Proef 2: Bergfietsen.   
      Groep 1: John, Jantien, Ellen, Harry en Dick
      Groep 2: Prince, Kerstin, Karen en George


 Elle. Geog. Jant. John Dick Prin. Harr. Kare. Kers. DELTA
 Ellen x 3 3 2 2 2 2 0 1 3
 George 3 x 3 1 0 3 1 2 1 3
Jantien 3 3 x 3 2 1 3 1 0 3
 John 2 1 3 x 2 2 3 0 0 3
 Dick 2 0 2 2 x 0 1 0 1 2
 Prince 2 3 1 2 0 x 3 1 1 3
 Harry 2 1 3 4 1 3 x 0 0 4
 Karen 0 2 1 0 0 1 0 x 2 2
Kerstin 1 1 0 0 1 1 0 2 x 2
[/size]

Ranglijst:
#1 Dick, Karen en Kerstin
#2 John, Prince, George, Jantien en Ellen
#3 Harry

-> George stijgt eindelijk een plaatsje! :) (Of Harry zakt een plaats. :()

Heeft de afvaller 'gelijke kansen' gehad?
Wederom heeft de afvaller geen gelijke kansen gehad. Dick had (als enige!) nog niet bij George in de groep gezeten.

Sturingopzet van de crew.
De opzet van de crew is gedeeltelijk geslaagd: George zat bij Kerstin in de groep maar helaas niet bij Dick die dit gelijk moest bekopen in afl. 3.
Voor de volgende aflevering zal George zoveel mogelijk bij Kerstin Harry en John zien (hebben allen 1x bij George in de groep gezeten) en niet bij Ellen Jantien en Prince (allen 3x).








Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #11 Gepost op: 17-02-2003, 22:31:14 »
Merkwaardig genoeg komt George er tot nu toe nog totaal niet verdacht uit...

Hier laat ik het eerst bij, eerst maar weer wachten op het eerste tijd-overschot wat ik krijg. :)

Commentaar op de gebruikte methode is welkom! :)

Gr. B.








Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #12 Gepost op: 17-02-2003, 23:09:35 »
Fantastisch werk, Bertha.

Uiteraard krijg je in de eerste afleveringen een onevenwicht naar de Mol toe, vooral wanneer je zo snel in groepjes gaat opslitsen.
Er ontbreken blijkbaar echter enkele opdrachten.
Ik herinner mij in elk geval het abseilen van de stuwdam tijdens aflevering 1. Daarin was iedereen samen, dus idd geen punten toe te kennen.
Ik twijfel er echter geen seconde aan dat je alle "opgesplitste" opdrachten hebt opgesomd.

Wat betreft het druivenplukken merk ik wel op dat er geen punten zijn toegekend aan Karen en Kerstin, die nochtans de godganse dag samen waren bij elkaar. Genoeg om elkaar te observeren en te zien "mollen" denk ik wel.
Indien je dat wel zou doen en er rekening mee houdt dat Dick in die aflevering afvalt, dan zul je merken dat George reeds na aflevering 3 mee aan de leiding staat.

In de nieuwste VRT-reeks heeft men daaruit blijkbaar de nodige lessen getrokken en werd er in de eerste afleveringen uitzonderlijk weinig opgesplitst in groepen. Heeft men rekening gehouden met mijn theorie ??? :o

In elk geval merk je dat reeds na aflevering 3 George begint te "stijgen".
Graag had ik dit verdergezet gezien voor de daaropvolgende aflevering(en).
Is het originele topic nog open, zodat ik jouw berekeningen kan vergelijken met die van mij van vorig jaar ?
Ik vermoed dat ik vanaf aflevering 3 of 4 George aan de leiding had.

Hebben jullie trouwens deze theorie reeds bekeken bij de nieuwste VRT-serie ? Inge (ook gevoelsmatig mijn Mol) is pas deze week op kop gekomen, dus na aflevering 5.
Eea heeft te maken met het feit dat men zeer laat is begonnen met opsplitsen, maar ik heb ook nu grote hoop dat ook nu weer de Mol is ontmaskerd via deze theorie.

Commentaar is uiteraard welkom.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #13 Gepost op: 18-02-2003, 00:49:28 »
Fantastisch werk, Bertha.

Uiteraard krijg je in de eerste afleveringen een onevenwicht naar de Mol toe, vooral wanneer je zo snel in groepjes gaat opslitsen.

Ja, klopt idd. En dat is toch wel erg sneu voor de eerste 3 afvallers, zij hadden alle 3 nooit bij George in de groep gezeten. Je moet dus eigenlijk zeggen:
Iedereen gelijke kansen, behalve de eerste afvallers, die hebben pech.

Citaat
Er ontbreken blijkbaar echter enkele opdrachten.
Ik herinner mij in elk geval het abseilen van de stuwdam tijdens aflevering 1. Daarin was iedereen samen, dus idd geen punten toe te kennen.
Ik twijfel er echter geen seconde aan dat je alle "opgesplitste" opdrachten hebt opgesomd.
Ik noem idd alleen de opdrachten waar opgesplitst is, alle groepsopdrachten zijn niet interessant.

Citaat
Wat betreft het druivenplukken merk ik wel op dat er geen punten zijn toegekend aan Karen en Kerstin, die nochtans de godganse dag samen waren bij elkaar. Genoeg om elkaar te observeren en te zien "mollen" denk ik wel.

Die heb ik niet opgenomen omdat ze de proef zelf onafhankelijk van elkaar uitvoerden. Ze 'leerden' wel de hele dag samen, maar uiteraard zijn er dan geen molmogelijkheden en kunnen ze dat dus ook niet bij elkaar waarnemen.

Citaat
Indien je dat wel zou doen en er rekening mee houdt dat Dick in die aflevering afvalt, dan zul je merken dat George reeds na aflevering 3 mee aan de leiding staat.
Ik ben het er absoluut niet mee eens dat je aldoor de afvaller niet meerekent; dit terwijl de afvaller juist de belangrijkste persoon is in deze theorie!
Er moeten tenslotte gelijke kansen zijn en de afvaller heeft in de aflevering waarin hij afviel heeft gewoon meegedraaid in de samenstelling van alle groepen, toen wist men tenslotte nog niet dat hij/zij af zou vallen. Er is dus geen enkele reden om de kostbare data van die afvaller uit de tabel te halen!
Maar ik begrijp het wel, aangezien je de mol probeert te zoeken met deze theorie en een afvaller eenmaal moeilijk de mol meer kan zijn. Maar terecht is het absoluut niet.

En het geeft bv. ook in de laatste tabel aan dat als Dick niet was afgevallen zeer goed scoort als mol in deze theorie, terwijl hij nieteens de mol is! Blijkbaar speelt 'toeval' ook een rol.

Citaat
In elk geval merk je dat reeds na aflevering 3 George begint te "stijgen".
Graag had ik dit verdergezet gezien voor de daaropvolgende aflevering(en).
We zullen het zien! Ik zal tzt voor de afleveringen erna ook nog tabellen maken.

Citaat
Is het originele topic nog open, zodat ik jouw berekeningen kan vergelijken met die van mij van vorig jaar ?
Ik vermoed dat ik vanaf aflevering 3 of 4 George aan de leiding had.
Het allereerste topic is er helaas niet meer, maar vanaf deel 2 nog wel.
Maar de eerste tabellen waarin je alle kandidaten meenam in het onderzoek zijn er nog wel dus dat is wel terug te vinden. Dat was pas vanaf afl. 6 of 7. Aflevering 6 ofzo bekeek je alleen George en Prince als 'virtuele' mollen dacht ik...

Maar iig kun je alvast nadenken over hoe doe groepjes waren in aflevering 4. Ik meen dat we eerst nog oneens waren over heo de groepsindeling bij de driehoek-opdracht,
(Opdracht 1 op de site van Erik TKS):
http://lcg-www.uia.ac.be/~erikt/demol/nl2002a4.html

Overigens nog alle dank aan Erik TKS voor het nog altijd beschikbaar hebben van alle gegevens van NL-serie, erg handig!  :)

Gr. B.








Offline Ellen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Er staat een paard in de gang...HOSSEN!!!!!
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #14 Gepost op: 18-02-2003, 02:13:10 »
OMG!  :o

Bertha, jij hebt zeker geen vriendin dat je de tijd hebt dit allemaal uit te rekenen?  ;D








Voorwaaaaaaaaaaaaaaarts RUUD

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #15 Gepost op: 18-02-2003, 12:49:57 »
In het begin van de serie is het uiteraard onmogelijk ervoor te zorgen dat iedereen de Mol exact evenveel aan het werk kan zien.
Maar in aflevering 1 waren er 3 opdrachten, waarvan 2 samen met de volledige groep.
Je kan dan toch onmogelijk stellen dat de eerste afvallers de Mol onvoldoende aan het werk hebben gezien.

Ik ben het er wel mee eens dat sommigen de Mol reeds meer aan het werk hadden gezien dan anderen. Maar dat uiteraard nooit te vermijden.
Deze theorie komt er op neer dat men na verloop van tijd (een vijftal afleveringen) een groter verschil krijgt bij niet-mollen dan bij de mol.

Wat betreft jouw opmerking dat ik pas op George zat na aflevering 6 of 7 : Dat is incorrect. Ik ben er wel in geslaagd om het eerste deel van de theorie terug te vinden. Daarin werden inderdaad nog geen volledige tabellen opgemaakt (mij dank dat je dit nu wel hebt gedaan, Bertha), maar had ik wel steeds berekeningen met George als virtuele Mol, waaruit bleek dat men erg veel inspanningen deed zodat iedereen hem ongeveer evenveel aan 't werk kon oien.
Dit blijkt trouwens ook uit jouw tabellen, waar George begint te "stijgen". Benieuwd wat dit geeft voor afleveringen 4, 5, 6...







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #16 Gepost op: 18-02-2003, 14:44:40 »
OMG! :o

Bertha, jij hebt zeker geen vriendin dat je de tijd hebt dit allemaal uit te rekenen? ;D

:D Ja tis erg he? Maar het is niet eens zoveel tijd wat erin zit, het meeste zit in de opmaak en dat hoeft eik maar 1 keer.
Maar iig nu kan ik wel pochen met "Hee, ik heb wel even tabellen gemaakt voor de "gelijke kansen"-theorie van Gotcha/RR mbt MOl-NL-3. Ze zullen dus nu in de rij staan voor me. Het is wel de vraag of ik ze allemaal wel gelijke kansen zal kunnen bieden... :(
 ;D


In het begin van de serie is het uiteraard onmogelijk ervoor te zorgen dat iedereen de Mol exact evenveel aan het werk kan zien.
Maar in aflevering 1 waren er 3 opdrachten, waarvan 2 samen met de volledige groep.
Je kan dan toch onmogelijk stellen dat de eerste afvallers de Mol onvoldoende aan het werk hebben gezien.

Aha, mischien is het dan wel helemaal niet nodig voor de crew om iedereen 'gelijke kansen' te bieden!

Citaat
Ik ben het er wel mee eens dat sommigen de Mol reeds meer aan het werk hadden gezien dan anderen. Maar dat uiteraard nooit te vermijden.
Deze theorie komt er op neer dat men na verloop van tijd (een vijftal afleveringen) een groter verschil krijgt bij niet-mollen dan bij de mol.

Maar waarom pas na een 5-tal afleveringen? George had na aflevering 1 toch echt zoveel mogelijk kunnen vermeiden bij Ellen en Jantien in de groep te komen en hij zit uitgerekend de volgende aflevering meerdere malen bij die 2 in de groep! Dit zorgt direct voor een groot verschil!
Hoe kijk jij daar tegenaan?

Citaat
Dit blijkt trouwens ook uit jouw tabellen, waar George begint te "stijgen". Benieuwd wat dit geeft voor afleveringen 4, 5, 6...

Ben ook benieuwd, maar tot nu toe zijn de verschillen nog erg klein, wil je echt iets concluderen uit deze theorie moet er toch echt een groot verschil zijn van de mol met de andere kandidaten. Kijk maar naar Dick in aflevering 3, niet de mol en scoort toch ontzettend goed in de theorie!
Maw; zonder sturing van de crew kan iemand toch heel goed scoren in de theorie. Wil je echt iets concluderen moet er een groot verschil zijn lijkt me, anders zou het ook door toeval tot stand gekomen zijn.










Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #17 Gepost op: 18-02-2003, 18:55:03 »
ik heb geen idee gestemd en ben daarmee het positiefste t.o.v. deze theorie buiten de bedenker zelf. Het principe gelijke kansen voor iedere kandidaat , daar zie ik wel iets in . Alleen de wiskundige bewijslast dat valt niet mee. Jij zegt nu inge de mol, laat ik dat maar eerst eens afwachten







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #18 Gepost op: 18-02-2003, 23:04:13 »
Jongesn (en meisjes) toch. Wat een herrie.
Het is maar een theorie hoor.

Misschien had ik vorig jaar wel geluk.
We zullen zien wat het op VRT geeft.
Voorlopig staat Inge in Vlaanderen aan de leiding.
Stel dat zij de Mol is: Momenteel zijn er nog 5 kandi's. Ook in de vorige Nederlandse reeks waren er nog 6 (minimaal 5) kandi's over toen via deze theorie George werd ontamskerd (tabelletje please, Bertha).
Volgens een statistiosche kansberekening geeft mij dat maximaal 1 kans op 5, zowel voor de Nederlandse reeks als de Vlaamse reeks.
Indien beiden correct zijn, dan is het maximaal 1 kans op 25.
Dan begin ik zelf wel te twijfelen of het toeval is.

Wat betreft de supergrote verschillen: Daar kan je uiteraard niet op rekenen. het gaat er mij om wie de klainste delta heeft.

Verder bedankt ik ook Calimero om als eerste niet-bedenker deze theorie niet zomaar af te schieten.

We zullen zien (zei de blinde Mol).







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

aggie

  • Gast
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #19 Gepost op: 25-02-2003, 20:27:57 »
Gotcha, het is niet de theorie die de mensen vel doet reageren. Maar je houding van: 'wat heb ik dit toch geweldig bedacht...'. Dat is bijzonder aanwezig in het topic. Maar ik bewonder je dikke huid.