Auteur Topic: Letterreeksen 2003  (gelezen 9716 keer)

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Letterreeksen 2003
« Gepost op: 8-03-2003, 21:31:02 »
Geweldig! Ze zijn er weer die letterreeksen (als er een naam verschijnt onderin beeld)!

En dit jaar zit er wél een vette hint in, en ontzettend goed verstopt natuurlijk.
Maar in dit topic zal ie ontdekt worden. :)








Offline Enigma

  • Forumlid
Re:Letterreeksen 2003
« Reactie #1 Gepost op: 8-03-2003, 23:18:46 »
Waarom denk je dat?
Vorig jaar ontstonden er ook de meest wilde theorieën met betrekking tot die lettertjes, maar het bleek toen ook op niets gebaseerd te zijn.

Het enige wat erin zat was een grapje van de programmamakers. ::)
Lijkt me sterk dat er nu wel een hint in zit.
Anyway; als er een hint in zit wordt 'ie binnen no-time gevonden.
Ik ben benieuwd! ;)







Everything you know is wrong!

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Letterreeksen 2003
« Reactie #2 Gepost op: 9-03-2003, 00:58:18 »
Ja kijk, niemand verwacht natuurlijk dat er deze keer wel een hint in zit. Dus doen ze m er deze keer wel in! Maar wel ontzettend goed verstopt natuurlijk. Waarschijnlijk heb je de echt hele lange reeksen nodig (als de naam/beschrijving onderin dus heel erg lang is onderin) om het op te kunnen lossen.

Iig heb ik al gezien dat ze dit jaar wél heel anders zijn. Er zitten nu ook veel cijfers tussen... En ik kon ze perfect lezen met de video waar ik dat vorig jaar totaal niet mee kon! Voor de letterreeksen had ik vorig jaar een andere videorecorder gebruikt! Maar ze zijn nu dus nog 'gebruiksvriendelijker' ook, er moet dus wel een hint in zitten. :)









Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Letterreeksen 2003
« Reactie #3 Gepost op: 9-03-2003, 11:09:37 »
Maar tot nu toe zijn het denk ik telkens dezelfde letterreeksen die tevoorschijn kwamen.








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Letterreeksen 2003
« Reactie #4 Gepost op: 9-03-2003, 23:51:57 »
Ze zouden er een hint in kunnen zetten, maar ik begin er niet meer aan om het te proberen te ontrafelen. Úren heb ik er vorig jaar aan besteed, met nul resultaat, behalve vierkante ogen. 8)

Dus aan jou de eer, Bertha! ;D








Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Letterreeksen 2003
« Reactie #5 Gepost op: 10-03-2003, 00:20:29 »
Maar tot nu toe zijn het denk ik telkens dezelfde letterreeksen die tevoorschijn kwamen.
Ik heb het nog niet echt goed bekeken, maar ze waren dacht ik wel anders... veel meer cijfers..

Ze zouden er een hint in kunnen zetten, maar ik begin er niet meer aan om het te proberen te ontrafelen. Úren heb ik er vorig jaar aan besteed, met nul resultaat, behalve vierkante ogen. 8)

Dus aan jou de eer, Bertha! ;D

Het valt nog best mee met je ogen zie ik (uitvergroot) aan je avatar, dus ik durf het wel weer aan! :)








Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Letterreeksen 2003
« Reactie #6 Gepost op: 11-03-2003, 11:56:49 »
Uh.... de vorige keer zag ik ze ook al niet.... Waar zien jullie spoken letterreeksen verschijnen?







waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline Floortje

  • Forumlid
Re:Letterreeksen 2003
« Reactie #7 Gepost op: 11-03-2003, 12:33:28 »
 ???
ja ik weet ook niet waar ze het over hebben
letterreeksen  ???
HUH?









Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Letterreeksen 2003
« Reactie #8 Gepost op: 11-03-2003, 12:38:15 »
???
ja ik weet ook niet waar ze het over hebben
letterreeksen  ???
HUH?

Bij de vorige serie verschenen er allerlei letters onder in 't beeld voordat 'n plaatsnaam of andere naam onder in beeld kwam. Vorig jaar zijn de forummers hier op 't idee gekomen dat daar wel 'ns 'n verborgen hint in kon zitten.

Dit jaar is 't blijkbaar weer zo dat er letterreeksen verschijnen onder in beeld als er 'n naam verschijnt. In dit topic kan gediscussierd worden of daar nu wel of niet hints in zitten.  :)








Offline Floortje

  • Forumlid
Re:Letterreeksen 2003
« Reactie #9 Gepost op: 11-03-2003, 12:51:52 »
Dankjewel!
nou weet ik het weer, die lettertjes
het leek mij gewoon bedoeld voor een leuke manier om die namen te presenteren en ik was er niet opgekomen dat er een hint in zou kunnen zitten, maar dat kan natuurlijk wel! wat cool.   alleen ze hebben er al eens hints ingestopt, dus zouden ze dat nu weer doen?
en het is wel veel geklooi met de video om hem precies te laten stoppen als die reeks in beeld komt.

Weet iemand ook hoe de hints gevonden zijn in de letterreeksen? Was het zon code waarbij a=z en b=y en c=x  en dat soort dingen?

tell me....








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Letterreeksen 2003
« Reactie #10 Gepost op: 11-03-2003, 13:01:28 »
Misschien kun je 't beste 't topic: Instinker of niet... (letterreeksen) van 't forum van 2002 bekijken.  :)

Volgens mij is er nog in andere topics over gediscussieerd, maar die kan ik zo snel niet vinden.  :-\








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Letterreeksen 2003
« Reactie #11 Gepost op: 11-03-2003, 13:49:16 »
Ik zou er niet op rekenen dat er een tip in de letterreeksen zit, misschien wel een garpje of kleine verwijzing maar echt 'ferdiisdemol' zal er volgens mij nooit staan. :-X








Offline EqYoTee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Letterreeksen 2003
« Reactie #12 Gepost op: 11-03-2003, 14:36:41 »
er zal vast wel geen hint inzitten. Vorig jaar hebben we ons er heeel erg lang mee bezig gehouden en dat allemaal voor niks...







uit recent onderzoek is gebleken: treinen rijden niet op tijd, maar op rails.....

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Letterreeksen 2003
« Reactie #13 Gepost op: 13-03-2003, 01:07:25 »
...maar mischien ook wel. :)

Maar iig heb ik het nu eens bekeken, de reeksen zijn erg 'simpel' deze keer, het zijn er maar 6 die elkaar gewoon aldoor opvolgen (dit was vorig jaar anders.):

ld#l+yzfjqp7ow/ieu-ytgavzn
 -oi28uygcd3f6*7ghjkmnluw:
  7dlnri2pq%os5u4fdhg23xfk
   *ki87hwekl1f9gfiqa+zxfv
   %eir4u9hqlk6jsoi-uvixct
     hd33kih1j7eibhh-pa9j2
[/size]
Na de laatste komt dus gewoon weer de bovenste.
Er zijn dus nog wel wat lege plekken, want het woord dat onderin opgebouwd wordt 'blokkeert' het zicht aldoor.
Dat is ook anders dan vorig jaar, want toen was het zo dat de eerste reeks die helemaal zichtbaar was wel verschillend was, maar nu is het aldoor dezelfde (die nu bovenaan staat dus.) (Snapt iemand dit trouwens ook? ;))

Ik heb er nog geen hints uit kunnen halen trouwens. Er lijkt niets in te zitten. :(

Het is nu even afwachten of er ook wat veranderd in de komende afleveringen, als dat niet zo is steken ze er dus geen moeite in, als het wel zo is doen ze dat wel en zou er op den duur wél een hint in kunnen zitten. :) (Ik blijf hopen...)

Gr. B.











Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Letterreeksen 2003
« Reactie #14 Gepost op: 13-03-2003, 15:15:15 »
Citaat
Na de laatste komt dus gewoon weer de bovenste.
Er zijn dus nog wel wat lege plekken, want het woord dat onderin opgebouwd wordt 'blokkeert' het zicht aldoor.
Dat is ook anders dan vorig jaar, want toen was het zo dat de eerste reeks die helemaal zichtbaar was wel verschillend was, maar nu is het aldoor dezelfde (die nu bovenaan staat dus.) (Snapt iemand dit trouwens ook? )
Uh... nee, niet helemaal nee. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik toch al nooit letterreeksen zag.







waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Letterreeksen 2003
« Reactie #15 Gepost op: 13-03-2003, 19:18:29 »
Uh... nee, niet helemaal nee. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik toch al nooit letterreeksen zag.

Als er linksonderin beeld een (plaats)naam oid te zien is (met die gifgroene kleur), dan komt er voorafgaand aan dat alle letters er staan wisselen er een hoop letterreeksen elkaar af. Dit gebeurt heel snel na ongeveer 1 seconde staat de hele naam er en zijn er zo'n 20 letterreeksen voorbij gekomen... Met behulp van een videorecorder die je op pause zet kun je al die letterreeksen achterhalen.

Voor de letterreeksen die hierboven staan gebruikte ik in de compilatieuitzending de tekst die bij Sigrid in beeld kwam: "Sigrid Kandidaat/Winnaar 2001" oid, want dat was de langste naam en daar is de letterreeks het langst.

Als het nog niet duidelijk is moet mss highwaykind een capture plaatsen van zo'n lettereeks. :)








Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re:Letterreeksen 2003
« Reactie #16 Gepost op: 14-03-2003, 10:10:39 »
En ik word weer aan het werk gezet :) Letterreeksshot in de maak !
Edit :
En ik word weer aan het werk gezet :) Letterreeksshot in de maak : eentje van Deborah.
Deze reeks heb ik op kunnen schrijven :
la+zxf Ljsoi uvixc
33 kihlj7eibhh pa9j
#1yzfj9p7ow/ieu -ytgavz
L=01 28 uyged3fb+7ghjkmnlui
D ( van Deborah ) +7dlnri2pq%es5u4fdhg23xf
De ( van deborah) % ki27hwekilgqgfiqa+zxf

Wordt herhaald vanaf 33...

Het enige dat ik aan hints kan bedenken is dat er af en toe 2 getallen naast elkaar staan ( 33, 28, 23 ) die misschien leeftijden zijn van de 3 overgebleven kandidaten ?? Even kijken of er mensen van dei leeftijd zijn :) en de officiele site .nl doet het niet ?! Dan mijn eigen maar LOL .. Hm.. alleen Ron is 33.. de rest klopt niet, einde theorie !
« Laatst bewerkt op: 14-03-2003, 10:32:03 door highwaykind »
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Mahatma Gandhi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Letterreeksen 2003
« Reactie #17 Gepost op: 14-03-2003, 12:53:34 »
Ze hebben daar bij Idtv zeker de Enigma in handen gekregen.







Ik geloof dat ik, waar enkel de keuze zou worden gelaten tussen lafheid en geweld, geweld zou aanraden.

Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Letterreeksen 2003
« Reactie #18 Gepost op: 14-03-2003, 15:46:49 »
Dank, Highwaykind en Bertha! Nu weet ik waar ik op moet letten. Maar ik laat de ontcijfering geheel over aan jullie!







waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re:Letterreeksen 2003
« Reactie #19 Gepost op: 14-03-2003, 20:27:39 »
Haha, :), ik geloof dat Bertha en ik het er ( na het ontcijferen .. pff.. we hadden hetzelfde trouwens.. nou ja. mijn tikfouten niet meegerekend :))over eens dat hier waarschijnlijk geen hints in zitten ! In ieder geval niet in die in de trailer .. En pas als door de AVRO bevestigd is dat er een code in zit ben ik bereid om alles in groepjes van 4 op te splitsen, op te tellen, af te trekken en een woord te vormen :)! :P

Wie was ook al weer de borderline schizo and guaranteed to cause a fuss ?







Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .