Auteur Topic: Algemene Moltheorieën  (gelezen 25119 keer)

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Algemene Moltheorieën
« Reactie #40 Gepost op: 13-03-2003, 22:15:58 »
Ik ga voor mezelf nog eens de molse en onmolse acties op een rij zetten. Heeft mij bij de Belgische mol wel op het juiste spoor gezet... :)
(Marc meest en Stijn minst mols)  









Offline Floortje

  • Forumlid
Re:Algemene Moltheorieën
« Reactie #41 Gepost op: 14-03-2003, 23:41:51 »
doe dat!
en laat me de uitslag weten he?  ;)








Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Algemene Moltheorieën
« Reactie #42 Gepost op: 15-03-2003, 01:17:02 »
't zal nog lastig worden als iedere theorie weer een andere kandidaat aan zal wijzen... :)

(Ik heb zo'n gevoel dat dat ook weer zal gaan gebeuren ;))








Offline Floortje

  • Forumlid
Re:Algemene Moltheorieën
« Reactie #43 Gepost op: 15-03-2003, 22:27:53 »
ik denk en hoop van niet
maar we zullen zien
morgen ga ik de video met de eerste aflevering eens even heeeel aandachtig gaan bekijken en dan zet ik de resultaten van de theorien op deze topic








Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Algemene Moltheorieën
« Reactie #44 Gepost op: 18-03-2003, 06:45:07 »
Floortje, are U still alive ?







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Floortje

  • Forumlid
Re:Algemene Moltheorieën
« Reactie #45 Gepost op: 18-03-2003, 11:05:35 »
LOL
ja hoor
ik zal binnenkort een tabel neerztetten van de gelijke kansen theorie.
Ik ben gewoon een beetje druk met andere dingen de laatste tijd. Huiswerk, bijvoorbeeld  :'( :(








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Algemene Moltheorieën
« Reactie #46 Gepost op: 18-03-2003, 11:23:55 »
Ik ga het dit seizoen proberen met de integerheidstheorie. De mol is doorgaans iemand die zorgvuldig is geselecteerd, zijn verantwoordelijkheden in het spel kent, saboteert in de opdrachten...maar die zoals Marc laatst zei: "de mens intact laat". De mol zal nooit op het persoonlijke vlak ruzie krijgen met kandidaten. Hij staat (op een verantwoordelijke manier) boven de partijen. In de vlaamse serie werd op deze manier voor mij duidelijk dat Inge en Corry dus de mol niet konden zijn. George en Nico hebben zich ook altijd onthouden van persoonlijke (negatieve) oordelen over de kandidaten. Hoewel ze dus naar hartelust saboteren, hebben zij bovenal respect voor de kandidaten.

Gezien de wijze waarop René Louis aansprak bij de kruising is voor mij de kans dat hij de mol is al kleiner geworden.







« Laatst bewerkt op: 18-03-2003, 11:25:05 door Verdi »
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Algemene Moltheorieën
« Reactie #47 Gepost op: 18-03-2003, 11:30:38 »
Ik vind dit echt een geweldige theorie Verdi! Ik geloof ook zeker dat de mol zich niet zal mengen in persoonlijke ruzie's. Het zijn tot nu toe altijd mensen geweest die op een bepaalde manier de sfeer in de groep houden en zich op de vlakte houden. Ik heb tot nu toe nog nooit een mol vervelende dingen horen zeggen over een medekandidaat. Ik ben voor :)







don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Algemene Moltheorieën
« Reactie #48 Gepost op: 18-03-2003, 11:37:40 »
Lijkt me een interessante theorie, Verdi. Ben het er ook wel mee eens dat de Mol naar alle waarschijnlijkheid geen persoonlijke conflicten zal aangaan met een van de kandidaten. Dat is ook wel logisch, want ergens voelt de Mol zich toch buitenstaander. Psychologisch gezien is de kans op een conflict groter bij twee mensen die om hetzelfde strijden. Enige nadeel is dat er natuurlijk ook altijd gewone kandidaten zullen zijn die met iedereen even goed (op het oog dan) kunnen opschieten. Maar het is wellicht een goede wegstreep-theorie, mocht er zich een conflict voordoen in deze serie.

Ik probeer me nu trouwens te herinneren of destijds, in serie 2, het conflict tussen Sigrid en Yvonne/Dan in de aflevering duidelijk in beeld is geweest. Weet iemand dat nog?

Maar ik denk wel dat je in de gaten moet houden dat het vooral om persoonlijke conflicten moet gaan. Ik bedoel: In de 2e Vlaamse serie was er wat geharrewar nadat Hugo in een opdracht Eefje belazerde en zo een vrijstelling kreeg. De gemoederen liepen even hoog op, maar dat was dus deel van het spel en telt niet wat deze theorie betreft.








Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Algemene Moltheorieën
« Reactie #49 Gepost op: 18-03-2003, 13:21:53 »
Gezien de wijze waarop René Louis aansprak bij de kruising is voor mij de kans dat hij de mol is al kleiner geworden.

Vermits ik hier te maken heb met een welbespraakt klassiek muzikant stel ik de vraag : Wat waren de aanstootgevende lyrics die door Réne met zijn virtuose stembanden werden uitgebracht in dat openluchttheater ?







« Laatst bewerkt op: 18-03-2003, 13:22:38 door Gotcha »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Floortje

  • Forumlid
Re:Algemene Moltheorieën
« Reactie #50 Gepost op: 19-03-2003, 17:02:40 »
haha  ;D
Ja Verdi, vertel....
Maar inderdaad: goede theorie!








Offline James Bond

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • tja, 1 winnaar, 1 verliezer dus ook 1 mol
Re:Algemene Moltheorieën
« Reactie #51 Gepost op: 19-03-2003, 19:48:50 »
Ik wil niet veel zeggen maar toch moet dit er even uit.

Al die theorieën zijn leuk maar, voor een dyslextisch iemand is het nogal veel. Ik ben met een gemiddelde theorie ongeveer een klein half uurtje bezig maar dan snap ik het ook. Daarom zou ik willen vraagen als het niet teveel moeite is natuurlijk om een korte samenvatting te geven aan het einde van zo'n theorie. (2 regels genoeg).

Bij voorbaat bedankt.

Groetjes Dyslectisch iemand

P.S. sorry voor de spelfouten.







Ik zal de mol ontmaskeren net zo als 007

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Algemene Moltheorieën
« Reactie #52 Gepost op: 19-03-2003, 22:02:23 »
Wel, het was nog niet heel ernstig, maar hij zei tegen Louis: "Hebbie geld bij je? Dat moesten we inleveren slimmerd", op een toon die niet heel vriendelijk was. Ik geef toe, het is niet echt veel, maar 't viel me wel op.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Floortje

  • Forumlid
Re:Algemene Moltheorieën
« Reactie #53 Gepost op: 20-03-2003, 10:27:49 »
hmm...
interessant








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Algemene Moltheorieën
« Reactie #54 Gepost op: 23-03-2003, 14:57:03 »
Volgens Verdi's theorie kunnen we Aafke voorlopig wegstrepen als Molverdachte. Zij zonderde zich af met Astrid en opende haar koker en alleen Astrid weet het. Dat is natuurlijk niet eerlijk tegenover de anderen en misschien (tja, licht overdreven) negatief gedrag tegenover anderen. Daarbij is Aafke soms wat nukkig, licht bot tegen Ferdi en controleert ze Julien en Patricia.  

Je zou kunnen zeggen als Aafke afvalt, omdat ze de koker ging openen met Astrid, dan valt ook Astrid af. Twijfelachtig, als Mol is het natuurlijk altijd handig als iemand je aanspoort de koker te openen, daarbij was Aafke die het iniatief nam en is het niet zeker of Astrid de koker opende, Aafke zij dat zij de eerste was en de enige.










Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Algemene Moltheorieën
« Reactie #55 Gepost op: 23-03-2003, 15:07:37 »
Heeft iemand het al over de beste molposities gehad?







No Milk today???

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Algemene Moltheorieën
« Reactie #56 Gepost op: 30-03-2003, 14:12:24 »
Volgens Ferdi's theorie zijn Ferdi, René en Patricia denk ik nu wel afgeschreven. Lekker makkelijk dit seizoen  :)








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Algemene Moltheorieën
« Reactie #57 Gepost op: 30-03-2003, 16:00:08 »
Volgens Ferdi's theorie zijn Ferdi, René en Patricia denk ik nu wel afgeschreven. Lekker makkelijk dit seizoen  :)

Je bedoelt Verdi....  ;D

Inderdaad is Ferdi voor mij afgevallen als mogelijke mol. Je zo beledigend uitlaten over een andere kandidaat, terwijl je de aflevering ervoor nog staat te schreeuwen dat er maar één manier is waarop dit spel gespeeld kan worden (nl. HARD). Niet fraai, weinig stijl.... niet de mol dus.

Patricia is een te veel bevooroordeelde vrouw. Juist als je denkt dat iemand (Chandrika) de mol is (overigens gebaseerd op een zeer onwaarschijnlijke theorie m.b.t. de lintjesopdracht), dan juist zou je begrip moeten hebben voor het inconsequente handelen van deze persoon. Iemand de rug toekeren omdat zij de mol zou zijn en dus je vrijstelling afneemt en dan blij roept dat ze gesprongen is, is dan wel erg fout. Als je denkt dat ze de mol is, dan moet je maar zorgen dat ze niet springt!! Niet integer, zo'n persoonlijke aanval.... niet de mol dus!







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Algemene Moltheorieën
« Reactie #58 Gepost op: 8-05-2003, 19:28:18 »
Ik ga het dit seizoen proberen met de integerheidstheorie. De mol is doorgaans iemand die zorgvuldig is geselecteerd, zijn verantwoordelijkheden in het spel kent, saboteert in de opdrachten...maar die zoals Marc laatst zei: "de mens intact laat". De mol zal nooit op het persoonlijke vlak ruzie krijgen met kandidaten. Hij staat (op een verantwoordelijke manier) boven de partijen. In de vlaamse serie werd op deze manier voor mij duidelijk dat Inge en Corry dus de mol niet konden zijn. George en Nico hebben zich ook altijd onthouden van persoonlijke (negatieve) oordelen over de kandidaten. Hoewel ze dus naar hartelust saboteren, hebben zij bovenal respect voor de kandidaten.

Gezien de wijze waarop René Louis aansprak bij de kruising is voor mij de kans dat hij de mol is al kleiner geworden.

Tja, dit is een theorie waar ik wel in geloof en volgens mij is René daarom afgevallen, ook omdat hij later nog een meningsverschil had met Patricia. Ik zit alleen nog een beetje met Elise/Ferdi-pact, want dat is tegenover de andere kandidaten ook niet helemaal 'integer'.








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Algemene Moltheorieën
« Reactie #59 Gepost op: 8-05-2003, 19:55:39 »
Dit was ik alweer vergeten (en Verdi zelf volgens mij ook..), goed dat je het in de herinnering brengt Chriz.
Blijven toch weer Elise of Ron over... of waren zowel Ron als Elise op een gegeven moment ook niet wat geirriteerd door René? Ron omdat René niet over de foto wou vertellen... en Elise omdat hij haar zo op de huid zit...







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...