Auteur Topic: Astrid is (niet) de mol!  (gelezen 64546 keer)

Offline hardcoremol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #180 Gepost op: 8-04-2003, 13:40:16 »
Citaat
Dit gecombineerd met 't feit dat ze zulke dunne plakjes kon zagen.... Moet ze geoefend hebben!

Zoveel verschil van hoogte van die plakjes was er nou ook weer niet. Toen de hoogte werd gemeten lagen de twee stapels niet echt op een vlakke ondergrond.(in de hobbelige sneeuw) En die kerel heeft gewoon iets minder z'n best gedaan. Maar toch knap van Astrid.







Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline thie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenstreek? Nou...
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #181 Gepost op: 8-04-2003, 14:17:24 »
Wat me ook opviel dat toen Aafke de omrekenfout ontdekte en aan Astrid vertelde dat 't niet klopte,  Astrid hier eerst niet zo in mee wil gaan en nogal stug reageert... Dan gaat Astrid uitgebreid nadenken en de verkeerde kant op staan rekenen... Terwijl het volgens mij toch een slimme meid moet zijn...

Dit viel mij ook erg op ja. Aafke zegt tegen Astrid dat het "dus niet klopt" en Astrid zegt dan heeeeeeeeeeeeeeel onnozel "hoe bedoel je, het klopt niet" en wint vervolgens weer tijd door te zeggen dat ze even tijd nodig heeft om voor zichzelf nog eens rustig te rekenen.







E.Thie Phone Mole

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #182 Gepost op: 8-04-2003, 14:31:34 »
Je kan het ook zien als een mollenstreek van Aafke, maar ja, die is er ook uit dus veel kan je er niet van zeggen.... Zal wel aan het feit liggen dat het twee  :-X


 :-*







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Raccie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #183 Gepost op: 8-04-2003, 18:27:15 »
Tjee ik ben nu toch wel onder de indruk van alle hints die richting Astrid wijzen... Eigenlijk is Chandrika mijn mol, maar nu ik dit gelezen heb  ???  ???  ???








Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #184 Gepost op: 8-04-2003, 19:26:54 »
Dit gecombineerd met 't feit dat ze zulke dunne plakjes kon zagen.... Moet ze geoefend hebben! Er zijn verschillende theorieën hoe ze hier gebruik heeft kunnen maken, maar vast staat wel dat ze in een sleutelpositie zat toen.

Ik zie het al voor me:

WAT U NIET WIST...

"Hallo, ik ben de mol en vandaag ga ik leren zo dun mogelijk plakjes te zagen!"

(net zoals met George vorig jaar  ;D)








Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #185 Gepost op: 9-04-2003, 12:44:29 »
Ja, maar het plakjes zagen is wel heel direct... Dat van George vorig jaar was nujuist om andere (toen wist de groep dat nog niet) te benadelen... Dick moest toen een heel groot stuk tegen de stroom terugzwemmen. De mol kon niet weten (ervan uitgaande dat Astrid de mol zou zijn) wat Elise en Ferdi zouden gaan doen... Echt een grote mollenstreek is het dus niet om zoveel moeite voor te doen lijkt me...







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Blubber

  • Forumlid
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #186 Gepost op: 10-04-2003, 01:46:35 »
De mol zegt in de video-opname iets in de trend van:
"Als ik 2 keer met mijn vingers knip, zitten we allemaal weer om tafel"

Kijk eens in aflevering 4 (als Aafke bekend maakt dat ze de koker heeft geopend en iedereen aan tafel zit), wie er 2 keer met de vingers knipt.

(hint 1: het is de SCHAAR-knip beweging!!!)
Ik kan dit niet checken (op mijn tv gebeurt het net buiten beeld), maar wat ik wel weet is dat Astrid één knipbeweging maakt in aflevering 3, als Chandrika terug komt hollen na haar sprong van de brug (dus net voordat er een ruzie losbarst).
Ze kijkt nog even over haar schouder of de cameraman wel op de juiste plek staat en dan...

Nu snap ik ook die muzikale hints (Talking Heads, Talk Talk). Lees haar profiel er maar op na.








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #187 Gepost op: 10-04-2003, 07:04:04 »
Ik kan dit niet checken (op mijn tv gebeurt het net buiten beeld), maar wat ik wel weet is dat Astrid één knipbeweging maakt in aflevering 3, als Chandrika terug komt hollen na haar sprong van de brug (dus net voordat er een ruzie losbarst).
Ze kijkt nog even over haar schouder of de cameraman wel op de juiste plek staat en dan...

Nu snap ik ook die muzikale hints (Talking Heads, Talk Talk). Lees haar profiel er maar op na.

Op jouw tv gebeurt het net buiten beeld ???
Ga vanmiddag gelijk even kijken naar afl. 3!







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #188 Gepost op: 10-04-2003, 08:43:21 »
Oh, ik vind het zo moeilijk. Ik verdenk Ron al vanaf het begin maar ik twijfel nog steeds over Astrid. Zij kan het nl ook heel goed zijn... Wat moet ik doen? Kan iemand ff alle "molacties" van Astrid nog eens voor mij op een rijtje zetten?







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Suske

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #189 Gepost op: 10-04-2003, 09:16:51 »
Het is dat ik gek ben Tijgertje, hier komen ze ;)

Aflevering #1:
  • Bleef volgens Chandrika en Elise niet de de goedevolgorde lopen tijdens de eerste opdracht.
  • Astrid kijkt niet om haar heen als Angela zegt: "Kijk allemaal maar eens goed om jullie heen".
  • Bij de laseropdracht zegt Astrid dat ze mooi op schema liggen.
  • Astrid noemde haar achternaam niet in de intro.
  • De brief in de intro begon met A...
  • Astrid zegt dat ze meedoet omdat ze het geld goed kan gebruiken.
  • In haar introfilmpje wint Astrid een spelletje van een van haar kinderen.

Ze zei zelfs letterlijk "Ik heb gewonnen."
  • De muziek hint Color By Numbers en de drie die niet getoond werd in het spel kaarten.

Astrid bekent kleur door een pet te dragen met het getal 3 erop.
  • De kinderen van Astrid zijn 2 en 8 jaar --> 28.
  • Het favoriete boek van Astrid bevat een hoofdrolspeler die slechtziend is.
Aflevering #2:
  • Fietst om bij de bagage-opdracht, waardoor er veel tijd verloren gaat.
  • Opent samen met Aafke haar persoonlijke koker, ondanks het verbod van Angela.
  • Toen astrid de tas van een andere kandidaat ging halen, zag je stukjes van het fietsen van haar.
  • De loods waar de bagage-opdracht zich afspeelt heeft 'n uithangbord met daarop alleen de letter 'A'.
  • Als de 6 kandi's van de cijferslot-opdracht aan Chandrika, Astrid en Ron vragen of ze ingevuld hebben dat hun geheime wens trouwen is en iedereen 'nee' antwoord, lijkt Astrid effe te glimlachen.
  • Astrid heeft bij 't maken van de test donkere handschoenen aan.
  • Bij de test is 't wederom Astrid die als enige Angela niet aankijkt maar lijkt naar 'n punt links in beeld te kijken.
  • Astrid maakt een soort /\/\ = M vorm met haar armen en hoofd.
  • Elke keer als ze gefilmd werd, trapte ze in een veel te zware versnelling en kwam dus niet snel vooruit.
  • Astrid zei dat Leonardo DiCaprio 32 was.
  • Ze wil per se de telefoon hebben.
  • Zegt dat de badpak van Patricia te groot voor haar is.
Aflevering #3:
  • Is er samen met Aafke niet toe in staat om met behulp van de wisselkoers 250 euro goed om te rekenen naar Canadese dollars.
  • Astrid sprak met een echo, net zoals de mol in het filmpje.
  • Het woord MOL komt tevoorschijn in het water waarin Astrid springt.
  • In de supermarkt kijkt Astrid naar producten die ze wil kopen, maar het gaat gewoon om het bedrag en niet of het lekker is.
  • Astrid springt met een zwarte helm (de Mol?).
Aflevering #4:
  • Toonde zich erg passief bij het boom-zoeken.
  • Mocht als 1e een envelop kiezen.
  • Ze kiest een lumberjack, maar wint wel.
  • Astrid was als laatste aan de beurt, ze kon zo de stand vaststellen.
  • Astrid praat bij het interview over andere dingen dan de Mol.







D E  M O L  I S  V O O R  1 0 0 %  R O E L A N D . . . !

Offline meel4free

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #190 Gepost op: 10-04-2003, 09:35:04 »
Nog een toevoeging voor aflevering 4:

tijdens het filmpje waarin Aafke bekend maakt dat ze haar koker heeft geopend, zie je Astrid 2 keer een soort van knip beweging maken met haar vingers (knipbeweging als die van een schaar).

Dit kan terugslaan op de videoboodschap van De mol. Die zegt daarin iets in de trend van:
"Als ik 2 keer met mijn vingers knip, zitten we allemaal weer om tafel"

Op dat moment zijn ze met z'n allen aan het eten.








AJAX4ever

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #191 Gepost op: 10-04-2003, 09:37:50 »
Suske, bedankt hoor :-*
Wat een waslijst... moet ik dan toch naar Astrid switchen ???  







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #192 Gepost op: 10-04-2003, 09:39:21 »
Het is mij al opgevallen dt men bij de stemronde na een kandi bjna steeds daarna de kandi aan beurt laat waarop de vorige heeft gestemd.
In aflevering 2 kwam Astrid na Julien, wat erop wijst dat Julien op Astrid heeft gestemd.
Vermits Julien hierna is geëxecuteerd vermoed ik dus dat Astrid de Mol NIET is.

geëxecuteerd ???
Gotcha, zó ver gaat de AVRO niet hoor...
(weet ook dat een executie een voltrekking van een vonnis is, maar dit is meestal een ter dood veroordeling)

Las dit topic nog eens over en heb 5 minuten nodig gehad om van de slappe lach te bekomen. Ik ben nou eenmaal iemand die in plaatjes denkt en kreeg erg drastische beelden....  







« Laatst bewerkt op: 10-04-2003, 10:27:50 door Momferdina »
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #193 Gepost op: 10-04-2003, 09:54:05 »
Nog een toevoeging voor afl. 4:

Ze zegt niet van knutselen en frutselen te houden, derhalve lijkt het me logisch dat ze niet "beeldhouwen met de motorzaag" als hobby heeft, maar kan wonderwel goed omgaan met een motorzaag om dunne plakjes te zagen... (daar is een talentje verloren gegaan... ;D)







« Laatst bewerkt op: 10-04-2003, 10:25:17 door Momferdina »
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #194 Gepost op: 10-04-2003, 16:21:53 »
(...)wat ik wel weet is dat Astrid één knipbeweging maakt in aflevering 3, als Chandrika terug komt hollen na haar sprong van de brug (dus net voordat er een ruzie losbarst).
Ze kijkt nog even over haar schouder of de cameraman wel op de juiste plek staat en dan...

Als dat echt zo zou zijn dan zouden we het zeker weten! Helaas geloof ik je niet. ;D








Offline hardcoremol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #195 Gepost op: 10-04-2003, 20:23:23 »
Citaat
Astrid maakt een soort /\/\ = M vorm met haar armen en hoofd.

wat is dát dan??







Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #196 Gepost op: 10-04-2003, 20:29:17 »
wat is dát dan??

Kijk maar eens op een van de eerste pagina's van dit topic. :)








Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #197 Gepost op: 11-04-2003, 07:53:47 »
geëxecuteerd ???
Gotcha, zó ver gaat de AVRO niet hoor...
(weet ook dat een executie een voltrekking van een vonnis is, maar dit is meestal een ter dood veroordeling)

Las dit topic nog eens over en heb 5 minuten nodig gehad om van de slappe lach te bekomen. Ik ben nou eenmaal iemand die in plaatjes denkt en kreeg erg drastische beelden....  

 ;D

Maar toch hoor.
Ik vind dat de kandidaten die afvallen er steeds uitzien alsof ze niet meer kunnen leven.
Zo zou ik mij trouwens ook voelen denk ik.

 ;)







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #198 Gepost op: 11-04-2003, 12:47:49 »
Ik heb in dit topic een aantal goede redenen gezien dat Astrid de Mol is. Echter, de overtuigende reden dat zij voor mij de Mol niet is, is dat zij tegen het afkopen van de executie is in aflevering 2. Ze had als Mol de "grootste slag in de geschiedenis van de Mol" kunnen slaan en 18.000 euro kunnen verspelen. Ze had een doorslaggevende stem en niemand zou het haar kwalijk nemen voor afkopen te stemmen, want ze wist nog niet zeker of ze zou afvallen. Ik kan niet geloven dat de Mol zo'n kans laat schieten.








Offline thie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenstreek? Nou...
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #199 Gepost op: 11-04-2003, 13:23:28 »
Echter, de overtuigende reden dat zij voor mij de Mol niet is, is dat zij tegen het afkopen van de executie is in aflevering 2. Ze had als Mol de "grootste slag in de geschiedenis van de Mol" kunnen slaan en 18.000 euro kunnen verspelen.
Aangezien niet duidelijk is of deze filmpjes al of niet achteraf zijn opgenomen, kan het net zo goed zijn dat de "grootste slag in de geschiedenis van de Mol" er achteraf is ingestopt om voor ons kijkers de stemmers voor stoppen van executie verdacht te maken, en zo Astrid uit de wind te zetten...







E.Thie Phone Mole