Auteur Topic: Astrid is (niet) de mol!  (gelezen 64140 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Astrid is (niet) de mol!
« Gepost op: 15-03-2003, 18:40:46 »
In dit topic, kun je vanaf nu alles kwijt over Astrid. Waarom is zij wel de mol? Of waarom juist niet?

Hier kun je dus discussieren over alle verdachte handelingen, hints, onmolse acties enz. enz. van Astrid.  :)







« Laatst bewerkt op: 15-03-2003, 18:40:58 door Han13 »

Offline James Bond

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • tja, 1 winnaar, 1 verliezer dus ook 1 mol
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #1 Gepost op: 15-03-2003, 19:34:42 »
Ik wil niet DISCRIMINEREN :-[ maar omtrend haar leeftijd (44) wil ik dit toch ook ff kwijt ;D: De wat oudere mensen die gaan er toch al snel uit. Het zou heeel verdacht zijn al zou zij in de finale komen!! 8)







Ik zal de mol ontmaskeren net zo als 007

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #2 Gepost op: 15-03-2003, 19:36:13 »
James Bond, volgens mij is het misschien slimmer om eerst aflevering 1 te bekijken voor je bij elke kandidaat opschrijft waarom ze verdacht zouden zijn. Het wordt namelijk steeds gekker. :-\








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #3 Gepost op: 15-03-2003, 22:01:49 »
volgens mij is het astrid... t is nu natuurlijk nog n beetje n loterij, maar ik vind haar wel verdacht:

-aan het begin zegt angela: kijk allemaal maar eens goed om je heen, een van jullie is de mol. iedereen kijkt, behalve astrid.
-bij de laseropdracht zegt astrid op een gegeven moment dat ze mooi op schema liggen. dit vind ik een erg ongegronde uitspraak, en kan eigenlijk alleen maar voor misverstanden zorgen. als je te horen krijgt dat je mooi op schema zit, zal dit toch niet vaak tot gevolg hebben dat je harder je best gaat doen.
-af en toe probeerde ze mensen in te halen bij de kompasopdracht.

ik weet het, het is zeker geen waterdicht bewijs, maar met name die eerste twee punten vielen mij erg op. n beetje verdacht gedrag...







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #4 Gepost op: 15-03-2003, 22:10:43 »
Ik kan me wel vinden in jouw beredenaties Doris , al vind ik het idd nog veel te vroeg om nog een gegronde uitspraak te verrichten. Daarnaast zou het idd verrassend zijn omdat we al een negroide vrouw als mol hebben gehad. Dat Louis het niet was dacht ik al tijdens de uitzending (makkelijk pratem achteraf natuurlijk), maar deze werd te nadrukkelijk op de voorgrond gebracht. Astrid ga ik volgende week scherp in de gaten houden.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Molllll

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • fear your fears
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #5 Gepost op: 15-03-2003, 22:13:27 »
Heeft iemand kunnen ontcijferen welke naam er in beeld kwam toen de mol door alle papieren aan het kijken was aan het begin van de aflevering? Er zat een zwarte balk over de aanhef van een brief die zij/hij doorlas, die net iets te laat meebewoog en ik zag een naam die volgens mij begon met een A. Ik dacht astrid. Daarna een achternaam. Astrid noemde haar achternaam niet in de intro's, een aantal anderen wel... Ik zet in op Astrid







ADRIAN WAS THE FIRST MOLE

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #6 Gepost op: 15-03-2003, 22:13:59 »
ik denk niet dat je astrid of chandrika af kan schrijven als mol omdat ze donker zijn. ik denk ook niet dat je de mannen af kan schrijven als mol omdat de vorige twee mollen ook mannen waren. ten slotte zijn ze toch op zoek naar een persoon, niet naar een uiterlijk of bepaalde sekse. het blijkt moeilijk te zijn een goede mol te vinden, dus als ze die dan gevonden hebben denk ik niet dat ze deze persoon af wijzen op grond van uiterlijke kenmerken ed.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #7 Gepost op: 16-03-2003, 00:51:23 »
Wat me gelijk opviel bij Astrid dat ze zei dat ze ging proberen te winnen omdat ze het geld zo goed kon gebruiken. Nu kan ik me voorstellen dat je dat geld goed kunt gebruiken :P, maar daarvoor doe je niet mee aan de Mol, lijkt me. Ik vond het in ieder geval een uitspraak die ik niet zo goed kan plaatsen bij een Molkandidaat. Ik ga haar in de gaten houden...







« Laatst bewerkt op: 16-03-2003, 00:51:56 door Jayne »

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #8 Gepost op: 16-03-2003, 01:14:27 »
Het tegenstijdige is is dat Lowie op Astrid of Patricia zou stemmen als Mol,maar hij het niet zeker wist.
Hij moest ook weg.
Dit zou kunnen betekenen dat Patrica of Astrid de Mol is omdat er meer aanwijzingen naar Astrid lijden.
Er is iets wat ik denk.
Normaal denken veel mensen hier altijd dat de vele aanwijzingen naar toeleiden de Mol niet is,maar meschien draaien ze het deze keer wel om.
Het kan ook zijn net als bij de Jantien aanwijzingen van Vorig jaar dat Astrid in de finalen komt en de verliezer of Winaar is.
Is Afwachten en stem volgende week nog ff op Patricia in de Pol.
Maar zal haar zeker ook beter in de gaten gaan houden.







« Laatst bewerkt op: 16-03-2003, 01:16:44 door Pierce Brosnan »

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #9 Gepost op: 16-03-2003, 10:02:06 »
Voorzichtig , heel voorzichtig hebben we bijelkaar toch een aantal punten bijelkaar gevonden die voor Astrid als mol zouden kunnen pleiten:

1 ) In de intro zei ze ik kan het geld goed gebruiken , dit zou een afdwalingsmanouvre kunnen zijn
2) ze is een donkere vrouw : mensen kunnen eerder geneigd zijn te denken dat ze dan dus niet de mol is vanwege Deborah
3) Haar uitspraak tijdens het richten van de laser stralen: We liggen op schema. Ik zie idd als een niet van toepassing zijnde uitspraak zijnde indien kandidaat , wel als mol.

Daarnaast denk ik dat in opdracht 1 sowieso niet is gesaboteerd , eerst moet er geld in kas komen en het vertrouwen gewonnen worden. Het feit dat ze strak voor haar uitkeek toen Angela zei kijk elkaar goed in de ogen de mol is onder jullie kan een teken van onzekerheid zijn op dat moment. Ze moet nog groeien in haar rol.
Ze is voor mij op dit moment al net iets verdachter dan al de anderen.









Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Blubber

  • Forumlid
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #10 Gepost op: 16-03-2003, 13:18:52 »
Wat mij opviel is dat ze in haar introfilmpje een spelletje van een van haar kinderen won. Ze zei zelfs letterlijk "Ik heb gewonnen." (o.i.d.)
Misschien een hint naar het feit dat zij straks de winnares wordt? Ik heb trouwens niets verdachts van haar gezien.








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #11 Gepost op: 16-03-2003, 13:21:59 »
dat viel mij ook op ja, en het viel me ook op dat je bij enkele andere mensen ook zo'n shot zou kunnen maken. zo zou je patricia, die aan het bridgen was, ook kunnen laten zeggen: ik heb gewonnnen, of julien: ik heb de rechtszaak gewonnen (klinkt n beetje scheef maar toch). misschien is het wel een hint dat ze heeft gewonnen en is er bij iedere kandidaat zo'n stukje opgenomen, maar het lijkt me een beetje een overduidelijke hint en bovendien zou het bij sommige kandidaten wel erg nep overkomen als ze in hun intro zouden zeggen: ik heb gewonnen.  

k heb t een beetje vaag opgeschreven geloof k, k hoop dat iedreen het nog kan volgen...







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #12 Gepost op: 16-03-2003, 15:35:46 »
@Doris: Ik denk dat ik snap wat jij bedoelt. (lekkere zin). Je bedoelt: Als dat zo is, dan moest vooraf voor iedereen zo'n filmpje zijn gemaakt, omdat je vooraf niet kunt bepalen wie de winnaar is en dat kan niet bij iedereen, want bv. Aafke kan dat niet zeggen in een filmpje over een vergadering.



Voeg er maar aan toe:

Astrid zegt: De Mol is voor mij een man. Dat is 1 ding wat zeker is.  

Wil Astrid hiermee dat de kijkers hun vizier gaan richten op mannen.

btw: Astrid 44! Die ziet er toch echt wel een stuk jonger uit. Ik had haar 29 gegeven.








Offline Tetra

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Aangenaam, Petra.
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #13 Gepost op: 16-03-2003, 15:43:00 »
Ik had haar inderdaad ook veel jonger geschat! Ik ging eigenlijk voor Chandrika als mol, maar dit zijn echt best veel aanwijzingen dat Astrid het is.








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #14 Gepost op: 16-03-2003, 16:27:58 »
jah ik dacht ook dat ze veel jonger was ja...








Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #15 Gepost op: 17-03-2003, 14:24:39 »
Wat mij opviel is dat ze in haar introfilmpje een spelletje van een van haar kinderen won. Ze zei zelfs letterlijk "Ik heb gewonnen." (o.i.d.)
Misschien een hint naar het feit dat zij straks de winnares wordt? Ik heb trouwens niets verdachts van haar gezien.

Weet iemand nog welke kaart zij toen op tafel legde? Misschien dat dit een hint kan zijn??

Ik denk ook dat zij de mol is, maar het blijft na 1 aflevering heel moeilijk om daar heel zeker van te zijn. We zullen wel zien na een paar afleveringen.







I got that tunnel vision going through my  head

Offline DaRealRobje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hola!
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #16 Gepost op: 17-03-2003, 14:41:55 »
Astrid wint een spelletje, Patricia speelt spelletjes, Aafke kan een discussie winnen en Lucien een rechtzaak... Louis speelde golf en miste zijn put in het filmpje, slechte speler wellicht?

Astrid zegt dat ze voor het geld gaat en sjouwt wat door het huis net d'r twee kindertjes. Als ze de Mol is dan zat er in de eerste opdracht niets anders op dan te proberen de volgorde te verstoren en dat lukte niet omdat de anderen te goed op liepen te letten. In de tunnels was die opmerking over de tijd inderdaad dubieus en had ze wat onrust kunnen veroorzaken, maar ik denk toch dat ze niet sterk genoeg is als personality binnen deze groep om Mols te zij...

Nee, even geen Astrid op mijn lijsteke.







Ik zie alles... Denk ik... Soms... Een beetje...

Offline fantjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #17 Gepost op: 17-03-2003, 21:07:52 »
Heeey, ik wil nog ff kwijt

Als Astrid zegt: Ik ben 44 jaar hoor de dezelfde stem die bij Ferdi zegt: Is hij de Mol? Ik zeg JA.,zeggen: "Zow" het klinkt ongeloofwaardig, alsof Astrid liegt over haar leeftijd. Mischien een mollen-streek??








Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #18 Gepost op: 18-03-2003, 16:45:11 »
Heeey, ik wil nog ff kwijt

Als Astrid zegt: Ik ben 44 jaar hoor de dezelfde stem die bij Ferdi zegt: Is hij de Mol? Ik zeg JA.,zeggen: "Zow" het klinkt ongeloofwaardig, alsof Astrid liegt over haar leeftijd. Mischien een mollen-streek??

Bruine mensen worden over het algemeen langzamer oud dan blanke mensen en als de ouderdom toeslaat zijn ze ook in ene oud.. (rimpels enz)
Waarom zou ze liegen over der leeftijd?
De mol moet proberen geld uit de kas te houden, kan niet bedenken waarom dit een mollestreek zou zijn..








Offline tomhaze

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #19 Gepost op: 20-03-2003, 20:45:54 »
Heeey, ik wil nog ff kwijt

Als Astrid zegt: Ik ben 44 jaar hoor de dezelfde stem die bij Ferdi zegt: Is hij de Mol? Ik zeg JA.,zeggen: "Zow" het klinkt ongeloofwaardig, alsof Astrid liegt over haar leeftijd. Mischien een mollen-streek??

Als dat echt waar is?
kan iemand dat geluidsbestandje even op die FTP van pieter vaartjes zetten?