Auteur Topic: Elise is (niet) de mol!  (gelezen 186818 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #40 Gepost op: 24-03-2003, 15:45:52 »
Elise valt af als Mol!! De programmamakers doen hun best om de argeloze kijker Elise als Mol op te dringen. Hoe?

(...)

Ook hoor je Elise duidelijk zeggen:"Ja, doen we. IK VOEL ME NIET ZEKER!" m.a.w. ze had helemaal nog geen groen scherm, dus is het goed te verdedigen om de executie te stoppen!!


Ik heb het fragment nog eens bekeken, maar ik moet je teleurstellen; het is niet Elise die dit roept maar Chandrika... ;)








Offline Mollom

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie het weet, mag 't zeggen...
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #41 Gepost op: 24-03-2003, 16:01:16 »
Mogelijk...

Maar het geluid, is er geknipt, of niet!!







Beauty is only skin deep, ugly goes to the bone!

Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #42 Gepost op: 24-03-2003, 22:09:58 »
Ik zou het van de makers niet echt fair vinden als
het op deze manier gespeeld dient te worden. Zo kun je dus nooit de mol vinden. (nu is het ook niet echt leuk als je na twee afleveringen al 100% zeker weet wie de mol is, maar goed, we speuren rustig verder!)







Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline Timjor

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #43 Gepost op: 25-03-2003, 11:15:20 »
Voor mij was DE aanwijzing dat Elise wel de mol is haar foto tijdens de aftiteling;
Op de achtergrond zie je een voorovergebogen Julien (die waarschijnlijk baalt dat ie net uit het spel is gehaald) en prominent op de voorgrond een (vals) smilende Elise.
M.a.w. een mol die een volgend slachtoffer ziet vertrekken !!

Daarbij zit ze bij de 2 executies totnutoe steeds op de achterste rij (om reakties te kunnen peilen, en dat anderen haar reaktie over haar groene scherm niet zien ?) Verder reageert ze "schichtig" zodra ze haar groene scherm ziet.
(trekt met d'r gezicht en ogen schieten heen en weer). Gedrag dus van iemand die op dat moment iets te verbergen heeft!

Tot er betere aanwijzingen komen over een eventuele andere mol (maar dat geloof ik niet) staat Elise bovenaan m'n boodschappenlijstje!
 ;D ;D ;D








Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #44 Gepost op: 25-03-2003, 12:33:14 »
Ik zie steeds Elise voor me die heel nonchelant doet. Ze is niet echt betrokken bij de opdrachten. Ze frustreert de boel niet, maar ze doet ook niet echt haar best om geld te verdienen. Ook haar reactie als er weer iets mislukt is vind ik niet echt een reactie van iemand die super graag wil winnen.
Oh ja, ik zie ook nog een aanwijzing in de tussenstukjes die de kandidaten inspreken. In aflevering 1 zei Ferdi volgens mij: Als ik de mol zou zijn.......In aflevering 2 zei René volgens mij: Als ik de mol zou zijn....... Ben benieuwd wie het zaterdag zegt. Volgens mij is iedereen dit dit zegt niet de mol. en blijft er aan het eind dus 1 iemand over die het niet gezegd heeft en dus de mol is. Ik snap het zelf al niet eens meer. laat staan dat iemand die het leest het snapt. Ik hoor jullie reactie wel.







Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #45 Gepost op: 27-03-2003, 12:06:24 »
Voor mij was DE aanwijzing dat Elise wel de mol is haar foto tijdens de aftiteling;
Op de achtergrond zie je een voorovergebogen Julien (die waarschijnlijk baalt dat ie net uit het spel is gehaald) en prominent op de voorgrond een (vals) smilende Elise.
M.a.w. een mol die een volgend slachtoffer ziet vertrekken !!

Dit kan dus niet waar zijn! Die foto is overdag genomen, terwijl de executie plaatsvindt als het al donker is. Julien kon op het moment dat de foto genomen werd dus nog niet weten dat hij enkele uren later het spel moest verlaten. Laat staan dat Elise hierom  al vals kan lachen!De foto is volgens mij genomen vlak na de de opdracht bij de loods. In ieder geval voor de executie!







De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline Timjor

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #46 Gepost op: 27-03-2003, 16:32:20 »
Dit kan dus niet waar zijn! Die foto is overdag genomen, terwijl de executie plaatsvindt als het al donker is. Julien kon op het moment dat de foto genomen werd dus nog niet weten dat hij enkele uren later het spel moest verlaten. Laat staan dat Elise hierom  al vals kan lachen!De foto is volgens mij genomen vlak na de de opdracht bij de loods. In ieder geval voor de executie!

Het maakt ook helemaal niet uit WANNEER de foto gemaakt is, en ik heb er ook bij gezet dat hij WAARSCHIJNLIJK baalt dat hij net uit het spel gezet is.....
Wat mijns inziens het belangrijkste van de foto is dat het in ieder geval Julien is die eruit ligt en op de achtergrond van die foto staat terwijl mijn mol daarover lachend prominent op de voorgrond staat.
De produktie van het programma had al dan niet "toevallig" deze foto nog op de stapel liggen en verwerkt dat volgens mij als stille hint. We zullen het na afloop van deze reeks precies weten  ;)









Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #47 Gepost op: 30-03-2003, 12:48:06 »
Het feit dat elise zichzelf opoffert tijdens die
springopdracht, past dat in het profiel van de mol?
Bij de andere ligt het molzijn er zo erg dik bovenop, dat we het volgens mij moeten zoeken in de hoek van de mensen die juist geen molgedrag vertonen. ??? ???







Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #48 Gepost op: 30-03-2003, 14:25:25 »
Nee, tijdens de springactie was geen Mollenactie nodig, wat wel een mollenactie zou kunnen zijn, is dat Elise in de laatste 5 seconden binnen komt met haar lintje, terwijl ze weet dat Ron er nog niet is en daarom er zeker 500 Euro uit de pot gaat (vanwege haar 5 lintjes)








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #49 Gepost op: 30-03-2003, 23:32:58 »
Nee, tijdens de springactie was geen Mollenactie nodig

Nou ja, behalve dan dat de mol misschien de opdracht had gekregen om er binnen de mogelijkheden alles aan te doen om te zorgen dat de potentiele afvaller zou springen. Ik ga er namelijk vanuit dat de men (de makers) heel snel een aflevering zonder afvaller wilden i.v.m. de komende opdrachten. In dat licht zou Elise's gedrag wellicht als 'mols' kunnen worden uitgelegd, als ze zich terugtrok om niet het risico te lopen dat de 'afvaller' dat zou doen.

Áls de mol al een opdracht had bij het springen denk ik dus dat het was om te zorgen dat er niemand afviel. De pot saboteren was niet echt mogelijk, daar er altijd wel 4 mensen zouden zijn die zouden willen springen. Zeggen dat je wilt springen en het dan uiteindelijk niet doen zou wel heel erg opvallend zijn (Ron bijna...). Maar goed, ik had bij Elise niet echt het idee dat het feit dat ze zich terugtrok een mollenstreek was.







« Laatst bewerkt op: 30-03-2003, 23:33:30 door Jayne »

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #50 Gepost op: 1-04-2003, 15:04:17 »
Elise is de mol...

Ik denk aan Elise als de mol:

Niet omdat ik daar alle aanwijzingen voor heb maar wel omdat ik er een paar heb...

- Bekijk de aftitelingen eens... Elise staat in beeld met de tekst (aftiteling) DE MOL prominent in beeld de laatste keer zelfs overduidelijk...

- Geld inleveren (18.000 euro voor stoppen executie)

- De enige die niet door de kandidaten (en de    kijkers) verdacht wordt

- Is Ron er al?? bij speurtocht. Nog snel de lintjes binnenbrengen om de pot te verlagen...

Ze is een beetje een muurbloempje, een allemansvriendje... Ben nu met hints uit de vorige serie bezig... (George had veel hints met kleding) en probeer nog de liedjes te ontleden...

Maar voor mij staat vast, en volgens mij ben ik een van de weinige (ook wel een keer leuk), dat Elise de mol is...

Let op:

Intikkertjes zijn makkelijk te missen
&
Life is a riddle, keep answering the questions...

Mijn levensspreuken, maar nu toch wel van toepassing denk ik... :D ;)

Gr. Intikker...

PS. De letters MOL bij het springen van Astrid zijn verdacht als je het mij vraagt... maar ja, daar kijk ik niet naar als Elise catcher...








Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Tom_Tom-

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #51 Gepost op: 1-04-2003, 15:06:50 »
Elise is ook mijn mol. Puur op gevoel en op een paar kleine dingetjes. Bijvoorbeeld dat snel aan komen rennen en zo 500 euro uit de pot snoepen.







en de trappers van de ketting van de assen van de spaken van de velg van de banden van de wielen van de fiets van Piet van pa zijn zojuist gepasseerd

Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #52 Gepost op: 1-04-2003, 19:15:33 »
Ben er ook heilig van overtuigd dat het Elise is. Niet om de aanwijzingen, maar puur op gevoel. Vorig jaar met George zat ik er na de tweede aflevering ook al goed bij, en toen wilde ook niemand het geloven, dus besluit ik gewoon bij Elise te blijven!

P.s. Tom_Tom: Vervend stenders-vroeg luisteraar? Heb je vanmorgen geluisterd, Ik was de Quotezak van de dag ;)







Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #53 Gepost op: 1-04-2003, 19:18:31 »
P.s. Tom_Tom: Vervend stenders-vroeg luisteraar? Heb je vanmorgen geluisterd, Ik was de Quotezak van de dag ;)
Heb ik gehoord!! ('t was ook niet echt moeilijk he? ;) )
Gefeliciteerd! Je bent een echte quotezak!







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #54 Gepost op: 1-04-2003, 19:22:09 »
Nee, er was echt geen ene  :-X aan. Maar wel leuk dat ik zo'n mooi startrek pakket kreeg terwijl ik voor de single van de fiets van piet van pa en kaartjes voor een musical ging! :'( :'( :'(

Maar twas wel grappig!







Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #55 Gepost op: 1-04-2003, 19:25:43 »
Maar goed, om het even bij het onderwerp (elise) te houden: Vonden jullie haar ook niet iets te zielig kijken op het moment dat René 2100 euro aan Angela gaf. Beetje slecht geacteerd? of echt verdrietig?







Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #56 Gepost op: 1-04-2003, 22:24:17 »
Ga nu voor de eerste keer op m'n gevoel af. Marc (belgie) en George had ik al goed na respect. 4 en 5 afleveringen gevoel + verdenkingen. Nu puur gevoel Elise. De verdenkingen zoek ik er in de loop van de tijd wel bij... zie iets eerder dit topic. Volgende week zul je ook dus alleen maar aanwijzingen richting Elise krijgen van mij (als ze er niet uit gaat dan tenminste  ;D) zou wel jammer zijn. Is best leuk als je de mol na de 1e aflevering al goed hebt terwijl je toch in de minderheid bent...

Gr. Intikker







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline zoekertje

  • Forumlid
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #57 Gepost op: 1-04-2003, 22:49:38 »
vond haarr niet echt verdrietig kijken, wel moe. Ik denk dat ze gewoon baalde omdat ze uren door dat bos had rondgedwaald. Ze past qua molzijn wel in t profiel, maar die actie met het inleveren van de pot heeft mij overtuigd dat ze niet de mol is. een echte mol zou dat veel voorzichtiger aanpakken. Bovendien vind ik haar veel te oprecht, net als aafke trouwens. Die twee zijn volgens mij niet in staat om mensen hard voor te liegen.








Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Elise is (niet) de mol!
« Reactie #58 Gepost op: 2-04-2003, 14:34:39 »
Grmbl......

Ga je zoeken naar meer hints in de richting van Elise, je bekijkt de 3e aflevering nog eens, krijg je dit...

Het was niet Elise die zij: Is Ron er al?  maar het was Patricia die het naar Elise riep...  :-[ :-X  ??? :'(
Ik heb niets gezegd... Maar ik vind nog steeds de Hint van de eerste 3 afleveringen de afkondiging van de 3e aflevering!!! Waarom is niemand het daarmee eens? De muzikale hint past dan wel bij Ron, wat deed Rene buiten de hut (lintje pakken??), de mollenstreek van Aafke (en Astrid) in de supermarkt. De letters in de rivier bij Astrid. Maar toch, Elise is de Mol!  ;D 8)

Gr. Intikker







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #59 Gepost op: 4-04-2003, 20:01:01 »
Ik ben het wel met je eens over die eerste drie afleveringen!
En dat Elise het niet vroeg hoeft niet per defenitie te bewijzen dat het geen mollenstreek is (huh????)
Ik snap niet dat niemand tegen elise (en tegen zichzelf natuurlijk) heeft geroepen dat ze maar niet binnen moest komen omdat ze dan alleen maar geld zouden verliezen. Chandrika was in de verste verten nog niet te vinden en Ron was ook nog niet binnen. Dan kom je toch niet doodleuk binnenlopen met je lintjes (per stuk 100 euro??)
Of snap ik het nu niet helemaal meer!!??







Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.