Auteur Topic: Elise is (niet) de mol!  (gelezen 186813 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #60 Gepost op: 4-04-2003, 20:39:58 »
Ik snap niet dat niemand tegen elise (en tegen zichzelf natuurlijk) heeft geroepen dat ze maar niet binnen moest komen omdat ze dan alleen maar geld zouden verliezen.

Elise wist zelf waarschijnlijk niet precies wat de bedoeling was en was misschien niet op de hoogte van 't feit dat er geld voor alle binnengekomen lintjes van de pot af zou gaan als niet iedereen op tijd binnen zou zijn. Bovendien kon ze in eerste instantie natuurlijk niet weten of de anderen al binnen waren.

Patricia, Rene en Ferdi hadden denk ik 't vermoeden dat Elise, Ron en Chandrika samenwaren en moedigden daarom zo aan om snel te komen. Bovendien wisten ze volgens mij niet precies hoeveel tijd er nog was en dachten ze misschien dat de opdracht nog te halen was.

Ik denk trouwens dat als je zo met dat spel bezig bent je ook makkelijk er effe niet meer aan denkt dat er nog meer geld van de pot af zal gaan als Elise ook nog op tijd binnen zou komen. Ik zelf was 't ook al weer vergeten en had ook niet gelijk door dat juist voor de lintjes die binnen waren gekomen geld van de pot af zou gaan.  :-\








Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #61 Gepost op: 4-04-2003, 22:32:11 »
Waar ik net even aan dacht...

Als patricia en rene zijnde... als je niet weet hoeveel lintjes Elise heeft dan is het als mol zijnde zeer lucratief om elise nog even "binnen te halen"... Maar ja, dat is weer een hint die Elise niet verdacht maakt als mol... en dat wil ik helemaal niet  >:(







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Vincent

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #62 Gepost op: 5-04-2003, 22:15:55 »
Ik denk dat Elise de mol is. Ze was er persoonlijk verantwoordelijk voor dat de groep €6000 verloor door te regelen dat Ferry en zij 3 zouden gokken (ze wist natuurlijk dat 3 het juiste aantal was) en daarna voor de vrijstelling te gaan. Kon haar niets bommen dat Ferry de vrijstelling kreeg. De pot was sowieso een stuk leger. Om echt te mollen moest ze er natuurlijk voor zorgen dat ze in de positie zat waarin ze zat. Ook nog eens een dagje lekker nietsen....








Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #63 Gepost op: 5-04-2003, 22:23:36 »
Ik denk dat Elise de mol is. Ze was er persoonlijk verantwoordelijk voor dat de groep €6000 verloor door te regelen dat Ferry en zij 3 zouden gokken (ze wist natuurlijk dat 3 het juiste aantal was) en daarna voor de vrijstelling te gaan. Kon haar niets bommen dat Ferry de vrijstelling kreeg. De pot was sowieso een stuk leger. Om echt te mollen moest ze er natuurlijk voor zorgen dat ze in de positie zat waarin ze zat. Ook nog eens een dagje lekker nietsen....

Logische beredenering, alleen in ''wie is de mol'' bestaat geen logica.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #64 Gepost op: 6-04-2003, 11:24:08 »
In de vorige aflevering zei Elise dat ze Aafke en Ron verdacht, dit staat ook op het stencil dat de Mol in het beginfilmpje krijgt. In deze aflevering zegt ze opeens weer Ferdi te verdenken.

Elise was wel verdacht deze aflevering. Zij was wel erg gretig voor de verwenopdracht en daar lagen de beste molkansen. Zij stijgt nu toch wel weer hard op mijn verdachtenlijstje.








Offline DarkJester

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #65 Gepost op: 6-04-2003, 11:30:32 »
Elise was wel verdacht deze aflevering. Zij was wel erg gretig voor de verwenopdracht en daar lagen de beste molkansen.

Ja, volgens mij was Angela nog nauwelijks uitgesproken of zij stond al met haar hand omhoog.








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #66 Gepost op: 6-04-2003, 11:33:36 »
Wat ik ook verdacht vind aan Elise is dat ze niet voor het geld voor de groep gaat bij de eerste opdracht en vervolgens al eerste 5000 euro wil spelen voor de tweede opdracht. Vervolgens loopt ze nou niet echt haar best te doen om die 5000 euro te winnen. Terwijl Ferdi door wiens toedoen ook die 6000 euro verloren is gegaan, letterlijk op zijn knieën gaat voor de groep om het terug te winnen. Verder vond ik ook niet dat ze echt baalde van het verlies van dat geld, terwijl Ferdi er wel wat bij won (een vrijstelling)en toch leek te balen. Nee, mevrouw laat trots haar nagels bewonderen...







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #67 Gepost op: 6-04-2003, 13:53:11 »
Ik zie toch wel erg weinig verdenkingen op Elise en dat terwijl ze goed voldoet aan het profiel van de mol.

Zoals ook al in dit forum is opgemerkt was ze erg gretig toen Angela een vrijwilliger zocht om lekker te relaxen in het hotel, de mol wist immers wat de opdracht zou zijn.
Een vrijstelling kopen voor 6000 euro is ook redelijk verdacht. Ferdie wilde dat juist niet. En Elise heeft het nu zelfs voor elkaar dat men Ferdie alleen maar meer verdenkt omdat iedereen denkt dat Ferdie Elise heeft overgehaald om een vrijstelling te kopen. Het tegendeel bleek echter waar.

In de voorgaande afleveringen heeft ze zich weinig verdacht gemaakt, maar ook Elise is een van de mensen die Ferdie's aanwijzingen bij de lintjes opdracht, weggehaald kan hebben.

Need I say more?








Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #68 Gepost op: 6-04-2003, 14:06:48 »
Citaat
In de voorgaande afleveringen heeft ze zich weinig verdacht gemaakt, maar ook Elise is een van de mensen die Ferdie's aanwijzingen bij de lintjes opdracht, weggehaald kan hebben.


Inderdaad, dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. Ron is als een speer door dat parcours gegaan en dat betekende dat Elise alle kansen had om Ferdi's aanwijzingen te 'frustreren'
Ik vond het inderdaad ook vrij verdacht dat Elise al haar vinger op stak voordat Angela zelfs de kans kreeg om een vrijwilliger te vragen. Ik riep gelijk al: "ze weet welke opdracht het is."









Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #69 Gepost op: 6-04-2003, 15:58:10 »
Inderdaad, dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. Ron is als een speer door dat parcours gegaan en dat betekende dat Elise alle kansen had om Ferdi's aanwijzingen te 'frustreren'
Ik vond het inderdaad ook vrij verdacht dat Elise al haar vinger op stak voordat Angela zelfs de kans kreeg om een vrijwilliger te vragen. Ik riep gelijk al: "ze weet welke opdracht het is."



Kijk 'ns aan, een medestander! Nog even een hint. Als de mol mocht kiezen tussen de lumberjack opdracht en het hotel, dan kiest de mol natuurlijk voor het hotel. Bij de lumberjack opdracht kan de mol namelijk maar 1000 euro mollen. Weinig eer te behalen voor de mol, of de mol had de behoefte om zich van een goede kant laten zien. In dat laatste geval was Astrid verdacht, alsof ze dagelijks plakjes van boomstammen zaagt.

Maar goed Astrid is niet de mol, trust me! Volgende week moet iedereen dat met me eens zijn. Elise slaat dan weer toe!

 ;)










Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #70 Gepost op: 6-04-2003, 16:00:34 »
Kijk 'ns aan, een medestander! Nog even een hint. Als de mol mocht kiezen tussen de lumberjack opdracht en het hotel, dan kiest de mol natuurlijk voor het hotel. Bij de lumberjack opdracht kan de mol namelijk maar 1000 euro mollen. Weinig eer te behalen voor de mol, of de mol had de behoefte om zich van een goede kant laten zien. In dat laatste geval was Astrid verdacht, alsof ze dagelijks plakjes van boomstammen zaagt.

Maar goed Astrid is niet de mol, trust me! Volgende week moet iedereen dat met me eens zijn. Elise slaat dan weer toe!

 ;)



Er was voor de mol bij de lumberjackopdracht meer te saboteren dan 1000 euro nl 6000 euro , wat dus ook geschiedde.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #71 Gepost op: 6-04-2003, 16:04:02 »
Er was voor de mol bij de lumberjackopdracht meer te saboteren dan 1000 euro nl 6000 euro , wat dus ook geschiedde.

Hoe bedoel je? Als de mol bij de lumberjack opdracht was, dan wist de mol echt niet wat Elise en Ferdi zouden gokken. Zo voorspelbaar is 3-3 ook niet. Volgens mij heb je het dus niet bij het rechte eind!








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #72 Gepost op: 6-04-2003, 16:53:26 »
Ben het er, om alle bovengenoemde redenen, mee eens dat Elise zeer verdacht is geworden na deze aflevering. En nog wel op een hele subtiele manier. Een mol waardig, zou je kunnen zeggen!

Als ze de mol is kwam het feit dat Ferdi de vrijstelling uiteindelijk kreeg haar wel goed uit. Ze heeft dat niet zo kunnen plannen, maar nu kreeg hij door de groep als het ware de 'schuld' in de schoenen geworpen van het verloren geld. Aafke geloofde ook al helemaal niet dat het Elise's idee was geweest.

Verder is ze in de vorige afleveringen ook vaak in de positie geweest waar de de mol zou kunnen verwachten, zonder dat ze eigenlijk ooit verdacht in beeld is gebracht. Dit in tegenstelling tot anderen.

  • Ze kiest voor afkopen van de executie in afl. 2.
  • Ze komt nog net op tijd met een paar lintjes binnen.
  • Ze trekt zich als laatste terug om van de brug te springen. Net zolang gewacht tot ze zeker wist dat de potentiele afvaller zou springen? We weten dat het absoluut de bedoeling van de AVRO was om niemand te laten afvallen in afl. 3.

Alleen in de eerste aflevering heb ik niets mols van haar kunnen ontdekken.








Offline Vincent

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #73 Gepost op: 6-04-2003, 16:57:18 »
hmmmm  als ik dit topic  door lees word ik er zekerder en zekerder van dat Elise de mol is.
Als twee slimme jongelui (allebei student)voor
3-3 gaan, dan moet er bijna wel gestuurd zijn. Als ik daar zou zitten zou ik er van uitgaan dat 3 potjes sowieso verloren zouden worden (tegen de getrainde LJ's) en van de andere drie potjes er een of twee gewonnen zouden worden. 1-5 of 2-4 (winst/verlies)was een meer doordachte gok geweest. Ferry heeft zich behoorlijk in de luren laten leggen door Elise.... Ferry komt er nog wel achter dat  blonde, jonge dames niet altijd zijn wat ze lijken  ;)









Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #74 Gepost op: 6-04-2003, 17:19:39 »
Ik vind Elise molliger (flauw... :-X) geworden in de laatste aflevering...Ze heeft Ferdi overgehaald en verdacht gemaakt (vrijstelling) geld verspeeld, niets gedaan (in positieve zin) bij de boomopdracht... Wat ik nou een coole mollenstreek had gevonden is dat als ze de blinddoeken af zouden doen, dat dan het geld ineens weg was... ;D ;D Maar ja... Ik ga maar naar hints zoeken... Wachten op de muzikale aanwijzing!! Ps. ik vermoed dat de nagellak van Elise en de capuchon van Angela hints zijn, maar waarheen???







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #75 Gepost op: 6-04-2003, 17:29:26 »
Elise zat deze uitzending in een ideale positie om te mollen, maar over de eerste 3 afleveringen heb ik niks mollerigs in haar kunnen ontdekken. Ze komt bij mij heel betrouwbaar over. Ik denk dat ze niet echt in staat is om glashard te liegen, zoals een mol zou moeten kunnen. Maar als ze het is...... petje af!







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #76 Gepost op: 6-04-2003, 17:47:59 »
Nog een Elise theorietje. Toen Angela vroeg om een vrijwilliger (om te relaxen in een hotel bleek achteraf), zei Angela er nog bij dat ze iemand zocht die nog geen vrijwilliger is geweest. Elise stak toen al haar vinger op.

Zowel de mol als Angela bepalen min of meer wie er welke opdracht doet. Wellicht heeft Elise zich bewust niet eerder aangeboden voor opdrachten. In het dagboek van de mol staat immers ook dat de mol de eerste dagen de rest het werk heeft laten doen.

Wachtte Elise net zo lang af totdat deze opdracht er aan kwam? Een opdracht waarbij geheel zonder risico (weinig kans op verdenking) veel geld verspeeld kon worden?

You can run but you can't hide








Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #77 Gepost op: 6-04-2003, 19:08:43 »
  • Ze kiest voor afkopen van de executie in afl. 2.
  • Ze komt nog net op tijd met een paar lintjes binnen.
  • Ze trekt zich als laatste terug om van de brug te springen. Net zolang gewacht tot ze zeker wist dat de potentiele afvaller zou springen? We weten dat het absoluut de bedoeling van de AVRO was om niemand te laten afvallen in afl. 3.


Ik mis in dit rijtje nog :
ze stuurt op zeer behendige wijze erop aan dat Ferdi mee gaat met Ron in afl.2, nadat de groep in eerste instantie haar aanwijst als "belezen persoon". (logisch ook als je studente Nederlands bent). Vervolgens komt ze met het getal "27" op de boot en vertelt erbij dat ze het zo goed weet omdat ze van dezelfde leeftijd is als Leonardo DiCaprio.









Offline Quuipo

  • Forumlid
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #78 Gepost op: 6-04-2003, 19:31:58 »
hmm dat zijn allemaal keiharde argumenten, vooral die van de boot ook, was ik vergeten. Ik begin te twijfelen - als zij het is speelt ze het wel erg goed.. ik kan het haast niet geloven omdat ze zeer oprecht lijkt. Ook kan zij angela en angela haar aankijken, iets wat angela met de mol niet kan. Maar goed, ik hou haar wat beter in de smiezen.








Offline Lonneke

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #79 Gepost op: 6-04-2003, 19:48:14 »
Groot gelijk heb je Malcolm. Wat een onzin allemaal! Als je Elise een lekker ding vindt ok, maar dat is van géén belang verder. Ik wilde even kwijt dat Ron in eerste instantie mijn mol was. Maar in de laatste aflevering was Elise zeer verdacht. Zij zat juist niet bij dat lumberjacken omdat er voor de Mol meer te saboteren viel bij de opdracht met de vrijstelling als inzet! Elise steekt zeer snel haar hand op als Angela een vrijwilliger vraagt! Omdat zij de Mol is misschien?? Ze gaat ontzettend fanatiek voor de vrijstelling zonder ook maar te denken aan het geld dat daarmee verloren gaat! Helaas voor haar wil Ferdi hem niet zomaar geven en verliest ze de toss. Niet zo erg want het geld is toch verloren en als je de Mol bent heb je niets aan die vrijstelling! Dus volgens mij was haar taak slechts Ferdi ervan te overtuigen om voor een vrijstelling te gaan... Het vreemde is dat ze later tegen een van de anderen zichzelf beter voordoet dan ze is geweest.Ik moet dat zinnetje nog even luisteren. Net of het aan Ferdi lag...
Bij die andere opdracht heeft ze in mijn ogen geen mollenstreek geleverd al zag je haar ook wel even op kop lopen. In de andere aflevering zou ze best bij de lintjesopdracht gesaboteerd kunnen hebben.
Ik houd haar in de gaten en Ron ook. Voor mij zijn Ferdi, Patricia en Chandrika het zeker niet!