Auteur Topic: Elise is (niet) de mol!  (gelezen 188700 keer)

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #400 Gepost op: 18-05-2003, 23:29:06 »
Nee, toen stemde ze nog Rene, omdat die er nog inzat.
Daarna had ze een vrijstelling en vloog Ferdi eruit...Dus gaat ze nadenken en denkt achteraf dat Ferdi misschien toch gelijk had en dat iedereen behalve zijzelf(ze stemde Rene) op Chandrika stemde....  

afl. 8 was exit Ferdi en stemde ze René (?), dan was zij er toch uit gegaan ipv Ferdi?? (Als Chandrika de mol is en de rest ook Chandrika stemt...)
afl. 9 heeft ze een vrijstelling en gaat René eruit.


edit:
(kweet niet zeker wat ze stemde in 8, maar jij zegt René)







« Laatst bewerkt op: 18-05-2003, 23:32:07 door Momferdina »
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #401 Gepost op: 18-05-2003, 23:41:22 »
afl. 8 was exit Ferdi en stemde ze René (?), dan was zij er toch uit gegaan ipv Ferdi?? (Als Chandrika de mol is en de rest ook Chandrika stemt...)
afl. 9 heeft ze een vrijstelling en gaat René eruit.


edit:
(kweet niet zeker wat ze stemde in 8, maar jij zegt René)

Waarom zou ze er dan uitgegaan zijn ?? Misschien was ze wel net iets beter dan Ferdi..Of iets sneller..







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #402 Gepost op: 18-05-2003, 23:49:12 »
Waarom zou ze er dan uitgegaan zijn ?? Misschien was ze wel net iets beter dan Ferdi..Of iets sneller..

Omdat de vragen over de mol gaan, dus lijkt het mij logisch dat iemand die de juiste mol heeft, ook meer vragen goed heeft dan iemand die niet op de juiste mol zit.
Daarom vind ik het ook zo onlogisch dat ze nu op Chandrika stemt... of ze moet de hele tijd al Chandrika gestemt hebben, maar dan klopt het gedoe van dat pact weer niet, want daar geloofde ze niet dat Chandrika de mol was...







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline DaBOON

  • Forumlid
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #403 Gepost op: 18-05-2003, 23:59:45 »
Voor mij is het zo klaar als een klontje hoor, Elise is de mol. Je ziet haar gewoon vaak proberen niet verdacht over te komen. IK bedoel daarmee, ze moedigt vaak mensen aan, is vaak heel vrolijk etc.

Wie de was opdracht in dat hotel nog eens nakijkt kan je gewoon zien dat Elise wél die portofoon hoort, en dus heel opvallend reageert wanneer René hem voor het eerst hoort.

Ron is te stil, Chandrika te lief -> doet gewoon niks verkeerd.

Ik wist het gewoon NOG zekerder toen ze de redenen gaf waarom ze op Chandrika stemde. Ze ging in op de laatste opdracht waar ze idd wat stom die letters maakte met haar handen...en ging gewoon te gezocht in op de lumberjack opdracht.

Als zij het niet is heb ik echt, écht een slechte mensenkennis.








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #404 Gepost op: 19-05-2003, 08:43:18 »
...en ging gewoon te gezocht in op de lumberjack opdracht.

't viel mij hierbij op dat Elise bijna de exacte woordkeuze van Angela over de lumberjack-opdracht gebruikte. Ze zei namelijk iets van 'verliezen is makkelijker van 'n lumberjack', wat Angela natuurlijk ook in 't molinstructiefilmpje van die aflevering had gezegd. Maar aangezien ik denk dat die instructiefilmpjes achteraf zijn opgenomen, lijkt 't wel alsof de makers die zin van Elise erg goed vonden en die daarom hebben overgenomen in 't filmpje van Angela. :-\








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #405 Gepost op: 19-05-2003, 11:14:48 »
afl. 8 was exit Ferdi en stemde ze René (?), dan was zij er toch uit gegaan ipv Ferdi?? (Als Chandrika de mol is en de rest ook Chandrika stemt...)
afl. 9 heeft ze een vrijstelling en gaat René eruit.


edit:
(kweet niet zeker wat ze stemde in 8, maar jij zegt René)

Of de mol is niet Rene, niet Ferdi, niet Elise en niet Chandrika. Dan zit iedereen ernaast en kan toch iedereen een paar vragen goed hebben omdat de mol in dezelfde auto zat, of dezelfde opdracht deed als diegene die jij voor mol houdt.







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #406 Gepost op: 19-05-2003, 11:30:24 »
Of de mol is niet Rene, niet Ferdi, niet Elise en niet Chandrika. Dan zit iedereen ernaast en kan toch iedereen een paar vragen goed hebben omdat de mol in dezelfde auto zat, of dezelfde opdracht deed als diegene die jij voor mol houdt.

kDenk dat je de vragen iets specifieker moet zien itt altijd prijs. Vragen die ik heb gezien waren
* Is de mol een man of een vrouw ?
* Wie liep er rechts naast de mol ?

De eerste vraag kun je met een verkeerde mol goed hebben; de tweede niet. De vraag in welk land de mol zich afspeeld kun je met iedere mol goed beantwoorden ... en zelfs goed gokken.








Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #407 Gepost op: 19-05-2003, 11:43:50 »
kDenk dat je de vragen iets specifieker moet zien itt altijd prijs. Vragen die ik heb gezien waren
* Is de mol een man of een vrouw ?
* Wie liep er rechts naast de mol ?

De eerste vraag kun je met een verkeerde mol goed hebben; de tweede niet. De vraag in welk land de mol zich afspeeld kun je met iedere mol goed beantwoorden ... en zelfs goed gokken.

Maar dan kan het nog zo zijn dat bijvoorbeeld Elise maar 8 vragen goed had, Chandrika 7 en Rene bijvoorbeeld maar 6.

Is de mol een vrouw?
In welke auto zat de mol?
Wat deed de mol vandaag?
zijn toch minder specifieke vragen dan naast wie zat de mol? als hoeveelste werd de mol gevonden? etc etc.

Ik denk heus niet dat de minder specifieke vragen zo vaag zijn als waar was de mol? antwoord Montreal ofzo.
Mar wanneer ik denk dat er in voorgaande series mensen in d finale zijn gekomen terwijl ze constant op de verkeerde mol zaten (denk Sandra, zat die niet op Stijn?; denk Yvonne, zat die niet verkeerd?)

Van de 20 vragen is misschien de helft zeer specifiek (zoals wie liep er links van de mol), de overige vragen per antwoord meerdere personen omvatten.







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #408 Gepost op: 19-05-2003, 21:28:37 »
Mar wanneer ik denk dat er in voorgaande series mensen in d finale zijn gekomen terwijl ze constant op de verkeerde mol zaten (denk Sandra, zat die niet op Stijn?; denk Yvonne, zat die niet verkeerd?)

Sandra zat inderdaad op Stijn. In de tweede Vlaamse Mol dacht iedereen dat het Marianne was, alleen Marianne dacht dat het Hugo was. En in de eerste Nederlandse Mol heeft, geloof ik, niemand Deborah verdacht.








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #409 Gepost op: 20-05-2003, 09:03:09 »
Sandra zat inderdaad op Stijn. In de tweede Vlaamse Mol dacht iedereen dat het Marianne was, alleen Marianne dacht dat het Hugo was. En in de eerste Nederlandse Mol heeft, geloof ik, niemand Deborah verdacht.

Alleen Petra stemde in de finale wel op Deborah.

Maar ik vind het zowiezo moeilijk om conclusies te trekken uit het stemgedrag (dat wij te zien krijgen). Juist omdat er zoveel in geknipt en geplakt wordt.







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #410 Gepost op: 20-05-2003, 09:21:50 »
In ieder geval Tweety, laat je niet misleiden door het duo Pino&Jet. Zij zijn de échte mollen op dit forum!  8)
 Ik weet ook uit goede bron dat Pino nu zaterdag nog een ultieme poging gaat ondernemen om je op Elise te doen stemmen, maar laat die vlieger niet opgaan; d'er is er maar ene en dat is Ron!

En als je niet echt overtuigd bent, neem dan de digitale trein en reis eens hier naartoe. Daar staat alles wat je moet weten of ondertussen alweer vergeten bent.  ;)









De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #411 Gepost op: 20-05-2003, 09:56:09 »
Hahaha Knudde, ik heb ook nog een tip voor jou: laat je niet opf***** door dat tweetal. Ik zit nog steeds op Ron, en ik blijf zitten waar ik zit.
Zeker nu ik nog eens de eerste paar afleveringen aan het terugkijken ben, Ron wordt alleen maar verdachter.

Maar ik moet wel toegeven dat Elise de laatste tijd wel steeds verdachter wordt. Ze doet soms wel heel vage dingen.

Maar ik blijf bij Ron.







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #412 Gepost op: 20-05-2003, 10:25:57 »
Hahaha Knudde, ik heb ook nog een tip voor jou: laat je niet opf***** door dat tweetal.

Maar ik blijf bij Ron.

Fijn dat te horen Tweety! Maar ik moet toch dringend eens naar Sesamstraat, iemands ouders gaan bezoeken en wat zitten keuvelen over brave en vrome meisjes. Wellicht wacht mij daar een openbaring...








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #413 Gepost op: 20-05-2003, 14:42:01 »
[Malcolmmode]

Volgens mij raken we een beetje offtopic, dus laten we het weer gaan hebben over waarom Elise de mol is, mollenstreken en hints van Elise.  :)

[Malcolmmode]








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #414 Gepost op: 21-05-2003, 12:03:10 »
Ik zit nog een beetje met de groepsfoto van .nl waarop Elise de knipbeweging lijkt te maken. (ala The Adams Family). Waarschijnlijk is hier al een discussie over gevoerd, wat was de conclusie. Een aanwijzing of niet?








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #415 Gepost op: 21-05-2003, 12:07:04 »
Ik zit nog een beetje met de groepsfoto van .nl waarop Elise de knipbeweging lijkt te maken. (ala The Adams Family). Waarschijnlijk is hier al een discussie over gevoerd, wat was de conclusie. Een aanwijzing of niet?
Voor de Elise aanhang wel,
Voor ons Ronners niet...







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #416 Gepost op: 21-05-2003, 12:17:16 »
Ja, daar heb ik dus niks aan. Wat is erover gezegd? Waarom is het wel/geen aanwijzing?








Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #417 Gepost op: 21-05-2003, 12:19:56 »
Chriz, kijk even hier: http://www.pimwiz.net/mol/

Pimwiz legt aan de hand van de foto uit waarom het waarschijnlijk geen aanwijzing is.

(btw: ook als een Elise-aanhanger was dan nog vond ik de 'aanwijzing' er teveel bovenop liggen)







Ma how, zeg!

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #418 Gepost op: 21-05-2003, 21:23:14 »
Ik heb hier net een paar berichten verwijderd die gingen over de vriend van Elise en een studentenhuis en dus off-topic waren.

Verder wil ik vragen niet te veel te graven in het priveleven van de kandi's. In welk studentenhuis Elise woont, gaat ons niks aan.

Vanaf nu alleen theorieën over waarom Elise wel of niet de mol is.








Offline rosa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #419 Gepost op: 21-05-2003, 22:06:15 »
Malcolm,
je hebt gelijk. Ik voelde me er ook al niet lekker over :-[