Auteur Topic: Ron is (niet) de mol!  (gelezen 156396 keer)

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #260 Gepost op: 21-04-2003, 09:48:40 »
Of je loopt hard voorbij het hutje en neemt ondertussen even een videoboodschap op  ;D

maar zeg nou, als ron nou met veel lintjes toch wel was binnengekomen was hij toch wel ineens heel verdacht? dit is juist veel subtieler. Vergeet niet dat de mol zijn streken niet te opvallend moet doen zodat hij niet snel ontmaskerd wordt.

het verbaasde me wel dat niemand na zijn schietactie hem verdacht. Iedereen vond het zo logisch dat hij de vrijstelling nam.

Sorry maar je spreekt je zelf een beetje tegen..  ;D
Doordat hij nu de lodge voorbij liep werd hij juist verdacht... lees anders dit Topic nog maar eens door!
Ferdi had toch ook veel lintjes...? Ron had er iets meer en hij heeft ze ook laten zien, verdacht verdacht... en hij komt niet binnen... dom dom dom  ;D

en wat betreft die schietpartij... : zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten!!??
Ik kan zo een paar mensen opnoemen die het ook gedaan hadden... dat is uit de vorige afleveringen wel gebleken. Het is een spel he?








Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #261 Gepost op: 21-04-2003, 18:35:58 »
Ik vond Ron wel zeer zelfvoldaan/verdacht naar Angela lachen toen ze met de jeep aankwamen...Wist hij toen al dat hij de vertrouwenspersoon was?? 10.000 € is wel erg veel voor zo'n opdracht..!!! Dit moet toch haast wel met de mol "bekonkeld" zijn..Toch??







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline charlotte22

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #262 Gepost op: 21-04-2003, 19:05:12 »

3. Na 2x een mannelijke mol denk ik niet zo gauw dat de mol opnieuw een man is, daarbij zei Angela dat de mol niet een zelfde soort karakter had als de vorige mollen, terwijl Ron wel trekjes van Nico en George.


Of juist wel, iedereen zou snel denken dat de mol nu wel weer eens een vrouw moet zijn!








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #263 Gepost op: 22-04-2003, 11:26:14 »
Iedereen noemt wel dat het zo geweldig is dat hij de kortere route vond maar... Hij was toch een spiegeldrager? Het was de bedoeling dat hij bleef staan... Elise zegt ook dat het behoorlijk chaotisch was en iedereen maar wat deed. Hij blijft dus niet op zijn plek staan... hoe kan hij anders een andere route vinden? Vervolgens is hij er dus als de kippen bij om die dingen te pakken... om een hand in het mislukken van de opdracht te houden??









Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #264 Gepost op: 22-04-2003, 13:34:33 »
Bij elke afl. bij de aftiteling, zit steeds een foto/beeld waar Ron alleen op staat. Echt bij elke afl. ik heb het nog even gecheckt. Van andere kandi's staat er af en toe een keer een beeld waar ze alleen op staan. Ik weet niet of het een hint is??







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Suske

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #265 Gepost op: 22-04-2003, 13:45:13 »
Hmm, misschien een hint.
Ik denk toch dat we in de intro moeten kijken.
Omdat de programma-makers daar tot nu altijd de hint in stoppen ..:)...







D E  M O L  I S  V O O R  1 0 0 %  R O E L A N D . . . !

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #266 Gepost op: 22-04-2003, 13:47:43 »
Misschien dat ze juist daarom dachten: We zullen die mollenvangers eens voor de gek gaan houden  ;D







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #267 Gepost op: 23-04-2003, 06:37:46 »
Opdracht 1, aflevering 6: Aan het begin van de aflevering zegt Angela tegen 'De Mol' dat hij of zij ervoor moet zorgen dat hij of zij aan vertrouwen wint bij de rest van de groep.
En of dat goed gelukt is: hij wordt gekozen als meest te vertrouwen door de andere kandidaten.
Ik vermoed trouwens dat de Mol-opdracht-filmpjes na de opdrachten zijn opgenomen en niet ervoor.
Afhankelijk van het aflopen van de opdrachten wordt de inhoud van het Mol-opdracht-filmpje bepaald en niet andersom.

Ron wordt hierdoor wel opnieuw erg verdacht.
Ik ga mijn Poll wijzigen, maar mijn onderschrift blijft wel ongewijzigd uiteraard.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Chelly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hier zijn geen woorden voor...
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #268 Gepost op: 23-04-2003, 11:25:01 »
Wat mij opvalt is dat Angela in haar dagboek altijd Ron noemt (in ieder geval de laatste 3x) en dat er op de home-pagina van wieisdemol.nl altijd een verwijzing of een citaat staat naar Ron. En dan nog iets. er staat nu:
Citaat
Verraad hing in de lucht
(wat wijst naar Ron ofcourse)  En in het dagboek van de mol staat:
Citaat
Verraad hing in de lucht en vandaag zelfs letterlijk
Toeval of niet? Nou ja mijn mol is Ron (al van afl. 1, maar ja dat zegt nix natuurlijk) ;D)









Offline Mang

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #269 Gepost op: 24-04-2003, 18:10:33 »
Na Rene is nu Ron mijn molfavoriet.

Hij zit vaak daar waar het meeste te saboteren valt. Hij houdt niet van dansen en stuntelt maar wat aan. Vindt maar 1 koker in de waterval en rene wel 4. Neemt andere keren weinig intiatief of pas nadat het kwaad al is geschied. Zoals bij het vragen oplossen (zeilschip) en dan nog eens gokken met de winst opdat ze wel op het goede coordinaat voor anker gaan.

Alleen dat boomklimmen zit me nog dwars, zo snel terwijl zijn tegenstander de kampioen moest zijn?

Mollegroet Marco









Offline majornono

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #270 Gepost op: 24-04-2003, 19:56:16 »
Alleen dat boomklimmen zit me nog dwars, zo snel terwijl zijn tegenstander de kampioen moest zijn?

Vorig jaar zat het mij enorm dwars dat George zo'n pokke-end op die waterski's vooruit kwam. Later bleek dat hij daar zelfs training in had gehad voor de opnames en degene die de opdracht op een zeilplankje terug moest peddelen voor een onmogelijke opgave stond.

Wat ik wil zeggen is dat Ron misschien wel training heeft gehad in het boomklimmen?








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #271 Gepost op: 24-04-2003, 20:21:49 »
Heb nog eens nagedacht over die opdracht... je wordt afgeleid door Angela die in het voorfilmpje zegt dat verliezen van een echte lumberjack "makkelijker" is. Maar dat is een dwaalspoor. Zo belangrijk is dat bij deze opdracht helemaal niet, omdat ten eerst het bij winst "maar" om 1000 euro gaat... en ten tweede is het dan ook nog een keer afhankelijk wat de twee afwezigen kiezen. Wanneer de mol de opdrachten van te voren weet, kan hij er daarom voor kiezen om te winnen. Hij wint voor de pot dan 1000 euro (wat dus niet veel is) Maar gokt hij erop dat de anderen het juist raden gaat er bij winst 2000 af. En dat is al een leuker bedrag... Ik blijf dit een rare opdracht vinden...







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #272 Gepost op: 25-04-2003, 01:52:49 »
Als Ron de mol is, weet hij waar hij het eindpunt is. Dit hoeft neit te worden gemarkeerd. De constructie van de opdracht maakt dat een mol de schade kan maximaliseren door a) te zorgen dat de opdracht mislukt (=groot aantal lintjes meenemen met de wetenschap dat er nog kandidaten achter je lopen) EN dat, bij falen, de lintjes binnen worden gebracht. Dit maakt Ferdi en Elise eerder tot mol, dan Ron.

Elise zou kunnen hebben gewacht, maar brengt slechts 5 lintjes binnen. De man met alle troeven (1e loper), Ferdi, doet het voor 1600 uit de pot. ;)







Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #273 Gepost op: 25-04-2003, 02:02:57 »
En of dat goed gelukt is: hij wordt gekozen als meest te vertrouwen door de andere kandidaten.

Wellicht had de mol een achterstand op Ron (en René)en heeft ie die niet ingelopen. En wie zegt dat de mol uberhaupt gepoogd heeft vertrouwen te winnen?

Ron bewijst zelf in de eilandopdracht dat ie niet de mol is door alle spullen te vinden (2 na aanwijzingen). Als Ron de mol zou zijn, zou hij de opdracht laten mislukken (tijdrekken) en zou er per saldo 5000 uit de pot gaan. Ook al komen ze uren later in het hotel aan, ze zullen niet terug worden gestuurd, maar de opdracht staat.

Je ziet 'm het gebied ingaan waar Patricia (zijn mol) vandaan komt. Als hij tijd wil rekken, heeft hij z'n excuus/camouflage: Patricia had daar al gekeken. Nu gaat hij die kant op en vind ff later de boot, waarmee ze op tijd binnen zijn.

Vertrouwen wekken doe je door je in te spannen om opdrachten te halen, vandaar dat Ron en René hoog scoren. Chandrika en Ferdi hebben niets in die richting gedaan; Ferdi opperde om het kistje dan maar te openen (mollenstreek?).







Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #274 Gepost op: 25-04-2003, 09:18:02 »
Ron bewijst zelf in de eilandopdracht dat ie niet de mol is door alle spullen te vinden (2 na aanwijzingen). Als Ron de mol zou zijn, zou hij de opdracht laten mislukken (tijdrekken) en zou er per saldo 5000 uit de pot gaan. Ook al komen ze uren later in het hotel aan, ze zullen niet terug worden gestuurd, maar de opdracht staat.

Niet mee eens ReneB. De vraag is, wat zou je doen als je de mol was? De hoofdopdracht van de mol is om te zorgen dat de opdrachten mislukken waardoor er geen geld in de pot komt.
Op het moment dat Ron de benzine en de boot vind is de opdracht al mislukt en is er dus geen geld in de pot. Wat heeft hij er dan nog voor baat bij zo lang mogelijk te rekken zodat iedereen een dubbele longonsteking op staat te lopen?
Als ik de mol was, en de opdracht was al mislukt, en ik zou blauwbekkend in een nat wetsuit met 5 graden celsius op zo'n eiland staan, zou ik toch wel zorgen dat ik zo snel mogelijk dat hotel in kwam voor een warme douche en schone ;) kleren!







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #275 Gepost op: 25-04-2003, 09:36:29 »
Sorry maar je spreekt je zelf een beetje tegen..  ;D
Doordat hij nu de lodge voorbij liep werd hij juist verdacht... lees anders dit Topic nog maar eens door!

 ;D I know, maar dit was een reactie op al die "ja maar Elise dan die komt op het laatst toch binnen met al die lintjes dat is toch veel verdachter, als ron de mol was had hij dat toch ook gedaan"









Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #276 Gepost op: 25-04-2003, 10:17:57 »
Niet mee eens ReneB. De vraag is, wat zou je doen als je de mol was? De hoofdopdracht van de mol is om te zorgen dat de opdrachten mislukken waardoor er geen geld in de pot komt.
Op het moment dat Ron de benzine en de boot vind is de opdracht al mislukt en is er dus geen geld in de pot. Wat heeft hij er dan nog voor baat bij zo lang mogelijk te rekken zodat iedereen een dubbele longonsteking op staat te lopen?
Als ik de mol was, en de opdracht was al mislukt, en ik zou blauwbekkend in een nat wetsuit met 5 graden celsius op zo'n eiland staan, zou ik toch wel zorgen dat ik zo snel mogelijk dat hotel in kwam voor een warme douche en schone ;) kleren!

Nou als ik de mol was, dan was ik net te laat het hotel binnengekomen... en was zo de verloren 5000 euro niet weer aangevuld door het op tijd binnenkomen...







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #277 Gepost op: 25-04-2003, 11:37:57 »
Er van uitgaande dat, mijns inziens, de mol:

Zijn bagage niet ingeleverd heeft,
Ge-bunjee-jumped heeft,
Bij de lintjes opdracht aanwezig was,
Gelumberjacked heeft, en
Op het eiland zat,

blijven er eigenlijk nog maar twee verdachten over tw. Ron en Chandrika.

Aangezien Chandrika zoooo erg verdacht wordt door Ferdi (en ik mij dus niet voor kan stellen dat de Avro daar niets aan gedaan heeft) is er maar een conclusie:
Ron is de mol.









"Only thing to do is jump over the moon"

Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #278 Gepost op: 25-04-2003, 12:26:24 »
Niet mee eens ReneB. De vraag is, wat zou je doen als je de mol was? De hoofdopdracht van de mol is om te zorgen dat de opdrachten mislukken waardoor er geen geld in de pot komt.
Op het moment dat Ron de benzine en de boot vind is de opdracht al mislukt en is er dus geen geld in de pot. Wat heeft hij er dan nog voor baat bij zo lang mogelijk te rekken zodat iedereen een dubbele longonsteking op staat te lopen?
Als ik de mol was, en de opdracht was al mislukt, en ik zou blauwbekkend in een nat wetsuit met 5 graden celsius op zo'n eiland staan, zou ik toch wel zorgen dat ik zo snel mogelijk dat hotel in kwam voor een warme douche en schone ;) kleren!

Net als Momferdina betoogt, is de opdracht nog niet mislukt. Angela zegt asls voice over dat het beste wat ze nu nog kunnen doen is de schade beperkt houden door de opdracht te laten slagen.

Dus ja de mol heeft als doelstelling geld uit te pot te houden of te halen en NEE, de opdracht was nog niet afgerond. Ze hebben de opdracht laten slagen met nog slechts enkele minuten op de klok.

10 Minuten rekken moest wel te doen zijn. Ferdi heeft als enige een trui over zijn wetsuit aangetrokken (scene dat de brief moet worden geopend), dus de kou op moment van spelen viel wel mee.







Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #279 Gepost op: 25-04-2003, 12:34:02 »
Er van uitgaande dat, mijns inziens, de mol:

Zijn bagage niet ingeleverd heeft,
Ge-bunjee-jumped heeft,
Bij de lintjes opdracht aanwezig was,
Gelumberjacked heeft, en
Op het eiland zat, ...

Als ik de mol was zou ik zorgen dat ik op zeker
* in het cijferspel zit door mijn bagage wel in te leveren (in goede handen van mijn handlangers de redactie): liever één mollenstreek voor 5000 dan meerdere voor een deel ervan.
* niet lumberjacken, maar voor de verwendag kiezen, omdat ik daat de winst om kan zetten in verlies en dat ik daarbij de regie hierover voer.
* en NIET spring bij bugjee jumpen: het dilemma voor de mol t.a.v. springen of niet is meewerken aan het slagen van de opdracht of een mogelijke vrijstelling mollen. Zijn keuze kan zijn ingegeven door gokken op een springer met hoogtevrees.

Andere posities, andere mol.








Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"