Auteur Topic: Ron is (niet) de mol!  (gelezen 156395 keer)

Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #380 Gepost op: 5-05-2003, 12:21:42 »
Als het geluid zachter wordt, betekent dat, dat die kandidaten er juist inblijven, of eruit gaan?








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #381 Gepost op: 5-05-2003, 12:25:34 »
Ferdi gaf tijdens zijn onderonsje met Elise aan dat er bij de opdracht in Sacacomie duidelijk gemold is. Volgens mij snapte hij nog niet percies hoe... Elise dacht dit ook.

Laten we die opdrachten eens op een rijtje zetten:
eilandopdracht:
In hotel, Rene en Elise, molkansen zeer gering want je kunt wel uitstellen dat je de telefoon hoort of de envelop vindt, maar meer heb je niet in de hand.
Op eiland, Ron, Chandrika, Ferdi en Patricia. De laatste twee vallen af. Ferdi verdenkt natuurlijk Chandrika, maar Ferdi valt uit. Wie blijft er over...
Ron vond de boot, waardoor er niet nogeens 5000 euri afgaat, maar wat zou jij doen als er een hotel lonkt?

Paintballen:
Allemaal aanwezig. Ron in de helicopter.
Chandrika valt vrij snel af, evenals Ferdi en Patricia. Als je afvalt kan je niet meer mollen, zeker als er een geoefend schutter (mogen we aannemen) overblijft. Hebben we over Rene en Elise. Rene wordt afgeschoten. Als hij de mol is weet hij dat Elise neergeknald kan worden door Ron. Beste is dus om voortijdig afgeschoten te worden. Als Elise de mol is weet zij dit ook, dus had ze zich beter eerder kunnen laten raken.
Beste molkansen: Rene, laat Elise al dan niet afschieten, als de opdracht mislukt heeft ie zijn best gedaan, lukt de opdracht dan heeft Elise het goed gedaan.
Allerbeste molkansen: Ron

Twee maal Ron!







"Only thing to do is jump over the moon"

Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #382 Gepost op: 5-05-2003, 12:28:44 »
Ferdi gaf tijdens zijn onderonsje met Elise aan dat er bij de opdracht in Sacacomie duidelijk gemold is. Volgens mij snapte hij nog niet percies hoe... Elise dacht dit ook.

Laten we die opdrachten eens op een rijtje zetten:
eilandopdracht:
In hotel, Rene en Elise, molkansen zeer gering want je kunt wel uitstellen dat je de telefoon hoort of de envelop vindt, maar meer heb je niet in de hand.
Op eiland, Ron, Chandrika, Ferdi en Patricia. De laatste twee vallen af. Ferdi verdenkt natuurlijk Chandrika, maar Ferdi valt uit. Wie blijft er over...
Ron vond de boot, waardoor er niet nogeens 5000 euri afgaat, maar wat zou jij doen als er een hotel lonkt?

Paintballen:
Allemaal aanwezig. Ron in de helicopter.
Chandrika valt vrij snel af, evenals Ferdi en Patricia. Als je afvalt kan je niet meer mollen, zeker als er een geoefend schutter (mogen we aannemen) overblijft. Hebben we over Rene en Elise. Rene wordt afgeschoten. Als hij de mol is weet hij dat Elise neergeknald kan worden door Ron. Beste is dus om voortijdig afgeschoten te worden. Als Elise de mol is weet zij dit ook, dus had ze zich beter eerder kunnen laten raken.
Beste molkansen: Rene, laat Elise al dan niet afschieten, als de opdracht mislukt heeft ie zijn best gedaan, lukt de opdracht dan heeft Elise het goed gedaan.
Allerbeste molkansen: Ron

Twee maal Ron!

Totaal met je eens! Ron is en blijft voor mij de mol.








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #383 Gepost op: 5-05-2003, 12:32:02 »
dopey, ben ik het niet mee eens. Ron vondt de boot + wetsuits. Daarbij was het niet zijn idee, om het kistje te openen. Ron had dus wel molkansen, maar niet benut.

Bij de paintballopdracht is de molkans voor Ron natuurlijk in zijn schoot geworpen, omdat hij 'vertrouwenspersoon' was.

Dat Ron het vertrouwen had, maakt hem alleen maar minder verdacht. Wij zien van 2 dagen elke keer maar 2 uur van 'de mol'. De kandidaten veel meer. Dat Ron nauwelijks verdacht wordt en vertrouwenspersoon is, is het meer waarschijnlijk dat hij juist niet de mol is.

En over de 'achtergrondgeluiden in de intro' kunnen we beter verder gaan bij 'aanwijzingen'








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #384 Gepost op: 5-05-2003, 12:38:18 »
Tja... alleen vergeet je dat Ron bij de paintball opdracht daar toevallig terecht is gekomen. Iedereen die in die helicopter had gezeten was zeer verdacht geweest. Wat ik bedoel: hij is niet zelf actief geweest, heeft niet gestuurd of i.d. dat hij in de helicopter kwam. Goed, dan kun je zeggen 'ja maar hij won het vertrouwen' Maar vertrouwen winnen doe je niet even door een bootje te vinden.

Het enige wat ik daar opvallend vond was is dat Elise niet afgeschoten wordt....







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline laafje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #385 Gepost op: 5-05-2003, 17:14:16 »
dopey, ben ik het niet mee eens. Ron vondt de boot + wetsuits. Daarbij was het niet zijn idee, om het kistje te openen. Ron had dus wel molkansen, maar niet benut.

Ik vind dat een hele goede actie, zeker nu ferdi eruit is. Ron was de tweede die vond dat het kistje open moest. Dus 2500 uit de pot. Als mol zijnde zou ik ook liever in een warm bed willen slapen, dan op zo'n eiland in de kou. Dus die wetsuits moesten gevonden worden (voor de kou) en ook dat bootje, anders kwamen ze nooit aan de overkant. Ook vond hij heel snel de benzine en niet veel daarna ook de boot.

Je gaat toch niet zomaar ineens het water in lopen zonder te kijken of er iets inligt. En hoe wist hij dat er wat in het water zou liggen?????????

Dus allemaal aanwijzingen richting ron. Omdat beide enveloppen geopend waren was het dus -5000 euro. En omdat ze het gehaald hebben +5000 euro. Dus leverde het niks op. Dit maakt een mol toch niet uit als hij moet kiezen tussen een warm bed of een koude tent. :)
Er is iig geen geld IN de pot gekomen.

Groetjes Laafje







« Laatst bewerkt op: 5-05-2003, 17:16:04 door laafje »
Groetjes van de enige echte laafje ;)

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #386 Gepost op: 5-05-2003, 22:32:48 »
Ik vind dat een hele goede actie, zeker nu ferdi eruit is. Ron was de tweede die vond dat het kistje open moest. Dus 2500 uit de pot. Als mol zijnde zou ik ook liever in een warm bed willen slapen, dan op zo'n eiland in de kou. Dus die wetsuits moesten gevonden worden (voor de kou) en ook dat bootje, anders kwamen ze nooit aan de overkant. Ook vond hij heel snel de benzine en niet veel daarna ook de boot.

Je gaat toch niet zomaar ineens het water in lopen zonder te kijken of er iets inligt. En hoe wist hij dat er wat in het water zou liggen?????????

Dus allemaal aanwijzingen richting ron. Omdat beide enveloppen geopend waren was het dus -5000 euro. En omdat ze het gehaald hebben +5000 euro. Dus leverde het niks op. Dit maakt een mol toch niet uit als hij moet kiezen tussen een warm bed of een koude tent. :)
Er is iig geen geld IN de pot gekomen.

Groetjes Laafje

Als mol kan je natuurlijk niet als eerste zeggen: JAH DOEN!! maak je jezelf veelste verdacht mee. Ik vind Ron toch wel slim hoor, als hij de mol is dan, om als tweede te roepen JAH DOEN!!!








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #387 Gepost op: 5-05-2003, 23:02:24 »
Tja... alleen vergeet je dat Ron bij de paintball opdracht daar toevallig terecht is gekomen. Iedereen die in die helicopter had gezeten was zeer verdacht geweest. Wat ik bedoel: hij is niet zelf actief geweest, heeft niet gestuurd of i.d. dat hij in de helicopter kwam.  
Ik weet het niet hoor... er wordt zoveel gestuurd, misschien heeft de avro wel vooraf gepolst wie er het meeste vertrouwen heeft. Misschien heeft Ron zichzelf wel 1, 2 en 3 punten gegeven. Als er nu patricia uit gekomen was had iedereen wellicht nagegaan bij de anderen wie ze wat hadden gegeven.

Alleen van patricia kon je zeggen dat ze ferdi het meest vertrouwde, bij de rest kon je wel gokken op Ron of Rene. Ik heb geen uitslag gezien... de kandies volgens mij ook niet.

Daarnaast waadde Ron gewoon naar de boot toe, die toch behoorlijk ver in de baai lag. Je moet volgens mij geweten hebben dat er iets lag, om het vervolgens te zien en er recht naar toe te lopen.







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #388 Gepost op: 6-05-2003, 00:35:32 »
wij hebben, net als de kandi's geen uitslag gezien, je moet Angela vertrouwen op wat ze zegt. Maar je hoort de kandi's wel zeggen wie ze op 1 zetten, en het merendeel kiest toch echt voor Ron.

Snie slim, hijs de mol!








Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #389 Gepost op: 6-05-2003, 04:27:49 »
De kandidaten hebben eigen handig (mondig) hun keuze gemeld. En hieruit bleek Ron 3x Rene 2x en 1x Ferdi.

Indien je kandidaten andere lijstejes wil laten oplezen, zullen zij dit zeker bemerken. De gekozen wijze is moeilijk te beinvloeden en ik denk dat we de kandidaten dan ook mogen geloven.







Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #390 Gepost op: 6-05-2003, 09:56:40 »
Bij alle andere kandidaten hoor je wie ze verdenken als mol. Ze noemen dan 1 naam. Bij Ron is dat niet het geval, hij twijfelt telkens tussen 2 namen. Van hem zal je dus nooit horen wie hij echt verdenkt als mol. Dit kan dus ook niet, want hij is het zelf!!







I got that tunnel vision going through my  head

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #391 Gepost op: 6-05-2003, 11:15:27 »
Ik sluit mij aan bij al het voorgaande.
Een samenvatting van mijn laatste bevindingen, kun je hier nalezen.









De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #392 Gepost op: 6-05-2003, 11:19:22 »
Het is voor mij een raadsel dat niet 1 van de kandidaten na de paintball opdracht zijn vraagtekens zet bij de actie van Ron. Maar misschien wordt dit in de laatste aflevering duidelijker....

Verder vond ik de motivatie van Ron afgelopen week voor zijn molkeuze heel opvallend. Hij trapte zeg maar in de valstrik die Ferdi had opgezet doordat hij begon te twijfelen aan de oprechtheid van Elise. Natuurlijk is Ron (als hij de mol is) op de hoogte van het complot van Ferdi en Elise... Ik vond zijn motivatie dan ook echt de motivatie die ik hem ook had laten geven als hij de mol inderdaad is.  







don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Rob78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #393 Gepost op: 6-05-2003, 11:31:16 »
Het zou me werkelijk niks verbazen als het geld dit jaar door Ron is ontworpen. Hij is immers een grafisch ontwerper!

Het zijn speciaal ontworpen Canadese Euro's (goed te zien in afl. 6, net nadat Astrid weg is gegaan geloof ik).
Overigens wel geinig dat er een biljet van 250 euro tussen zit.









« Laatst bewerkt op: 6-05-2003, 11:33:48 door Rob78 »

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #394 Gepost op: 6-05-2003, 11:34:30 »
Waarom Ron bij die paintball opdracht niet verdacht werd is voor mij ook een raadsel hoor  ???  :-\ Het eerste wat ik zei was: 'als hij voor de vrijstelling gaat is het de mol. Als je nl. niet voor de vrijstelling kiest, dan ben je zo zeker van je zaak, dan heb je geen vrijstelling nodig!!'

Weet iemand hoeveel vrijstellingen Ron al heeft gehad? Ben d'r best benieuwd naar en heb zelf de serie niet op tape staan  :(







I got that tunnel vision going through my  head

Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #395 Gepost op: 6-05-2003, 11:35:03 »
Ron zegt bij de laatste executie dat ie Elise verdacht vindt, maar je ziet de (een) muis de knop bij Chandrika indrukken.







Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #396 Gepost op: 6-05-2003, 11:42:53 »
Daarom gaat Ron ook niet winnen.  ;D

Weet iemand wat de website van Ron is, want daar kunnen wel eens hints op te vinden zijn. (Die in de allereerste introductie ook te zien was)








Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #397 Gepost op: 6-05-2003, 11:46:16 »
Weet iemand wat de website van Ron is, want daar kunnen wel eens hints op te vinden zijn. (Die in de allereerste introductie ook te zien was)

www.scriptunlimited.nl

Zijn vrouw/vriendin Gerrie werkt er ook.







Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #398 Gepost op: 6-05-2003, 12:00:43 »
Ik heb een overzichtje bijgehouden wie wie verdenkt, die staat hier ook op de site, maar soms noemen kandidaten wel wat of meer namen en dan staat dat niet in het overzicht op de site. In mijn overzicht noemt Ron elke aflevering, tot ze eruit gaat, Patricia, soms noemt hij er ook een andere naam bij. Ik heb genoteerd voor de laatste aflevering dat hij Chandrika/Elise verdenkt.
Zal eens kijken of ik dat overzichtje hier erbij krijg. (lukt niet is te groot... zet m wel ergens online en dan link m wel door... duurt even)

In de introductie zit Ron naar een website te kijken dat is deze: www.taalent.nl   maar of het zijn eigen website is weet ik niet.









Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Nouky

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #399 Gepost op: 6-05-2003, 12:36:08 »
En hierdoor denk ik dus dat Ron de Mol niet is... hij leek (!) zo ontzettend verbaasd toen Patricia eruit ging... hij keek zelfs nog een keer extra om, alsof ie z`n ogen niet geloofde  :o