Poll

Gaat ze weg of toch nog maar een rondje?

Weg?
0 (0%)
Rondje door?
34 (57.6%)
Ze is de mol?
25 (42.4%)

Totaal aantal stemmen: 110

Auteur Topic: Gaat Astrid?  (gelezen 26802 keer)

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #40 Gepost op: 13-04-2003, 14:50:24 »
Idd er is nooit gezegd dat als Astrid gaat er geen executie is.

Maar ok wordt hier mijns inziens te weinig ingegaan op dat het misschien wel Astrids keuze is geweest, omdat ze misschien last van heimwee heeft gehad en dus zelf naar regie is egstapt van kan er niet iets worden gedaan.

Ik hoop dat ze blijft.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Antje2

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #41 Gepost op: 13-04-2003, 14:52:34 »
Gaat ze niet of gaat ze wel? ??? Ik was een beetje verbaasd dat het deze aflevering niet meteen werd bekend gemaakt. Volgende week weer met spanning kijken, kan haast niet wachten...








Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #42 Gepost op: 13-04-2003, 15:14:03 »
Als ik me niet vergis is zoiets in de BE mol 2 ook gedaan.. toch?

Inderdaad. De kandidaat die vrijwillig opstapte kon een cheque van 5000 euro verdienen. De kandidaat die de executie daarvoor verdwenen was (Luc) mocht dan terugkomen, maar dat wisten de kandidaten niet. Dominiek twijfelde lang of hij de cheque zou aannemen en weigerde uiteindelijk. Dezelfde avond verdween hij in de executie.








Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #43 Gepost op: 13-04-2003, 16:14:29 »
ik denk toch dat ze b esluit om door te gaan, vooral omadt ik denk dat zij denkT(pfffff)dat de reden waarom zij dit voorstel krijgt misschien wel is omdat ze op de juiste mol zit..... (of zat ze juist op aafke?)








Offline maud

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #44 Gepost op: 13-04-2003, 16:27:48 »
ik meen dat astrid eerst rene als mol had maar ze is afl 5 geswitcht en zegt elise en patricia goed in de gaten te gaan houden.







"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."

Offline flupke01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #45 Gepost op: 13-04-2003, 16:43:39 »
Ik denk dat Astrid of Rene de MOL is.
Wat Atrid betreft: als ze de mol is was er waarschijnlijk iets aan de hand en is dit een soort noodscenario. Ik kan me niet voorstellen dat je als kandidaat twijfelt over die 7000, 00. Die neem je niet. Je bent aan dit spel begonnen om het spel, daar wordt je op geselecteerd. Ze zouden je vast niet aannemen als je iemand was die alles voor het geld zou doen. Waarschijnlijk ging het niet zo goed met haar of zo en heeft ze op deze manier wat rust gekregen.
Bovendien heb ik eens zitten tellen met het aantal afleveringen. Als zij er uit zou gaan komen we iemand tekort. Het lijkt me niet dat er iemand terug komt in de serie.







Uw betrouwbare tipgever!

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #46 Gepost op: 13-04-2003, 17:19:54 »
Bovendien heb ik eens zitten tellen met het aantal afleveringen. Als zij er uit zou gaan komen we iemand tekort. Het lijkt me niet dat er iemand terug komt in de serie.

Ik had begrepen dat als Astrid het geld zou nemen, ze uit het spel ging en er geen executie zou zijn...
Dus gewoon een vrijwillige executie...Dus komen ze niemand tekort.







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline hardcoremol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #47 Gepost op: 13-04-2003, 18:17:11 »
Please, Astrid ga niet weg...dan heb ik geen mol meer  :'(

Lijkt mij idd ook niet dat je aan dit spel mee doet voor het geld...dan doe je wel mee aan Lingo of zoiets  :P







Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline pinguin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #48 Gepost op: 13-04-2003, 22:13:23 »
Tuurlijk gaat ze eruit, ze heeft wel drie keer gezeg dat ze het geld goed kan gebruiken...!!








Offline flupke01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #49 Gepost op: 13-04-2003, 22:46:21 »

Lijkt mij idd ook niet dat je aan dit spel mee doet voor het geld...dan doe je wel mee aan Lingo of zoiets  :P

HO, HO, zelfs daar doen mensen aan mee voor de lol. En ik kan het weten. Ook daar wordt je overigens geselecteerd op het feit of je durft te gokken en lang door wil spelen.

Echt, het is bewust zo opgenomen, geloof me. Maar de volgende aflevering zullen we het zeker weten......... ;D







Uw betrouwbare tipgever!

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #50 Gepost op: 13-04-2003, 23:10:47 »
Mogelijke 5e muzikale aanwijzing:

- "en we gaan nog niet naar huis, nog lange niet"..
- "I have just called, to say, I love you"...
- "to love you more" (Celine Dion)
- "if you don't know me by now".....








“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #51 Gepost op: 13-04-2003, 23:50:48 »
Ik zit me nu af te vragen of er eigenlijk wel gezegd is dat er niemand meer weg hoeft als Astrid besluit 't geld aan te nemen en te vertrekken. Volgens mij kan 't ook nog zo zijn dat degene die de test 't slechts gemaakt heeft met Astrid mee moet vertrekken.  :-\

Hmmm, zo kwam het wel op mij over iig, dat er dus niemand met Astrid zal moeten vertrekken... In dat geval zou een 'wordt vervolgd'-scherm niet nodig zijn geweest en anders 2 spannende executie's volgende week. Lijkt me niet logisch.

Citaat
Ik denk nog steeds dat Astrid gaat blijven en dat 't helemaal niet de bedoeling van de makers is om op Big Brother-achtige wijze iemand vrijwillig te laten vertrekken....

...'t zou me trouwens ook niet verbazen als Astrid juist beloond zou worden als ze besluit te blijven door haar dan toch de 7.000 euro te geven....
Het 2e wat je noemt vind ik juist erg(er) BB-achtig!
Ik hoop echt dat er geen beloning/straf idee achter zit, bah. (Met die kokers is dat weer een ander verhaal natuurlijk)

Persoonlijk denk ik dat de volgende aflevering er zo uit ziet:
Het begint met Astrid die zegt dat ze het geld aanneemt en iedereen zegt dan: "Doei, Astrid!" Daarna gaan de overige kandidaten opdrachten doen, je kent het wel, en dan aan het eind weer een 'gewone' executie.

Maarja, ik ben Cor Boonstra niet.








Offline Mol_en_Co

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #52 Gepost op: 14-04-2003, 10:47:15 »
Als ze de mol is (wat volgens mij het geval is) gaat ze in ieder geval niet  :)

Als ze kandidaat is lijkt het me toch ook dat je niet gaat. Zoiets wil je toch tot het einde meemaken!?!
Misschien dat geld wel een belangrijke drijfveer is, maar doen ze niet net als in Belgie iets aan geld delen?

Misschien dat het ook nog wel zo kan zijn dat als ze dan toch kiest om te gaan, ze een opdracht vervuld heeft en het geld dan verdubbelt, en uiteindelijk toch mag blijven.
(dat zou evt. mol-zijn van Astrid ook kunnen bevestigen. Opdracht geslaagd: Astrid zegt gewoon dat ze blijft, geld wordt niet verdubbeld. Opdracht niet geslaagd: Astrid zegt dat ze weggaat, krijgt geld uit de pot, mag toch blijven en er wordt niks verdubbeld (2 x 0 = 0) )
Maar dit is natuurlijk allemaal uitermate vergezocht.








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #53 Gepost op: 14-04-2003, 12:29:48 »
Ze gaat niet. ZE GAAT NIET !!!
Ik heb in de pool al vanaf afl. 1 Astrid als winnaar(es), dus owee als ze het geld pakt en vertrekt!!!  >:(   ::)

Wat wel erg zuur zou zijn, is als we inderdaad een soort "Dominiek déja vu" zouden krijgen.
Dus ze besluit te blijven en wordt vervolgens alsnog "geexecuteerd". Dag Astrid zonder geld. Zuur man!







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Coen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #54 Gepost op: 15-04-2003, 09:28:53 »
De situatie rond Astrid heeft me verbaasd afgelopen zaterdag. Er zijn een aantal theorieen die min of meer geldig zijn, maar ik heb zelf ook overal wat tegen in te brengen.

Uitgaande van de gedachte dat Astrid de mol is (wat ik overigens niet denk), zou het voorstel verklaarbaar zijn. De kijkers worden namelijk totaal op het verkeerde been gezet, geen van de kandidaten wordt benadeeld in de zoektocht naar de mol en Astrid wordt mooi in de gelegenheid gesteld haar verdere molacties door te nemen met de redactie. Dat zou verklaren waarom we van Astrid niet te zien krijgen wat ze tijdens die twee dagen afgezonderd van de groep gedaan heeft. Immers, Ferdi en Elise werden in de vorige aflevering ook van de groep gescheiden zonder dat ze daadwerkelijk een opdracht moesten uitvoeren. Waarom krijgt Astrid niet een soortgelijke behandeling? Waarom zien wij niets van Astrid's twee dagen vrij?

Toch ben ik geneigd deze theorie naast me neer te leggen. De redactie bespreekt de molacties dagelijks met de mol zonder dat de andere kandidaten daar wat van merken, dus lijkt het wat overbodig Astrid nu ineens apart te nmen voor die zaak. Bovendien zat Astrid deze twee dagen in de meest ongunstige positie die je je maar als mol kunt voorstellen.

Tweede, meer logische theorie zou zijn dat Astrid naar de redactie is gestapt met het verzoek te vertrekken vanwege heimwee. Vervolgens zou de redactie dan een originele twist aan haar vertrek hebben gegeven. Het enige wat me daarbij dwars zit, is die 7000 euro. Waarom zou je haar zo'n smak geld meegeven als ze zelf aangeeft te vertrekken? Wie is... de mol? is toch geen liefdadigheidsinstelling? Elise en Ferdy zijn student, die zullen het geld ook vast en zeker goed kunnen gebruiken (ik spreek uit ervaring). Waarom zou Astrid het geld aangeboden krijgen als ze vrijwillig vertrekt? Het lijkt me niet helemaal rechtvaardig ten opzichte van de andere kandidaten.

Derde theorie zou zijn dat Astrid een 'gewone' kandidaat is en het programma het leuk vond haar een lastig voorstel te doen. Toch vind ik ook dat hoogst onwaarschijnlijk, want je ontneemt Astrid zo gewoon 2 volle dagen optrekken met je mede-kandidaten, en daarmee dus vitale informatie in de mol-speurtocht. Ik geloof niet dat het programma dat een 'gewone' kandidaat aan zou doen.

Al met al heb ik dus werkelijk geen idee wat deze actie te betekenen heeft...










Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #55 Gepost op: 15-04-2003, 09:49:14 »
Ik denk dat Astrid er wel uit gaat .. scheelt meteen wer op mijn verdachtenlijstje ..
Denk ook dat we en "pool-probleem"krijgen straks.. want in de volgende aflevering vallen denk ik 2 mensen af ?Astrid en ??
Of reken ik nou verkeerd met het aantal afleveringen.. ?







Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #56 Gepost op: 15-04-2003, 10:37:25 »
Please, Astrid ga niet weg...dan heb ik geen mol meer  :'(
Haha! Vind ik ook! ;D








Offline FrisBman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #57 Gepost op: 15-04-2003, 13:19:03 »
Ik was er helemaal van overtuigd dat ze zou blijven...tot ik al jullie theoriën las...ik ben weer helemaal los :( Jullie worden bedankt >:( ;)
Om dan ook nog maar even een duit in het zakje te doen. Het is nog helemaal niet zo zeker dat Astrid niks heeft meegemaakt van de laatste twee opdrachten, misschien hebben ze haar wel de opnames laten zien?????








Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #58 Gepost op: 15-04-2003, 13:45:08 »
Astrid MOET blijven, anders ben ik mijn mol kwijt. Heb haar al vanaf afl. 1 in de pool als mol, dus ze MOET gewoon blijven... HET MOET!!!!







I got that tunnel vision going through my  head

Offline Raccie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #59 Gepost op: 15-04-2003, 16:16:59 »

Tweede, meer logische theorie zou zijn dat Astrid naar de redactie is gestapt met het verzoek te vertrekken vanwege heimwee. Vervolgens zou de redactie dan een originele twist aan haar vertrek hebben gegeven.

Als Astrid zo'n heimwee had of om een andere reden graag naar huis zou willen, zou ze toch gewoon de test compleet verkeerd kunnen invullen???