Poll

Gaat ze weg of toch nog maar een rondje?

Weg?
0 (0%)
Rondje door?
34 (57.6%)
Ze is de mol?
25 (42.4%)

Totaal aantal stemmen: 110

Auteur Topic: Gaat Astrid?  (gelezen 26805 keer)

Offline Rob78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #60 Gepost op: 15-04-2003, 18:28:32 »
De muzikale aanwijzing week 4, gepost door Siebrand:
----------------------------------------
De aanwijzing kwam uit "Such a Shame" van Talk Talk.

De eerste 4 regels werden afgespeeld:

Such a shame to believe in escape
'A life on every face'
And that's a change
Till I'm finally left with an eight
----------------------------------------

Ja, dat ze het nog overweegt ook als mol zijnde.  ;D

Dit, samen met de 783 andere hints die naar haar wijzen, doet me de toekomst voorspellen dat Astrid zaterdag besluit de 7.000 euro toch maar niet aan te nemen:
'Het is immers een spel en dat hoor je toch tot het einde te spelen', of:
'die -7.000 euro kan ik de rest echt niet aan doen.'

Voor degene die serieus denken dat Astrid wel weg gaat: er zijn al zoveel goede hints die naar haar wijzen! (zie topic: Astrid is (niet) de mol)
Dit kan ik van GEEN van alle andere kandidaten op dit forum zeggen. In deze topics gaat het vooral om: Zij/hij doet verdacht, of: ik heb 'een gevoel'.

Ik eet mijn schoenen op als blijkt dat Astrid niet de mol is.  :)








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #61 Gepost op: 15-04-2003, 18:43:58 »


Ik eet mijn schoenen op als blijkt dat Astrid niet de mol is.  :)

Op de molfandag?







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #62 Gepost op: 15-04-2003, 18:48:08 »
De muzikale aanwijzing week 4, gepost door Siebrand:
----------------------------------------
Voor degene die serieus denken dat Astrid wel weg gaat: er zijn al zoveel goede hints die naar haar wijzen! (zie topic: Astrid is (niet) de mol)
Dit kan ik van GEEN van alle andere kandidaten op dit forum zeggen. In deze topics gaat het vooral om: Zij/hij doet verdacht, of: ik heb 'een gevoel'.

Ik eet mijn schoenen op als blijkt dat Astrid niet de mol is.  :)
Mee eens!! Het enige wat me enorm dwars blijft zitten is haar keuze bij de executie in afl. 2.

Slap van mij, weet het, maar ik eet dus alleen mijn veters op als blijkt dat ze niet de mol is  ;D








Offline thie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenstreek? Nou...
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #63 Gepost op: 15-04-2003, 18:48:48 »
Ik eet mijn schoenen op als blijkt dat Astrid niet de mol is.  :)

Ik help je dan met opeten Rob (sambal bij?) ;)
Nee, natuurlijk blijft Astrid (en zal ze blijken de mol te zijn), waarom maken ze hier anders uberhaupt een cliffhanger van.
Astrid zal wel met een redenering komen dat ze:
- het spel toch wel heel erg leuk vindt en de kandi's zo zou missen als ze weggaat
- ze het voor zichzelf niet kan verantwoorden om zichzelf zo ten koste van de groep te verrijken.
- ze door erin te blijven kans maakt op ca. EUR 40000, geld wat ze heeeeeeel goed kan gebruiken.

Theorieen als zou Astrid heimwee hebben en wil de regie haar een elegante exit bieden slaan imho nergens op, waarom zou de regie die moeten doen, ze doet vrijwillig aan dit spel mee en kent alle consequenties. Naar huis gaan kan ze natuurlijk op elk gewenst moment, ze wordt niet gevangen gehouden.







« Laatst bewerkt op: 15-04-2003, 18:50:36 door thie »
E.Thie Phone Mole

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #64 Gepost op: 15-04-2003, 19:56:34 »
Ik verwacht wel dat Astrid blijft, maar de mol is ze echt niet (ennuh ik eet mijn schoen niet op). Ik kan me niet voorstellen, het zou gewoon te makkelijk zijn. Als Astrid belsuit om te blijven, is ze volgens mij snel weer weg omdat ze nu een gat van 2 dagen heeft.  

Ik zei voor de uitzending van vorige week dat Astrid er uit moest. Ik kon toen nog niet weten dat de AVRO met een cliffhanger zou eindigen. Ik blijf er dus bij dat voor Astrid, de Mol 2003 zeer binnenkort eindigt. Vrijwillig of niet.







« Laatst bewerkt op: 15-04-2003, 19:58:00 door anonymol »

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #65 Gepost op: 15-04-2003, 20:53:45 »
Nee, natuurlijk blijft Astrid (en zal ze blijken de mol te zijn), waarom maken ze hier anders uberhaupt een cliffhanger van.

Volgens mij nog altijd om de spanning erin te houden omdat ze ja gezegd heeft, wat een redelijke anticlimax is, omdat er dan geen executie plaats zou vinden.

Áls Astrid wél de mol is en ze blijft dus komt juist erg de nadruk op haar te liggen waardoor veel mensen kunnen denken dat ze wel eens de mol kan zijn. Dan vind ik een cliffhanger niet echt logisch...

Maar we zullen zien. :)








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #66 Gepost op: 15-04-2003, 21:29:10 »
Ik verheug me nu alweer op de MFB!!

Moorkoppen van Verdi (eindelijk!!)
Rob78 vreet zijn schoenen op
Poekie alleen veters

....dat wordt weer spectakel!

Terug ontopic: Astrid is de mol niet.
Als ze het wel is dan....  :o







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Mol_en_Co

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #67 Gepost op: 16-04-2003, 12:08:01 »
'k Denk dat Astrid er zo snel nog niet uitvliegt. Afgezien van dat ze de mol is (wat ik dus denk, maar niet zeker weet zoals sommigen hier; ik ga dus ook niet verkondigen dat ik enigerlei kleding op ga eten, zo smakelijk is mijn kleding niet  ;) BTW sorry voor dat foute grapje) zou ze d'r nog niet per se uit hoeven te vliegen als ze gewoon een kandidaat is.

Zie Stijn van de Belgische mol, die is er een paar dagen tussen uit geweest en heeft uiteindelijk gewonnen.

Misschien levert het wel een heel verfrissende kijk op door er een paar dagen uit te zijn.








Offline Suske

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #68 Gepost op: 16-04-2003, 14:27:42 »
Ik heb 3 theoriën:

1. Astrid is de Mol en omdat ze al aardig wordt verdacht door een aantal kandi's probeert de Avro de andere meer verdacht te maken. Dit door Astrid van de groep te scheiden zodat ze niks verdacht kan doen, maar de andere wel bij de opdrachten.

2. Astrid zit op het goede spoor (Elise), en omdat zij de enige is die misschien de mol verdenkt wordt haar een aanbieding gedaan om te vertrekken. Eigenlijk hetzelfde als BBII. Daar werd aan Koos ofzo die 1e stond in de finale een bedrag aangeboden en accepteerde dat. Maar hij kon veel meer winnen want hij stond 1e, maar hij dacht dat hij zou verliezen.

Misschien denkt Astrid ook dat ze verliest, maar zit ze wel op het goede spoor.

3. Astrid zit helemaal op een fout spoor, maar omdat ze het geld goed kan gebruiken helpt de Avro haar en doet de aanbieding van 7000 Euro.







« Laatst bewerkt op: 16-04-2003, 14:29:24 door Suske »
D E  M O L  I S  V O O R  1 0 0 %  R O E L A N D . . . !

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #69 Gepost op: 16-04-2003, 17:43:07 »
Aan de ene kant kan ik me niet voorstellen dat als je bij de gelukkigen zit die mee mogen doen met Wie Is De Mol, je vrijwillig uit het programma stapt (tenzij er thuis iets ernstigs aan de hand is), maar aan de andere kant denk ik toch dat Astrid het aanbod aan gaat nemen. Weet niet waarom, maar dat onderlinge gesprekje over hobby's met René vorige week (ze was het zoeken naar de mol zat of zo) speelt wel mee.

Sowieso denk ik niet dat ze de mol is, omdat
a) ze in de vorige afleveringen al teveel onmols gedrag vertoond heeft,
b) omdat ze in afl. 5 totaal geen invloed op het spel heeft gehad (dit bijv. in tegenstelling tot Stijn in de Vlaamse mol), en
c) omdat de enige manier waarop ze de 7000 euro nu nog uit de pot kan 'stelen', zou betekenen dat ze als mol uit het spel zou moeten verdwijnen. ???

Want vergeet niet dat Astrid de groep geld oplevert als ze besluit te blijven! Als mol zal ze wel moeten blijven en zou zo dus de kas spekken. Very onmols!

Ik geloof er totaal niet in dat dit gepland is om de verdenking van mol Astrid af te leiden. Waarom? Zoveel mensen verdenken haar niet en dan zouden ze daarvoor dus een hele aflevering opofferen qua mollenstreken plus de mol nog eens de kas laten spekken. Beetje hoge prijs om te betalen om een kleine verdenking af te schudden, niet?







« Laatst bewerkt op: 16-04-2003, 18:14:20 door Jayne »

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #70 Gepost op: 16-04-2003, 18:12:29 »
Aan de ene kant kan ik me niet voorstellen dat als je bij de gelukkigen zit die mee mogen doen met Wie Is De Mol, je vrijwillig uit het programma stapt (tenzij er thuis iets ernstigs aan de hand is), maar aan de andere kant denk ik toch dat Astrid het aanbod aan gaat nemen. Weet niet waarom, maar dat onderlinge gesprekje over hobby's met René vorige week (ze was het zoeken naar de mol zat of zo) speelt wel mee.

Sowieso denk ik niet dat ze de mol is, omdat
a) ze in de vorige afleveringen al teveel onmols gedrag vertoond heeft,
b) omdat ze in afl. 5 totaal geen invloed op het spel heeft gehad (dit bijv. in tegenstelling tot Stijn in de Vlaamse mol), en
c) omdat de enige manier waarop ze de 7000 euro nu nog uit de pot kan 'stelen', zou beteken dat ze als mol uit het spel zou moeten verdwijnen. ???

Want vergeet niet dat Astrid de groep geld oplevert als ze besluit te blijven! Als mol zal ze wel moeten blijven en zou zo dus de kas spekken. Very onmols!

Ik geloof er totaal niet in dat dit gepland is om de verdenking van mol Astrid af te leiden. Waarom? Zoveel mensen verdenken haar niet en dan zouden ze daarvoor dus een hele aflevering opofferen qua mollenstreken plus de mol nog eens de kas laten spekken. Beetje hoge prijs om te betalen om een kleine verdenking af te schudden, niet?

Tja zit hier nu dus over na te denken en bedenk opeens dat misschien de Crew haar wel zat is...?
Omdat ze er dus niet meer zin in heeft, niet fanatiek meedoet... misschien viel het haar allemaal wel erg tegen. En inderdaad dat gesprekje met René... maar goed de andere kandidaten zijn aan de andere kant erg positief over haar en hadden ook al zoiets bedacht als dat ze heimwee heeft, maar dat vegen ze ook weer van de tafel omdat ze dat anders wel gemerkt zouden hebben.







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #71 Gepost op: 17-04-2003, 10:19:58 »
Heb gisteren nog eens zitten kijken en het viel me weer op hoe vaak Astrid het wel niet over geld heeft. Kans hebben om veel geld te winnen in de finale, de 7000 Euro goed kunnen gebruiken... Als ze de mol niet is (en ik denk nog steeds dat ze dat niet is) dan is ze wel de meest op geld beluste kandidaat ooit!

Heb ook nog eens zitten nadenken over de vraag waarom Astrid gekozen werd voor dit dilemma (ervanuitgaand dat ze de mol niet is).
Gezien de groepsamenstelling op dit moment lag het voor de hand om één van de vrouwen te nemen. Konden ze de rest ook gelijk opsplitsen in een vrouwen- en een mannengroep. Verder wilde men waarschijnlijk een kandidaat die over het aanbod zou twijfelen en niet gelijk zou roepen 'ik blijf er in!'. Astrid is dan idd de aangewezen persoon, voor mijn gevoel. Elise en Patricia zouden het voorstel niet eens in overweging nemen en van Chandrika verwacht ik eigenlijk ook dat ze in het spel zou willen blijven.
Daarnaast kan het idd ook zo zijn dat Astrid de laatste paar tests maar net met de hakken over de sloot is doorgekomen en dat dat ook een reden is geweest om haar te kiezen.

Viel me trouwens nog iets op: Astrid zegt op een bepaald moment (als de rest in het restaurant zit, volgens mij) dat er nog 5 mensen af moeten vallen voor de finale. ??? Zal het nog eens moeten bekijken, want dat klopt natuurlijk niet. Maar misschien begreep ik het verkeerd....








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #72 Gepost op: 17-04-2003, 10:34:46 »
Het zou ook nog kunnen dat Astrid het spel verlaat en vervolgens via de achterdeur weer binnen komt.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #73 Gepost op: 17-04-2003, 11:16:52 »
Misschien levert het wel een heel verfrissende kijk op door er een paar dagen uit te zijn.
Kijk, daar ben ik het nou helemaal mee eens, na een beetje afstand en goed kijken komen er een hoop tot de conclusie dat Elise toch wel erg verdacht is, Astrid zegt na 2 dagen bezinning Elise in de gaten te gaan houden als ze blijft en ook Aafke zegt in haar dagboek dat Elise achteraf toch wel vreemd bezig was. Dus als Astrid blijft heeft ze misschien wel een voorsprong, zo vreselijk eerlijk is dit spel toch niet, je zit vaak genoeg niet bij de mol in de buurt. Volgens mij is ze de mol niet, Elise heeft mij door haar mollerige gedrag het meest overtuigd







'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #74 Gepost op: 17-04-2003, 11:20:13 »
Het zou ook nog kunnen dat Astrid het spel verlaat en vervolgens via de achterdeur weer binnen komt.
Dat lijkt mij sterk. Krijgt ze geld om weg te gaan om er vervolgens weer erin te komen? Het is al vaag maar zo erg zullen ze het toch niet maken?







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline HJL Von Mollensteyn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't give hate a chance!!
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #75 Gepost op: 17-04-2003, 12:26:08 »
Astrid gaat er echt wel vandoor, met als muzikale hint: "Daar gaat ze" van Clouseau  ;D 7000 euro is echt wel veel!







"I love it when a plan comes together"

Offline tomhaze

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #76 Gepost op: 17-04-2003, 13:17:01 »
Als ze gaat en dan weer terugkomt dan lijkt het me voor de kandidaten een makkelijke zaak: Eerst 7000 euro van de pot af nemen en dan weer terug komen om op die manier nog meer geld van de pot te snoepen, nee ik ben er vrijwel zeker van dat dat NIET zal gebeuren








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #77 Gepost op: 17-04-2003, 13:57:32 »
áls ze blijft dan moet ze ook niet meer over geld zeuren!! Dat ben ik dus met Jayne eens... ze heeft het er wel vaak over...

Ze vind dat de mol "dat losse, dat fladderige moet hebben" Dat zegt ze in deze aflevering van Elise en volgens mij in de eerste aflevering zegt ze dat over Ron. (misschien dat jullie dat ook helpt over het inschatten van de eventuele win-kansen van Astrid)











Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #78 Gepost op: 17-04-2003, 23:43:49 »
Ik heb ook een beetje verbaasd staan kijken zaterdag met het aanbod aan Astrid maar kon niet eerder reageren. Astrid is natuurlijk de mol en zal dus niet gaan of juist wel en later in de aflevering op een wel heel bijzondere manier terugkomen. Duidelijk is dat Astrid rechtstreeks benaderd werd door Angela en dat is volgens mij nog nooit gebeurd in de geschiedenis van de mol. Maar het is misschien de laatste serie en gooien ze alles uit de kast om deze serie wel heel bijzonder te maken. Wat er zaterdag gaat gebeuren vraag ik me de hele week al af, maar dat ze de mol is dat is voor mij een vaststaand feit. Iemand bemerkt dat er plotseling alles lukte en de kas werd gespekt?
Astrid zou heimwee hebben en zelf gevraagd hebben om naar huis te mogen ? Als je dat gelooft dan ben je te goedgelovig







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Talpa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gaat Astrid?
« Reactie #79 Gepost op: 18-04-2003, 00:08:50 »
Er zijn een hoop theorien over dat Astrid wel of niet zal gaan. Zelf snap ik er helemaal niks meer van en ik hoop dan ook dat er morgenavond meer duidelijkheid komt over de hele zaak.
Ik vraag me af wat er in die twee dagen in dat hutje is gebeurd. Misschien had ze heimwee, maar mocht er iemand op bezoek komen of zo. Dan kan ze er weer even tegen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze twee hele dagen niks heeft zitten doen in dat hutje. Er moet daar gewoon iets gebeurd zijn. Heeft ze misschien toch wel iets meegekregen van de aflevering? Was er een videoscherm, waar ze alles kon volgen? Heeft ze een eigen opdracht gekregen? Is er bezoek geweest? Dit soort dingen zouden de zaak wel veranderen.
Maar als ze echt twee dagen alleen maar heeft zitten nadenken en ze zat al niet helemaal goed in haar vel, denk ik dat ze het geld gaat aannemen. Alleen kan ik me dus niet voorstellen dat er niet meer gebeurd is in die hut dan ze bij elkaar hebben gemonteerd.