Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 26491 keer)

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 8
« Reactie #40 Gepost op: 4-05-2003, 21:33:48 »
Ja..ben intussen aan het zoeken naar info over letters die normaal worden gebruikt in die Canadese bakken.  ??? Maar als ik deze voorgaande zin overlees, snap ik zelf al niet meer wat ik bedoel, dus laat staan dat de zoekresultaten al wat hebben opgeleverd  ;D










Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 8
« Reactie #41 Gepost op: 4-05-2003, 22:12:05 »
In Nederlandse bakken:

  . B .
A       C
  . E .

Het kan ook CA zijn of EB, de letters kloppen
Op de puntjes staat H F K M, HF in een diagonaal, via X (het midden) KM in de andere diagonaal

Hier http://home.pi.be/~pin49849/d-mp22000.htm staat een dressuurproef, als je dat een beetje leest moet het als volgt zijn:
 
  K E H
A D X G C
  F B M

Geen O, Geen L
 







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 8
« Reactie #42 Gepost op: 4-05-2003, 22:44:24 »
Klopt, dit zijn idd de letters die in Nederland worden gebruikt.
Alle Friese Boeren Met Centen Hebben Een Koe, is het ezelsbruggetje en de D, X en de G zitten in het midden







don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Aflevering 8
« Reactie #43 Gepost op: 4-05-2003, 23:01:12 »
Oftewel:









Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 8
« Reactie #44 Gepost op: 4-05-2003, 23:18:27 »
Sorry dat ik tussen het paardenbakverhaal kom maar ik wou nog even reageren om iets anders...

Ik begrijp jouw redenatie wel Momferdina, alleen moet je ook altijd kijken naar degene die wél afvalt in een aflevering, deze persoon kan het nog fouter gehad hebben dan de Chandrika stemmer.
Tot afl. 6 krijg je meerdere mogelijkheden, de afleveringen waarin niemand afvalt kun je eigenlijk niet meetellen, omdat je de vergelijking afvaller/Chandrika stemmer niet kunt maken. Alleen in afl. 3 weten we dat de afvaller bij de springers moet hebben gezeten, maar dan komen als potentiele mol evengoed nog diverse kandi's in aanmerking.
Mijn theorie gaat vooral op basis van uitsluiting.
Aflevering 6 is daarbij wat mij betreft cruciaal. Een Chandrika stemmer valt af, een René en een Elise stemmer mogen blijven. Het is dus vele malen waarschijnlijker dat de mol uit het duo René/Elise komt (die apart zaten), dan uit het koppel waar Chandrika bij was. Tel daarbij op afl. 5 waar Elise en René ook al samen waren, en Chandrika bij de anderen (maar niemand viel af, dus we kunnen het niet vergelijken, echter er kunnen in de test van afl. 6 wel vragen over zijn geweest) en het wordt nóg waarschijnlijker dat de mol ofwel René, ofwel Elise is.
Ga vervolgens na of er afvallers zijn geweest die René of Elise als mol uitsluiten, en je komt alleen op afl. 4 waar Aafke vermoedelijk op Ferdi stemde, die bij Elise was. Blijft over René.  :)

En ach, het is maar een theorie hoor.

het duurde even, maar inderdaad door het afvallen van een chandrika stemmer in afl. 6, kom je toch tot een andere conclussie. De vragen gingen denk ik over afl. 5 en 6. Chandrika heeft in aflevering 5 niet 1 x bij Rene en maar 1 x bij Elise gezeten, verder 2x bij Ron met wie ze zelfs een opdracht alleen heeft. Aflevering 6 is ze  afgezien van de gezamelijke opdracht, wederom niet bij Rene en Elise, wel bij Ron. Wanneer Ron de mol zou zijn, zou een Chandrika stemmer meer vragen over de mol goed hebben dan iemand die op René of Elise stemt.
Mocht Ron toch de mol zijn, wat eigenlijk gezien het stem gedrag en wie eruit gaat dus niet meer kan, dan wil ik hier zeker een uitleg over.

Wat betreft afl. 4 stemt niemand Rene of Elise (of Ron). Aafke stemde volgens mij Ferdi/Astrid. Ze twijfelde erg dus zal ook wel traag geweest zijn. Maar los daarvan stemde iedereen dus fout, dus kun je volgens mij niet Elise uitsluiten omdat volgens jou een Ferdi stemmer eruit gaat die die aflevering bij Elise was. Bovendien gaan de vragen dacht ik ook over het profiel van de mol en dan is juist Elise weer meer molverdachte omdat haar profiel dan meer overeenkomt met Chandrika (ongehuwd, geen kinderen, vrouw...)

Edit: laat maar die laatste opmerking is dus aanwijzing dat Elise minder kans heeft om de mol te zijn... ik denk gewoon steeds verkeerd...








« Laatst bewerkt op: 4-05-2003, 23:28:54 door Momferdina »
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 8
« Reactie #45 Gepost op: 4-05-2003, 23:19:58 »
Zo! ik ben echt goed man  ;D

Nog steeds geen O en geen L dus.
Die man had overigens rodeopaarden toch? Die rijden helemaal geen dressuur, wel tonnenraces enzo. Dat had natuurlijk helemaal een giller geweest!

Wat ik wilde zeggen is dat de crew er waarschijnlijk die nummers heeft opgehangen. De vraag blijft nu nog steeds wie de mol is, want stel dat iedereen erop had gestaan dat Chandrika reed....







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 8
« Reactie #46 Gepost op: 4-05-2003, 23:36:01 »


Oke, dit verklaard iig waarom er ook 'n H stond in de hoek waar Elise en Ferdi hun pact besproken. Als je goed oplet zie je dat Elise en Ferdi ofwel in de hoek linksboven, ofwel in de hoek rechtsonder op deze tekening staan. En 't blijkt dus dat daar rechtsonder ook 'n H thuishoort en hoef ik er dus niks achter te zoeken.

Ik heb nog effe de nummers van de monitors bij de partners van de kandi's proberen op te schrijven. Wie weet kunnen we er iets mee.

1. Ron
2. Rene
3. Elise
4. Ferdi
5. Chandrika

Verder staat de auto in poort 3 in de fabriek.

Ook viel me nog op dat deze aflevering alweer 't 'volgende week'-filmpje vóór de aftiteling kwam. Dat was vorige week ook al zo, maar de 6 afleveringen ervoor was 't precies andersom. (volgens mij is 't bij andere series ook altijd zo geweest dat eerst de aftiteling kwam en daarna pas 'volgende week')









Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 8
« Reactie #47 Gepost op: 5-05-2003, 00:10:05 »
heeeeeeeeeel simpele beredenering:

Elise heeft nr. 3... auto bij poort 3

of zal dit te makkelijk zijn ;)








Offline Amy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ara Halici !
Re:Aflevering 8
« Reactie #48 Gepost op: 5-05-2003, 00:19:27 »
Wat mij is opgevallen is dat de tijden weer niet kloppen. Ze hadden nog 11 minuten toen ze weg wilden rijden zonder sleutel. Vervolgens zoeken ze naar die sleutel en rent Rene 12(?)verdiepingen op en neer om die sleutel te halen. Dan rijden ze eindelijk weg en staat er op de timer dat ze nog 8 minuten hebben. Ik geloof gewoon niet dat ze binnen 3 minuten die sleutel hebben gevonden.
Waarom doen ze dit? Om het spannender te maken? Dan heb ik toch liever dat ze een realistisch beeld van een opdracht geven.







'Elke dag dank ik God op m'n blote knieën dat er geen penopauzende kerel aan m’n kop zeurt.'

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 8
« Reactie #49 Gepost op: 5-05-2003, 00:21:05 »
gewoon veel knip en plak werk denk ik. Of Rene is echt snel ;)








Offline McPhisto

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 8
« Reactie #50 Gepost op: 5-05-2003, 00:48:11 »
Even een leipe vraag: telt bij de test de vraag "Wie is de Mol?" even zwaar mee als de andere vragen? Als de "molvraag" zwaarder meetelt kun je Chandrika inderdaad wel afschrijven als mol, maar als alle vragen even zwaar meetellen hoeft dat nog niet per se.








Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 8
« Reactie #51 Gepost op: 5-05-2003, 00:52:25 »
volgens mij telt die vraag niet zwaarder mee dan de rest. Wel telt de tijd mee volgens mij :-\








Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 8
« Reactie #52 Gepost op: 5-05-2003, 03:07:57 »
Volgens mij telt die vraag niet zwaarder mee dan de rest. Wel telt de tijd mee volgens mij.
Alle vragen tellen even zwaar. De kandidaat met de meeste foute antwoorden moet naar huis. Zijn er meerdere kandidaten met evenveel foute antwoorden, dan vertrekt degene die het langst over zijn test gedaan heeft.

Ruud







Goede jacht!

Offline Cosma

  • Forumlid
Re:Aflevering 8
« Reactie #53 Gepost op: 5-05-2003, 03:20:13 »

  • René vergeet de autosleutels;
  • René telt de traptreden verkeerd;
  • René laat met het paardrijden zien dat de mol de teugels in handen heeft.


Jammer dat ik er zo laat achter ben gekomen dat hij het is.


;)

Er was nog iets opmerkelijks, René is als enige boven geweest in het begin (waar de sleutels hingen), hij herkende de vage kennis van Chandrika (ik neem aan dat er geen foto's van alle kennissen zijn getoond), maar daarnaast, ipv Chandrika (en de anderen) naar boven te roepen onthoudt hij precies de vraagstelling, waarom? :

onderop in het scherm van de kennis van Chandrika was een grote witte sleutel afgebeeld (nam helft van het scherm in de breedte in beslag)

De anderen hebben dat niet gezien, en bij het zoeken naar de juiste leeftijd van Chandrika's vriend, het tellen van de treden (ze moesten een bocht om om bij het scherm te komen) ga je niet weer naar dat scherm lopen (ze hadden weinig tijd).

Alleen René heeft die sleutel in beeld gezien en was in de gelegenheid hem weg te grissen en late zgn op te halen.

(opdracht bijna mislukt, ik meen op anderhalve minuut na).








Offline Cosma

  • Forumlid
Re:Aflevering 8
« Reactie #54 Gepost op: 5-05-2003, 03:25:30 »

Verder vraag ik me af wat de letter A (bij de paardrij opdracht) tussen de letters M O L moet.

Agent.








Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re:Aflevering 8
« Reactie #55 Gepost op: 5-05-2003, 08:56:31 »
of misschien heet Ron voluit wel Aaron  ::)








we're back :(

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re:Aflevering 8
« Reactie #56 Gepost op: 5-05-2003, 09:15:12 »
En natuurlijk het getal 28 op de Ferdi's taart. Dit getal werd meerdere malen zeer lang en duidelijk in beeld gebracht. ;)
En wie kwam er met die taart aanzetten: Ron!!







I got that tunnel vision going through my  head

Offline HJL Von Mollensteyn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't give hate a chance!!
Re:Aflevering 8
« Reactie #57 Gepost op: 5-05-2003, 10:59:14 »
Waarom zit Ron bij (dampende ;D) René op de trekker bij het egaliseren, terwijl hij beter ff kon helpen met de stallen uitmesten ???







"I love it when a plan comes together"

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 8
« Reactie #58 Gepost op: 5-05-2003, 11:29:14 »
Was het Ron of iemand van de stallen, ik heb mezelf dat ook al afgevraagd.
Als het Ron wel was.... zeeeeer vaag...
Als het Ron niet was... waar was ie dan?







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Nouky

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 8
« Reactie #59 Gepost op: 5-05-2003, 11:48:18 »
Er is me nog iets opgevallen: Als ze aangekomen zijn bij de monitor-getallen opdracht zie je een shot van het gebouw zelf. Een shot van een OPEN raam... later als ze in het gebouw aan het zoeken zijn naar de getallen, vroeg ik me af welk raam dat geweest zou kunnen zijn (het was in ieder geval vrij hoog). Bij Rene heb ik niet kunnen ontdekken of daar een raam was, maar de monitor van Elise (Ron stond daar ook bij) stond in een soort groen kantoortje (??)met daarin een raam(ik denk dat dit het raam was, maar zeker weten doe ik het niet), alleen was nu het raam DICHT... de hendel om `m open te zetten was wel zichtbaar. Zouden we hier niet iets mee kunnen? Ik vond het erg vreemd iig...  als het een hint zou zijn, wie heeft dat raam dan dichtgedaan? Verwijzing naar de Mol?

Aaaargh, ik weet het niet meer  ;D