Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 26528 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Aflevering 8
« Reactie #20 Gepost op: 4-05-2003, 14:56:16 »
Ik wil even een klein theorietje opzetten die vrij simpel uit te leggen is.

Bij de testen zie je soms een aantal vragen die over de opdrachten gaan die ze hebben gedaan.

[Als je alle afvallers bekijkt en op welke manier ze de vragen stellen (in welke groep zat de mol etc..) kun je erachter
komen wie de mol is.

Idd. heb ik een zo soort theorietje voor mezelf opgezet.
Daardoor is voor mij René overgebleven als enige mogelijke mol, hoewel ik altijd voor ogen houd dat er gaten in zo'n theorie kunnen zitten.

Elise is nog een klein beetje mogelijk; dat hangt dan af van op wie Aafke stemde in afl. 4. Was het Ferdi (zoals ik wel denk), dan is Elise's molkans een stuk kleiner geworden. Zij was immers bij hem op de verwendag...

Ron's molkans is erg klein geworden na het afvallen van Patricia in afl. 6. Immers, degene op wie Patricia stemde was Chandrika (we hebben het gisteren nog bevestigd gekregen door Ferdi), en Chandrika was bij Ron op het eiland.
Terwijl René en Elise op elkaar stemden, dus als Ron de mol zou zijn, had René of Elise af moeten vallen volgens de logica.

Echter, bekijk ik deze theorie bij Rene als potentiele mol, dan is elke afvaller volkomen logisch!
In afl. 3 zou dan Ron de afvaller zijn geweest, en zijn Ferdi en Patricia door de mazen van het net gekropen.








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 8
« Reactie #21 Gepost op: 4-05-2003, 15:50:31 »
Ik beredeneer het dus anders... een Chandrika stemmer is ver gekomen. Chandrika en de mol hebben dus veel dingen hetzelfde gedaan. Ik begrijp dan niet hoe je bij René uit kunt komen: Zat niet bij de grot opdracht, stemde tegen het afkopen van de executie, was niet bij de bagage opdracht, heeft geen lintjes hoeven binnenbrengen, was actief bij het vinden van de boom (anderen net als chan. passief), heeft niet hoeven linedancen, was niet op het eiland, enz. Dit geld ook voor de anderen, maar René doet juist heel vaak iets anders dan Chandrika. Als René dus de mol zou zijn had een Chandrika stemmer er al gelijk uit gelegen.







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline hardcoremol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:Aflevering 8
« Reactie #22 Gepost op: 4-05-2003, 15:53:27 »
Citaat
Terwijl René en Elise op elkaar stemden, dus als Ron de mol zou zijn, had René of Elise af moeten vallen volgens de logica.

helaas is dit spel niet logisch... ;)

ik hou het nog steeds bij Ron.








Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Aflevering 8
« Reactie #23 Gepost op: 4-05-2003, 16:27:50 »
Ik beredeneer het dus anders... een Chandrika stemmer is ver gekomen. Chandrika en de mol hebben dus veel dingen hetzelfde gedaan. Ik begrijp dan niet hoe je bij René uit kunt komen:

Ik begrijp jouw redenatie wel Momferdina, alleen moet je ook altijd kijken naar degene die wél afvalt in een aflevering, deze persoon kan het nog fouter gehad hebben dan de Chandrika stemmer.
Tot afl. 6 krijg je meerdere mogelijkheden, de afleveringen waarin niemand afvalt kun je eigenlijk niet meetellen, omdat je de vergelijking afvaller/Chandrika stemmer niet kunt maken. Alleen in afl. 3 weten we dat de afvaller bij de springers moet hebben gezeten, maar dan komen als potentiele mol evengoed nog diverse kandi's in aanmerking.
Mijn theorie gaat vooral op basis van uitsluiting.
Aflevering 6 is daarbij wat mij betreft cruciaal. Een Chandrika stemmer valt af, een René en een Elise stemmer mogen blijven. Het is dus vele malen waarschijnlijker dat de mol uit het duo René/Elise komt (die apart zaten), dan uit het koppel waar Chandrika bij was. Tel daarbij op afl. 5 waar Elise en René ook al samen waren, en Chandrika bij de anderen (maar niemand viel af, dus we kunnen het niet vergelijken, echter er kunnen in de test van afl. 6 wel vragen over zijn geweest) en het wordt nóg waarschijnlijker dat de mol ofwel René, ofwel Elise is.
Ga vervolgens na of er afvallers zijn geweest die René of Elise als mol uitsluiten, en je komt alleen op afl. 4 waar Aafke vermoedelijk op Ferdi stemde, die bij Elise was. Blijft over René.  :)

En ach, het is maar een theorie hoor.








Offline _Sabine_

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 8
« Reactie #24 Gepost op: 4-05-2003, 16:55:55 »
Goede therorieen mensen volgens mij werkt dit wel.
Alhoewel ik al vanaf het begin denk dat René gaat winnen of de mol is. Dat had ik vorig jaar met John en George..








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 8
« Reactie #25 Gepost op: 4-05-2003, 16:56:58 »
Ik meen gezien te hebben dat niet altijd de vragen in de test over die betreffende aflevering gaan. Soms ook wel over dagen ervoor.

Dat Patricia afviel had niet zozeer met het Chandrika stemmen te maken, maar meer met het feit dat ze twijfelde. Had ze wel alles op Chandrika gestemd had ze er waarschijnlijk nog ingezeten.

Wat ik gewoon bizar vind is dat Ron alleen maar twijfels heeft over zijn mol, dat denk ik, maar dat dachten ook Elise en Ferdi. Zij waren ervan overtuigd dat Ron ging. Waarom gaat Ron dan niet?

Ik denk omdat ie de mol is...








"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 8
« Reactie #26 Gepost op: 4-05-2003, 17:44:44 »

  • René vergeet de autosleutels;
  • René telt de traptreden verkeerd;
  • René laat met het paardrijden zien dat de mol de teugels in handen heeft.


Jammer dat ik er zo laat achter ben gekomen dat hij het is.








“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 8
« Reactie #27 Gepost op: 4-05-2003, 19:03:08 »
Ja die traptreden is ook wel raar, temeer omdat hij al telde 150 1 2 3, dan kom je zowiezo boven de 152 uit. Maar waarom zou je als mol zo vaak 6 verdiepingen omhoog rennen. Als de opdracht niet gelukt was, hadden ze nog steeds wel hun vriend/vrouw gezien.
Maar Rene is ook degene die zegt: "Geboortejaar! Dan moet je er toch 19 bijzetten."

Het zag er ook niet naar uit dat hij nog nooit op een paard gezeten had, maar ja je hebt natuurtalenten en natuurtalenten.

Ik vind de gezichtsuitdrukking van Rene wel altijd overtuigend, hij leek toch wel echt te balen dat ze de sleutels niet hadden (ja wie heeft de sleutel van die auto), dit in tegenstelling tot Ron die gewoon droog zegt: zit ie er niet in?







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Marmer14

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 8
« Reactie #28 Gepost op: 4-05-2003, 19:05:36 »
Volgens mij doen ze bij de AVRO erg hun best om ons te laten geloven dat het Ron is, maar ik vind hem nu toch net iets té verdacht.
De kans dat Chandrika het is, is nu wel heel erg klein.
Dan blijven René & Elise dus over.
Elise was voor het afkopen van de executie, René niet, bovendien heeft Elise volgens mij veel meer molse dingen gedaan dan René.
Ik denk dus nog steeds dat zij de mol is.







En tóch is Toine de mol!!!!

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 8
« Reactie #29 Gepost op: 4-05-2003, 19:09:44 »
Bij de opdracht in de loods staat er eerst een 6 op de hoofd van de vrouw van Rene, later staat er een 5

Of is het de vriendin van ferdi?

Ik zie overigens net dat het ferdi is die 152 zegt, Ron maakt er weer 154 van







« Laatst bewerkt op: 4-05-2003, 19:18:24 door dopey »
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 8
« Reactie #30 Gepost op: 4-05-2003, 19:53:25 »
Wat ik ook wel raar vind bij die paardenranch opdracht:

de mannen hebben -zoals Elise concludeert- het schoonmaken van de stallen al doorgestreept, terwijl ze alleen de gang hebben schoongeveegd.
De opdracht had dus kunnen mislukken daardoor.

Verder doet Ron wel erg op zijn gemakkie bij die schoonmaakklus. Hij gaat eerst rustig kijken hoe Ferdi een stal schoonmaakt en zegt zoiets van "haha, eerst even kijken hoe jij dat doet" (was ook wel lachen van onze ron  ;D ) Ron lijkt alle tijd van de wereld te hebben.

Verder vraag ik me af wat de letter A (bij de paardrij opdracht) tussen de letters M O L moet.








Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 8
« Reactie #31 Gepost op: 4-05-2003, 20:20:38 »
Verder vraag ik me af wat de letter A (bij de paardrij opdracht) tussen de letters M O L moet.
Da's toch duidelijk? Er is maar één kandidaat met een A in haar naam. Dat moet dus wel de mol zijn.  ;)

Vreemd: iedereen is druk bezig de stallen uit te mesten als René komt panieken dat ze nog maar een kwartier hebben en het paard moet nog gezadeld worden en er moet nog rij-instructie gekregen worden en ook nog worden paardgereden. Daarna zien we René op het paard klimmen, terwijl de anderen rustig staan toe te kijken. Niet gehaast of buiten adem omdat ze hebben moeten jagen om er op tijd bij te zijn, nee, heel ontspannen. Het lijkt dus dat het de opzet was dat iedereen zou toekijken. Waarom? Om te zien dat René een parcours reed volgens de letters M-O-L. Ferdi zegt dan ook dat dit weer een clue voor ze is. Is René dus de mol?

Ruud







Goede jacht!

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 8
« Reactie #32 Gepost op: 4-05-2003, 20:36:53 »
Vreemd: iedereen is druk bezig de stallen uit te mesten als René komt panieken dat ze nog maar een kwartier hebben en het paard moet nog gezadeld worden en er moet nog rij-instructie gekregen worden en ook nog worden paardgereden. Daarna zien we René op het paard klimmen, terwijl de anderen rustig staan toe te kijken. Niet gehaast of buiten adem omdat ze hebben moeten jagen om er op tijd bij te zijn, nee, heel ontspannen.
Misschien was het paard dat ze eerst moesten rijden wel kreupel ofzo. En hebben ze een nieuw paard moeten zoeken.

Als je in 15 minuten tijd EN moet overleggen wie er gaat rijden, HOE je moet opzadelen en HOE je moet rijden EN niet te vergeten de rest van de stallen moest uitmesten.

Ik denk ook dat het voor het shot leuker was dat Rene moest rijden, maar of dat een clue was... het programma heet tenslotte ook Mol.
Ik weet niet met die letters hoe internationaal dat is maar in Nederland (ik heb ook ooit een een blue Monday paard gereden) staat er geen O langs de kant. Op de korte zijden zit A en C, op de lange (ik meen B en E in het midden) en dan heb je K, F, L, en H.
In Canada dus niet?







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Orientalred

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • OR is back in town...
Re:Aflevering 8
« Reactie #33 Gepost op: 4-05-2003, 20:41:51 »
You ever want something, that you know you shouldn't have. The more you know you shouldn't have it, the more you want it.

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 8
« Reactie #34 Gepost op: 4-05-2003, 21:01:15 »
een blauwe maandag paard gereden







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Orientalred

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • OR is back in town...
Re:Aflevering 8
« Reactie #35 Gepost op: 4-05-2003, 21:04:33 »
He???
Dat paard uit afl. 8 was een blue monday horse?

De muz. hint van afl. 7 had toch met blue monday te maken

Of draai ik nu door?

HELP  ::) ::)







You ever want something, that you know you shouldn't have. The more you know you shouldn't have it, the more you want it.

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 8
« Reactie #36 Gepost op: 4-05-2003, 21:06:47 »
He???
Dat paard uit afl. 8 was een blue monday horse?

De muz. hint van afl. 7 had toch met blue monday te maken

Of draai ik nu door?

HELP  ::) ::)
Ja je draait door  ;) Ik zei alleen dat die letters in de bak niet klopten omdat IK (dopey) ooit een blauwe maandag (=uitdrukking) heb paard gereden vroeger.

Maak je geen zorgen: mijn paardrijkunsten hebben niets te maken met muzikale aanwijzingen







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Aflevering 8
« Reactie #37 Gepost op: 4-05-2003, 21:09:07 »
Haha dat gaat goed hier! Leuk misverstand voor de grappige momenten. ;D








Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Aflevering 8
« Reactie #38 Gepost op: 4-05-2003, 21:14:18 »
Maar, niet omdat ik er niet om kan lachen...  ;D, om even on-topic te blijven. Als de letters verschillen, welke zijn er dan niet en welke wel... Misschien dat we even kunnen puzzelen... Maar ik heb geen flauw idee welke letters er in zo'n bak horen en welke niet, en Dopey wist/weet het niet zeker volgens mij??







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Orientalred

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • OR is back in town...
Re:Aflevering 8
« Reactie #39 Gepost op: 4-05-2003, 21:18:01 »
 :(
He jammer
Dacht ik eindelijk het licht te zien.
 :(
Nee die uitdrukking ken ik niet, maar toch bedankt, wat is dit forum leerzaam zeg  ;)
Zal vandaag niets meer zeggen










You ever want something, that you know you shouldn't have. The more you know you shouldn't have it, the more you want it.