Auteur Topic: Telefoon mysterie.  (gelezen 18541 keer)

Offline Cosma

  • Forumlid
Telefoon mysterie.
« Gepost op: 6-05-2003, 02:16:29 »
De kandidaten gaan een nummer bellen dat begint met een 1 (nummer interlok-Canada), dan het nummer 902 dat staat voor Halifax (dus niet voor Montreal, dat is 514), dan nog een rits nummers.
(het gehele en juiste nummer zou zijn: 1902 2 29 120 42)

De kandidaten bellen met een mobiele telefoon naar een andere mobiele telefoon, waarom dan het landnummer draaien? (ok misschien waren het NL telefoons, ookal ontbrak dan de 6), maar dan nog:

Ze draaien het netnummer van Halifax en niet van Montreal (waar ze zich bevinden, evenals hun partners).

Het netnummer van Montreal is 514.

Is hier een hint in te ontdekken?  









« Laatst bewerkt op: 6-05-2003, 03:52:39 door Cosma »

Offline paashaas

  • Forumlid
Re:Telefoon mysterie.
« Reactie #1 Gepost op: 6-05-2003, 03:24:08 »
Waarschijnlijk omdat de crew deze telefoons in Halifax bij het begin van de serie heeft gehuurd (of iets dergelijks). In diverse opdrachten zijn telefoons gebruikt en dit zijn waarschijnlijk steeds dezelfde apparaten, die dus een Halifax-nummer hebben.







zondag 8 juni 2008: Amnesty Sponsorloop in Utrecht

Offline Cosma

  • Forumlid
Re:Telefoon mysterie.
« Reactie #2 Gepost op: 6-05-2003, 03:52:03 »
Waarschijnlijk omdat de crew deze telefoons in Halifax bij het begin van de serie heeft gehuurd (of iets dergelijks). In diverse opdrachten zijn telefoons gebruikt en dit zijn waarschijnlijk steeds dezelfde apparaten, die dus een Halifax-nummer hebben.

Hmz, wanneer ik een telefoon huur in Rotterdam dan moet ik wanneer ik vanuit Amsterdam naar Amsterdam bel eerst het netnummer van Rotterdam kiezen  ???

(dat interloknummer van Canada kan ik ook niet plaatsen)








Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Telefoon mysterie.
« Reactie #3 Gepost op: 6-05-2003, 04:18:46 »
Een mogelijkheid is dat er een doorschakeld dienst is gebruikt (*21).

Kheb een vraag bij een kenner uitgezet. Kijk anders op de website van de Internation Telecommunication Union ITU, www.itu.int







Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline paashaas

  • Forumlid
Re:Telefoon mysterie.
« Reactie #4 Gepost op: 6-05-2003, 04:58:35 »
Hmz, wanneer ik een telefoon huur in Rotterdam dan moet ik wanneer ik vanuit Amsterdam naar Amsterdam bel eerst het netnummer van Rotterdam kiezen  ???

(dat interloknummer van Canada kan ik ook niet plaatsen)

Als beide telefoons uit "Rotterdam" komen wel. Het is niet van toepassing in Nederland, omdat hier alle mobieltjes een tiencijferig nummer hebben (06xxxxxxxx). Canada is een veel groter land en zal niet toekunnen met 1 systeem; bovendien zal het systeem anders ingericht zijn in Canada, want er zijn grote afstanden te overbruggen. Ik denk dat je het het beste kunt vergelijken met 2 Nederlanders die naar Frankrijk gaan en elk hun mobieltje meenemen. Om de ander (beiden in Frankrijk) te bellen, moet je naar Nederland bellen (0031-6xxxxxxxx).







« Laatst bewerkt op: 6-05-2003, 04:59:36 door paashaas »
zondag 8 juni 2008: Amnesty Sponsorloop in Utrecht

Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Telefoon mysterie.
« Reactie #5 Gepost op: 6-05-2003, 05:05:07 »
Canada is een veel groter land en zal niet toekunnen met 1 systeem; bovendien zal het systeem anders ingericht zijn in Canada, want er zijn grote afstanden te overbruggen.

Het landnummer 1 staat voor zowel Canada als U.S.A. Hierachter komt een 3-cijferig areacode (netnummer). In dit nummer 902.

Hoe dit met mobiele nummers zit ben ik aan het uitvogelen; mogelijk vallen die nummers onder de areacode van de uitgevende regionale autoriteit.

Voorbeeld (fictief, puur ter verduidelijking): stel dat de nummers in Amsterdam onafhankelijk van Rotterdam worden uitgegeven, dan kun je je voorstellen dat 010-6xxx en 020-6xxx mobiele reeksen worden.







Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Telefoon mysterie.
« Reactie #6 Gepost op: 6-05-2003, 11:21:52 »
Ok, ik heb me ook over het telefoonnummer gebogen.
Alles even bij elkaar gezet, wat ik zelf zag en de quotes van Dopey en ReneB.

Het nummer op het instructiepapiertje is:

1902 29 90 42

Monitor 1 - Ron: Geboortejaar vriendin - nummer op pilaar is 1963-61=1902. Klopt.

Monitor 2 - Rene: Maand - pilaar is 11-9=2.
Dit klopt, echter deze 2 van Rene ontbreekt in het nummer van de Mol.

Monitor 3 - Elise: Deurnummer - datum is volgens Elise in eerste instantie 46-21=25. Dat klopt niet. Het is dus 46-17=29 en dat klopt wel.

Monitor 4 - Ferdi: Huisnummer ouders x maand hond x Monitor is volgens Ferdi 6x4x5=120. Hier quote ik even Dopey: "Antwoorden: 6, 4 (en 5 op monitor) maakt 120.
Dit is wat de avro zegt. Ik hoor Ferdi duidelijk zeggen "4 februari" (avro zegt april), misschien wonen haar ouders wel op nummer 9. Ik heb hem geen 4 horen zeggen, behalve dan 4 februari als dag dat ze de hond kregen.
9 x 2 x 5 (Rene opperde dat overigens) = 90
En 90 staat er bij de mol op zijn briefje. Als er 120 uit moet komen wonen haar ouders op nummer 12. We werden genept.
Ferdi's nummer klopt dus niet.

Monitor 5 - Chandrika: de treden + leeftijd. Hier quote ik even ReneB: Bij de monitor 5 met Alex wordt 1-5-3 ingevuld tesamen met 33 jaar. Dit zou goed moeten zijn. Bij de auto zegt Chandrika dat de leeftijd 32 is. Daarna komt Ferdie met 152 voor het aantal treden en Ron -zeer stellig- met 154. Beide aantallen zijn fout. Met het laatste wordt verder gerekend.
Het leuke is dat de fout van Chandrika wordt gecompenseerd. In beide gevallen komt er 42 uit.
. Dit klopt uiteindelijk dus.

Conclusie: niet alleen bij Elise lag een fout, maar ook bij Ferdi. Die van Elise is opgelost en van Ferdi doet het er niet zoveel meer toe. Het enige wat dus opvalt is de 2 van Rene die vermist is.







« Laatst bewerkt op: 6-05-2003, 11:33:32 door Tink »
Ma how, zeg!

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Telefoon mysterie.
« Reactie #7 Gepost op: 6-05-2003, 11:25:34 »
Monitor 2 - Rene: Maand - pilaar is 11-9=2.
Dit klopt, echter deze 2 van Rene ontbreekt in het nummer van de Mol.

Conclusie: niet alleen bij Elise lag een fout, maar ook bij Ferdi. Die van Elise is opgelost en van Ferdi doet het er niet zoveel meer toe. Het enige wat dus opvalt is de 2 van Rene die vermist is.

Die twee van Rene staat er toch wel in? Ik heb de opdracht nog niet gezien, maar het is toch 1902 2 29 90 42? Of is dat niet het nummer wat de kandi's eruit kregen?








Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Telefoon mysterie.
« Reactie #8 Gepost op: 6-05-2003, 11:31:01 »
9 x 2 x 5 (Rene opperde dat overigens) = 90

Opvallend René praat naar de goede uitkomst toe. Maar Ron doet dat dus ook, of niet?







Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Telefoon mysterie.
« Reactie #9 Gepost op: 6-05-2003, 11:34:13 »
Die twee van Rene staat er toch wel in? Ik heb de opdracht nog niet gezien, maar het is toch 1902 2 29 90 42? Of is dat niet het nummer wat de kandi's eruit kregen?

Briefje Mol: 1902-29-90-42
Kandidaten: 1902-2-29-120-42









Ma how, zeg!

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Telefoon mysterie.
« Reactie #10 Gepost op: 6-05-2003, 11:35:30 »
Ok, dank je wel!









Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Telefoon mysterie.
« Reactie #11 Gepost op: 6-05-2003, 11:36:02 »
Opvallend René praat naar de goede uitkomst toe. Maar Ron doet dat dus ook, of niet?

Ja Ron doet dat bij Chandrika, dus, volgens mij.









Ma how, zeg!

Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Telefoon mysterie.
« Reactie #12 Gepost op: 6-05-2003, 11:42:04 »
Feedback van kenner en eigen naspeuringen leiden bij mij tot de conclusie dat er geen soort areacode is voor mobiele nummers, zoals hier 06xx of eigenlijk +316xx.

Het is dus waarschijnlijk dat als er al series zijn voor mobiele nummers, deze onder de areacode vallen. Plaats van aanschaf/huur is dan wel significant.







Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline hardcoremol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:Telefoon mysterie.
« Reactie #13 Gepost op: 6-05-2003, 11:45:18 »
Misschien hebben ze expres een ander nummmer op het briefje uit het introfilmpje laten zien omdat ze anders bang waren dat wij allemaal dat nummer gaan bellen  ;)









Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Telefoon mysterie.
« Reactie #14 Gepost op: 6-05-2003, 11:49:07 »
Misschien hebben ze expres een ander nummmer op het briefje uit het introfilmpje laten zien omdat ze anders bang waren dat wij allemaal dat nummer gaan bellen  ;)

Met de aandacht die het nu krijgt zal die kans veel groter zijn. Ik denk dat we te maken hebben met een foutje, bijv. dat iemand het nummer moest onthouden en later (zonder publiek) op het papiertje heeft geschreven en daardoor een 2 is vergeten.

Het foute telefoontje is volgens mij te wijten aan de 21-17 fout van Elise.







Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline hardcoremol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:Telefoon mysterie.
« Reactie #15 Gepost op: 6-05-2003, 11:53:37 »
Citaat
Antwoorden: 6, 4 (en 5 op monitor) maakt 120.
Dit is wat de avro zegt. Ik hoor Ferdi duidelijk zeggen "4 februari" (avro zegt april), misschien wonen haar ouders wel op nummer 9. Ik heb hem geen 4 horen zeggen, behalve dan 4 februari als dag dat ze de hond kregen.
9 x 2 x 5 (Rene opperde dat overigens) = 90
En 90 staat er bij de mol op zijn briefje. Als er 120 uit moet komen wonen haar ouders op nummer 12. We werden genept. Ferdi's nummer klopt dus niet.

Nee, ferdi's nummer klopt dus niet, maar waarom?
Volgens mij weet hij heus nog wel welke maand ze de hond kregen, (hij is zo gek op dat beest: ik mis m'n vriendin wel een beetje en ik mis ook heel erg m'n hond ;D ) hij weet zelfs de preciese datum (de 4e)  

Vreemd dat we niet horen wat hij zegt bij het huisnummer. Maar waarom zouden ze zijn getal veranderen? Hij kan immers de mol niet meer zijn.







Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Telefoon mysterie.
« Reactie #16 Gepost op: 6-05-2003, 11:54:17 »
Het foute telefoontje is volgens mij te wijten aan de 21-17 fout van Elise.

Dat is duidelijk, dat geeft Elise ook toe in de auto. Maar hoe zit het dan met 120-90 van Ferdi?

Dat die 2 die mist van Rene op het Molpapiertje een foutje is lijkt me best een aardige verklaring ook.







Ma how, zeg!

Offline hardcoremol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:Telefoon mysterie.
« Reactie #17 Gepost op: 6-05-2003, 11:58:52 »
Citaat
Dat is duidelijk, dat geeft Elise ook toe in de auto. Maar hoe zit het dan met 120-90 van Ferdi?

Elise zegt idd in de auto 'ja het was mijn fout'. Maar zij zou die dag toch voor mol spelen? Volgens mij zei ze het daarom zo duidelijk.







Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Telefoon mysterie.
« Reactie #18 Gepost op: 6-05-2003, 12:03:40 »
Elise zegt idd in de auto 'ja het was mijn fout'. Maar zij zou die dag toch voor mol spelen? Volgens mij zei ze het daarom zo duidelijk.

Ik vind het echt niet zo mols, dat de fout bij haar lag moest ze wel toegeven, bovendien was het allang duidelijk dat ze het niet zeker wist.

NB: toen ze er wel 17 van maakten was het telefoonummer goed, dus tja.. hoe zit het dan met die 120-90 van Ferdi?







« Laatst bewerkt op: 6-05-2003, 12:04:59 door Tink »
Ma how, zeg!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Telefoon mysterie.
« Reactie #19 Gepost op: 6-05-2003, 12:12:13 »
't is duidelijk dat er vanalles niet klopt in deze opdracht, want 't blijkt dus dat 't telefoonnummer op 't papiertje van de mol anders is als 't telefoonnummer dat de kandi's draaien.


Het netnummer van Montreal is 514.

Wel weer 'n verwijzing naar 't getal 10 natuurlijk.  ;) (5 + 1 + 4 = 10)

Wat mij nog verder opviel bij deze opdracht is dat er bij Elise nog meer niet in orde is. Zij zegt dus eerst de 21ste, maar later blijkt dat 't de 17de moet zijn. Toch wordt er in beeld de som 46 - 21 = 25 getoond. Dit klopt dus helemaal niet!  :-\







« Laatst bewerkt op: 6-05-2003, 12:40:21 door Han13 »