Auteur Topic: Elise vertelt en alle muziekale aanwijzingen worden verklaard.  (gelezen 15669 keer)

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
26 Mei 2003

Vamiddag rond 14.45 worden alle muziekale aanwijzingen verklaard en zal de Mol (Elise) haar verhaal vertellen bij shiffers.fm op Radio 2.

In dit topic kunnen julie daar over discuseren.

Ik wou julie dit ff laten herhinderen voor dat julie het vergeten. ;D







« Laatst bewerkt op: 26-05-2003, 01:25:26 door Pierce Brosnan »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise vertelt en alle muziekale aanwijzingen worden verklaard.
« Reactie #1 Gepost op: 26-05-2003, 09:02:46 »
Er was iets dat ik vandaag niet moest vergeten... nu weet ik het weer  :D! Bedankt James Bond!  ;D








Offline HJL Von Mollensteyn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't give hate a chance!!
Re:Elise vertelt en alle muziekale aanwijzingen worden verklaard.
« Reactie #2 Gepost op: 26-05-2003, 09:03:48 »
Komt de uitleg ook op internet te staan?
Ik heb geen radio op m'n werk :( maar wil het natuurlijk wel graag weten :-\ (pc heeft geen geluidskaart :'()







« Laatst bewerkt op: 26-05-2003, 22:15:31 door HJL Von Mollensteyn »
"I love it when a plan comes together"

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise vertelt en alle muziekale aanwijzingen worden verklaard.
« Reactie #3 Gepost op: 26-05-2003, 09:18:03 »
Er is ook internet radio.








Offline Orientalred

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • OR is back in town...
Re:Elise vertelt en alle muziekale aanwijzingen worden verklaard.
« Reactie #4 Gepost op: 26-05-2003, 10:30:25 »
Maar er is toch vast wel iemand zo aardig om dat op te nemen en als mp3 ergens neer te zetten, toch? Of om de hints in dit topic stuk voor stuk te bespreken, net als vorig jaar??  ;) :D







You ever want something, that you know you shouldn't have. The more you know you shouldn't have it, the more you want it.

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re:Elise vertelt en alle muziekale aanwijzingen worden verklaard.
« Reactie #5 Gepost op: 26-05-2003, 11:13:21 »
Er is ook internet radio.

Dan moet je wel een geluidskaart in je pc hebben, anders werkt het niet. :-\ Ik heb dus geen van beide, dus ik zou het superduper vinden als iemand op het forum plaatst hoe we de muzikale hints naar Elise konden linken. :-*







I got that tunnel vision going through my  head

Offline Amy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ara Halici !
Re:Elise vertelt en alle muziekale aanwijzingen worden verklaard.
« Reactie #6 Gepost op: 26-05-2003, 14:41:32 »
Op http://www.schiffers.fm/index.asp?ID=0 staan de aanwijzingen uitgelegd en het is nog niet eens op de radio geweest  ???







'Elke dag dank ik God op m'n blote knieën dat er geen penopauzende kerel aan m’n kop zeurt.'

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise vertelt en alle muziekale aanwijzingen worden verklaard.
« Reactie #7 Gepost op: 26-05-2003, 14:47:43 »
Oke, zie hier de uitleg van de muziekale hints volgens Schiffers.fm:

17 maart

Karma Chameleon - Culture Club
Karma Karma Karma Karma Karma Chameleon
You come and go
You come and go
Loving would be easy
If your colours were like my dream
Red, gold and green
Red, gold and green
Laatste 3 zinnen in reverse.
Voor de 4e serie heeft de Mol een goed Karma nodig, de Mol zal als een regelrechte Kameleon moeten optreden. Meestal niet aanwezig en soms erg aanwezig. Zoek het dus in het gedrag, en niet in de 'kleuren' van de kandidaten. (Aangezien de Mol niets speciaal deed de eerste aflevering, een heel algemene aanwijzing die wel duidelijk was achteraf. Toch?) Let wel op de cijfers; als je de naam van de mol ('Boy George') van vorig jaar en van dit jaar per letter vermenigvuldigt tot een cijfer tussen de 1 en de 10 is de uitkomst bij allebei 5.
Bij de anderen allemaal niet... (O ja, vermenigvuldigen met 0 is flauwekul)
George =7*5*15*18*7*5= 330750=3*3*7*5=315=3*1*5=15=1*5=5
Elise =5*12*9*19*5=51300=5*1*3=15=5
Aafke=9, Astrid=2, Chandrika=2, Ferdi=6, Julien=6, Louis=8,Patricia=6,Rene=8, Ron=6

24 maart

To Love You More - Celine Dion
And some way all the love that we had can be saved
Whatever it takes we'll find a way
2X achter elkaar geplakt
Weer geen oprechte Molactie of aanwijzing, de kandidaten spelen allemaal de Mol. Maar het getal 28 is de goede aanwijzing. Dat het antwoord van Elise op de vraag goed was, tja. Twee maal 14 is 28.
(Op deze CD op nummer 12 "My heart will go on" (14-2); de hit van Titanic. Op de Soundtrack van de film ook op nummer 14.(2 x 14 = 28). De Mol was dus op de boot, die niet aankwam.......maar verder is de Titanic een dwaalspoor.)

31 maart

Take Me To The River - Talking Heads
And here am I the biggest fool of them all
I wanna know that you'll tell me
I love to stay
Take me to the river and drop me in the water
Dit keer geen getallen. (Alhoewel...: het oorspronkelijke nummer is 28 jaar voor de opname van de Mol voor het eerst uitgebracht door Al Green.)
Nee, na een aflevering met veel bla, bla, deze keer een duidelijke stap van De Mol. De Mol speelt een beetje sullig bij de lintjesopdracht, theoretisch is Ron de domste, maar de Mol weet nog wat extra geld uit de pot te krijgen.
En op de brug wil de Mol maar al te graag springen, maar laat de beurt aan diegene die niet zeker zijn van hun zaak. Ze laat zich overhalen en "offert zichzelf op", en zit dus niet bij de springers. En niemand wordt overigens gedropt in het water, de ontkenning van de vorige 3 zinnen. De Mol is niet dom, laat zich niks wijsmaken en blijft altijd.

7 april

Such A Shame - Talk Talk
Such a shame to believe in escape. A life on every face. But at least it's a change, until I'm finally left with the '8'.
Dat Ferdi voor de vrijstelling (Escape) gaat is natuurlijk wel jammer voor de groep. Maar het is wel een eindelijk een duidelijke vette actie van De Mol.
De kandidaten hebben 's avonds interviews met elkaar, waarbij ze elkaar proberen op persoonlijke wijze te ontfutselen of hij of zij de Mol is. De Mol met de 8ste kandidaat; de afvaller van deze week Aafke. (Er vaanuitgaand dat de winnaar 1, de verliezer 2 en de Mol nummer 3 wordt.)

14 april

Looking for Clues - James Horner
Tja, hier was een klein probleempje, een heel nummer wat instrumentaal moest zijn en een aanwijzing. Op deze soundtrack uitgevoerd door James Horner (die ook de Titanic soundtrack maakte. Voor het dwaalspoor.) het nummer Looking for Clues. Voor het eerst speelt de Mol openlijk met gevaarlijke acties. Openlijk wordt er mollerig gedaan door de anders zo aardige Elise.









Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise vertelt en alle muziekale aanwijzingen worden verklaard.
« Reactie #8 Gepost op: 26-05-2003, 14:48:16 »
21 april
Take The Money and Run - Steve Miller Band (achterstevoren gedraaid).
Na Chandrika, en Elise, neemt Rene de koffer. Elise neemt voor de 4e keer de koffer van Rene over als hij neergeschoten wordt. Maar achteruit geredeneerd betekent "take the money en run" stay and let the money go. En dat is wat de Mol doet bij de helikopter.

28 april

Blue Monday - New Order
De Mol geeft ruiterlijk toe haar rijbewijs slechts een 'Blauwe Maandag' te hebben. En bepaalt de gunstigste volgorde voor het slippen. Verder verzorgt de Mol een "New Order" in het karaktereigenschappenbord. En zorgt dat er geen geld wordt verdiend. Sterker nog, Door haar 'Power Corruption and Lies' (de titel van het album waar Blue Monday op stond) zal er deze hele aflevering niks wordt gewonnen.

5 mei

Where The Streets Have No Name - U2/Night and Day - Frank Sinatra
Eigenlijk te makkelijk. Bono heeft ooit met Frank Sinatra een duet opgenomen. 'I have got you under my skin'. Een nummer van Cole Porter. Het origineel staat op de soundtrack van de film Night and Day als nummer 14. En een duet is met zijn tweeën 14*2=28.

12 mei

It's a Man's World - James Brown
Tussen al het mannelijk geweld van Ron (bij de raadsels gaat hij gewoon zijn eigen gang) en Rene (neemt meteen de sleutels en begint de parkeren), is de Mol de enige vrouw die de mannen probeert te ondersteunen. En er natuurlijk voor zorgt dat de mannen uiteindelijk verliezen. De Mol maakt dus misbruik van die typische ergerlijke manneneigenschap: zelfoverschatting.

19 mei

Mission Impossible/Mole Hunt/Betrayal/Phone Home (uit soundtrack Mission Impossible - Danny Elfman) De zoektocht was voor de meeste kandidaten een redelijke Mission Impossible. De mollenjacht was meer dan ooit het ultieme doel. Maar deze Mol heeft haar medekandidaten verraden door haar naïviteit, en liet iedereen elkaar verdenken. Als enige van de 3 finalisten. kon ze door haar actie in het hotel naar huis bellen.









Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise vertelt en alle muziekale aanwijzingen worden verklaard.
« Reactie #9 Gepost op: 26-05-2003, 14:56:14 »
De bedenker van die muzikale aanwijzingen verdient ook een "Willibrord". Pathetisch gewoon! En leg de mijmeringen van Astrid maar helemaal niet meer uit!











« Laatst bewerkt op: 26-05-2003, 15:04:31 door Verdi »
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Glow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise vertelt en alle muziekale aanwijzingen worden verklaard.
« Reactie #10 Gepost op: 26-05-2003, 14:58:16 »
jezus wat SUF!
Ik ga echt nooit meer die muziekfragmenten gebruiken!







So you can make me come, that doesn't make you J.E.S.U.S

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise vertelt en alle muziekale aanwijzingen worden verklaard.
« Reactie #11 Gepost op: 26-05-2003, 14:59:31 »
Zoals verwacht, zijn de muziekale hints weer erg ver gezocht en waren ze vaak heel algemeen bedoeld. Maar zo te zien hebben we 't bij 'n paar aanwijzingen toch wel redelijk bij 't rechte eind gehad.  :)


(Op deze CD op nummer 12 "My heart will go on" (14-2); de hit van Titanic. Op de Soundtrack van de film ook op nummer 14.(2 x 14 = 28). De Mol was dus op de boot, die niet aankwam.......maar verder is de Titanic een dwaalspoor.)


Citaat
. Op deze soundtrack uitgevoerd door James Horner (die ook de Titanic soundtrack maakte. Voor het dwaalspoor.)

Was de Titanic 'n vooropgezet dwaalspoor? Of zullen de makers hier de hele Titanic-theorie hebben gelezen en zo op 't idee zijn gekomen om net te doen alsof 't 'n dwaalspoor was? Ik vind 't iig wel leuk dat ze toch nog effe terug zijn gekomen op de Titanic-theorie.  :)








Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Elise vertelt en alle muziekale aanwijzingen worden verklaard.
« Reactie #12 Gepost op: 26-05-2003, 15:04:24 »
Dat Bono gebeuren met I got you under my skin is op dit forum toch wel "ontdekt" toch?? Blue Monday was gewoon dom dat we dat niet opgemerkt hebben...







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Elise vertelt en alle muziekale aanwijzingen worden verklaard.
« Reactie #13 Gepost op: 26-05-2003, 15:11:42 »
Haha wat leuk is dit! ;D








Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Elise vertelt en alle muziekale aanwijzingen worden verklaard.
« Reactie #14 Gepost op: 26-05-2003, 15:22:11 »
George =7*5*15*18*7*5= 330750=3*3*7*5=315=3*1*5=15=1*5=5
Elise =5*12*9*19*5=51300=5*1*3=15=5
Aafke=9, Astrid=2, Chandrika=2, Ferdi=6, Julien=6, Louis=8,Patricia=6,Rene=8, Ron=6



Dat ik hier niet eerder aan gedacht heb... Het voelt alsof ik heb liggen .

Nee, ff serieus... diegene die hier op was gekomen, die verdient volgens mij 7 lintjes! Ik bedoel, je kan toch niet verwachten dat je zoveel bij elkaar gaat vermenigvuldigen en dan nog een keer en dan nog een keer en dan nog een keer vergelijken met B*O*Y*G*E*o*R*G*E en dan tot de conclusie komen dat dat hetzelfde is en daaruit dan weer de conclusie trekken dat Elise de mol is...







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re:Elise vertelt en alle muziekale aanwijzingen worden verklaard.
« Reactie #15 Gepost op: 26-05-2003, 15:27:06 »
dat was op dit forum ongetwijfeld afgedaan als veeeel te ver gezocht.
(wat ik ons als forum niet kwalijk kan nemen)







we're back :(

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise vertelt en alle muziekale aanwijzingen worden verklaard.
« Reactie #16 Gepost op: 26-05-2003, 15:40:26 »
Sommige aanwijzingen waren wel heel moeilijk hoor vooral die met veel getallen.

Wie komt er nu op om 5x op de tijd te gaan letten en daar telkens de 2 laaste cijfers
te nemen zodat je de naam Elise krijgt.

En als je het wel weet ga je twijvelen of ze daar nu de Mol,Winaar,Verliezer,afvaller of iets anders mee bedoelen.

Dit is wel een goed dwaal spoor,maar sommigen zijn wel erg moeilijk.

Volgende keer hebben hebben we een Mol die Henk heet.
Dan zin we een paar eendjes in het water als een kanidaat die bv Chris en heet ze brood geeft.

Muziekale aanwijzing: Frank Sinatra met My Way
Herman Brood heeft My Way gezongen voor z'n dood en heet Brood.

Chris heeft ze brood gegeven en is dus de Mol.

Uit eindelijk moeten we dat dan coupelen aan Alfred J Dokes kwak die een vriend heeft die een Mol is en Henk heet.

De Mol doet het op zijn manier en vandaar My Way. (ik doe het op mijn manier)

Dag... :-\  ;D

Ik snap wel dat ze het moelijk maken om het spannend te houden,maar teveel met getallen is ook niet goed.







« Laatst bewerkt op: 26-05-2003, 15:45:58 door Pierce Brosnan »

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Elise vertelt en alle muziekale aanwijzingen worden verklaard.
« Reactie #17 Gepost op: 26-05-2003, 16:33:40 »
17 mrt: ja daaaaag!!  ::)
24 mrt: 28.....mja....
31 mrt: mij te vaag
7 april: finally left with an 8.....goeie hint!
14 apr: veel te vaag
21 apr: deze hint is wel gevonden en besproken, maar door veel eigenwijze mensen genegeerd (oké, guilty as charged  :-\)
28 apr: als ze in die aflevering letterlijk "blauwe maandag" zegt oké, maar ik dacht dat ze 'een paar maanden' of zoiets zei...
5 mei: leuke aanwijzing en duidelijk zat..
12 mei: wat moet ik daar nou mee?
19 mei: tsja, sorry hoor.....

Al met al zaten er toch een paar goeie aanwijzingen tussen, en dat is op zich al een verbetering ten opzichte van vorig jaar!  :P







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Orientalred

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • OR is back in town...
Re:Elise vertelt en alle muziekale aanwijzingen worden verklaard.
« Reactie #18 Gepost op: 26-05-2003, 16:41:19 »
Dat fragment met Astrid erin, de 5e dacht ik van 14 april, is niet uitgelegd, of heb ik iets gemist?







You ever want something, that you know you shouldn't have. The more you know you shouldn't have it, the more you want it.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise vertelt en alle muziekale aanwijzingen worden verklaard.
« Reactie #19 Gepost op: 26-05-2003, 16:44:59 »
Deze zijn zeeeeeeer pittig, moeilijk hoor! :D







ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...