Auteur Topic: Chandrika stemde op Elise en niet op Ron!  (gelezen 17163 keer)

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Chandrika stemde op Elise en niet op Ron!
« Reactie #40 Gepost op: 27-05-2003, 21:30:21 »
Er moeten natuurlijk wel grenzen worden gesteld. Het is belachelijk om te doen alsof iemand op een andere mol zit alleen maar het het zogenaamd spannender te maken. Nogmaals het weglaten van de waarheid is wel wat anders dan het verdraaien van de waarheid.

Als de AVRO zich als doel stelt om de feiten te gaan verdraaien dan is WIDM 5 geen goed idee. Wat is er voor de kijker dan nog aan als ie zich constant moet afvragen of hetgeen wat ie ziet ook wel waar is.

EDIT: Ik zag dat Campy iets voor me was met nagegoeg dezelfde mening.







« Laatst bewerkt op: 27-05-2003, 21:31:54 door anonymol »

Offline campy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Chandrika stemde op Elise en niet op Ron!
« Reactie #41 Gepost op: 28-05-2003, 00:09:45 »
Er moeten natuurlijk wel grenzen worden gesteld. Het is belachelijk om te doen alsof iemand op een andere mol zit alleen maar het het zogenaamd spannender te maken. Nogmaals het weglaten van de waarheid is wel wat anders dan het verdraaien van de waarheid.

Als de AVRO zich als doel stelt om de feiten te gaan verdraaien dan is WIDM 5 geen goed idee. Wat is er voor de kijker dan nog aan als ie zich constant moet afvragen of hetgeen wat ie ziet ook wel waar is.

EDIT: Ik zag dat Campy iets voor me was met nagegoeg dezelfde mening.

kijk, in ieder geval iemand die het met me eens is...








Offline sproet

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Chandrika stemde op Elise en niet op Ron!
« Reactie #42 Gepost op: 28-05-2003, 01:34:25 »


Als de AVRO zich als doel stelt om de feiten te gaan verdraaien dan is WIDM 5 geen goed idee. Wat is er voor de kijker dan nog aan als ie zich constant moet afvragen of hetgeen wat ie ziet ook wel waar is.

Citaat

Helemaal mee eens, zeg dan niets zoals in Belgie.  zo hoef ik geen widm 5 meer
Dat ze dingen weg laten okee maar dingen verdraaien nee dat mag en kan niet








Offline campy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Chandrika stemde op Elise en niet op Ron!
« Reactie #43 Gepost op: 28-05-2003, 09:22:32 »

Dat ze dingen weg laten okee maar dingen verdraaien nee dat mag en kan niet

Juist, ze hadden beter niet zo moeilijk moeten doen met knippen en plakken, waardoor Chandrika 'zegt' dat ze geswitched is naar Ron. Als ze dit er gewoon uit hadden gelaten en Chandrika alleen maar de verdachte momenten van Ron op hadden laten sommen, had ik er helemaal geen problemen mee gehad.

Campy








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Chandrika stemde op Elise en niet op Ron!
« Reactie #44 Gepost op: 28-05-2003, 09:31:08 »
Wat mij helemaal niet leuk lijkt is dat je blijkbaar als kandidaat zelfs na afloop nog niet helemaal de waarheid kan/mag vertellen.
Ze hadden toch gewoon op de MFD kunnen zeggen: Chandrika zat ook op Elise, maar om de spanning er in te houden hebben we het zo gemonteerd dat het net leek of ze op Ron stemde.

Lijkt me voor Chandrika wel leuker dan dat ze zit te stuntelen van "ja eh...ik kan daar niet zo veel over zeggen, 't is nogal een lang verhaal...".  En voor mij ook leuker want dan voel ik me niet zo lullig als ik tegen Chandrika zeg: "Ik voelde me wel verwant, want ik dacht ook dat Ron de mol was".  ...en dat zij daar dan niet eens op kan reageren.

Maja, volgende keer beter. Dit was gewoon een heel klein minpuntje in een verder fantastische serie!!







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline appie

  • Forumlid
Re:Chandrika stemde op Elise en niet op Ron!
« Reactie #45 Gepost op: 28-05-2003, 09:44:23 »
Maja, volgende keer beter. Dit was gewoon een heel klein minpuntje in een verder fantastische serie!!

Dat vind ik nu ook. Er hoeft niet gestruikeld te worden over een zandkorrel  ::)

Ik heb verder nog gelezen dat AVRO waarschijnlijk niet in 2005 WIDM zal doen maar een andere zender. Dus misschien wordt het beter in elkaar gezet dan nu het geval is.
Maar ja we zien wel hoe het in 2005 er aan toe gaat. Nog heel veel nachtjes slapen voor dat het zover is. Ik weet niet precies hoeveel ;D








Offline campy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Chandrika stemde op Elise en niet op Ron!
« Reactie #46 Gepost op: 28-05-2003, 15:34:32 »
Als de AVRO zich als doel stelt om de feiten te gaan verdraaien dan is WIDM 5 geen goed idee. Wat is er voor de kijker dan nog aan als ie zich constant moet afvragen of hetgeen wat ie ziet ook wel waar is.


Dat WIDM 5 geen goed idee is, ben ik het niet mee eens. WIDM 4 was weer een geweldige serie en WIDM moet gewoon doorgaan!








Offline Marmer14

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chandrika stemde op Elise en niet op Ron!
« Reactie #47 Gepost op: 28-05-2003, 20:14:16 »

Ik heb verder nog gelezen dat AVRO waarschijnlijk niet in 2005 WIDM zal doen maar een andere zender. Dus misschien wordt het beter in elkaar gezet dan nu het geval is.

Ik vind het niet erg als een andere publieke omroep het overneemt, wel als WIDM wordt uitgezonden door een commerciële omroep: om de 10 minuten reclame, het hele sms-gebeuren enz.







En tóch is Toine de mol!!!!

Offline Julien

  • Molkandidaat 2003
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re:Chandrika stemde op Elise en niet op Ron!
« Reactie #48 Gepost op: 28-05-2003, 23:56:36 »
Ik vind het niet erg als een andere publieke omroep het overneemt, wel als WIDM wordt uitgezonden door een commerciële omroep: om de 10 minuten reclame, het hele sms-gebeuren enz.
Niet alleen dat, maar de commerciele omroepen streven maar naar één ding: hoge kijkcijfers. Wat de mol tot nu in de lucht heeft gehouden zijn de redelijk tot goede kijkcijfers gecombineerd met zeer hoge waarderingscijfers. De commerciele meten nog geen eens de waardering van hun programma's! Om die kijkcijfers op te krikken, gaan ze het heus niet zoeken in een meer verantwoorde documentalistische aanpak.
Het wordt gewoon meer actie, herrie en drama. Kortom, meer van hetgeen er nu al is. Ik ben dus bang dat de mol één grote 'Big Brother gaat op reis soap' wordt. Voor mij als kijker zou de lol er dan onmiddellijk af zijn.

Julien









Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Chandrika stemde op Elise en niet op Ron!
« Reactie #49 Gepost op: 29-05-2003, 12:45:04 »
Het wordt gewoon meer actie, herrie en drama. Kortom, meer van hetgeen er nu al is. Ik ben dus bang dat de mol één grote 'Big Brother gaat op reis soap' wordt. Voor mij als kijker zou de lol er dan onmiddellijk af zijn.








A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Chandrika stemde op Elise en niet op Ron!
« Reactie #50 Gepost op: 29-05-2003, 13:12:34 »
ik zie het al voor me: SMS NU DE AFVALLER VOOR HET VOLGENDE RECLAMEBLOK........... ??? ??? :'( :'(








Offline Diddledidoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Een dag niet gemold, is een dag niet geleefd!!
Re:Chandrika stemde op Elise en niet op Ron!
« Reactie #51 Gepost op: 29-05-2003, 13:30:04 »
Ik vind het ook vreemd inderdaad, maar ja, dat is de macht van de tvmakers. Toen ik samen met een vriendin van de veiling terug naar buiten liepen zat Chandrika buiten, ze was later. Ik vroeg haar daar toen ook naar, waarom ze ineens geswitcht was. Ze zei tegen ons dat ze inderdaad gesjoemeld hebben met haar stem. De achterliggende gedachte was dat Ron ook verdacht moest zijn en dat ze daarom wilde doen voorkomen dat Chandrika op Ron stemde. Chandrika zei echter dat ze een aantal afleveringen eerder wel een keer was geswitcht, maar dat hebben ze toen niet uitgezonden, maar later bij de finale kwam dat stukje natuurlijk mooi van pas en daarom hebben ze dat stukje wat ze al veel eerder had gezegd toen pas uitgezonden. Chandrika heeft dus wel een keer iemand verdacht en is toen geswitcht naar Ron, maar bij de finale heeft ze toch echt op Elise gekozen.








Offline Rocky

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Isn't it ironic, don't you think?
Re:Chandrika stemde op Elise en niet op Ron!
« Reactie #52 Gepost op: 29-05-2003, 16:30:59 »
Ik vind het ook vreemd inderdaad, maar ja, dat is de macht van de tvmakers. Toen ik samen met een vriendin van de veiling terug naar buiten liepen zat Chandrika buiten, ze was later. Ik vroeg haar daar toen ook naar, waarom ze ineens geswitcht was. Ze zei tegen ons dat ze inderdaad gesjoemeld hebben met haar stem. De achterliggende gedachte was dat Ron ook verdacht moest zijn en dat ze daarom wilde doen voorkomen dat Chandrika op Ron stemde. Chandrika zei echter dat ze een aantal afleveringen eerder wel een keer was geswitcht, maar dat hebben ze toen niet uitgezonden, maar later bij de finale kwam dat stukje natuurlijk mooi van pas en daarom hebben ze dat stukje wat ze al veel eerder had gezegd toen pas uitgezonden. Chandrika heeft dus wel een keer iemand verdacht en is toen geswitcht naar Ron, maar bij de finale heeft ze toch echt op Elise gekozen.
Dit soort dingen heb ik ook bij eerdere NL- en BE-series gezien, dus die opmerkingen in deze thread vind ik een beetje onlogisch, hoewel er ook toen wat over is geschreven. Maar doe niet alsof het helemaal nieuw is!!







Thank U

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Chandrika stemde op Elise en niet op Ron!
« Reactie #53 Gepost op: 29-05-2003, 19:16:45 »
Op zich een interessante discussie, maar off-topic...








Offline Rocky

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Isn't it ironic, don't you think?
Re:Chandrika stemde op Elise en niet op Ron!
« Reactie #54 Gepost op: 29-05-2003, 23:34:11 »
Op zich een interessante discussie, maar off-topic...
Dat denk ik dus niet, omdat er juist over iets wordt gediscussieerd wat er in het onderwerp wordt beschreven.







Thank U

Offline juultjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben ik
Re:Chandrika stemde op Elise en niet op Ron!
« Reactie #55 Gepost op: 30-05-2003, 00:33:43 »
dit verdraai met stemmen hebben ze naar mijn weten altijd al gedaan, want ik hield er al rekening mee, daarom schreef ik chandrika bijvoorbeeld ook niet helemaal af als mol (heb ik ook wel eens ergens geplaatst, weet niet meer waar) maar het hoort bij het spel, zo gaat de mol nou eenmaal, hebben ze altijd al gedaan. Dat ze dat nou doen tijdens de finale is natuurlijk minder, omdat het lullig is voor diegene bij wie het gebeurd (chandrika in dit geval) maar het had wel spanning want er is niemand die geschwitched is, van de forummers dan, dus de spanning bleef erin.









always look on the bright side of life