Auteur Topic: Chandrika stemde op Elise en niet op Ron!  (gelezen 17174 keer)

Offline campy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Chandrika stemde op Elise en niet op Ron!
« Gepost op: 25-05-2003, 20:26:32 »
Hoi,

Vandaag dus naar de Mol Fan Dag geweest (mijn nickname zal jullie niet bekend voorkomen, omdat ik nog niets gepost heb), en daar kwam ik erachter dat Chandrika helemaal niet op Ron heeft gestemd, maar op Elise. Angela zei dat de uiteindelijke winnaar een paar seconden sneller was met het beantwoorden van de vragen en dat Ron daarom gewonnen had. Na deze opmerkelijke uitspraak ben ik de een na laatste aflevering nog eens gaan kijken en daar zie en hoor je toch duidelijk Chandrika zeggen dat ze geswitched is naar Ron. Maar na nog eens goed geluisterd te hebben zegt Chandrika: "Ik ben geswitched naar Ron", waarop de naam Ron helemaal niet in de toon van de zin valt. Ook in de zin van "Ron is voor mij ... de mol" lijkt het er op dat het woordje 'niet' eruit is gehaald. Ik vind dit wel een misleidende streek van de productie. Ik denk dat ze het zo hebben gedaan, zodat iedereen iemand anders verdacht en het voor de kijker spannender zou zijn.
Ik zal nog even kijken of ik het geluid kan opnemen en op internet zetten, zodat iedereen het terug kan luisteren.

</edit>De link naar het geluidsbestand is: http://62.251.102.96/Chandrikakeuzemol.mp3 </edit>

Campy







« Laatst bewerkt op: 27-05-2003, 17:58:41 door campy »

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Chandrika stemde op Elise en niet op Ron!
« Reactie #1 Gepost op: 25-05-2003, 20:30:56 »
Hoi,

Vandaag dus naar de Mol Fan Dag geweest (mijn nickname zal jullie niet bekend voorkomen, omdat ik nog niets gepost heb), en daar kwam ik erachter dat Chandrika helemaal niet op Ron heeft gestemd, maar op Elise. Angela zei dat de uiteindelijke winnaar een paar seconden sneller was met het beantwoorden van de vragen en dat Ron daarom gewonnen had. Na deze opmerkelijke uitspraak ben ik de een na laatste aflevering nog eens gaan kijken en daar zie en hoor je toch duidelijk Chandrika zeggen dat ze geswitched is naar Ron. Maar na nog eens goed geluisterd te hebben zegt Chandrika: "Ik ben geswitched naar Ron", waarop de naam Ron helemaal niet in de toon van de zin valt. Ook in de zin van "Ron is voor mij ... de mol" lijkt het er op dat het woordje 'niet' eruit is gehaald. Ik vind dit wel een misleidende streek van de productie. Ik denk dat ze het zo hebben gedaan, zodat iedereen iemand anders verdacht en het voor de kijker spannender zou zijn.
Ik zal nog even kijken of ik het geluid kan opnemen en op internet zetten, zodat iedereen het terug kan luisteren.

Campy

Vermoedens bevestigd. Vind het toch wel jammer dat ze zo gesjoemeld hebben.







No Milk today???

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Chandrika stemde op Elise en niet op Ron!
« Reactie #2 Gepost op: 25-05-2003, 21:32:14 »
Hoi,

Vandaag dus naar de Mol Fan Dag geweest (mijn nickname zal jullie niet bekend voorkomen, omdat ik nog niets gepost heb), en daar kwam ik erachter dat Chandrika helemaal niet op Ron heeft gestemd, maar op Elise. Angela zei dat de uiteindelijke winnaar een paar seconden sneller was met het beantwoorden van de vragen en dat Ron daarom gewonnen had. Na deze opmerkelijke uitspraak ben ik de een na laatste aflevering nog eens gaan kijken en daar zie en hoor je toch duidelijk Chandrika zeggen dat ze geswitched is naar Ron. Maar na nog eens goed geluisterd te hebben zegt Chandrika: "Ik ben geswitched naar Ron", waarop de naam Ron helemaal niet in de toon van de zin valt. Ook in de zin van "Ron is voor mij ... de mol" lijkt het er op dat het woordje 'niet' eruit is gehaald. Ik vind dit wel een misleidende streek van de productie. Ik denk dat ze het zo hebben gedaan, zodat iedereen iemand anders verdacht en het voor de kijker spannender zou zijn.
Ik zal nog even kijken of ik het geluid kan opnemen en op internet zetten, zodat iedereen het terug kan luisteren.

Campy

Vandaaaaaar dat ze de vraag waarom ze naar Ron was geswicht niet beantwoordde. Vond ik al zo vaag, beetje gesmoes en toen zoiets van dat is te ingewikkeld, niet te beantwoorden en toen gingen ze snel door naar de volgende vraag. Ik denk dat je gelijk hebt Campy, Chandrika stemde ook op Elise  :o







'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Chandrika stemde op Elise en niet op Ron!
« Reactie #3 Gepost op: 26-05-2003, 12:58:04 »
Hoi,

Vandaag dus naar de Mol Fan Dag geweest (mijn nickname zal jullie niet bekend voorkomen, omdat ik nog niets gepost heb), en daar kwam ik erachter dat Chandrika helemaal niet op Ron heeft gestemd, maar op Elise. Angela zei dat de uiteindelijke winnaar een paar seconden sneller was met het beantwoorden van de vragen en dat Ron daarom gewonnen had. Na deze opmerkelijke uitspraak ben ik de een na laatste aflevering nog eens gaan kijken en daar zie en hoor je toch duidelijk Chandrika zeggen dat ze geswitched is naar Ron. Maar na nog eens goed geluisterd te hebben zegt Chandrika: "Ik ben geswitched naar Ron", waarop de naam Ron helemaal niet in de toon van de zin valt. Ook in de zin van "Ron is voor mij ... de mol" lijkt het er op dat het woordje 'niet' eruit is gehaald. Ik vind dit wel een misleidende streek van de productie. Ik denk dat ze het zo hebben gedaan, zodat iedereen iemand anders verdacht en het voor de kijker spannender zou zijn.
Ik zal nog even kijken of ik het geluid kan opnemen en op internet zetten, zodat iedereen het terug kan luisteren.

Campy

Ben ik nou de enige die dit gewoon heeeeeeeel raar vind?
Als je er dus al niet eens zeker van kan zijn wie op wie stemt....







Ma how, zeg!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Chandrika stemde op Elise en niet op Ron!
« Reactie #4 Gepost op: 26-05-2003, 13:08:41 »
vind ik ook hoor, je mag best wel een beetje manipuleren bv. als iemand zegt:

Ron zou een hele goede mol kunnen zijn, maar ik geloof nog steeds dat Elise de mol is en dat de redactie dat knipt tot: Ron zou een hele goede mol kunnen zijn

,maar als het voorbeeld van Campy klopt, dan wordt er iemand gewoon woorden in de mond gelegt.  :-\








Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Chandrika stemde op Elise en niet op Ron!
« Reactie #5 Gepost op: 26-05-2003, 13:29:21 »
Ik zou wel willen weten hoe Campy dat te weten is gekomen.

Want als Ik Chandrika zou zijn dan zou ik het niet erg vinden te verliezen, maar zou ik wel willen dat men wist dat ik in iig op de goede mol zat  :-\







Ma how, zeg!

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Chandrika stemde op Elise en niet op Ron!
« Reactie #6 Gepost op: 26-05-2003, 13:33:23 »
Neem maar aan dat Chandrika inderdaad gewoon op Elise stemde, en niet op Ron.  Ik heb dat van meerdere kanten gehoord, en de reactie van Chandrika dat ze het er niet over kon/wilde hebben, was wel een duidelijke bevestiging.
Bovendien zei Angela inderdaad dat het een kwestie van tijd was geweest waarom Ron gewonnen had.

Mja, de boel zo erg verdraaien gaat mij ook wel een beetje (te) ver eigenlijk. Ben het wel met Chriz eens. Wat in de beelden knippen om zo verwarring te zaaien hoort bij het spel, maar om de waarheid nou echt helemaal te verdraaien....







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Chandrika stemde op Elise en niet op Ron!
« Reactie #7 Gepost op: 26-05-2003, 13:41:32 »
 :'(







Ma how, zeg!

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Chandrika stemde op Elise en niet op Ron!
« Reactie #8 Gepost op: 26-05-2003, 13:43:10 »
Klopt, ik heb het Chandrika ook zelf horen vertellen. Toen haar gevraagd werd waarom ze dan 'tegen de camera' iets anders zei, antwoordde ze iets in de strekking dat camera's rare dingen kunnen doen.
Het verbaasde me dus ook waarom ze bij de 'ondervraging' er opeens zo vaag over deed.







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Chandrika stemde op Elise en niet op Ron!
« Reactie #9 Gepost op: 26-05-2003, 13:45:32 »
Mja, de boel zo erg verdraaien gaat mij ook wel een beetje (te) ver eigenlijk. Ben het wel met Chriz eens. Wat in de beelden knippen om zo verwarring te zaaien hoort bij het spel, maar om de waarheid nou echt helemaal te verdraaien....

Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom de makers ons zouden willen wijsmaken dat Chandrika op Ron stemde ipv Elise. Wat is daar 't voordeel van dan?  

Vorig jaar stemde Jantien en John ook beiden op George en dat hebben ze toen ook niet verdoezeld met creatieve montage. Ik begrijp echt niet waarom 't nu perse moest lijken alsof Chandrika op Ron stemde....  :-\








Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Chandrika stemde op Elise en niet op Ron!
« Reactie #10 Gepost op: 26-05-2003, 14:00:00 »
ik denk om het zo spannend mogelijk te laten worden, anders hadden we natuurlijk al geweten dat elise de mol zou zijn een week van te voren. slimmer had gewoon geweest om de onthulling in aflevering 10 te doen, ipv afl 11. dan hadden ze dit soort noodsprongen niet te hoeven maken...
maar ach, we maken allemaal weleens verkeerde keuze in het leven, en dit kan de pret toch niet bederven hoopik.......








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Chandrika stemde op Elise en niet op Ron!
« Reactie #11 Gepost op: 26-05-2003, 14:07:35 »
ik denk om het zo spannend mogelijk te laten worden, anders hadden we natuurlijk al geweten dat elise de mol zou zijn een week van te voren.

Waarom zouden we al weten dat Elise de mol is als we wisten dat Chandrika ook op Elise stemde? Vorig jaar konden we toch ook nog niet met zekerheid zeggen dat 't George was nadat we wisten dat Jantien en John op 'm stemden?  :-\








Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Chandrika stemde op Elise en niet op Ron!
« Reactie #12 Gepost op: 26-05-2003, 14:20:30 »
omdat chandrika het sowiezo niet kon zijn vanwege ferdi en patries...
het had iig minder spannend geweest, toch?








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Chandrika stemde op Elise en niet op Ron!
« Reactie #13 Gepost op: 26-05-2003, 14:45:32 »
omdat chandrika het sowiezo niet kon zijn vanwege ferdi en patries...
het had iig minder spannend geweest, toch?

Dat Chandrika 't niet meer kon zijn wisten we nu ook. Ron had 't toch nog steeds kunnen zijn, ook al had niemand op hem gestemd?  ???










Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Chandrika stemde op Elise en niet op Ron!
« Reactie #14 Gepost op: 26-05-2003, 16:44:26 »
jawel dat weten wij, maar zo denken tv-makers blijkbaar niet han, anders hadden ze dit toch niet hoeven doen... :-X








Offline campy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Chandrika stemde op Elise en niet op Ron!
« Reactie #15 Gepost op: 26-05-2003, 17:55:43 »
Ik zou wel willen weten hoe Campy dat te weten is gekomen.


Nou gewoon naar de Mol Fan dag geweest. Hartstikke leuk.








Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Chandrika stemde op Elise en niet op Ron!
« Reactie #16 Gepost op: 26-05-2003, 20:10:21 »
Ja hallo, dat schrijf je al.

Ik was onderweg maar door gedoe moest ik terug.
Maar dat vroeg ik niet. Ik vroeg: heeft Chandrika dat zelf verteld? IS het roddel? Is het waar? Is het bevestigd? Enzovoorts.







Ma how, zeg!

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Chandrika stemde op Elise en niet op Ron!
« Reactie #17 Gepost op: 26-05-2003, 21:21:42 »
Om het even uit te leggen... Ook ik was op de molfandag. Er was een vraag vanuit het publiek aan Chandrika: Waarom ben je geswitscht. Chandrika zegt (terwijl ze Angela aankijkt) dat is een lang verhaal... Angele neemt over en zegt. Te lang om hier te vertellen. Chandrika kijkt zo van wat moet ik nu... echt zo dus  :-\. Daarna zegt Angela: Ik kan wel vertellen dat het verschil heel klein was. Vraag uit publiek: Hoe klein. Angela het kwam aan op seconde's.

Dit is volgens mij gezegd tijdens de ondervragen van Jantien aan de (ex)kandidaten en de mol. Dit is subjectief... maar volgens mij ging het zo.







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline campy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Chandrika stemde op Elise en niet op Ron!
« Reactie #18 Gepost op: 26-05-2003, 22:42:18 »
Inderdaad Intikker zo is het gegaan. Ik ben ook nog even aan het kijken of ik die geluidsbestandjes hier op kan zetten.

Campy








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Chandrika stemde op Elise en niet op Ron!
« Reactie #19 Gepost op: 26-05-2003, 23:00:35 »
Ik geloof 't wel dat Chandrika echt op Elise gestemd heeft, maar ik begrijp nog steeds niet waarom de makers ons dan willen doen geloven dat ze op Ron gestemd heeft. 't is echt niet spannender ofzo geworden, want zelfs als we zowel Ron als Chandrika op Elise zagen stemmen kon Ron ook nog steeds de mol zijn. Dan had gewoon niemand op hem gestemd en werd de winnaar eigenlijk door 't lot gekozen. (Elise en Chandrika hadden beiden immers hun vragen op elkaar beantwoord en niet op Ron)

Maar goed, we zullen er wel niet achterkomen en bovendien ben ik ook nog 'ns ontzettend offtopic bezig. ::) En dat kan natuurlijk niet voor 'n moderator.... :-X