Auteur Topic: Het mysterie: 28 januari  (gelezen 36560 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #60 Gepost op: 5-06-2003, 23:23:37 »
Een mogelijkheid zijn we nog vergeten. We hadden een afvaller kunnen vragen ("stel je vraag aan de afvaller van deze week") of die wist wanneer Elise jarig was. Die had dat waarschijnlijk wel kunnen achterhalen.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat die vraag dan eruit gepikt zou worden en dat we er dan daadwerkelijk antwoord op hadden gekregen. 't lijkt me niet zo'n interessante vraag voor de afvaller om te beantwoorden, aangezien 't dan totaal niet over hem-/haarzelf gaat. :-\

Bovendien wie verzint nu zo'n vraag? Ik bedoel, we dachten hier allemaal dat we 't niet in 't priveleven van de kandi's moesten zoeken, dus daarom zou gewoon nooit iemand erop komen om te gaan vragen wanneer Elise jarig is aan 'n afvaller. Er waren gewoon veel interessantere dingen om te vragen.

De conclusie blijft denk ik gewoon dat we de 28-hint nooit naar Elise hadden kunnen leiden, omdat we haar geboortedatum niet wisten en ook onmogelijk konden weten. Ik blijf daarom 't idee hebben dat de makers achteraf gewoon naar iets met 't getal 28 gezocht hebben, omdat toevallig bleek dat dat getal wel erg vaak voorkwam in de afleveringen. En dat laatste bleek dus door de discussies die we hier voerde over 't getal 28. Maar ja, zeker weten of 't zo gegaan is zullen we natuurlijk nooit.  :-\








Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #61 Gepost op: 5-06-2003, 23:24:33 »
maja dan hadden we vantevoren moeten bedenken dat Elise de mol was, dat 28 een aanwijzing richting haar was en dat haar verjaardag de link was...   :-\








Offline Rocky

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Isn't it ironic, don't you think?
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #62 Gepost op: 5-06-2003, 23:34:50 »
[OT]Wel een leuk artikeltje van de internetsite van de Leidse unief:
http://www.leidenuniv.nl/mare/2003/31/0702.html
Over het gebruik van woorden met betrekking tot hulpvaardigheid in flyers, haar afstudeerproject....
Zie ook: http://www.onzetaal.nl/nieuws/gedragentaal.html







Thank U

Offline elisabeth

  • Forumlid
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #63 Gepost op: 5-06-2003, 23:44:17 »
Ik denk eerlijk gezegd niet dat die vraag dan eruit gepikt zou worden en dat we er dan daadwerkelijk antwoord op hadden gekregen. 't lijkt me niet zo'n interessante vraag voor de afvaller om te beantwoorden, aangezien 't dan totaal niet over hem-/haarzelf gaat. :-\

Bovendien wie verzint nu zo'n vraag? Ik bedoel, we dachten hier allemaal dat we 't niet in 't priveleven van de kandi's moesten zoeken, dus daarom zou gewoon nooit iemand erop komen om te gaan vragen wanneer Elise jarig is aan 'n afvaller. Er waren gewoon veel interessantere dingen om te vragen.

De conclusie blijft denk ik gewoon dat we de 28-hint nooit naar Elise hadden kunnen leiden, omdat we haar geboortedatum niet wisten en ook onmogelijk konden weten. Ik blijf daarom 't idee hebben dat de makers achteraf gewoon naar iets met 't getal 28 gezocht hebben, omdat toevallig bleek dat dat getal wel erg vaak voorkwam in de afleveringen. En dat laatste bleek dus door de discussies die we hier voerde over 't getal 28. Maar ja, zeker weten of 't zo gegaan is zullen we natuurlijk nooit.  :-\

Ik bedoelde het ook eigenlijk niet zo serieus...








Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #64 Gepost op: 5-06-2003, 23:47:04 »
en wij er maar serieus op ingaan ook  :-X








Offline elisabeth

  • Forumlid
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #65 Gepost op: 5-06-2003, 23:53:39 »
Dus voor de kijker was het onmogelijk om de link leggen tussen 28 en Elise. Maar... als kandidaat zijnde, had het wel gekund. Als je steeds het getal 28 om je heen opmerkt, kun je gaan denken: zou dat iets met de mol te maken hebben. Als je dan een mol in het vizier hebt, kun je diegene dingen gaan vragen, bijvoorbeeld wanneer hij/zij jarig is. Dus waarschijnlijk was het getal 28 meer als hint voor de kandidaten zelf bedoeld. Alleen heeft er niemand van de kandi's bij stilgestaan. Het is zelfs niemand opgevallen volgens mij.








Offline Rocky

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Isn't it ironic, don't you think?
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #66 Gepost op: 5-06-2003, 23:55:59 »
.. Bovendien was heer Di Caprio nog 27 ;)







Thank U

Offline elisabeth

  • Forumlid
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #67 Gepost op: 6-06-2003, 00:03:13 »
.. Bovendien was heer Di Caprio nog 27 ;)

Ja, ook nog.

Toch, die 28 pontificaal op die taart, dat zou iemand toch aan het denken kunnen zetten. Maar nee. Maar een heel scherpzinnige kandidaat zou aan zijn trekken gekomen zijn.








Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #68 Gepost op: 6-06-2003, 00:09:57 »
28 was omdat Ferdi 28 werd... 28 kaarsjes zijn moeilijker uit te blazen en zo zou z'n wens misschien uitkomen ;) .








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #69 Gepost op: 6-06-2003, 08:31:47 »
Toch, die 28 pontificaal op die taart, dat zou iemand toch aan het denken kunnen zetten. Maar nee. Maar een heel scherpzinnige kandidaat zou aan zijn trekken gekomen zijn.

Toch zou ik 't ook niet logisch vinden om als kandi 'n hint te gaan zoeken in 't feit dat Ferdi 28 jaar werd. Je verwacht toch niet dat er 'n kandi wordt uitgekozen op 't feit dat hij 28 werd? Als kandi zou ik er iig helemaal niks achter zoeken.

Ja die 28 op de taart, die was natuurlijk erg logisch aangezien hij ook 28 jaar werd. Ik zie dit dus ook als toeval, waardoor de makers achteraf toen de serie al werd uitgezonden bedacht hebben dat 't nummer 28 wel 'ns 'n goede hint zou kunnen zijn. Zodoende dus ook geen goede hint voor de kandi's lijkt mij. :-\








Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #70 Gepost op: 6-06-2003, 09:00:37 »
Hier ben ik het helemaal mee eens Han13. Ik vind het ook een wazige hint. Omdat wij speurders telkens met het getal 28 zaten te pielen, heeft de Avro misschien wel gedacht dat ze het wel als 'hint' konden gebruiken. Erg zwak trouwens, die hint...  :-\







I got that tunnel vision going through my  head

Offline elisabeth

  • Forumlid
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #71 Gepost op: 6-06-2003, 11:28:43 »
Ja die 28 op de taart, die was natuurlijk erg logisch aangezien hij ook 28 jaar werd. Ik zie dit dus ook als toeval, waardoor de makers achteraf toen de serie al werd uitgezonden bedacht hebben dat 't nummer 28 wel 'ns 'n goede hint zou kunnen zijn. Zodoende dus ook geen goede hint voor de kandi's lijkt mij. :-\

Hier protesteer ik tegen. Ze hebben toch heel bewust overal 28 in verwerkt? Niet alleen op de taart, maar in kamernummers, op zwemvesten, en weet ik wat niet allemaal.







« Laatst bewerkt op: 6-06-2003, 11:29:23 door elisabeth »

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #72 Gepost op: 6-06-2003, 11:39:42 »
Kan toch toeval zijn? Wie was dat ook weer hier op het forum die overal 28 van kon maken? Misschien hebben zij ook wel zo iemand bij de AVRO werken!








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #73 Gepost op: 6-06-2003, 18:30:03 »
Hier protesteer ik tegen. Ze hebben toch heel bewust overal 28 in verwerkt? Niet alleen op de taart, maar in kamernummers, op zwemvesten, en weet ik wat niet allemaal.

Oke dat zwemvest, maar dat kamernummer (1441) was van George in 't hotel bij Elise en dat hebben de andere kandi's dus alvast niet gezien.  :-\

Ik blijf 't 'n beetje dubieus vinden allemaal, maar dat is mijn eigen gevoel hierover. Ik ben gewoon 'n beetje teleurgesteld dat de link naar Elise via haar geboortedatum moest worden gemaakt dat voor ons niet na te trekken was. Dan vond ik de hint dat Rene, de ruiter, naast de letters MOL reed als hint richting Elise de Ruijter 'n stuk leuker en vooral beter gevonden. Maar helaas was dat volgens de makers juist weer geen vooropgezette hint.  :(








Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #74 Gepost op: 6-06-2003, 18:58:05 »
Ik denk dat ze achteraf hebben gekeken waar wij het op het forum over hadden en toen dachten van: hé we kunnen kiezen tussen titanic of 28, laten we 28 doen.








Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #75 Gepost op: 7-06-2003, 10:27:56 »
Oke dat zwemvest, maar dat kamernummer (1441) was van George in 't hotel bij Elise en dat hebben de andere kandi's dus alvast niet gezien.  :-\

Ik blijf 't 'n beetje dubieus vinden allemaal, maar dat is mijn eigen gevoel hierover. Ik ben gewoon 'n beetje teleurgesteld dat de link naar Elise via haar geboortedatum moest worden gemaakt dat voor ons niet na te trekken was. Dan vond ik de hint dat Rene, de ruiter, naast de letters MOL reed als hint richting Elise de Ruijter 'n stuk leuker en vooral beter gevonden. Maar helaas was dat volgens de makers juist weer geen vooropgezette hint.  :(

kortom ze kunnen ons beter de volgende keer de hints laten verzinnen...... ::)








Offline Marmer14

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #76 Gepost op: 8-06-2003, 11:04:15 »
Ik denk dat ze achteraf hebben gekeken waar wij het op het forum over hadden en toen dachten van: hé we kunnen kiezen tussen titanic of 28, laten we 28 doen.

Toch zou ik de titanic-hint veel beter hebben gevonden. Bijvoorbeeld Elise die in een musical wilde spelen (titanic) of Ron die 28 was in het jaar dat de film Titanic uitkwam...








En tóch is Toine de mol!!!!

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #77 Gepost op: 8-06-2003, 11:50:56 »
ja dat is waar, was dopey ook weer blij geweest ;)








Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Het mysterie: 28 januari
« Reactie #78 Gepost op: 8-06-2003, 16:45:06 »
Kan toch toeval zijn? Wie was dat ook weer hier op het forum die overal 28 van kon maken? Misschien hebben zij ook wel zo iemand bij de AVRO werken!

Toeval? Bij WIDM bestaat geen toeval!
Ik was overigens degene die overal 28 van kon maken. Ik reageer wat laat, omdat de AVRO mij heeft gevraagd een nieuwe serie aanwijzingen te verzinnen voor de herhalingsuitzendingen van Portugal.  ;)
De uitzendingen beginnen op maandag 23 juni. - 23 dus. En nee, ik zeg je nu al: dat is géén toeval...  ;)







Goede jacht!