Auteur Topic: Hints op WIDM.nl  (gelezen 232968 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #20 Gepost op: 11-01-2005, 09:18:56 »
Roeland Fernhout, Jim de Groot, Marc-Marie Huijbregts, Lottie Hellingman, Yvonne van den Hurk, Sander de Heer, Victoria Koblenko, Isabelle Brinkman, Yvon Jaspers en Gijs Staverman..

F G H H H H K B J S

Als Yvon vóór Victoria had gestaan, had dit geklopt en was Isabelle afgeweken.


Als je Isabelle vervangt door 'mol' en Yvon door 'winnaar' klopt 't ook.

Ik ben een newbie, maar wie is Erik TKS? Is hij de site beheerder?

Erik TKS is ook gewoon 'n forummer hier en heeft 'n eigen site over WIDM ('n andere als WIDM.com dus). De sitecrew van deze site bestaat uit Lorelei, Molcrazy en mijzelf. Wie er verder allemaal meewerkt aan Realitynet en haar dochtersites kun je hier zien.  :)

Offline Stephanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #21 Gepost op: 11-01-2005, 10:17:00 »
Als je Isabelle vervangt door 'mol' en Yvon door 'winnaar' klopt 't ook.

Nee, want er staat dan Huijbrechts, Hellingman, Hurk, Heer
Dat is dus niet alfabetisch  ;)

En de W van Winnaar staat dan voor de S van Staverman, klopt dus ook niet.

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #22 Gepost op: 11-01-2005, 10:26:17 »
Een minder subtiele maar wel lastiger om te vinden: als je goed naar de foto's op de website kijkt dan zie je een volgorde die alfabetisch wordt als je de achternaam van 1 van de kandidaten door Mol vervangt. Wat is die volgorde en om welke kandidaat gaat het?

Veel puzzelplezier!
Ik ben een beetje bang dat Erik bedoeld dat je eerst op basis van de foto's (en kenmerken)
een aantal personen eruit moet halen, en dan pas ziet dat deze op alfabetische volgorde staan.  ;) Dan word het wel iets van puzzelen over de puzzel die geen puzzel is. ;D
« Laatst bewerkt op: 11-01-2005, 10:28:46 door Castor_en_Pollux »

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #23 Gepost op: 11-01-2005, 10:30:09 »
Ik zie de widm.nl mensen al voor me, die komen volgens mij nu al niet meer bij als ze lezen wat wij allemaal bedenken ::rofl:: Mijn startpagina is nu widm.nl om te kijken of dat plaatje al weer veranderd is..
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Molfen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #24 Gepost op: 11-01-2005, 11:02:19 »
ik heb nog eens goed naar die paspoorten gekeken...
En wat mij opviel was dat als je bij de kandidaten kijkt, dan wordt er naast hun foto telkens een stukje (welliswaar wat waziger) uitgelicht van het paspoort
Echter is dat bij iedereen anders!!!

is dat jullie ook al op gevallen?
ik heb echter verder nog geen flauw idee wat ik daarvan kan maken... maar misschien hebben anderen een breinbrekend idee?

grtz
Molfen

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #25 Gepost op: 11-01-2005, 11:28:03 »
Ik heb de bio's gelezen en het viel me op dat er bij 1 maar een typfout inzit en dat is bij Marc-Marie. Er staat:

In 2000 volgt de Pall Mall export prijs, waarin hij naast zijn hunor, charme en timing wordt geroemd om zijn oorspronkelijkheid en prachtige zangstem.

Dit moet HUMOR zijn, met een M. De M van Mol?? Eerlijk gezegd gaat mijn voorgevoel uit naar Marc-Marie. Echt een typetje om mol te zijn.

 ::vergroot::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #26 Gepost op: 11-01-2005, 11:54:05 »
Nee, want er staat dan Huijbrechts, Hellingman, Hurk, Heer
Dat is dus niet alfabetisch ;)

Oke, daar letten we dan maar effe niet op. We kijken alleen naar de eerste letters.  ;)


Citaat
En de W van Winnaar staat dan voor de S van Staverman, klopt dus ook niet.

Och ja, ik ken gewoon 't alfabet niet meer!  ;D

Als je van Yvon 'verliezer' maakt en van Gijs 'winnaar', klopt 't weer wel.   ;)

Ik heb de bio's gelezen en het viel me op dat er bij 1 maar een typfout inzit en dat is bij Marc-Marie. Er staat:

In 2000 volgt de Pall Mall export prijs, waarin hij naast zijn hunor, charme en timing wordt geroemd om zijn oorspronkelijkheid en prachtige zangstem.

Dit moet HUMOR zijn, met een M. De M van Mol?? Eerlijk gezegd gaat mijn voorgevoel uit naar Marc-Marie. Echt een typetje om mol te zijn.

 ::vergroot::

He dat vind ik 'n goede! Al wil ik misschien iets te graag dat Marc-Marie de mol is en vind ik 't daarom 'n goede hint.  ::tandpastasmiley::

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #27 Gepost op: 11-01-2005, 12:19:13 »
He dat vind ik 'n goede! Al wil ik misschien iets te graag dat Marc-Marie de mol is en vind ik 't daarom 'n goede hint.? ::tandpastasmiley::

 ::regenboog:: ::jaja:: Dat heb ik dus ook, ik wil ook heel graag dat hij de mol is!!! Let's hope so  ::joehoe::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #28 Gepost op: 11-01-2005, 12:39:35 »
Navblur wordt trouwens :
kandidaten - afleveringen - hints - statitieken - dagboeken - forum - chat - links
Niets nieuws dus.
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #29 Gepost op: 11-01-2005, 16:08:16 »
Ik heb de bio's gelezen en het viel me op dat er bij 1 maar een typfout inzit en dat is bij Marc-Marie. Er staat:

Gaat niet op...

typfout bij Jim: alsook het nummer Nøken uit de eesrte aflevering daarvan.
bij Yvonne: "theatergezelsschappen" (moet met 1 s), "caroussel" i.p.v. "carrousel"

Wat op zich ook wel weer hints kunnen zijn natuurlijk...  ;)
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #30 Gepost op: 11-01-2005, 16:10:27 »
Stonden er vorig jaar hints opde website? Volgens mij dus niet!

Jawel, in de foto stond Für Elise verborgen (in We the people ofzo in de foto bovenaan kon je Elise lezen, wat ik toen nog heftig ontkende ;D) En ze stond op één foto in haar handen te knippen :)

En ik blijf erbij dat naast die scroller-bar de gezichten van de winnaar, verliezer en mol langzaamaan duidelijk werden ::trots:: ;D
« Laatst bewerkt op: 11-01-2005, 16:12:33 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #31 Gepost op: 11-01-2005, 17:41:27 »
toen ik eerst mijn profiel wilde veranderen kon je een foto kiezen en daar stonden ook de kandidaten van de mol bij met mijn mol eronder.
Alle foto's waren zwart-wit maar eentje niet. Die van Sander of van Jim dat weet ik ff niet meer. Heeft iemand anders van jullie dat ook gezien? ::vergroot::

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #32 Gepost op: 11-01-2005, 17:43:45 »
Overigens is die foto nu ook zwart-wit :)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #33 Gepost op: 11-01-2005, 18:13:38 »
toen ik eerst mijn profiel wilde veranderen kon je een foto kiezen en daar stonden ook de kandidaten van de mol bij met mijn mol eronder.
Alle foto's waren zwart-wit maar eentje niet. Die van Sander of van Jim dat weet ik ff niet meer. Heeft iemand anders van jullie dat ook gezien? ::vergroot::

Klopt alle avatars zijn analoog aan de profielfoto's - die van Sander was dat per ongeluk niet :)

Dat is geen clou hoor trouwens ;) Wij zijn een fansite dus hier kan je (helaas) geen hints vinden over de serie ;) 

Voor de duidelijkheid, dit topic gaat over de hints en clou's op de officiële site, wieisdemol.nl :)
« Laatst bewerkt op: 11-01-2005, 18:18:00 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #34 Gepost op: 11-01-2005, 18:24:09 »
had ik eigenlijk ook kunnen weten ::) jullie weten ook nog niet wie de mol is dus kunnen jullie ook geen hints neerzetten :)

Offline bbart

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #35 Gepost op: 11-01-2005, 18:25:57 »
Herkent iemand de dame op het shirt van Yvon Jaspers? Misschien dat haar naam nog verborgen tips oplevert ;D

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #36 Gepost op: 12-01-2005, 10:16:08 »
toen ik eerst mijn profiel wilde veranderen kon je een foto kiezen en daar stonden ook de kandidaten van de mol bij met mijn mol eronder.
Alle foto's waren zwart-wit maar eentje niet. Die van Sander of van Jim dat weet ik ff niet meer. Heeft iemand anders van jullie dat ook gezien? ::vergroot::

*hele flauwe easteregg. Ik had al gehoopt dat mensen daar een theorie achter gingen zoeken.  ::tandpastasmiley::  ::rofl::

Offline molsnol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Al 15 jaar molloot..
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #37 Gepost op: 12-01-2005, 15:18:00 »
Ten eerste: Jeuujjjj, wieisdemol.com is alive and kicking :) and I'm back  ::zwaai::

Ten tweede:  ::vergroot::Bij de profielen van de kandidaten staan er twee dingen bij overig:

- zou (SPEL) kunnen winnen
- heeft een (GOED/MATIG/SLECHT enz.) geheugen

Waarom deze twee dingen? Ik vind het persoonlijk erg vreemd, vooral die eerste. Als je Weekend Millionairs kan winnen, kun je toch ook triviant winnen, of twee voor twaalf ofzo?

En die tweede vraag over dat geheugen... Dat is natuurlijk erg relevant voor de executie-test. Bij Yvon Jaspers staat bijvoorbeeld: "heeft een slecht geheugen voor feiten". Maar feiten zijn juist cruciaal voor de executie-test.

Maar, lieve kijkbuiskinderen, wat voor hints halen we hieruit?...

Geen idee maar ik zet de statistieken even op een rijtje ;)

Naam: Zou kunnen winnen: Geheugen:

Lottie Tien voor Taal Goed
Roeland Triviant/1 tegen 100 Goed
Yvon Hints Slecht voor feiten/Goed voor gevoelens
Sander Muziekquiz Goed
Victoria Weekend Miljonairs Goed
Marc-Marie Twee voor Twaalf Goed
Yvonne 10 voor taal redelijk goed
Jim Weekend Miljonairs Goed lange termijn/ iets minder korte termijn
Isabelle Weekend Miljonairs redelijk goed
Gijs Weekend Miljonairs goed

Blijkbaar is iedereen erg blij met zn geheugen...  ;)

Achja, je moet toch wat doen, bij wijze van voorpret  :-[

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #38 Gepost op: 12-01-2005, 15:26:56 »
En die tweede vraag over dat geheugen... Dat is natuurlijk erg relevant voor de executie-test. Bij Yvon Jaspers staat bijvoorbeeld: "heeft een slecht geheugen voor feiten". Maar feiten zijn juist cruciaal voor de executie-test.

Is ook wel makkelijk bij sommige opdrachten, "dat ik dat nou vergeten ben, maar ja slecht
geheugen". >:D
Het ligt er bij die paspoorten alleen wel erg dik bovenop. ;D

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #39 Gepost op: 12-01-2005, 20:56:22 »
Ligt het nou aan mij of is de .nl site nog niet goed opgestart of zo.
Ik zie alleen wat algemene info en de info over de kandidaten, maar geen chat, forum, info per aflevering, sponsoring, etc, etc.
Weet iemand of dat nog komt of kijk ik tegen een verkeerde site aan?

Er stonden in het verleden trouwens wel altijd hints op die site, maar zo vergezocht dat je ze alleen achteraf met veel fantasie kon uitleggen.

Heb al wel leuke dingen gelezen hierboven over die foto's en zo maar ik heb er weinig vertrouwen in dat er een echte duidelijke aanwijzing uit komt.

game on,
Ik heb het ook wel eens mis,...