Auteur Topic: Hints op WIDM.nl  (gelezen 234338 keer)

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #540 Gepost op: 8-02-2005, 22:53:27 »
http://www.sterrenkunde.nl/sterrenbeelden/01c414937f0f9b907/01c414938a1287b65.html
Citaat
Beschrijving  
 Crux, het Zuiderkruis is het bekendste sterrenbeeld aan de zuidelijke sterrenhemel. Het is een klein sterrenbeeld (het kleinste aan de gehele sterrenhemel) en maakte ooit deel uit van Centaurus maar de aanblik van zo'n helder kruis aan de hemel zorgde ervoor dat het in de zestiende eeuw als een apart sterrenbeeld werd gezien.
(...)

Duizenden jaren geleden kwamen de vier sterren van het kruis in veel verhalen in het Midden-Oosten voor. In bijbelse tijden, ongeveer 2000 jaar gelden was het kruis net boven de horizon zichtbaar (in het Midden-Oosten). Er zijn religieuze verwijzingen gevonden met de verdwijning van het kruis aan de sterrenhemel en de kruisiging van Jezus. Tengevolge van de precessie (verandering van de stand van de as van de Aarde) is het sterrenbeeld niet meer zichtbaar in het Midden-Oosten maar moet men zuidelijker gaan om het te kunnen zien.

wegvallend zuiderkruis: (Sander) de Heer?

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #541 Gepost op: 8-02-2005, 22:56:42 »
er vallen volgende keer 2 mensen af,twee sterren minder?
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #542 Gepost op: 8-02-2005, 22:58:42 »
Volgens mij staat the 5th star er nog wel op, maar is de Delta Crux weggevallen
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #543 Gepost op: 8-02-2005, 22:59:59 »
alpha crucis heeft zeker nix te maken met de muzikale hint (AC)????????
ik heb hier verder totaal geen verstand van dus... respect voor jullie die dit uit hebben gevonden
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #544 Gepost op: 8-02-2005, 23:04:17 »
9e letter is de i van isabelle :)

Isabelle is ook de enige wiens geboortedatum numerologisch op 9 uitkomt :
(4-4-1972) : 4+4+1+9+7+2 = 27 = 2+7 = 9
Dit is bij geen van de anderen het geval, zelfs niet als ik Marc-Marie 1966 als geboortejaar meegeef  ;)

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #545 Gepost op: 8-02-2005, 23:10:17 »
Dit is bij geen van de anderen het geval, zelfs niet als ik Marc-Marie 1966 als geboortejaar meegeef  ;)
Maar wat zijn de andere uitkomsten? Zijn er ook anderen die een cijfer alleen voor zichzelf hebben?  :-\\

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #546 Gepost op: 8-02-2005, 23:11:47 »

beter plaatje:



Ik heb ze onder elkaar gezet en het lijkt inderdaad de Delta Crucis te zijn.  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 8-02-2005, 23:14:48 door Castor_en_Pollux »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #547 Gepost op: 8-02-2005, 23:36:03 »
Maar wat zijn de andere uitkomsten? Zijn er ook anderen die een cijfer alleen voor zichzelf hebben?  :-\\


Gijs : 23-3-1966 = 30 = 3
Isabelle : 4-4-1972 = 27 = 9
Jim : 26-8-1972 = 35 = 8
Lottie : 7-7-1977 = 38 = 11 = 2
Marc-Marie : 21-12- 1964 = 26 = 8 (bij geb.jaar 1966 is dit 28 = 10 = 1)
Roeland : 18-4-1972 = 32 = 5
Sander : 1-3-1975 = 26 = 8
Victoria : 19-12-1980 = 31 = 4
Yvon : 20-3-1973 = 25 = 7
Yvonne : 31-7-1959 = 35 = 8

Alsjeblieft  :)

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #548 Gepost op: 8-02-2005, 23:42:12 »

Deze afbeelding is waarschijnlijk met een foto-editing pakket bewerkt.

Ik heb het orgineel nogmaals bekeken en het bewuste onderdeel vergroot (zonder een kleurcorrectie toe te passen). Ik heb dan toch de indruk dat het hele zuiderkruis erop staat en dat het schijnbaar wegvallen van een van de sterren van het bankbiljet veroorzaakt wordt door de rode gloed aan de rechterzijde van het totale statistiekplaatje. Door foto-editing is mogelijk dit effect nog versterkt.

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #549 Gepost op: 8-02-2005, 23:43:33 »
Dank je tureluurs! De uitkomst van Lottie is ook interessant: nr. 2!

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #550 Gepost op: 8-02-2005, 23:44:20 »
Overigens, nog even over dat konijn ;D

Ik vroeg me puur even af, zou het misschien Elise kunnen zijn erin? Een soort terugkomst trucje net als George vorig jaar? (en in dat pak vooralsnog lekker onherkenbaar?) Ze lijkt dan op het eerste gezicht wel donkerder (en langer) haar te hebben overigens (maar goed dat kan intussen gegroeid zijn natuurlijk ;))

Persoon die erin zit heeft lang (zwart?) haar, iig erg donker haar.
Dit kun je zien wanneer Isabelle het konijn passeert, dan zie je van de achterkant dat haar eruit steken.

Persoon is niet lang, dat konijnehoofd is vrij groot, denk daar maar de helft vanaf, ze kijken vaak door de mond/neus oid van zo'n opzetkop heen.

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #551 Gepost op: 9-02-2005, 00:04:58 »

Deze afbeelding is waarschijnlijk met een foto-editing pakket bewerkt.

Ik heb het orgineel nogmaals bekeken en het bewuste onderdeel vergroot (zonder een kleurcorrectie toe te passen). Ik heb dan toch de indruk dat het hele zuiderkruis erop staat en dat het schijnbaar wegvallen van een van de sterren van het bankbiljet veroorzaakt wordt door de rode gloed aan de rechterzijde van het totale statistiekplaatje. Door foto-editing is mogelijk dit effect nog versterkt.

Het plaatje dat ik heb gebruikt is die van de site hier bij hints en theoriën overzicht (die gele markeerstift is van mij uiteraard).

Wat je zegt zou kunnen maar lijkt me onwaarschijnlijk omdat het wel een heel rechte geknipte lijn is waarmee het sterrenbeeldplaatje word doorsneden. Ik ben wel met je eens dat je heel erg vaag nog kan veronderstellen dat het hele zuiderkruis erop staat maar vooral het donkere kader waar het in staat is m.i. echt afgesneden en niet toevallig door een rode gloed van de zijkant.

Het zou een leuke theorie zijn als het volgende waar was:

We hebben een sterrenbeeld met 5 sterren waarvan 1 dubbelster, totaal dus 6 sterren.
We hebben na aflevering 4 nog 8 deelnemers.
Dit plaatje stond er ineens na aflevering 4.
Op het sterrenbeeld in het plaatje is 1 ster afgevallen.

Hint???? vrijdag valt er 1 kandidaat (ster) af.

Ze zouden het plaatje boven statistieken elke week kunnen aanpassen waarbij er iedere keer een ster afvalt, lees kandidaat afvalt.
Op het moment dat Acrux (de dubbelster) van het plaatje verdwijnt betekent dat dus dat er 2 kandidaten tegelijk naar huis gaan.

En zo blijven er nog maar 2 kandidaten over, een winnaar en een mol, de verliezer is uiteraard de laatste afvaller.

Zou kunnen toch?
We moeten alleen nog even zoeken waar dan de hint naar de specifieke kandidaat staat (misschien toch die cijferreeksen links van het midden?).

Hoewel we het nu natuurlijk binnen een minuut doorhebben als ze het plaatje vrijdag veranderen maar 2 jaar geleden hebben ze het wel geflikt met dat geldpot plaatje en dat had toen niemand door.

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #552 Gepost op: 9-02-2005, 00:14:09 »
Het plaatje dat ik heb gebruikt is die van de site hier bij hints en theoriën overzicht (die gele markeerstift is van mij uiteraard).
Het plaatje op deze site is denk ik wat ge'fotoshopped' en ik meen toch het hele kader, rond het zuiderkruis te zien. Maar het is wel een leuk idee en kunnen we zeker in de gaten houden.

Ik vraag me sowieso wel af waarom er aan de rechterzijde een zonsopgang lijkt te zijn en het naar links toe paars wordt.

« Laatst bewerkt op: 9-02-2005, 01:36:20 door Castor_en_Pollux »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #553 Gepost op: 9-02-2005, 01:31:32 »
Dank je tureluurs! De uitkomst van Lottie is ook interessant: nr. 2!


Ja, zeker nu ik al dat gedoe over een "dubbelster" lees!
Lottie is al vanaf het begin mijn mol trouwens, dus dat komt me goed uit  ::rofl::

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #554 Gepost op: 9-02-2005, 11:49:01 »
Volgens mij heb ik hem...

Het is een tweeling of dubbel ster... 1 van de twee sterren is afgevallen. Dit plaatje kwam na de aflevering waarin yvonne naar huis ging.

Nu hebben we dus yvon en yvonne -> dubbel ster .. ze kwamen bij de intro ook samen binnen, en is al heel verwarrend twee yvonne's.

yvonne is nu naar huis.

blijft over Yvon.

Het gaat over geld. Geld en sterren... horoscoop, dollars etc. Dit wijst niet naar de mol maar naar de winnaar! Yvon gaat winnen  ::bravo::

Offline xki

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #555 Gepost op: 9-02-2005, 13:40:41 »
Ik vind het een zeer goede theorie quuipo goed gevonden ::ok::
Zou het niet erg vinden als het klopt gun Yvon de overwinning wel.

Nog even iets anders weet niet of het al eerder gepost is maar op de .nl site zijn er op het op het plaatje bovenaan bij hints duidelijk 2 ogen te zien, ik vind ze wel wat weg hebben van de ogen van Yvon Jaspers.
Helaas ben ik niet zo heel erg handig met computers en hoop dat jullie weten waar ik het over heb ( plaatje ).
Misschien zou iemand zo vriendelijk willen zijn om dat plaatje hier ook op te zetten want mij lukt het niet. Alvast bedankt ::bravo::
to mole or not to mole that's the question

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #556 Gepost op: 9-02-2005, 15:41:41 »
Geweldige theorie, behalve dan dat ALS er een ster is weggevallen, het de Delta ster is en niet de alphaster, die dubbel is...

Heeft iemand ooit zo'n echt briefje in handen gehad? is het niet zo een waar op twee kanten een deel van de tekening staat en dat dus de andere helft van het zuiderkruis op de andere kant van het briefje staat, waardoor ie is weggevallen op het plaatje.
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #557 Gepost op: 9-02-2005, 16:23:41 »
dank :)

met tweelingster bedoelde ik, dat ze tegenover elkaar staan, dus elkaar's 'zusjes' /tweeling of hoe je het wilt noemen. Ze horen dus bij elkaar in het sterrenbeeld.

Als ik het plaatje van het bankbiljet goed bekijk moet het wel afgesneden zijn, want het donkerrood is ook heel strak afgebakend. Een plaatje van het echte biljet staat hier ergens boven in het topic. Dus niet zo'n doorkijkje.




« Laatst bewerkt op: 9-02-2005, 16:30:08 door Quuipo »

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Hints op wieisdemol.nl
« Reactie #558 Gepost op: 9-02-2005, 19:13:42 »
Halloo!! Ik heb iets ontdekt

Als ik de grote foto op wieisdemol.nl van HINTS vergroot.
Zie ik een ring, die ring die er ook staat bij afleveringen en dan aflevering 1.
Daar staat een plaatje van victoria's ogen.

Maar die ring is dus hetzelfde. Maar het plaatje dat in de ring staat is anders...

Heeft iemand een oplossing hierop?

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #559 Gepost op: 9-02-2005, 19:31:23 »
Hoi,
Ik kon vanncht niet slapen. Even hier op de site gekeken en gezien dat de One Dollar munt gevonden was. Goed speurwerk wederom  ::ok:: Ik heb toen maar eens geprobeerd of ik die kon gebruiken om die kangoeroes uit het statistieken-plaatje weg kon halen en dat vind ik redelijk gelukt. Helaas herken ik er nog steeds niemand in (nou ja, t lijkt steeds meer op Ali G), maar misschien brengt het iemand anders nog op ideeen.
Opa

[verwijderd door de admin]