Auteur Topic: Hints op WIDM.nl  (gelezen 234329 keer)

Offline Miekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • You can win if you want !
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #640 Gepost op: 20-02-2005, 15:13:28 »
Bij aflevering 6 zie je de volgende tekst:
Is het een vogel, is het een vliegtuig, nee het is...... & Lekker ontspannen en onderuit gezakt tv kijken
Volgens mij staan er iedere week 2 van die quotes en zijn dit echt vette hints.
Alleen ze zijn volgens mij alleen de lopende week te zien want als je bijv even naar afl. 4 gaat en daarna terug naar afl. 6 (lopende wk) dan zijn de quotes verdwenen. Is er iemand die deze quotes van alle weken opgeschreven heeft????? Gr Miek

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #641 Gepost op: 20-02-2005, 15:16:11 »
Bij aflevering 6 zie je de volgende tekst:
Is het een vogel, is het een vliegtuig, nee het is...... & Lekker ontspannen en onderuit gezakt tv kijken
Volgens mij staan er iedere week 2 van die quotes en zijn dit echt vette hints.
Alleen ze zijn volgens mij alleen de lopende week te zien want als je bijv even naar afl. 4 gaat en daarna terug naar afl. 6 (lopende wk) dan zijn de quotes verdwenen. Is er iemand die deze quotes van alle weken opgeschreven heeft????? Gr Miek
Het is wel steeds iets met een vogel. Met die zingopdracht stond er Een vogeltje zingt zoals hij gebekt is. (dacht ik)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #642 Gepost op: 20-02-2005, 15:33:40 »
Bij aflevering 6 zie je de volgende tekst:
Is het een vogel, is het een vliegtuig, nee het is...... & Lekker ontspannen en onderuit gezakt tv kijken

Doet me ook weer denken aan Sesamstraat trouwens.
Is het een vogel, is het een vliegtuig, nee het is....SuperGrover!

Offline Zussie

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #643 Gepost op: 20-02-2005, 15:36:27 »
Eh.. dan zouden ze dus helemaal aan het begin (want die foto is in Lisse gemaakt) hebben geweten wie er wanneer afviel.. ???

Er is meer dan één groepsfoto gemaakt.
Ze moeten er alleen voor zorgen dat iedereen op één van die plekken heeft gestaan.

De MOL was al bekend, dus er blijven maar twee plekken over om op te vullen.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2005, 15:57:04 door Zussie »

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #644 Gepost op: 20-02-2005, 15:53:45 »
Doet me ook weer denken aan Sesamstraat trouwens.
Is het een vogel, is het een vliegtuig, nee het is....SuperGrover!

Dit komt toch echt hiervandaan  ;D

http://www.supermanhomepage.com/downloadpro/download.php?file=71

Naar mijn gevoel overspelen ze hier toch hun hand. Supermole bij deze vijf  ???
Mijn associaties gaan meer naar  The Incredibles.  ;) :D
« Laatst bewerkt op: 20-02-2005, 15:59:22 door Castor_en_Pollux »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #645 Gepost op: 20-02-2005, 16:07:50 »
Dit komt toch echt hiervandaan  ;D

http://www.supermanhomepage.com/downloadpro/download.php?file=71


jawel maar het is ook in Sesamstraat gebruikt. En aangezien DEE zich hier ook af en toe als Bert en Ernie presenteert... ;)

Ik denk ook omdat het in het Nederlands staat ging mijn associatie meteen daarheen.
Jarenlang verplicht moeten kijken hè  ;D

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #646 Gepost op: 20-02-2005, 16:14:23 »
Nou we het toch over Sesamstraat hebben kan je misschien nog wat met het dagboek van de kandidaat (afl.6) en deze beroemde uitspraak van Ernie

Ernie :   He Bert, ....... slaap je al      ;)
« Laatst bewerkt op: 20-02-2005, 16:18:32 door Castor_en_Pollux »

Offline Miekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • You can win if you want !
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #647 Gepost op: 20-02-2005, 16:18:33 »
Het is wel steeds iets met een vogel. Met die zingopdracht stond er Een vogeltje zingt zoals hij gebekt is. (dacht ik)
Precies die ja !! En zo zijn ze volgens mij iedere keer aan vogels gerelateerd. Dit samen met de onmiskenbare vogelgeluiden die steeds hetzelfde en ook écht steeds terugkeren zijn op zeker hints. Ik verwacht dat (vogel) ei in de laatste aflevering zal uitkomen en dan zal iedereen die de vogel / fluittheorie heeft afgeschreven nog raar staan te kijken denk ik. Zijn er nog meer mensen die die quotes onthouden danwel opgeschreven hebben? Gr Miek

Offline Floortje

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #648 Gepost op: 21-02-2005, 02:11:09 »
Even heel iets anders:

Ik heb net even rustig alle hints op widm.nl doorgelezen. Dan heb ik het over de opmerkingen onder het kopje 'hints' die daar prachtig per aflevering, met plaatjes erbij neergezet zijn. Je hebt er op het eerste gezicht vrij weinig aan, omdat het gewoon een opsomming is van dingen die je zelf ook al wel had bedacht.
Het wordt pas interessant als er iemand onnodig verdacht wordt gemaakt of er juist iets belangrijks verzwegen wordt. Om duidelijk te maken wie er het meest zwart wordt gemaakt bij het 'hints' gedeelte, heb ik even een overzichtje gemaakt.
Bij elke hint heb ik gekeken over wie het gaat, en of de hint op 1 persoon slaat, of op meerdere. Als de hint sloeg op meer dan twee personen, gingen de punten onder het kopje 'groep'. Het lijkt mij dat de mol het meest binnen een groep molt en zo weinig mogelijk alleen en dat de makers de naam van de mol niet onnodig vaak noemen. Misschien dat we dus iets uit de tabel kunnen opmaken. Maar genoeg geklets, hier komtie:


Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #649 Gepost op: 21-02-2005, 04:14:41 »
Nou we het toch over Sesamstraat hebben kan je misschien nog wat met het dagboek van de kandidaat (afl.6) en deze beroemde uitspraak van Ernie

Ernie :   He Bert, ....... slaap je al      ;)
Is het mijn (levendige) fantasie of hoor ik dit Sander al tegen Gijs zeggen op de nacht dat ze samen sliepen en kennelijk hun pact werd gesmeed?  ::rofl::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #650 Gepost op: 21-02-2005, 04:19:15 »
Er is meer dan één groepsfoto gemaakt.
Ze moeten er alleen voor zorgen dat iedereen op één van die plekken heeft gestaan.

De MOL was al bekend, dus er blijven maar twee plekken over om op te vullen.

De groepsfoto waar jij hier - volgens mij- aan refereert is toch echt degene die ze in Lisse hadden gemaakt hoor ::jaja::

Er is in voorgaande jaren voor zover ik weet nooit iets gedaan met de opstelling van de kandidaten waar een letter uit gehaald kan worden en het lijkt me eerlijk gezegd en beetje vergezocht- als het al zo blijkt te zijn lijkt het me eerder gewoon toeval.

Ik verbaas me werkelijk over waar de Marc-Marie verdenkers allemaal M´s in zien  ;D
« Laatst bewerkt op: 21-02-2005, 04:25:45 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline blomke

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #651 Gepost op: 21-02-2005, 10:10:12 »
Gijs en Jim zijn wel grijs op de groepsfoto, maar hun eigen foto's gloeien nog groen op en niet rood zoals bij Roeland,Yvonne en Victoria. Toeval...?

Offline ngorogoro

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #652 Gepost op: 21-02-2005, 11:07:33 »
inmiddels zijn de foto's van jim en gijs wel rood!

Offline ngorogoro

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #653 Gepost op: 21-02-2005, 11:23:24 »
ik kan het nergens terugvinden, dus voor de zekerheid misschien dan nog maar een keer. op de .nl site bij het overzicht van alle kandidaten, staan alleen bij yvon jaspers twee links naar sites: www.yvonline.nl en www.sluupenaria.nl weet niet of het wat is, maar vind het wel vreemd dat dit alleen bij haar zo is!
op de yvonline-site staat ook een hele fotoreportage over wie is de mol, misschien valt daar nog iets te ontdekken?

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #654 Gepost op: 21-02-2005, 15:37:13 »
Vast al gezegd maar voor het geval dat ( ik heb geen tijd/zin/etc om alle 33 pagina's door te lezen )
Sander staat hier wel erg mooi symmetrisch in het midden met de afvallers om zich heen..
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Shifting

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #655 Gepost op: 21-02-2005, 15:50:06 »
In het interview met de afvaller geven Gijs en Jim aan op dezelfde persoon te hebben gestemd dus niet op elkaar ::vergroot::, Gijs zegt daarna dat hij denkt dat iedereen op de zelfde mol zit en dat Sander in hun verbond niet helemaal eerlijk is geweest. Kunnen we hierdoor Gijs als Ferdie van deze serie zien ??? (lees verbond met de mol,) of kunnen we Sander wegstrepen als mol omdat hij net als Gijs en Jim op de verkeerde zit :-\\ :-\\

Offline demeligeonechte

  • Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #656 Gepost op: 21-02-2005, 21:07:10 »
ik kan het nergens terugvinden, dus voor de zekerheid misschien dan nog maar een keer. op de .nl site bij het overzicht van alle kandidaten, staan alleen bij yvon jaspers twee links naar sites: www.yvonline.nl en www.sluupenaria.nl

Op de website sluupenaria is te zien dat Yvon ook als schrijfster aan de weg timmert.
Dit gegeven vind ik opvallend als je kijkt naar aflevering 6:

Marc-marie zegt over Yvon na afloop van de krokodillenopdracht:
"Yvonne die wil graag...eh..fotografe, ja dat vindt ze echt...ze vindt fotografie leuk...Nou ja, ze stond echt te prutsen met dat apparaat..." en geeft vervolgens aan dat hij haar daarom verdenkt als mol.
 
Bij de test van de kandidaten stond de vraag over het droomberoep van de mol: fotografe en schrijfster stonden er ook bij als keuzemogelijkheden.
Yvon is blijkbaar ook als schrijfster begonnen...zo te zien op de website sluupenaria. En over een verlangen naar fotografie is op haar website niets te vinden.
Geeft dit aan dat Marc-Marie liegt over de wens van Yvon om iets met fotografie te doen?
« Laatst bewerkt op: 21-02-2005, 22:10:20 door demeligeonechte »

Offline dekoningin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #657 Gepost op: 21-02-2005, 22:12:55 »
Precies die ja !! En zo zijn ze volgens mij iedere keer aan vogels gerelateerd. Dit samen met de onmiskenbare vogelgeluiden die steeds hetzelfde en ook écht steeds terugkeren zijn op zeker hints. Ik verwacht dat (vogel) ei in de laatste aflevering zal uitkomen en dan zal iedereen die de vogel / fluittheorie heeft afgeschreven nog raar staan te kijken denk ik. Zijn er nog meer mensen die die quotes onthouden danwel opgeschreven hebben? Gr Miek

en die fabeltjeskrant, is idd ook een vogel toch?
Wel opvallend ::jaja::

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #658 Gepost op: 22-02-2005, 16:05:39 »
Is het een vogel, is het een vliegtuig bij afl. 6 verwijst naar de film over Superman. Het vierde nummer op dat album heet "It's Superman" (lees: de Mol). Lottie staat als kandidaat nr 4 op de website. Tja, hoe ver kun je het zoeken?  ;D

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #659 Gepost op: 22-02-2005, 23:19:51 »
Ik was vanavond een  beetje aan het photoshoppen op mn avatar, ontdek ik ineens dat in het plaatje dat ik daarvoor gebruik weer twee ogen verstopt zitten. Ik heb in elk geval het idee dat er wel wat overeenkomsten zijn  met de ogen die in het hints-plaatje zitten. Helaas is het weer zo klein dat je geen hout aan hebt, maar t is toch leuk om te weten.