Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 95017 keer)

Offline brainsquig

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #180 Gepost op: 30-01-2005, 17:44:48 »
Alleen mm leidde er drie om de tuin.

Sander (als ik het goed zeg) 1, want 1 iemand dacht dat hij caberetier was
Jim 2 want twee mensen dachten dat hij caberetier was

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #181 Gepost op: 30-01-2005, 17:59:44 »
Wat dus in elk geval wel betekent dat MM niet de mol is!
The British are not impressed.

Offline Shifting

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #182 Gepost op: 30-01-2005, 18:06:30 »
Als Marc-Marie de mol is heeft hij niemand om de tuin geleid dit deden namelijk Jim en Sander die zorgden ervoor dat er 3x voor hun werd gekozen

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #183 Gepost op: 30-01-2005, 20:16:41 »
Ik vraag me af of de gebelde kandidaten echt de antwoorden op de vragen zouden krijgen, of dat ze 3 of 5 extra goede antwoorden bij een score geteld krijgen... Met 5 antwoorden is het volgens mij zelfs met de meest vage vragen nogal erg makkelijk om bij de juiste Mol uit te komen... :-\\

Stel dat het 5 vragen waren waarbij twee andwoorden waren met de volgende verdeling:
Antwoord A: 8 mensen mogelijk
Antwoord B: 1 mens mogelijk

Er vanuit gaande dat er niet 5 dezelfde typen vragen zijn, dwz dat anwoord B allemaal naar dezelfde persoon wijst, dan kan je al 5 van de 8 + jezelf afstrepen en heb je nog maar 2 personen over... Maakt het spelletje niet leuker, voor ons, noch voor die kandidaat (lijkt mij)... ::ohno::
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #184 Gepost op: 30-01-2005, 20:25:12 »
Btw, ik vraag me af wanneer Victoria haar overgebleven rugzakje terugkrijgt. Zouden ze hem in de volgende aflevering gewoon teruggeven of zouden ze er nog iets omheen hebben verzonnen. In principe had ze hem natuurlijk al terug kunnen hebben, als ze hem gewoon gepakt had vanuit de trein.

Bovendien, het had ook zo kunnen zijn dat in aflevering 2 de rugzakken van Gijs en/of Roeland overgebleven waren. Wat als er bijvoorbeeld 1 of 2 rugzakken van Gijs waren blijven liggen? Ik neem aan dat ze ze dan bij zijn 'vertrek' gewoon hadden meegegeven. Zou raar zijn geweest als ze dan alsnog bij de postzakkenopdracht gebruikt zouden zijn. En had hij ze dan bij zijn terugkeer weer moeten inleveren? Klinkt ergens ook vreemd.

En als de nu nog overgebleven rugzak van Roeland was geweest, dan neem ik aan dat ze hem nu bij zijn vertrek ook zouden hebben meegegeven. Ik denk dus niet dat er nog een opdracht komt waarbij die overgebleven rugzak van Victoria een hele cruciale rol speelt. Men kon immers niet weten dat er überhaupt nog eentje over zou zijn. Tja, óf men moet het toch nog leuk ergens hebben weten in te passen...

Offline brainsquig

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #185 Gepost op: 30-01-2005, 20:30:24 »
Ik denk dat ze die gewoon ergens weer leuk instoppen.
Net zoals dit keer, het had namelijk ook best gekund dat iedereen door de grot was gekropen....

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #186 Gepost op: 30-01-2005, 20:38:26 »
Ja, inderdaad. Als iedereen door de grot was gekropen, hadden ze dat hele gedoe van 'wie neemt de rugzak van wie?' mee kunnen overslaan. Of was dan de mol misschien gaan 'mollen' en was die dan niet door de grot gegaan?  ;)

Offline toxicity

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Paul is de mol!
Re: Aflevering 3
« Reactie #187 Gepost op: 30-01-2005, 21:26:59 »
Ik vond het wel verdacht met Marc-Marie als stoker. Hij zat te bellen met Jim en ineens werd de verbinding verbroken. Jim zat: hallo waar benje....ben je er nog. En marc-marie zat in de trein ook raar te doen met zn andere gebaartjes in plaats van duimpje omhoog of omlaag ... Het toeteren deed hij ook verkeerd. Ik denk dat MM de mol is-----

Offline twente

  • Forumlid
  • Leef!! Morgen is geen belofte.....
Re: Aflevering 3
« Reactie #188 Gepost op: 30-01-2005, 21:44:38 »
Geen leuke aflevering vond ik, Gijs terugbrengen leek echt een noodgreep. Je leeft toch naar het eind van de uitzending, de executie, toe. Waarom deze niet gewoon door laten gaan??? Dan hebben die 'mol telefoontjes' geen effect gehad, maar wel de opdracht beinvloed. ::ohno:: :(

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #189 Gepost op: 30-01-2005, 23:38:14 »
Had m'n post net veranderd. Heb nu keihard bewijs (zie foto). Drie panelleden en Albert Mol zat links.

Albert Mol zit inderdaad links, maar het panel bestond toch echt uit 4 personen (net zoals in afl. 3 het panel ook uit 4 pers. bestond) en waarschijnlijk zat Sonja Barend dan helemaal rechts (is niet te zien op de foto). Maar jouw theorie (de Mol zat links, omdat Albert Mol ook links zat) zou wel kunnen nu.

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 3
« Reactie #190 Gepost op: 30-01-2005, 23:51:14 »
Ik vraag me af of de gebelde kandidaten echt de antwoorden op de vragen zouden krijgen, of dat ze 3 of 5 extra goede antwoorden bij een score geteld krijgen... Met 5 antwoorden is het volgens mij zelfs met de meest vage vragen nogal erg makkelijk om bij de juiste Mol uit te komen... :-\\

Stel dat het 5 vragen waren waarbij twee andwoorden waren met de volgende verdeling:
Antwoord A: 8 mensen mogelijk
Antwoord B: 1 mens mogelijk

Er vanuit gaande dat er niet 5 dezelfde typen vragen zijn, dwz dat anwoord B allemaal naar dezelfde persoon wijst, dan kan je al 5 van de 8 + jezelf afstrepen en heb je nog maar 2 personen over... Maakt het spelletje niet leuker, voor ons, noch voor die kandidaat (lijkt mij)... ::ohno::

Nja zouden ze die vragen / antwoorden echt te zien krijgen dan? Lijkt me vreemd want dan hebben ze dus dubbel voordeel in feite- én vijf vragen goed én kennis voor de volgende test en vwb de Mol.

Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat ze die vijf vragen niet te zien krijgen (of wel te zien krijgen en kunnen kiezen welke ze wel of niet beantwoorden?) - dat die kandidaat dus feitelijk respectievelijk 15 of 17 vragen krijgt, en de anderen standaard 'goed' gemarkeerd worden?
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 3
« Reactie #191 Gepost op: 30-01-2005, 23:57:09 »
Het bellen van de mol naar drie kandidaten heeft op het moment dat hij/zij hier op ingaat het effect dat hij/zij zich ook daadwerkelijk verdacht zal maken als mol.
De anderen zullen denken dat degene die zich verdacht maakt mogelijk de mol is.
Is één van degene die gebeld wordt de mol en zou deze er zichtbaar op ingaan, dan zou dit een zeer kortzichtige actie zijn, want hij/zij maakt zich onvoorwaardelijk verdacht. (In de situatie met George lag dit anders).
Yvonne is voor ons zichtbaar gebeld en gedraagt zich zichtbaar als mol, t.o.v. andere kandidaten kan ze niet objectief aannemelijk maken dat ze gebeld is. Dus hiermee is het niet waarschijnlijk dat Yvon de mol is.

Jim is voor ons zichtbaar gebeld. Hem is alleen geen concrete aktie gevraagd. Hij kan er dus geen gehoor aan geven. Het telefoontje kan geen effect hebben op de andere kandidaten. Het heeft dus schijbaar alleen effect op Jim(van de kandidaten) en lijkt dus vooral gericht op Jim. Jim weet nu dat kandidaten eventueel benaderd worden.
Naar de kijkers wordt alleen de aandacht meer op Jim gevestigd door dit telefoontje zonder opdracht. Hierbij wordt Jim eerder meer dan minder verdacht.

Van Isabelle weten niet zeker of zij het telefoontje ook gehad heeft. Als zij de mol is hoeft ze dit telefoontje niet gehad te hebben. Als zij een gewone kandidaat is heeft zij het telefoontje wel gehad. Ze handelt wel enigszins als mol. Het is alleen niet helemaal duidelijk hoe zichtbaar dit voor de andere kandidaten is. Ze lijkt itt Yvon wel te verbergen dat ze molt.

Hmm ten eerste hebben we nog steeds geen zekerheid omtrent of alleen deze 3 door de mol gebeld zijn of ook anderen. Ik vind het vreemd dat de opdracht werkelijk door iedereen wel vernaggeld werd, dus zo opvallend werden de gebelde personen de Mol niet, mi. Als je goed kijkt komt Marc-Marie er verdachter uit dan Yvon, Isabelle of Jim (althans als we mogen geloven wat er in de biechts gezegd wordt).
De mensen in het stookclubje vallen meteen op. Dit lijkt me voor de mol de minst aantrekkelijke positie omdat je te weinig camouflage hebt, het loopt meteen in het oog wat je doet. (Vreemd mi dat als yvon de mol zou zijn ze dit meteen zou willen, trouwens).

Maar goed ik denk dus niet dat we aan de hand van het bellen iets zinvols kunnen zeggen omtrent wie wel of niet de mol is, want het verdachte gedrag werd door bijna iedereen nog gemanifesteerd op dit punt.(Iedereen deed rare dingen, in deze aflevering. Lottie iets minder duidelijk miss of dat kregen we niet te zien iig ;))
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Z-Man

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol Is Wonderful
Re: Aflevering 3
« Reactie #192 Gepost op: 31-01-2005, 00:16:59 »
Hmm ten eerste hebben we nog steeds geen zekerheid omtrent of alleen deze 3 door de mol gebeld zijn of ook anderen. Ik vind het vreemd dat de opdracht werkelijk door iedereen wel vernaggeld werd, dus zo opvallend werden de gebelde personen de Mol niet, mi. Als je goed kijkt komt Marc-Marie er verdachter uit dan Yvon, Isabelle of Jim (althans als we mogen geloven wat er in de biechts gezegd wordt).
De mensen in het stookclubje vallen meteen op. Dit lijkt me voor de mol de minst aantrekkelijke positie omdat je te weinig camouflage hebt, het loopt meteen in het oog wat je doet. (Vreemd mi dat als yvon de mol zou zijn ze dit meteen zou willen, trouwens).

Maar goed ik denk dus niet dat we aan de hand van het bellen iets zinvols kunnen zeggen omtrent wie wel of niet de mol is, want het verdachte gedrag werd door bijna iedereen nog gemanifesteerd op dit punt.(Iedereen deed rare dingen, in deze aflevering. Lottie iets minder duidelijk miss of dat kregen we niet te zien iig ;))

Marc-Marie die zegt na de uitleg van Angela over de trein-opdracht; "Ik denk dat ik in 3 teams ga". Iedereen lacht, maar MM spreekt de waarheid. Er zijn 3 mollen in het spel: Yvon (bij de vrienden), Isabelle (bij de collega's) en hijzelf bij de stokers. Hij gaat dus in alle 3 de teams mee.

En misschien heeft ie iedereen wel gebeld behalve Lottie omdat zij bij hem in de groep zat.

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 3
« Reactie #193 Gepost op: 31-01-2005, 00:26:04 »
Hmm ten eerste hebben we nog steeds geen zekerheid omtrent of alleen deze 3 door de mol gebeld zijn of ook anderen.
Deze veronderstelling is dodelijk voor elk speuren naar de mol. Ieder 'mols'-gedrag ook van vorige afleveringen kan mogelijk verklaard worden door een telefoontje wat niet in beeld gebracht hoeft te zijn. Pas op het moment dat we die informatie hebben kunnen we er wat mee.


Het punt is, stel Yvon is de mol, wat is het nut dat ze feitelijk gebeld wordt, want zodra ze er gehoor aan geeft kan ze zich er niet op beroepen. Er zijn immers geen getuigen.
Stel, ze is de mol, dan krijgt ze geen extra bescherming van het feit dat ze gebeld is bij de andere kandidaten. Hooguit bij de tv-kijkers.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2005, 00:30:12 door Castor_en_Pollux »

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 3
« Reactie #194 Gepost op: 31-01-2005, 00:45:28 »
Nja ok maar in dit stadium kan iedereen nog volop mollen en heeft de Mol dekking van de groep hulpmollen.

Ik zeg niet dat ik er van uitga dat iedereen gebeld is, ik zeg alleen dat ik die mogelijkheid in gedachten hou- ze laten dingen wel vaker suggestief zien in widm ;)

Zou kunnen dat degenen die gebeld zijn een kleinere kans hebben om de mol te zijn- toch wil ik me niet zo direct aan die theorie binden, omdat de praktijk uitwijst dat dit niet persé het geval is (de stokers en met name MM worden verdacht gevonden, door mols gedrag of door mols-kandidaat gedrag). Zo we de biechts mogen geloven.
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 3
« Reactie #195 Gepost op: 31-01-2005, 00:49:10 »
Welke mogelijke winst zou de mol hebben van een telefoontje aan zichzelf in deze situatie?  :) ;)
« Laatst bewerkt op: 31-01-2005, 00:50:56 door Castor_en_Pollux »

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 3
« Reactie #196 Gepost op: 31-01-2005, 00:54:38 »
Welke mogelijke winst zou de mol hebben van een telefoontje aan zichzelf in deze situatie?  :) ;)

Dan zou dat hele telefoontje dus onzin zijn in dat scenario, bedoeld om de kijker te misleiden.

Zo zou het eigen mols gedrag van de mol minde ropvallen omdat er nog een naast hem zit die vreemd doet (en grotere kans dat de derde zich mede dodgy gedragen gaat).

Ik zei al eerder dat uik het hele telefoontjes gebeuren vaag vond, vooral dat er kennelijk twee verschillende berichten en beloningssystemen aan vast hingen. Ik weet niet of we er teveel waarde aan moeten hechten in dat opzicht, ook.

Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Aflevering 3
« Reactie #197 Gepost op: 31-01-2005, 00:59:06 »
Welke mogelijke winst zou de mol hebben van een telefoontje aan zichzelf in deze situatie?  :) ;)
Eigenlijk precies wat ook Lorelei zegt, het is wel een perfecte dekmantel om een telefoontje aan jezelf te (laten) plegen als mol zijnde.
Je kan voor de kijkers lekker mollen en niemand neemt het je kwalijk of gaat je er als verdacht door zien.

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 3
« Reactie #198 Gepost op: 31-01-2005, 01:09:18 »
Eigenlijk precies wat ook Lorelei zegt, het is wel een perfecte dekmantel om een telefoontje aan jezelf te (laten) plegen als mol zijnde.
Je kan voor de kijkers lekker mollen en niemand neemt het je kwalijk of gaat je er als verdacht door zien.
Het gaat niet alleen om de kijkers er zijn ook nog andere kandidaten, die een mol moeten proberen te vangen. Zie de hele discussie over dit onderwerp.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #199 Gepost op: 31-01-2005, 01:11:53 »
Het kan altijd later uitkomen. Bij de volgende executie kan Angela zeggen: "Jij en jij hebben sowieso 5 vragen goed, want jullie zijn door de mol benaderd en hebben zijn opdracht goed uitgevoerd."
The British are not impressed.