Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 94989 keer)

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #260 Gepost op: 1-02-2005, 15:08:09 »
Er is hierbij volgens mij echt geklooid met de volgorde van de beelden in de montage.  Als je goed naar de beelden kijkt, zie je dat 't niet klopt. Als Sander achterin kijkt rijdt de Dodge namelijk al. Bij 't vinden van de telfoon staat de Dodge nog stil en begint hij net te rijden. Daarom ga ik er dus vanuit dat 't vinden van de telefoon is geweest vóórdat Sander achterin naar die tassen keek. Ik wil 't namelijk ook niet geloven dat Sander die telefoon eerder heeft gemist, want hij valt enorm op. En dat een van de drie die onder 't rijden heeft vastgeplakt lijkt me ook uitgesloten, omdat dat ook gelijk zou opvallen door de anderen. Dus gewoon weer creatieve montage hier denk ik. 
Ja is creatieve montage.
Let maar eens op de waterjerrycan achter in de dodge.
Dan staat er weer een halve rugzak voor en dan weer niet en dan weer wel...
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Andreh6

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #261 Gepost op: 1-02-2005, 15:17:04 »
klopt. creatieve montage. Wie zorgt eigenlijk dat bv Jim een telefoon krijgt om met die aussie te praten over eventuele sabotage? hoe zorgt de productie ervoor dat hij die tel krijgt zonder dat anderen dat zien?

Offline garibaldi

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #262 Gepost op: 1-02-2005, 15:21:03 »
Ik heb net zitten kijken naar het treinshot op 19.39. Het ziet er echt vaag uit. Het shot is denk ik 3 seconde dat je een vaag persoon kunt zien bij de kolen daar. Maar het lijkt net alsof hij erin is gemonteerd ofzo. Want tussen de rook door lijkt hij wel doorzichtig. Verder zie ik geen camera en heeft hij wel iets van terminator ofzo  ;D Ik denk dat het een kolenschepper is. Maar op een ander shot staat hij weer niet...

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 3
« Reactie #263 Gepost op: 1-02-2005, 15:26:44 »
Ik heb net zitten kijken naar het treinshot op 19.39. Het ziet er echt vaag uit. Het shot is denk ik 3 seconde dat je een vaag persoon kunt zien bij de kolen daar. Maar het lijkt net alsof hij erin is gemonteerd ofzo. Want tussen de rook door lijkt hij wel doorzichtig. Verder zie ik geen camera en heeft hij wel iets van terminator ofzo  ;D Ik denk dat het een kolenschepper is. Maar op een ander shot staat hij weer niet...

Oh jullie mensen hier zijn zo geweldig grappig... maybe he'll be back ;)
No Milk today???

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 3
« Reactie #264 Gepost op: 1-02-2005, 18:04:23 »
Nog eens gekeken, naar het ringsteken.

Bij Yvonne wordt aangegeven dat het om een geldzak gaat. Die probeert ze dus te pakken. Deze scene wordt 2 keer getoond, een keer vanaf de grond en een keer vanuit de lucht. Hierdoor lijkt het alsof ze twee keer mist.

Als je kijkt naar de ophanging van deze zak, dan zie je dat hij niet aan de rubberen ring is opgehangen, maar aan een of ander smal bandje. De lus is wel rechtop gezet, maar valt onmiddelijk om zodra hij geraakt wordt.

De laatste geldzak, voordat het bordje COOLWA verschijnt, is volgens de gegevens een bom. Deze is wel correct opgehangen aan de rubberen ring. Maar Jim en Marc Marie constateren samen dat hij moet blijven hangen.



Ieder geval is in deze twee gevallen onderscheid gemaakt in het ophangen van de zakken

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #265 Gepost op: 1-02-2005, 19:26:00 »
Ik heb het moment waarop MM de postzak met daarop Highborow concludeerd en het moment waarop Victoria en Yvonne het concluderen nu al een paar maal bekeken, en ik heb de indruk dat het niet dezelfde zak cq plaats betreft.

Bij MM hangt de postzak in een punt naar rechts, bij Yvonne en Victoria hangt deze recht, ook het kruispunt en de achtergrond corresponderen niet.

Ik heb in longplay opgenomen, dus ik kan niet alles zien, maar dit zou een mol-actie van MM kunnen betekenen of wederom kunnen komen door suggestieve montage.

Offline smoesje

  • Forumlid
  • whacka whacka!
ontbrekende letters in plaatsnamen
« Reactie #266 Gepost op: 1-02-2005, 19:36:08 »
heey
vaak zie je een plaatsnaam of iets anders wat niet helemaal klopt
(zoals de plaatsnamen op de postzakken en iets van ST. Vincen)
misschien maken al die ontbrekende letters ook wel een woord o.i.d

welke letters hebben we eigenlijk allemaal?
Het zou hier Brussel moeten heten, was ik eindelijk is weg

Offline webbie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: ontbrekende letters in plaatsnamen
« Reactie #267 Gepost op: 1-02-2005, 20:11:26 »
Hebben we überhaupt een lijstje met deze namen? Het beste wat ik uit het filmpje kon halen was dit:
« Laatst bewerkt op: 1-02-2005, 21:32:19 door webbie »
Ik ben een Hollander, ooooooover...

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 3
« Reactie #268 Gepost op: 1-02-2005, 20:19:54 »

verdachte zaak 2.
Wat me ook opviel is dat de man die namens de mol belt een zwarte balk voor zijn ogen heeft. Hij klinkt echter authentiek engels/aussie, dus vraag me af waarom zijn id geheim moet blijven d.m.v. een balkje.
Het balkje lijkt me geen reden hebben bij een onbekende australier (het lijkt duidelijk een australisch accent). Dan zou het dus moeten zijn om het er verdacht uit te laten zien, puur als effect.
Aan de andere kant zou het eventueel mogelijk moeten zijn er een andere stem onder te mengen dan van de, in dat geval vermomde persoon die we in beeld zien en dat lipsynchroon te krijgen.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2005, 21:20:22 door Castor_en_Pollux »

Offline webbie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #269 Gepost op: 1-02-2005, 20:48:26 »
Lijkt me wel weer heel vergezocht. Ik ga er gewoon voor dat het voor het spannende effect is.
Ik ben een Hollander, ooooooover...

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 3
« Reactie #270 Gepost op: 1-02-2005, 22:17:11 »
Lijkt me wel weer heel vergezocht. Ik ga er gewoon voor dat het voor het spannende effect is.
Een balkje alleen maar om het spannend te maken lijkt me een beetje flauw, maar laten we het daar maar op houden.  ;)
« Laatst bewerkt op: 1-02-2005, 22:59:45 door Castor_en_Pollux »

Offline Panta Rei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sane or insane is just a matter of majority
Re: ontbrekende letters in plaatsnamen
« Reactie #271 Gepost op: 1-02-2005, 22:33:17 »
Hier op de Fototvlucht staat een betere afbeelding

Wat we dus nu hebben aan verkeerde letters is M-M-N, maar dit staat dus ook al in andere topics genoemd... ::)

*edit*
Dank aan Mod's voor het verplaatsen
« Laatst bewerkt op: 1-02-2005, 22:41:17 door Panta Rei »
Toch ben ik van mening dat Carthago verwoest moet worden

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Geen klokjes in beeld tijdens opdrachten..
« Reactie #272 Gepost op: 1-02-2005, 23:02:45 »
Het viel mij op dat er geen tijden meer afgesproken worden voor een bepaalde opdracht en dus geen stopwatch/tellertje meer!! :(

Heeft dit een speciale reden, of komt het nog later, of zijn bekende Nederlanders gewoon langzaam? :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #273 Gepost op: 1-02-2005, 23:26:03 »
Een balkje alleen maar om het spannend te maken lijkt me een beetje flauw, maar laten we het daar maar op houden.  ;)

Misschien ga ik nu tever, maar mogelijk tijdens de montage (iig na de opnames en voor de uitzendingen begonnen) was er nogal een discussie over het weglaten van een balkje bij een verdachte in NL. (dit nav etc.)
De vervolgdiscussie hierop was dat als bij betreffende persoon het balkje werd weggelaten men hem dan wel met zijn bril en mutsje/hoedje diende af te beelden.

Een best grote publiekelijke discussie alsmede in de media, maar het gaat denk ik tever dat hieraan te koppelen.

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 3
« Reactie #274 Gepost op: 1-02-2005, 23:45:41 »
Het balkje lijkt me geen reden hebben bij een onbekende australier (het lijkt duidelijk een australisch accent). Dan zou het dus moeten zijn om het er verdacht uit te laten zien, puur als effect.
Aan de andere kant zou het eventueel mogelijk moeten zijn er een andere stem onder te mengen dan van de, in dat geval vermomde persoon die we in beeld zien en dat lipsynchroon te krijgen.

Misschien was het wel een BA, een Bekende Australiër.. ::rofl::

Uit de oorspronkelijke Australische versie van GTST ofzo ::rofl::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 3
« Reactie #275 Gepost op: 1-02-2005, 23:53:20 »
De BA blijft hier echt wel onbekend, ook zonder balkje.  ::rofl::

Behalve deze misschien.


Maar aan de andere kant lijkt me het balkje daar weer te klein voor.  ::rofl::



Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geen klokjes in beeld tijdens opdrachten..
« Reactie #276 Gepost op: 2-02-2005, 09:46:28 »
Niemand? :o
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geen klokjes in beeld tijdens opdrachten..
« Reactie #277 Gepost op: 2-02-2005, 10:07:19 »
Met die grotopdracht werd er wel een tijd afgesproken toch? En invloed op de snelheid van de trein hebben ze niet, dus daar kun je niet zoveel met een klokje. Ook wie van de drie heeft niets met tijd van doen, en bij Mysteryguest was er wel een klok, dus het valt wel mee hoor.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #278 Gepost op: 2-02-2005, 10:15:47 »
Mangkita. Ik weet het niet hoor maar als je het googled, krijg je eerst pagina's van ons forumpje en dan is het iets waar je niks mee kan

Ti asawa a maisina nga awan basbasolna ket kasapulan nga matulongan nga mangkita nga ti saem nga ibunga ti pannakaisina ket pannakibingay iti panagtutuok ni Cristo, ken awatenna nga daytoy ket pananggun-od iti grasia para iti asawa a naiwawa.

Geen idee welke taal het is, maar bovenstaande tekst heeft iets met geloof te maken, want er staat Cristo.

Hier staat het nog eens:
Awan iti mainayon a trabaho no daytoy mausar nga mangkita iti kontaminasyon iti disso.

Hiervan verdenk ik dat het portugees is of Philippijns, want er staat trabaho (werken) en kontaminasyon (besmetting), maar ik kan er helemaal niks mee.

Ok het is Philippijns.

Niet dat je er wat mee kan... maar toch.
Kan er iemand op een landkaart even die plaatsen aanstippen?
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Moggerz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #279 Gepost op: 2-02-2005, 10:28:29 »
Misschien was het wel een BA, een Bekende Australiër.. ::rofl::

Uit de oorspronkelijke Australische versie van GTST ofzo ::rofl::

nou moet ik zeggen dat hij "de beller" toch wel erg lijkt op een australische soapie imho..

Neighbours
http://www.bbc.co.uk/neighbours/whoswho/characterbiogs/index.shtml?content/_toadfish/page3

Ryan MOLoney
zou het hem kunnen zijn? of zit ik echt te ver weg ::schaam::
wow bob wow