Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 95003 keer)

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: ontbrekende letters in plaatsnamen
« Reactie #280 Gepost op: 2-02-2005, 13:42:44 »
Hier op de Fototvlucht staat een betere afbeelding

Wat we dus nu hebben aan verkeerde letters is M-M-N, maar dit staat dus ook al in andere topics genoemd... ::)
Ok dit zal wel dubbel zijn maar hier is een kaart van Fleurieu Peninsula.



En het is dus NANGKITA en geen MANGKITA
(was dit die M of die N waar je het over had?)

Wat zijn die andere??
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #281 Gepost op: 2-02-2005, 13:45:50 »
Tooperang = Toopermang

Het zijn me de Mmen we he....
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #282 Gepost op: 2-02-2005, 13:50:35 »
Dit is het hele kaartje:



Strathalbyn bestaat ook gewoon
Finniss ook (ligt tuusen Nangkita en Milang)

http://www.adhills.com.au/tourism/maps/pdf/FleurieuPeninsulaMap.pdf
« Laatst bewerkt op: 2-02-2005, 13:59:47 door dopey »
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline webbie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #283 Gepost op: 2-02-2005, 14:00:25 »
Heeft er iemand een compleet lijstje met de dingen die op het briefje stonden en de plaatsnamen in het echt? Ik hoor nu wel wat M-en voorbij komen maar ik heb nog niet echt overzicht vrees ik ;)
Ik ben een Hollander, ooooooover...

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #284 Gepost op: 2-02-2005, 14:13:09 »
gepikt van het .be forum (molecule en kuikentje en de rest)

GOOLWA = BOM: - € 2000,-
HAYBOROUGH = BOM: - € 2000,-
CURRENCY CREEK = + € 1000,-
STRATHALBYN = + € 1000,-
FINNISS = + € 1000,-
SANDERGROVE = BOM: - € 2000,-
MANGKITA= BOM: - € 2000,-
TOOPERMANG= + € 1000,-


De namen Goolwa, Currency Creek, Strathalbyn, Finniss en Sandergrove kloppen. Maar dan blijven er drie namen over, waar opvallende fouten in zitten. Op een van de zakken staat Mangkita. Dit moet echter Nangkita zijn. Waar op de zak Toopermang staat moet Tooperang staan en Hayborough moet Harborough zijn.

Maar over Hayborough zijn ze er nog niet uit want het schijnt wel te bestaan

Tot zover hebben we:
M=N (of M=N)
+M

Misschien is het wel een soort rebus.
Is er in de vorige aflevering niks verkeerd geschreven???

Als Hayborough wel bestaat werwijst het verdacht veel naar MM...


Toegevoegd: Hayborough bestaat, want volgens google kun je in Hayborough, Fleurieu Peninsula real estate huren...
« Laatst bewerkt op: 2-02-2005, 14:15:26 door dopey »
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #285 Gepost op: 2-02-2005, 15:36:01 »
Er stond ergens ook  "Gulf St. Vicent" i.p.v. "Gulf St. Vincent".
Je zou kunnen zeggen dat er deze aflevering 2 NN tekort waren en 2 MM teveel.
NN zou kunnen betekenen : de onbekende
MM betekent....  ;)
Cryptisch : de onbekende = MM
Het zou een hint kunnen zijn.

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #286 Gepost op: 2-02-2005, 15:52:01 »
Er stond ergens ook  "Gulf St. Vicent" i.p.v. "Gulf St. Vincent".
Je zou kunnen zeggen dat er deze aflevering 2 NN tekort waren en 2 MM teveel.
NN zou kunnen betekenen : de onbekende
MM betekent....  ;)
Cryptisch : de onbekende = MM
Het zou een hint kunnen zijn.

dus nu hebben we:

M=N (of N=M)
+M
-N
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline bennieblind

  • Forumlid
Ze kunnen niet weg!!!
« Reactie #287 Gepost op: 2-02-2005, 16:07:32 »
Denk eens na, 10 bekende Nederlanders spelen een spel waarvan de uitkomst tot het laatst toe geheim moet blijven. Afvallers kunnen niet naar huis, hoe moeten ze zich verborgen houden??? Zich verstoppen, onderduiken, geen boodschappen doen....??? Dit kan toch niet? Iemand moet ze gezien hebben (stewardes, vip-spotters, De Story, meisje aan de kassa...). BNners vallen nu eenmaal op.
Mijn theorie is dus dat afvallers helemaal niet naar huis vliegen. Ze blijven achter, ergens..... maar waar????
Gijs was dus nog gewoon in Australie, het verbaast me niets dat hij terug is in het spel. Reken maar dat er nog veeeeeel meer gekke dingen gebeuren dit seizoen.

Niets is zeker, niets is wat het lijkt, en niets gaat zoals het eerst ging!!!

Let op mijn woorden! ;D ;D ;D

Offline The Ovinie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Meester in blaten
Re: Ze kunnen niet weg!!!
« Reactie #288 Gepost op: 2-02-2005, 16:47:49 »
mark your words? het lijk me wel overduidelijk dat de afvallers in een luxe hotel worden gepropt ::jaja::
hocus pocus pilatus pas, ik wou dat ik orgineel was....

Offline Wilco

  • Forumlid
Re: Ze kunnen niet weg!!!
« Reactie #289 Gepost op: 2-02-2005, 16:51:57 »
 ;) of center parcs  ::rofl::

Offline Freek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Delta Goodrem
Re: Ze kunnen niet weg!!!
« Reactie #290 Gepost op: 2-02-2005, 17:02:31 »
Ze komen in ieder geval niet naar Nederland terug ;)
Some light in your eyes...

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ze kunnen niet weg!!!
« Reactie #291 Gepost op: 2-02-2005, 17:16:29 »
mark your words? het lijk me wel overduidelijk dat de afvallers in een luxe hotel worden gepropt ::jaja::

Als deelnemer zou je bijna als eerst willen afvallen dan  ;).
Niks mis met twee weekjes zwembad hangen, hotelbar plunderen en roomservice ('waar is die roomservice', hoor ik Sander nog zeggen, nou kun je krijgen, als je afvalt  ;D !)


Poekie snakt in ieder geval naar vakantie....

Offline Mole Catcher

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #292 Gepost op: 2-02-2005, 20:09:11 »
Ik heb een theorie over aflevering 3.

Zoals jullie zien wordt Yvon gebeld tijdens of in de buurt van het avondeten de dag vóór de opdracht. Je ziet Jim gebeld worden op de ochtend van de opdracht. Ik zeg bij beiden bewust dat wij zien dat ze gebeld worden dit kan ook zo gemonteerd zijn ;), nu mijn theorie.

Jim is inderdaad 4 1/2 uur weggeweest en is in die tijd ook gebeld met de "message from the mole".
Yvon weet dit (als mol) en gaat daarom zo raar reageren als Jim aankomt om hem een soort van verdacht te maken of zoiets. Daarom gaan Yvon en Sander achterhalen wat Jim gedaan heeft. ::vergroot::

Vervolgens gaan ze de Dodge in en gaat Yvon ineens veel te opvallend zitten mollen. De regie vindt ook dat ze dit veel te verdacht heeft gedaan en verzint vervolgens een list. Ze vinden dat ze Yvon ook een telefoontje moeten geven. Dit kan best later opgenomen en ingemonteerd zijn imo. Hierdoor lijkt haar opzichtelijk molgedrag ineens een soort sabotage te worden nav het telefoontje. Wat ze natuurlijk nog weer bevestigd in haar biecht.
Ze hebben haar natuurlijk ook meteen verteld dat ze in het vervolg niet zó opzichtelijk moet mollen.

Oh ja Gijs laten ze terugkeren om de totale aandacht af te leiden van de werkelijke mol >:D
« Laatst bewerkt op: 3-02-2005, 17:28:51 door Mole Catcher »

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #293 Gepost op: 2-02-2005, 20:11:11 »
Let maar eens op de waterjerrycan achter in de dodge.
Volgens mij is het de benzine tank ofzo, maar dat terzijde... ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline bennieblind

  • Forumlid
3 vragen aan JIM
« Reactie #294 Gepost op: 2-02-2005, 21:10:55 »
Volgens mij is Jim nu de mol, dat verklaard ook zijn telefoontje:

Mijn Theorie: Roeland ging uit het spel, en was de mol.
Om de aandacht af te leiden moet hij 2 hulpmollen inschakelen (Yvon en Isabelle)
Jim wordt door de programmamakers uitgekozen als nieuwe mol. NL:

- hij krijgt zijn telefoontje pas de volgende ochtend, als zeker is det Roeland eruit moet.
- Er wordt hem gevraagd of hij een verandering in het spel wil. Hij krijgt dan de antwoorden op 3 vragen (of iets van die strekking).
Deze drie vragen hebben niets met de testvragen te maken, maar met het mol-zijn. Dus iets van:
We hebben een probleem, wil je ons helpen?
Beloof je dat je tegen niemand spreekt hierover?
Wil je de nieuwe mol zijn?

Vervolgens kan Roeland eruit, en om de aandacht af te leiden, komt Gijs terug. Vervolgens vind er GEEN executie plaats, omdat de vragen van de test omgegooid moeten worden (er is immers een nieuwe mol!) dat kost teveel tijd.
Jim zegt vervolgens: daarna heb ik niets meer vernoemn. JAJA, wel 4,5 uur weg geweest!! In die tijd heeft hij gewoon de instructies ontvangen over mol-zijn.

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #295 Gepost op: 3-02-2005, 01:36:15 »
nou moet ik zeggen dat hij "de beller" toch wel erg lijkt op een australische soapie imho..

Neighbours
http://www.bbc.co.uk/neighbours/whoswho/characterbiogs/index.shtml?content/_toadfish/page3

Ryan MOLoney
zou het hem kunnen zijn? of zit ik echt te ver weg ::schaam::

 ::rofl:: moet er wel weer om lachen, maar nu je het zegt, hij lijkt er idd op  ::ok:: goed gezien!
Ryan MOLoney dit vind ik echt helemaal top!  ::ok:: >:D ::rofl::
Mol moet, mol doet je goed!

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #296 Gepost op: 3-02-2005, 02:59:37 »
gepikt van het .be forum (molecule en kuikentje en de rest)

GOOLWA = BOM: - € 2000,-
HAYBOROUGH = BOM: - € 2000,-
CURRENCY CREEK = + € 1000,-
STRATHALBYN = + € 1000,-
FINNISS = + € 1000,-
SANDERGROVE = BOM: - € 2000,-
MANGKITA= BOM: - € 2000,-
TOOPERMANG= + € 1000,-


Wanneer ik die namen naast het kaartje leg vraag ik me echt af welke route ze hebben gereden, ze kwamen uit bij Goolwa, maar waar zijn ze begonnen?
En waarom is voor deze volgorde gekozen op bewuste briefje?
Daar moet toch een hint in zitten?

Offline schout

  • Forumlid
de mol zat in de Dodge
« Reactie #297 Gepost op: 3-02-2005, 03:07:37 »
De groep van de Dodge heeft de meest opvallende en verdachte dingen gedaan.

1. Angela zegt expliciet dat de plaatsnamen op de postzakken heel belangrijk zijn.
   NIEMAND uit die meteen iets noteert over de volgorde waarin de zakken worden weggehangen. We weten dat Yvon en Jim wilden saboteren en dus dat wel best vonden. Maar als Sander een echte moljager was geweest had hij meteen de namen genoteerd.

2. Het mobieltje wordt zogenaamd door niemand opgemerkt bij het instappen. Natuurlijk niet, omdat het mobieltje er niet was op dat moment. Is er later opgeplakt.

3. De ophangbeugels die niet echt klein van formaat zijn worden ook niet gezien. of met opzet wordt er geen aandacht aan besteed.

4. NIEMAND schijnt verbaasd te zijn als MarcMarie informeert waar de eerste bom hangt.
   De Dodge groep wist niets van bommen af, en zouden dan moeten reageren in de trant van: Bommen ? Hoeze bommen, wat bedoel je ermee ?

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #298 Gepost op: 3-02-2005, 09:56:54 »
Wanneer ik die namen naast het kaartje leg vraag ik me echt af welke route ze hebben gereden, ze kwamen uit bij Goolwa, maar waar zijn ze begonnen?
En waarom is voor deze volgorde gekozen op bewuste briefje?
Daar moet toch een hint in zitten?

Dat denk ik ook, en waarom heeft Mangkita/Nangkita een bom en Tooper(m)ang niet...

Dit is wie is de mol.... daar moet een hint inzitten.
Die spelfouten zijn ook niet voor niks....
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: de mol zat in de Dodge
« Reactie #299 Gepost op: 3-02-2005, 10:09:08 »
De groep van de Dodge heeft de meest opvallende en verdachte dingen gedaan.

1. Angela zegt expliciet dat de plaatsnamen op de postzakken heel belangrijk zijn.
   NIEMAND uit die meteen iets noteert over de volgorde waarin de zakken worden weggehangen. We weten dat Yvon en Jim wilden saboteren en dus dat wel best vonden. Maar als Sander een echte moljager was geweest had hij meteen de namen genoteerd.

2. Het mobieltje wordt zogenaamd door niemand opgemerkt bij het instappen. Natuurlijk niet, omdat het mobieltje er niet was op dat moment. Is er later opgeplakt.

3. De ophangbeugels die niet echt klein van formaat zijn worden ook niet gezien. of met opzet wordt er geen aandacht aan besteed.

4. NIEMAND schijnt verbaasd te zijn als MarcMarie informeert waar de eerste bom hangt.
   De Dodge groep wist niets van bommen af, en zouden dan moeten reageren in de trant van: Bommen ? Hoeze bommen, wat bedoel je ermee ?
Betreffende:
1) Correct opgemerkt, maar niemand weet of ook Sander geen telefoontje van de Mol-handlanger heeft gekregen.
2) Is waarschijnlij montage. Eerst zien we shots zonder mobieltje, pas daarna met mobieltje.
   Het mobieltje is waarschijnlijk  snel ontdekt, maar via montage lijkt het alleen wat later.
3) De beugels lagen vrij ver achterin, dus mogelijkerwijs zijn deze echt pas later opgemerkt.Bovendien kan het best zijn dat ze alle drie niet echt meewerkten vanwege het Mol-handlanger telefoontje.
4) Kan ook montage zijn. Het "verwonderd zijn" is er waarschijnlijk uitgehaald via montage
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen