Ik wil hier graag nog even op terugkomen;
Isabelle zegt over haar hulpmolscap dat de mol hulp nodig had en dat het de bedoeling was dat ze zou vallen (Pete zou haar herkennen etc. dus missie geslaagd).
Indien Isabelle niet de mol is, dan zou het dus zo zijn dat de mol ism de regie Isabelle benadert met het verzoek om hulp en zich te laten vallen bij de koffertjesopdracht.
Ik vind dat zo ongeloofwaardig, nadat Roeland ziek is geworden en Gijs na een week nog mank loopt is het toch niet voorstelbaar dat je als programmamaker je een andere kandidaat verzoekt om zich tijdens het op de vlucht zijn met een koffer tegen de straatstenen te werpen?
Dat kan immers best verkeerd uitpakken.
Ik denk niet dat ze zo'n risico willen nemen, en kan me ook niet voorstellen dat iemand daar op ingaat (al is het natuurlijk wel dé manier om niet verdacht over te komen).
Maar, en zijn natuurlijk technieken om je te laten vallen, en die kun je gewoon leren, Isabelle zou bv tevoren hebben kunnen geleerd hoe zich te laten vallen zonder daarbij zichzelf schade toe te brengen, maar wel zodat het er echt uitziet.
Indien zij de mol is kan dat haar van pas komen (is ze nu die keer met die foto's ook gevallen, nee he, ze liet alleen die foto's vallen?)
Hoe dan ook, in hoeverre is het denkbaar dat Isabelle tevoren heeft geleerd hoe ze zich het best tegen de grond kon smijten, cq dat de makers een onvoorbereidde kandidaat een dergelijk verzoek doen?