Auteur Topic: WIDM pool 2006  (gelezen 85204 keer)

Offline liefe mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #80 Gepost op: 6-03-2006, 08:46:36 »
ik ben nu die afleveringen aan het kijken... zo krijg ik steeds meer zin  ik ben bang dat deze week heel lang gaat duren ::niet-ok::

Offline Kaafoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #81 Gepost op: 6-03-2006, 14:03:40 »
Ik ben al een paar jaar vaak en veel te vinden op dit forum (lees veel zo niet alles, post weinig) en heb nu voor t eerst mijn mening op de pool ingevuld, leukkkk (meteen de reminder aangevinkt.......ik ken mezelf)
groetzels Karin
"Ik ben echt (een beetje) ROEKOE!!"

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #82 Gepost op: 6-03-2006, 14:16:19 »
ik ben nu die afleveringen aan het kijken... zo krijg ik steeds meer zin  ik ben bang dat deze week heel lang gaat duren ::niet-ok::

Ik heb repetitie week dus best wel druk...ik denk dat het dus wel snel gaat... ::) hoop ik ::pinokkio::
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #83 Gepost op: 6-03-2006, 14:47:58 »
De pool = cool.
Dus doe allemaal mee!
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #84 Gepost op: 6-03-2006, 15:08:57 »
De pool=cool
Maar doe niet allemaal mee :P

Anders vermindert de kans dat ik win :P
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline liefe mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #85 Gepost op: 6-03-2006, 15:36:35 »
De pool=cool
Maar doe niet allemaal mee :P

Anders vermindert de kans dat ik win :P

hahahah goeie:P ::tandpastasmiley::

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #86 Gepost op: 6-03-2006, 22:04:53 »
Voor alle mensen die zowel meedoen aan de WIDM pool als de PE pool en bij allebei de reminder hebben aangezet. We hadden last van een bugje: als je bij ene pool de reminder aanzette, ging de reminder bij de andere pool weer uit. ::) (mollestreek?) Dus mocht je bij beide de reminder hebben aangezet, check even of ze beide nog wel aanstaan. Het bugje is inmiddels opgelost, dus het zou nu goed moeten gaan.
Geniet nooit met mate...

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #87 Gepost op: 6-03-2006, 22:05:21 »
Voor alle mensen die zowel meedoen aan de WIDM pool als de PE pool en bij allebei de reminder hebben aangezet. We hadden last van een bugje: als je bij ene pool de reminder aanzette, ging de reminder bij de andere pool weer uit. ::) (mollestreek?) Dus mocht je bij beide de reminder hebben aangezet, check even of ze beide nog wel aanstaan. Het bugje is inmiddels opgelost, dus het zou nu goed moeten gaan.
bedankt ::ok::

Offline Tram

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #88 Gepost op: 6-03-2006, 22:32:09 »
ik heb even een vraag over de puntentelling. stel dat je de juiste mol aanklikt.. krijg je dan meer punten wanneer je dit voor bijv. afl 1 doet dan voor afl 5? M.a.w. kijkt de pool er naar hoe lang je al op dezelfde mol zit? Geldt dit ook voor winnnaar/verliezer enzo?

Ja sorry als het al vaker besproken is maar ik doe nu voor het eerst mee... (ben benieuwd wat ik er van bak :P)

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #89 Gepost op: 6-03-2006, 22:37:01 »
Het antwoord is JA.

Als je de mol in aflevering 1 goed hebt levert het meer (veel meer) punten op dan in aflevering 8 of 9.
Het staat trouwens ook allemaal te lezen in de spelregels op de poolpagina.

Succes

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #90 Gepost op: 6-03-2006, 23:18:23 »
ik heb even een vraag over de puntentelling. stel dat je de juiste mol aanklikt.. krijg je dan meer punten wanneer je dit voor bijv. afl 1 doet dan voor afl 5? M.a.w. kijkt de pool er naar hoe lang je al op dezelfde mol zit? Geldt dit ook voor winnnaar/verliezer enzo?

Er wordt niet gekeken naar hoelang je op een mol zit maar naar uit hoeveel kandidaten je kon kiezen. In aflevering 1 zitten als het goed is meer kandidaten in het spel dan in aflavering 5. Daarom krijg je voor de juiste mol in aflevering 1 meer punten dan in aflevering 5. Idem voor de andere vragen uiteraard.
Geniet nooit met mate...

Offline Mol_en_Co

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #91 Gepost op: 7-03-2006, 09:48:32 »
Laat ik eerst zeggen dat ik het heel erg tof dat er dit jaar weer een pool is, en dat ik het geweldig vind van de mensen die dit organiseren en hier (veel) tijd in steken. En ik begrijp dat je nu eenmaal een puntentelling moet kiezen. Maar (die maar voelde je waarschijnlijk al aankomen  ;D) ik kan er nog niet echt bij waarom je voor de aflevering erg veel punten krijgt als je de mol goed gokt. Want voor de eerste aflevering kun je echt nog niet een gedegen beeld hebben van wie de mol is. Dan is het niet knap dat je al weet wie de mol is, dan is het geluk dat je al weet wie de mol is. En dan hebben de mensen die goed gokken een enorm voordeel omdat ze veel punten krijgen ten opzichte van mollenjagers die na aflevering 5 of 6 als goede speurders op de goede mol terechtkomen, maar de gokkers niet meer in kunnen halen omdat de punten in die afleveringen veel lager zijn dan in de eerste afleveringen.

Maar goed, hoe dan ook blijft de pool spannend en leuk en ik zal zeker ook dit jaar weer met plezier meedoen. Want hoe de puntentelling ook is, waarschijnlijk eindig ik toch weer onderaan  ;) (mijn molinstincten zijn nog niet zo heel sterk)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #92 Gepost op: 7-03-2006, 10:11:41 »
Het is niet te controleren wie er precies gokt en wie niet.
Akkoord dat als je de hele tijd op dezelfde mol gokt, je geluk hebt maar het is niet omdat je voor aflevering 1 op de goede mol gokt, dat je ook op die mol blijft zitten. Als mensen redenen krijgen om aan te nemen dat hun 'oorspronkelijke mol' toch niet de mol is, dan zullen ze vanzelf wel overschakelen naar een andere mol (die dus mogelijk fout is en waar ze dan geen punten voor zullen krijgen ;)).

Veel succes iig! ::ok::
2024: wie is de Mol?

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #93 Gepost op: 7-03-2006, 12:01:21 »
En dan hebben de mensen die goed gokken een enorm voordeel omdat ze veel punten krijgen ten opzichte van mollenjagers die na aflevering 5 of 6 als goede speurders op de goede mol terechtkomen, maar de gokkers niet meer in kunnen halen omdat de punten in die afleveringen veel lager zijn dan in de eerste afleveringen.

Er bestaat helaas geen puntentelling die jou als goede molspeurder het beter kan laten doen dan gokkers. Stel, je hebt de Mol door na 3 afleveringen. Maar als tegen jou 10 gokkers spelen die aan het begin van de reeks allemaal een verschillende Mol gekozen hebben dan zal bij elke willekeurige puntentelling 1 van hen minstens evenveel punten halen voor de juiste molvoorspelling als jij (en waarschijnlijk meer).

De manier waarop de pool is opgezet, is uitstekend. Doordat je ook op de andere twee finalisten en de afvaller moet stemmen, is het aantal keuzes dat moet worden gemaakt aan het begin van de pool (7920) veel groter dan het aantal deelnemers (rond de 200?). Dat geeft jou als goede molspeurder een betere kans om de gokkers te verslaan. Maar je moet er wel iets meer werk voor doen ;)

Offline krissie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #94 Gepost op: 7-03-2006, 12:24:27 »
en als je de eerste 5 afleveringen goed zit en in aflevering 6 verander je van mol en blijkt jou mol de afvaller te zijn. dan is het niet eerlijk weer helemaal naar 0 punten te gaan. ::niet-ok::

wat ik wel leuk vind, ik sta nu op nr. 1!!! ::ok::

en jij ook en jij en jij...en de rest die met de pool meedoet...

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #95 Gepost op: 7-03-2006, 12:36:34 »
en als je de eerste 5 afleveringen goed zit en in aflevering 6 verander je van mol en blijkt jou mol de afvaller te zijn. dan is het niet eerlijk weer helemaal naar 0 punten te gaan. ::niet-ok::

Denk je dat dat met de huidige regels gebeurt? Want dan heb je het niet goed begrepen. Bovenstaande gebeurt niet hoor. Alle punten die je hebt verdiend door een juiste voorspelling raak je niet meer kwijt hoor. ::ohno::
Geniet nooit met mate...

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #96 Gepost op: 7-03-2006, 12:58:44 »
Iedereen zal toch wel moeten gokken. De winnaar, verliezer en de volgende afvaller kun je eigenlijk gewoon niet weten. (Ja, de introfilmpjes enzo, maar ja...)
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Tram

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #97 Gepost op: 7-03-2006, 13:19:48 »
Er wordt niet gekeken naar hoelang je op een mol zit maar naar uit hoeveel kandidaten je kon kiezen. In aflevering 1 zitten als het goed is meer kandidaten in het spel dan in aflavering 5. Daarom krijg je voor de juiste mol in aflevering 1 meer punten dan in aflevering 5. Idem voor de andere vragen uiteraard.

Maar de makers van de pool weten na afl 1 toch nog niet wie de mol is? wordt dit dan achteraf opgeteld? en stel nou dat je van afl 1 tot en met 5 op de juiste mol zit, maar je switcht daarna naar een foute mol... krijg je dan voor die eerste 5 afleveringen punten of niet?

Ja ik weet dat het bij de spelregels staat maar die begrijp ik niet helemaal. Nouja ik vul maar gewoon in wat ik denk en laat de puntentelling aan de poolmakers over :P

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #98 Gepost op: 7-03-2006, 13:22:45 »
Op zich ben ik het wel met de puntentelling eens hoor, behalve voor stemronde 1 (waar je nu voor kunt stemmen dus). Ik vind het raar dat je met deze 100% pure gok (want er is nog niet eens 1 aflevering geweest) heel veel punten krijgt als je goed gokt.

Nadat de eerste aflevering is geweest kun je gaan argumenteren waarom iemand de mol is, maar voordat de serie is gestart??
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline liefe mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM pool 2006
« Reactie #99 Gepost op: 7-03-2006, 14:20:55 »
het is idd waar maar jah agg moet je maar goed gokken hahah als iemand dat doet dan ben je egt de gok kampioen:P:P

maar jah boeie:P