Auteur Topic: Milouska is de mol!  (gelezen 259610 keer)

Offline bingo44

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #200 Gepost op: 27-03-2006, 12:38:43 »
ik zit ook op milouska maar jullie halen rare argumenten naar voren.
Karel draait de foto om en je ziet kleine liz daarna zegt ze pas o dan heb ik het ook fout. Ook kan het zijn dat ze ala victoria in de biecht andere dingen zegt dan ze stemt.
Ik moet wel meegeven wat een slechte kandidaten ze schrijven van elkaar over  ::ohno:: ik voel meer voor onbekende nederlanders ::jaja::

weet iemand wat er zo dom is aan haar uitzending/opname opmerking ik vond hem helemaal niet dom eigelijk.

Offline Ron Dabe

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #201 Gepost op: 27-03-2006, 14:25:35 »
Zolang Milouska niet zwanger is, weten we iig dat zij er nog inblijft ;)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #202 Gepost op: 27-03-2006, 16:21:50 »
Die zwangerschap verklaart het vreemde gedrag. Ze is gewoon moe en ze gaat domme dingen doen  ;)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #203 Gepost op: 27-03-2006, 22:20:23 »
ik zit ook op milouska maar jullie halen rare argumenten naar voren.
Karel draait de foto om en je ziet kleine liz daarna zegt ze pas o dan heb ik het ook fout.
Het ging mij er om dat ze de foto van kleine Liz niet herkend had, en daarom toen dus ook nog niet wist dat het Liz was, dat zei Karel daarna pas. Maar ik ben inmiddels al gecorrigeerd, omdat Fred en Milouska samen nog het rijtje doornemen en dan Liz wel goed hebben. Dus ze weet het wel. Dus mijn argument kan in zijn geheel genegeerd worden, omdat 'ie is ontzenuwd.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #204 Gepost op: 28-03-2006, 09:38:19 »
Al het onderstaande is al aan bod gekomen in dit topic, maar ik zet het even overzichtelijk op een rijtje. Uit het overzicht blijkt dat Milouska in elke opdracht tot nu toe een Molactie heeft KUNNEN uitvoeren.

Mogelijke Molacties Milouska

Afl. 1

Opdr. 1) Milouska kiest Geert uit als degene die weet wat haar favoriete combinatie van dranken is. Geert heeft dit fout. Is dit een positieve actie omdat Geert het had kunnen weten of is dit een negatieve actie omdat Milouska misschien een vermoeden had dat Geert een verkeerd antwoord zou geven? (Mogelijke Molactie: Geert in de war brengen en hem kiezen.)

Opdr. 2) Omdat Milouska als laatste over de brug is gegaan, moet ze als eerste twee bordjes omdraaien. Ze draait meteen twee keer '-1000 Euro' en haalt hiermee € 1000,- uit de groepspot. (Mogelijke Molactie: ze wist waar de -1000 bordjes lagen.)

Afl. 2

Opdr. 1) Milouska heeft al eens een vlot gebouwd en komt na Chris ook met een plan (dat niet wordt uitgevoerd.) Ze lijkt goed mee te helpen met het bouwen maar volgens Frédérique en Chris is ze onhandig (bezig). Milouska is het er niet mee eens om Richard te kiezen wanneer Karel om een kandidaat vraagt. Ze lijkt goed mee te roeien. (De opdracht slaagt.) (Mogelijke Molactie: het vlotbouwen frustreren door met eigen plan te komen en onhandig te doen.)

Opdr. 2) Milouska haalt samen met Richard (team rood) één keer geld op. (Twee keer als Peggy het geld niet had laten wegwaaien.) Hiermee verdienen ze € 350,- Ze rijden erg langzaam. Ze komt samen met Richard als laatste en net op tijd aan bij Frédérique. (Mogelijke Molactie: rijdt ze expres zo langzaam? Hebben de teams in totaal meer geld opgehaald dan dat er uiteindelijk in het kistje zat? Heeft de Mol geld weggegooid? Milouska stopt als laatste geld in de bank, ze is dan alleen, maar Richard kijkt waarschijnlijk van een afstand toe.)

Afl. 3

Opdr. 1) Milouska zegt dat ze haar bril niet op heeft en amper wat ziet. Milouska denkt dat foto 5 (van Liz) van Mary-Lou is en zegt dit tegen Frédérique die denkt dat het Liz is. Milouska denkt dat op plaats 6 een foto van Liz lag. (Terwijl ze geoefend had, Frédérique deed dit voor haar, dat nummer zes Mary-Lou was.) Het was een foto van Mary-Lou. Ze verdient geen € 500,- (Mogelijke Molactie: expres bril vergeten of ziet ze toch gewoon alles? Ze heeft de volgorde wel onthouden maar speelt alsof ze het niet meer weet.)

Opdr. 2) Milouska herkent Liz niet in paar 2. Ze haakt in op Richards opmerking dat dit 'Wie is de Mol' is, en het te makkelijk zou zijn als Liz en Roderick paar 2 zijn. Zo stuurt ze de groep samen met Richard, Mary-Lou en Peggy richting het verkeerde paar 4. (Mogelijke Molactie: ze wacht af en stuurt later expres mee naar paar 4 waardoor er geen 2000 Euro in de pot komt.)

EXTRA: de aanwijzingen van Schiffers.fm

De eerste aanwijzing is een fragment uit het nummer 'You Know Who I Am' van Leonard Cohen. De regels die we te horen krijgen zijn: 'I cannot follow you, my love, you cannot follow me. I am the distance you put between all of the moments that we will be.'

- De zin 'I cannot follow you' kan op Milouska slaan: zij ging als laatste over de brug, er was niemand die haar volgde. Ook volgde zij niemand bij het memoryspel; ze moest als eerste twee bordjes omdraaien.

- De titel 'You Know Who I Am' kan via afvaller Geert ook op Milouska of Toine slaan: tijdens het maken van de test hoor je Geert vertellen (als voice-over) dat hij onder andere Milouska en Toine verdenkt. Weet hij (toch) wie de Mol is maar weet hij te weinig antwoorden? (Door zillionaire)

De tweede aanwijzing is een fragment (intro, instrumentaal) uit het nummer 'Warning Sign' van Coldplay.

- Dikke Controleur: de titel 'Warning Sign' kan slaan op Milouska: zij draagt soms een shirt met daarop een waarschuwingsteken voor radioactieve straling.

- opaweethetbeter: We horen alleen de intro van het nummer. De erop volgende tekst "A warning sign" horen we niet. Ofwel: we krijgen GEEN waarschuwing. De waarschuwing is volgens mij het telefoontje waarin de deelnemers verteld wordt de zwaarste te kiezen. Een persoon is niet bij dat telefoontje: Milouska.

De derde aanwijzing is een fragment uit het nummer 'Gekommen Um Zu Bleiben'  van 'Wir Sind Helden'. De regels die we te horen krijgen zijn: Gekommen um zu bleiben, Wir gehen nicht mehr weg, Gekommen um zu bleiben.'

- Jodocus: de regels kunnen op Milouska slaan. In aflevering 3 zegt zij namelijk: "Ik ben hier niet om vrienden te worden met wie dan ook. (..) Straks staan er drie mensen en eentje wint.. en dat word ik." Milouska is dus gekomen om te winnen. (Om tot het einde te blijven.)

- opaweethetbeter: Het nummer komt van het album 'Von Hier An Blind', wat natuurlijk slaat op het feit dat de mol haar bril was vergeten.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2006, 09:23:57 door Heinz »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #205 Gepost op: 28-03-2006, 12:52:25 »
Ook raar: Richard vertelt in de VARA gids dat hij graag naar Milouska kijkt bij het Jeugdjournaal. Vooral omdat ze samen in widm hebben gezeten. Iemand waarmee je zoveel onenigheid hebt gehad en die zo buiten de groep stond, daar ga je mijns inziens niet nog voor je lol naar kijken. Persoonlijk vind ik haar bij het Jeugdjournaal ook geen uitblinker, dus lijkt me reden te meer om het Jeugdjournaal vooral te mijden.
The British are not impressed.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #206 Gepost op: 28-03-2006, 12:56:35 »
Ook raar: Richard vertelt in de VARA gids dat hij graag naar Milouska kijkt bij het Jeugdjournaal. Vooral omdat ze samen in widm hebben gezeten. Iemand waarmee je zoveel onenigheid hebt gehad en die zo buiten de groep stond, daar ga je mijns inziens niet nog voor je lol naar kijken. Persoonlijk vind ik haar bij het Jeugdjournaal ook geen uitblinker, dus lijkt me reden te meer om het Jeugdjournaal vooral te mijden.
Heb je het interview met Richard bij schiffers.fm al gehoord?
Richard had helemaal niet zo 'n probleem met Milouska, alleen op sommige momenten tijdens opdrachten en door vermoeidheid. Hij hielp haar verder bij het schrijven van een colums.
Op de positie van Milouska buiten de groep wordt de nadruk gelegd, omdat dat het goed doet op tv, maar valt waarschijnlijk wel een beetje mee.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #207 Gepost op: 28-03-2006, 13:11:59 »
Ok. Dan blijft het raar. Waarom is iemand wel vreselijk irritant bezig tijdens opdrachten, maar daarna is ze sociaal en normaal.
The British are not impressed.

Offline Tomás

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #208 Gepost op: 28-03-2006, 14:50:43 »
wat mij nog steeds opvalt aan milouska is dat zon vrolijk meisje zoals ze zich gedraagt buiten de opdrachten opeens veranderd in een onhandig naief molletje als er geld te verdienen valt.

Ik vind dat je dit vooral ziet in bv. aflevering 2, bij het vlot bouwen (waar weinig te mollen viel), is ze een van de enige die écht fanatiek is (DIT IS LEU-HEUK ;D), maar bij de volgende opdracht snapt ze het allemaal niet zo goed en hobbelt ze een beetje op dat paard om vervolgens slechts één pakketje op te halen.

In aflevering 3 heeft ze opeens een opvallend passieve houding, ze "vergeet" haar bril, zodat ze volledig op Frederique moest vertrouwen, maar gaat zich er toch "opeens" mee bemoeien ("nee ik vind het helemaal geen ouderwets kapsel", en bij de foto van Liz "dat lijkt me duidelijk Peggy of Mary-Lou")

Ook bij de tango-opdracht wacht ze rustig passief af ("ik heb me er verder niet mee bemoeid, ik ging maar hoeden tellen"), maar merkt ze dat er een fout antwoord wordt gezegd (paar4), dan duikt ze er opeens bovenop.
Deze tactische omschakeling van haar passief naar actief gedrag, valt totaal niet op in de groep (tenminste niet dat we zien), maar is wel goed voor het wegslibben van de geldpot....

tomás


Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #209 Gepost op: 28-03-2006, 16:19:27 »
Ik vind het er allemaal een beetje te dik bovenop liggen bij Milouska. Lijkt me eerder dat ze zich express beetje verdacht probeert te maken.

Wat wel raar is, is dat ze zonder shekkels in te zetten al weer een ronde verder is.  ::oink::
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #210 Gepost op: 28-03-2006, 17:13:47 »
Ik vind het er allemaal een beetje te dik bovenop liggen bij Milouska. Lijkt me eerder dat ze zich express beetje verdacht probeert te maken.

Wat wel raar is, is dat ze zonder shekkels in te zetten al weer een ronde verder is.  ::oink::
Niks raars aan hoor. Niemand zette shekkels in (behalve Toine dan). Dus ze heeft gewoon evenveel kans

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #211 Gepost op: 28-03-2006, 17:21:30 »
wat mij nog steeds opvalt aan milouska is dat zon vrolijk meisje zoals ze zich gedraagt buiten de opdrachten opeens veranderd in een onhandig naief molletje als er geld te verdienen valt.

Ik vind dat je dit vooral ziet in bv. aflevering 2, bij het vlot bouwen (waar weinig te mollen viel), is ze een van de enige die écht fanatiek is (DIT IS LEU-HEUK ;D), maar bij de volgende opdracht snapt ze het allemaal niet zo goed en hobbelt ze een beetje op dat paard om vervolgens slechts één pakketje op te halen.

In aflevering 3 heeft ze opeens een opvallend passieve houding, ze "vergeet" haar bril, zodat ze volledig op Frederique moest vertrouwen, maar gaat zich er toch "opeens" mee bemoeien ("nee ik vind het helemaal geen ouderwets kapsel", en bij de foto van Liz "dat lijkt me duidelijk Peggy of Mary-Lou")

Ook bij de tango-opdracht wacht ze rustig passief af ("ik heb me er verder niet mee bemoeid, ik ging maar hoeden tellen"), maar merkt ze dat er een fout antwoord wordt gezegd (paar4), dan duikt ze er opeens bovenop.
Deze tactische omschakeling van haar passief naar actief gedrag, valt totaal niet op in de groep (tenminste niet dat we zien), maar is wel goed voor het wegslibben van de geldpot....

tomás



ik kan me niet voorstellen dat de productie haar heeft geïnstrueerd op die manier te mollen

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #212 Gepost op: 28-03-2006, 17:31:16 »
Niks raars aan hoor. Niemand zette shekkels in (behalve Toine dan). Dus ze heeft gewoon evenveel kans
omdat niemand anders ze had bijna, ieder mens zou om te overleven sjekkels inzetten
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #213 Gepost op: 28-03-2006, 17:39:26 »
Maar Geert heeft bewezen dat je zelfs met 2 jokers eruit kan liggen.
Er waren toen meer mensen met jokers, maar ook kandies die ze niet hadden (Richard....euh....)
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #214 Gepost op: 28-03-2006, 17:40:53 »
omdat niemand anders ze had bijna, ieder mens zou om te overleven sjekkels inzetten
Inderdaad. Maar dan is het niet raar dat ze er toch in blijft ondanks der sjekkels

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #215 Gepost op: 28-03-2006, 18:14:12 »
ze heeft al 2 ronde's overleefd zonder een joker in te zetten. Dat betekent dat milouska de 1e keer dat ze geen jokers inzette, al op een goed spoor zit. (er even vanuit gaande dat ze niet de mol is). Nu heeft ze weer een excecutie overleeft zonder haar jokers in te zetten. Ze weet dus dat ze in de goede richting zit. Dan kan ze toch beter haar jokers bewaren om in de finale in te zetten zodat ze meer kans heeft op de pot. (oke ze heeft natuurlijk ook meer kans om bestolen te worden  >:D >:D)
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #216 Gepost op: 28-03-2006, 18:18:16 »
Ik vind het er allemaal een beetje te dik bovenop liggen bij Milouska. Lijkt me eerder dat ze zich express beetje verdacht probeert te maken.

Wat wel raar is, is dat ze zonder shekkels in te zetten al weer een ronde verder is.  ::oink::
Maar, van de meeste kandidaten die ik zichzelf verdacht heb zien maken, zijn er meestal ook stukje biecht waarin ze vertellen dat ze expres aan het klooien waren om verdacht te doen... Milouska gaat zo serieus in op haar acties -> Ik bedoel... als je echt je bril vergeet bij een opdracht, da's toch gewoon grappig. Dat vertel je niet zo emotieloos als Milouska dat doet in haar biecht.
En het heeft verder helemaal geen zin voor de kandidaten om verdacht te doen tijdens de biecht. Milouska leeft zich dus of heel er in, in haar rol als nepmol, of ze is gewoon de mol, of ze is toch niet zo snugger.


Volgens mij is het trouwens een shackle en heb dat nog geen enkele keer goed geschreven op dit forum zien staan. Niet dat ik me druk maak ver de spelling opzich... maar wel de verwarring die is onstaan: Een shackle is een boei/keten. Elke kandidaat heeft maar één shackle. Aan de shackle zitten meerdere jokers (als de kandidaat die nog heeft). Maar een shackle (sjekkel/shekkel) is dus niet hetzelfde als een joker.
(PS: Ik kan me hier eigenlijk niet echt druk om maken, maar het viel me op dat ik het nog niet goed heb gezien... ik ga er in elk geval van uit dat ze niet de valuta 'shekel' bedoelen. De bovenstaande opmerking valt in de categorie nitpicking.)
« Laatst bewerkt op: 28-03-2006, 18:25:30 door Rat »

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #217 Gepost op: 28-03-2006, 18:23:38 »
Sjekkel klinkt gewoon stoerder dan Joker  ;)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #218 Gepost op: 28-03-2006, 20:48:45 »
Sjekkel klinkt gewoon stoerder dan Joker  ;)

Blijf ik bij shekel, dat blijf ik stoerder vinden :P

Maar even reageren op Heinz, die als mol: Milouska heeft:

De derde aanwijzing is een fragment uit het nummer 'Gekommen Um Zu Bleiben'  van 'Wir Sind Helden'. De regels die we te horen krijgen zijn: Gekommen um zu bleiben, Wir gehen nicht mehr weg, Gekommen um zu bleiben.'

- Jodocus: de regels kunnen op Milouska slaan. In aflevering 3 zegt zij namelijk: "Ik ben hier niet om vrienden te worden met wie dan ook. (..) Straks staan er drie mensen en eentje wint.. en dat word ik." Milouska is dus gekomen om te winnen. (Om tot het einde te blijven.)

Merendeel van wat je hier beredeneert klopt inderdaad goed en is in overeenkomstigheid met Milouska. Maar die laastte muzikale aanwijzing vind ik niet sterk. Ze zegt weliswaar dat ze hier is gekomen om te winnen en niet om vrienden te worden met jan alleman MAAR ik vind het daarmee niet logisch om vervolgens het te koppelen aan: "we zijn gekomen om te blijven, we gaan niet meer weg" Tuurlijk, dit suggereert ze direct als ze dat zegt, dus dat ze tot het eind blijft maar wie zegt dat dat zo is?

Gezien de sneakpreview is zij dalijk slachtoffer van een jokerroof, en heeft ze niet gebruik kunnen maken van beide jokers, omdat Frédérique & Peggy die onder elkaar verdeelt hebben (tenminste als je erop mag vertrouwen dat nadat Peggy Milouska haar shekels gestolen heeft er 1 afstaat aan dear Frédérique) Je hoort weliswaar Roderick zeggen terwijl je hem met helm + camera op ziet "en toen vond ik 2 jokers" wat dus refereert naar de lasergame opdracht waarbij op het parcours jokers liggen om op te rapen (denk ik dan) In dat geval zou als Milouska het slim aanpakt haar jokerverlies weer kunnen dichten en dan maakt het als nog geen zak uit of Peg & Fred haar oude jokers van vorige afleveringen stolen of niet.

Dus tja... als er inderdaad weer jokers te verdienen zijn heeft ook Milouska meer kans op blijven tot het eind en dan zou het wel kloppen. Maar voor als nog ben ik daar niet zeker van. Plus dat ik een andere redenatie voor Roderick = de mol heb ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #219 Gepost op: 28-03-2006, 20:53:05 »
Sheql staat cool ::tandpastasmiley::