Auteur Topic: Milouska is de mol!  (gelezen 259609 keer)

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #220 Gepost op: 28-03-2006, 21:06:00 »
Al het onderstaande is al aan bod gekomen in dit topic, maar ik zet het even overzichtelijk op een rijtje...

Heej Heinz,
Goeie samenvatting! Maar ik denk dat de verklaring op twee punten ietsje anders ligt. (Dit heb ook al in de betreffende threads gemeld, maar het past wel bij deze samenvatting)

1. Audiohint 2: Het waarschuwingsteken op de trui van Milouska lijkt me wat teveel voor de hand liggend. Ik denk dat de makers een andere bedoeling hadden met de hint. We horen namelijk alleen de intro van het nummer. De erop volgende tekst "A warning sign" horen we niet. Ofwel: we krijgen GEEN waarschuwing. De waarschuwing is volgens mij het telefoontje waarin de deelnemers verteld wordt de zwaarste te kiezen. Een persoon is niet bij dat telefoontje: Milouska

2. Audiohint 3: Het nummer komt van het album 'Von Hier An Blind', wat natuurlijk slaat op het feit dat de mol haar bril was vergeten.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #221 Gepost op: 28-03-2006, 23:12:40 »
Geert heeft bewezen dat je zelfs met 2 jokers eruit kan liggen.
Er waren toen meer mensen met jokers, maar ook kandies die ze niet hadden (Richard....euh....)

Richard zette toen juist MEER jokers in dan Geert, namelijk 3!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #222 Gepost op: 29-03-2006, 06:27:51 »
Sheql staat cool ::tandpastasmiley::
Binnekort in de NBA: Sheql O'Neill  ::jaja::
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #223 Gepost op: 29-03-2006, 09:14:21 »
Heej Heinz,
Goeie samenvatting! Maar ik denk dat de verklaring op twee punten ietsje anders ligt.

He Opa! Wat een geweldig uitleg van hint 2! Vooral omdat de eerste regel inderdaad 'A warning sign' is. Dit zou zomaar de goede uitleg kunnen zijn. ::jaja::

Offline revelation

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • dall'inizio alla fine.. che divertimento!
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #224 Gepost op: 29-03-2006, 09:46:51 »
He Opa! Wat een geweldig uitleg van hint 2! Vooral omdat de eerste regel inderdaad 'A warning sign' is. Dit zou zomaar de goede uitleg kunnen zijn. ::jaja::


mee eens! briljante uitleg!

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #225 Gepost op: 29-03-2006, 21:42:51 »

mee eens! briljante uitleg!

Inderdaad, goed gevonden.
En toch ist Roderick  ;)
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #226 Gepost op: 30-03-2006, 12:03:13 »
Heej Heinz,
Goeie samenvatting! Maar ik denk dat de verklaring op twee punten ietsje anders ligt. (Dit heb ook al in de betreffende threads gemeld, maar het past wel bij deze samenvatting)

1. Audiohint 2: Het waarschuwingsteken op de trui van Milouska lijkt me wat teveel voor de hand liggend. Ik denk dat de makers een andere bedoeling hadden met de hint. We horen namelijk alleen de intro van het nummer. De erop volgende tekst "A warning sign" horen we niet. Ofwel: we krijgen GEEN waarschuwing. De waarschuwing is volgens mij het telefoontje waarin de deelnemers verteld wordt de zwaarste te kiezen. Een persoon is niet bij dat telefoontje: Milouska

2. Audiohint 3: Het nummer komt van het album 'Von Hier An Blind', wat natuurlijk slaat op het feit dat de mol haar bril was vergeten.


het zal toch niet echt waar zijn he, dat Milouska echt de mol is
dan zou ik immens teleurgesteld zijn

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #227 Gepost op: 30-03-2006, 12:06:24 »
zeg die hint van karel he: er is 50% kans dat de mol een man is, en 50% kans dat de mol een vrouw is

zou dat iets te maken kunnen hebben met het feit dat men datzelfde vaak over baby's zegt, 50% kans?

het is vast al gezegd in dit grote topic...maar toch. en milouska krijgt dus een baby. is milouska dus echt de mol?

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #228 Gepost op: 30-03-2006, 12:14:10 »
Toen ik een baby(boy) in mijn buik had, was ik niet ineens 50% man. Geloof ik. Maar zal eens navraag doen bij mijn omgeving.  ::tandpastasmiley::
Laten we jabberen.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #229 Gepost op: 30-03-2006, 12:30:03 »
maar er was wel vijftig procent kans dat het een man zou worden en 50% kans op een vrouw


als milouska de mol is, maakt dit trouwens ook heel gemakkelijk duidelijk waarom op de website stond dat Milouska's foute antwoord "goed" was...dat was blijkbaar de bedoeling!

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #230 Gepost op: 30-03-2006, 12:46:52 »
shit ze is het gewoon
wat een teleurstelling!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #231 Gepost op: 30-03-2006, 12:58:03 »
shit ze is het gewoon
wat een teleurstelling!

Ik begin juist steeds meer te twijfelen (en meer richting Mary-Lou als Mol te denken.)

In de tango-opdracht zegt Milouska meteen nadat Toine en Mary-Lou zeggen 'ik denk twee': 'Nou, dan is het twee.' Zou een Mol dit zeggen? Het zo snel op geven? Kan je als Mol niet beter even afwachten wat de anderen denken. (Mary-Lou zegt daarna meteen dat ze twijfelt tussen 4 en 2, Toine sluit aan en Peggy later ook.) Later is het wel weer zo dat Milouska aansluit op Richards argument, zoals ik al eerder in dit topic plaatste, maar toch.. dat 'Nou, dan is het twee' aan het begin.. (En Mary-Lou en Peggy lijken de meeste invloed te hebben in het sturen naar paar 4.)

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #232 Gepost op: 30-03-2006, 13:05:27 »
Ik weet het: ze doet verdacht en af en toe beetje raar. Maar dat kan ook spel zijn om juist verdacht te líjken.
Mijn mening is dat het er bij Milouska veel te dik bovenop ligt.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #233 Gepost op: 30-03-2006, 13:45:47 »
Ik begin juist steeds meer te twijfelen (en meer richting Mary-Lou als Mol te denken.)

In de tango-opdracht zegt Milouska meteen nadat Toine en Mary-Lou zeggen 'ik denk twee': 'Nou, dan is het twee.' Zou een Mol dit zeggen? Het zo snel op geven? Kan je als Mol niet beter even afwachten wat de anderen denken. (Mary-Lou zegt daarna meteen dat ze twijfelt tussen 4 en 2, Toine sluit aan en Peggy later ook.) Later is het wel weer zo dat Milouska aansluit op Richards argument, zoals ik al eerder in dit topic plaatste, maar toch.. dat 'Nou, dan is het twee' aan het begin.. (En Mary-Lou en Peggy lijken de meeste invloed te hebben in het sturen naar paar 4.)
Ik hoor Milouska volgens mij ook af en toe zeggen (ook buiten de biechts) dat ze niet zo zeker is als de rest met 2... maar een "nou dan is het twee reactie" kan ik mij heel goed voorstellen, als de opdracht zo obviously mis lijkt te lopen voor de mol... ik bedoel... volgens mij had de mol na het zien van koppel twee, met openlijk geschreeuw van o.a. fred dat het liz was, de moet opgegeven, en er alleen maar van kunnen dromen dat uiteindelijk een ander koppel gekozen werd. Dat de kandidaten uiteindelijk toch nog naar vier gaan kan je gewoon niet zien aankomen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #234 Gepost op: 30-03-2006, 15:27:46 »
een "nou dan is het twee reactie" kan ik mij heel goed voorstellen, als de opdracht zo obviously mis lijkt te lopen voor de mol...

Kan ik me ook wel voorstellen.. (En ze lijkt het ook wat teleurgesteld te zeggen, al is dat heel subjectief en zal je dat niet zo snel vinden als je Milouska niet verdenkt. ;D )

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #235 Gepost op: 30-03-2006, 16:38:56 »
Ik heb ook nog eens goed naar dat stukje zitten luisteren. Ik dacht eerst dat Milouska zei "ja ik ook" toen iemand dacht dat het 4 was. Maar nu hoor ik haar eigenlijk helemaal niet. (Ik dacht dat iemand anders 'nou dan is het twee' zei).
Tot ze op het eind duidelijk zegt tegen Richard: Maar ik vind jouw argument ook wel sterk. Dus dan gaat ze toch mee in 4.

Verder heb ik nog eens gekeken naar de volgorde van de jeugdfoto's. Ik dacht: als Frederique de volgorde fout voorzegt, dan is het een mollenstreek van Fred in plaats van van Milouska. Maar nee, Frederique zegt het rijtje foutloos voor en Milouska maakt gewoon de fout.

Milouska is óf gewoon in de war door haar hormonen, of ze is de mol.  8)
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #236 Gepost op: 30-03-2006, 19:09:24 »
Ik heb ook nog eens goed naar dat stukje zitten luisteren. Ik dacht eerst dat Milouska zei "ja ik ook" toen iemand dacht dat het 4 was. Maar nu hoor ik haar eigenlijk helemaal niet. (Ik dacht dat iemand anders 'nou dan is het twee' zei).
Tot ze op het eind duidelijk zegt tegen Richard: Maar ik vind jouw argument ook wel sterk. Dus dan gaat ze toch mee in 4.

Verder heb ik nog eens gekeken naar de volgorde van de jeugdfoto's. Ik dacht: als Frederique de volgorde fout voorzegt, dan is het een mollenstreek van Fred in plaats van van Milouska. Maar nee, Frederique zegt het rijtje foutloos voor en Milouska maakt gewoon de fout.

Milouska is óf gewoon in de war door haar hormonen, of ze is de mol.  8)

yep ik heb ook naar dat rijtje gekeken, het klopte inderdaad perfect

Offline bingo44

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #237 Gepost op: 30-03-2006, 20:27:34 »
je moet alle afleveringen in je hoofd aan elkaar plakken en per kandidaat kijken.
Elke aflevering maakt milouska een fout maar dat doe peggy ook.
Ik vind Peggy ook verdacht zij zegt ik dacht ook vier , ze zegt ook maar die man is wel houterig . Ze zegt daar bovenop nog eens in de biecht:"we dachten dat we het na zouden moeten doen". Maar je hoort/ziet duidelijk dat Richard fluisterd geheid dat Roderick en Liz er tussen zitten. Dan zegt Peggy nog eens:"Wat zit er tussen?". Roderick en liz fluisterd Richard weer. dus daar liegt ze iedergeval . Voor mij blijft het ook Milouska ik ben al benieuwd of zij dat geld bij die bank heeft gejat. Vind het altijd leuk om te zien wat de mol allemaal gedaan heeft. Dat komt er toch wel he zo'n samenvatting 8)

Offline Kristan

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #238 Gepost op: 31-03-2006, 12:40:57 »

Volgens mij heeft Milouska helemaal geen bril.........

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #239 Gepost op: 31-03-2006, 13:27:36 »
Ik begin juist steeds meer te twijfelen (en meer richting Mary-Lou als Mol te denken.)

In de tango-opdracht zegt Milouska meteen nadat Toine en Mary-Lou zeggen 'ik denk twee': 'Nou, dan is het twee.' Zou een Mol dit zeggen? Het zo snel op geven? Kan je als Mol niet beter even afwachten wat de anderen denken. (Mary-Lou zegt daarna meteen dat ze twijfelt tussen 4 en 2, Toine sluit aan en Peggy later ook.) Later is het wel weer zo dat Milouska aansluit op Richards argument, zoals ik al eerder in dit topic plaatste, maar toch.. dat 'Nou, dan is het twee' aan het begin.. (En Mary-Lou en Peggy lijken de meeste invloed te hebben in het sturen naar paar 4.)

Dit is niet waar, de discussie ging of het nou Koppel 2 of 4 was omdat niet iedereen achter koppel 2 stond. Op een gegeven moment zegt iedereen nou dan moeten we voor koppel 4 gaan. Dan zegt Toine ik zou voor koppel 2 gaan. Uiteindelijk wil het meerendeel voor koppel 4 gaan en gaat hij daarin mee maar hij is het er zelf niet helemaal mee eens! En Peggy gaat daar niet allen in mee maar die kwam er als eerste mee dat het niet koppel 2 was maar koppel 4, zij bracht de rest op een ander spoor!

Volgens mij heeft Milouska helemaal geen bril.........

Kan toch dat ze lenzen heeft... of alleen voor verweg en dus (bijna) nooit op heeft...?
« Laatst bewerkt op: 31-03-2006, 13:30:33 door lollygirl »
Keep Watching