Auteur Topic: Milouska is de mol!  (gelezen 260609 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #300 Gepost op: 1-04-2006, 18:11:13 »
wat me trouwens ook opviel; als milouska bij richard staat.

'ik snap niet dat jij hier bent, je bent er uit gestemd!'

hoezo; er uit gestemd. in widm wordt niemand er uit gestemd.  :-\\
ik denk dat ze nog in de war was van het hele ren-joker-richard gebeuren.. maar toch een rare opmerking hoor.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #301 Gepost op: 1-04-2006, 18:19:36 »
Ja, dat viel mij ook al op. Die dacht zeker dat ze in Big Brother terecht was gekomen ofzo  ;D

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #302 Gepost op: 1-04-2006, 19:16:22 »

Lijkt me logisch. Als Mary-Lou en Roderick gewoon gehoord hadden van het rijtje Sydney - Darwin - Bali dan is 1 ding duidelijk: Darwin kan helemaal nooit het verst liggen, dat is gewoon wegstrepen. Het is van tweeen een.

In Mary's geval betekende dat dat zij de metro in moest, in Roderick's geval dat ze al konden concluderen dat ze helemaal fout zaten en de pot toch al weg was. Toch stapte hij goedgemutst de metro in?!?!?! Dat was omdat Milouska wilde verbloemen naar Roderick dat ze gemold had: om te kunnen mollen moest ze de voorgaande steden dus verzwijgen.

Het zou me niks verbazen als Mary-Lou en Roderick er wel naar gevraagd hebben maar Milouska direct gelogen heeft dat ze dat niet meer wist en de redactie dit natuurlijk niet heeft willen uitzenden.

Ah oké, dus het is alleen om een (eventuele) Molacties te verbloemen.
Want voor de opdracht zelf maakt het niet uit of je voorgaande steden wel of niet noemt. Daarom snapte ik het eerst ook niet (maar ik heb Milouska dan ook niet als hoofdverdachte  ;) )

Offline R-J

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #303 Gepost op: 1-04-2006, 23:22:31 »
ze draagt een hoofddoek op haar hoofd met de tekst 'pirata'

Offline abc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #304 Gepost op: 1-04-2006, 23:58:30 »
Wie van de kandidaten zou er nou opkomen om Liz en Roderick jokers aan te bieden in ruil voor informatie over de tijd die zij met z'n tweeën doorbrachten?
Alleen de mol. Milouska dus.
Waarom? Omdat 1. een kandidaat er weinig aan heeft om TE HOREN van andere kandidaten (misschien een mol erbij) wat er is gebeurd. Waarom zouden ze haar de waarheid vertellen?
2. Omdat een kandidaat geen jokers weggeeft voor zinloze informatie.
De organisatie wil dat Liz en Roderick een kans krijgen om uit te vinden wie de mol is. Dus wat doen ze? Ze sturen de mol op hen af met dit verhaal. Als Liz en Roderick slim zijn, vermoeden ze dat Milouska de mol kan zijn. Vanwege bovengenoemde argumenten.

Verder vond ik Milouska overdreven reageren toen ze Richard in de kooi aantrof: "Hè? Hoe kan dat nou!!!" etc.

Ze ligt niet goed in de groep, al vanaf het begin. Dat is weer eens iets anders, een mol die niet goed ligt in de groep.

Ze weet altijd op het laatste moment haar zin door te drijven: bij de tangodiscussie was zij de laatste die zei: "Ja, democratisch gekozen." (Zo democratisch was het niet, Toine was het er niet mee eens...) En deze aflevering ook weer bij de steden: ze overreedde Mary-Lou, was vast overtuigd van haar gelijk. Terwijl een ander toch zou twijfelen als het gaat om afstanden schatten.
« Laatst bewerkt op: 2-04-2006, 00:08:37 door abc »

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #305 Gepost op: 2-04-2006, 00:20:20 »
Toen Milouska de trein opstapte nadat ze Mary-Lou om de tuin had geleid meen ik een (weliswaar klein) lachje te horen. Is dit iemand anders ook opgevallen?   
« Laatst bewerkt op: 2-04-2006, 11:14:46 door Cosmic Fool »

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #306 Gepost op: 2-04-2006, 01:22:23 »
In het dagboek staat dat de mol wel wist in welke koffer Kuta zich bevond (en dat had ik ook wel verwacht.) De verdeling van de koffers gebeurt vrij chaotisch, en is voor de makers lastig te voorspellen. Uiteindelijk heeft Mary-Lou hem. We weten inmiddels dat Mary-Lou eruit ligt en de mol dus niet is. Er dus twee mogelijkheden: de mol komt ofwel voor Mary-Lou aan de beurt. In dat geval valt te verwachten dat de mol er alles aan zal doen om zelf door te mogen gaan om zo invloed te kunnen uitoefenen. De andere mogelijkheid is dat de mol na Mary-Lou aan de beurt komt. Als de aankomende kandidaat dan de Kuta-koffer heeft valt te verwachten dat de mol er ook in dat geval alles aan zal doen om zelf door te mogen gaan.
We kunnen dus concluderen dat iedereen die heeft gepleit om de ander door te laten gaan niet de mol kan zijn.

In de praktijk zien we het volgende gebeuren:
Station Peru: Toine (Sydney) > Liz (Quebec): Toine denkt dat Quebec verder weg ligt.
Station Piedras: Liz (Quebec) > Peggy (Lissabon): Liz pleit voor Lissabon.
Station Lima: Peggy (Lissabon) > Frédérique (Edinburgh): Peggy pleit voor Edinburgh
Station Saenz Pena: Frédérique (Edinburgh) > Milouska (Darwin): Frederique doet geen moeite om Milouska tegen te spreken. (Milouska gebruikt in gedachten een platte-kaart)
Station Congreso: Milouska (Darwin) > Mary-Lou (Kuta): Mary-Lou doet geen moeite om Milouska tegen te spreken. (Milouska gebruikt wederom een platte kaart)
Station Alberti: Milouska (Darwin) > Roderick (Lisse): Nu maakt het allemaal niets meer uit want de Kuta-koffer ligt eruit
Eindstation: Roderick (Lisse)

Conclusie: Toine, Liz, Peggy, Frederique en Mary-Lou zijn niet de mol.

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #307 Gepost op: 2-04-2006, 01:24:30 »
Toen Milouska de trein opgestapte nadat ze Mary-Lou om de tuin had geleid meen ik een (weliswaar klein) lachje te horen. Is dit iemand anders ook opgevallen?   
Je hebt gelijk! Echt heel duidelijk!

Offline Avonne

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #308 Gepost op: 2-04-2006, 04:18:38 »
Milouska is niet de mol.

En volgens mij draagt een regel in het dagboek van de mol daaraan bij:

Roderick is mijn mol, die moest ervoor zorgen dat hij in elk geval na de koffer met Kuta erin verder kon gaan. Op welke plek, dat maakt niet uit, als het maar na Kuta kwam.
Eensch
Er staat ook nog: Ik kon het rustig aan doen dit keer.
Nou, Milouska was NIET rustig aan het doen, dus die valt af.

Offline Kosmos

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #309 Gepost op: 2-04-2006, 05:57:04 »
Eensch
Er staat ook nog: Ik kon het rustig aan doen dit keer.
Nou, Milouska was NIET rustig aan het doen, dus die valt af.

Kan dat dagboekcitaat niet terugvinden maar het doet me niet zoveel er even van uitgaand dat Milouska wel de mol is.
Roderick was als laatste en zo wie zo pas na de koffer met Kuta erin aan de beurt.
Doel van de mol is geld verliezen en verwarring stichten zonder je zelf verdacht te maken, lijkt me. Milouska speelt alsof ze zo dom is dat het bijna onlogisch (te voor de hand liggend) is dat ze de mol is. Twan maakte meteen al een fout en Marie-Lou was makkelijk te beinvloeden. Het hele sjekkels diefstal gebeuren is een mooie afleiding voor Milouska. Daar hoeft ze als mol zich toch niet druk om te maken (vandaar ook de "deal" met Roderick/Marie-Lou) en dit verklaart ook meteen dat ze er een paar extra nam om de weggegeven sjekkels zogenaamd te compenseren. Doordat niemand haar mag (ze slecht in de groep ligt), stellen ze ook geen lastige vragen aan haar. Is een goede techniek voor een mol, lijkt me zo. "Er staat ook nog: Ik kon het rustig aan doen dit keer." Ja dat klopt de mol heeft immers geen last van de tijd zoals de rest en heeft toch alle vragen goed. Maar als ik de dagboeken erbij haal en vanuit Milouska redeneer kom ik tot de conclusie dat zij de mol toch niet is.
De mol moet bij de mensen zitten die in/bij de kooi betrokken waren en waarbij de rest van die tekst ook nog opgaat. Dus Roderick, Milouska, Twan en Richard. Als je vanuit deze 4 de dagboeken doorneemt vallen de laatste 2 voor mij af. Dan kom ik tot de conclusie dat Roderick de mol moet zijn. "Ik weet wat me te doen staat en alles loopt zoals gepland. Liz steekt als eerste haar hand op." Of de dagboeken zijn er ook voor om ons te misleiden. Dan weet ik het echt niet meer.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #310 Gepost op: 2-04-2006, 11:37:45 »
Wie van de kandidaten zou er nou opkomen om Liz en Roderick jokers aan te bieden in ruil voor informatie over de tijd die zij met z'n tweeën doorbrachten?
Alleen de mol. Milouska dus.
Waarom? Omdat 1. een kandidaat er weinig aan heeft om TE HOREN van andere kandidaten (misschien een mol erbij) wat er is gebeurd. Waarom zouden ze haar de waarheid vertellen?
2. Omdat een kandidaat geen jokers weggeeft voor zinloze informatie.
De organisatie wil dat Liz en Roderick een kans krijgen om uit te vinden wie de mol is. Dus wat doen ze? Ze sturen de mol op hen af met dit verhaal. Als Liz en Roderick slim zijn, vermoeden ze dat Milouska de mol kan zijn. Vanwege bovengenoemde argumenten.

Verder vond ik Milouska overdreven reageren toen ze Richard in de kooi aantrof: "Hè? Hoe kan dat nou!!!" etc.

Ze ligt niet goed in de groep, al vanaf het begin. Dat is weer eens iets anders, een mol die niet goed ligt in de groep.

Ze weet altijd op het laatste moment haar zin door te drijven: bij de tangodiscussie was zij de laatste die zei: "Ja, democratisch gekozen." (Zo democratisch was het niet, Toine was het er niet mee eens...) En deze aflevering ook weer bij de steden: ze overreedde Mary-Lou, was vast overtuigd van haar gelijk. Terwijl een ander toch zou twijfelen als het gaat om afstanden schatten.

Wel Milouska had groot gelijk dat Bali westelijker ligt dan Australië...
dus als je vanaf Buenos Aires naar rechts gaat, lijkt het vrij logisch dat Darwin verder ligt...het probleem is dat via links gewoon een stukje sneller is, dus dan is het net omgedraaid ::trots::

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #311 Gepost op: 2-04-2006, 11:59:54 »
Ik las dit net in de thread over Roderick:

Ik moet de laatste dagen steeds denken aan wat Karel  8) in het programme DeWereld Draait Door zei, voor de start van deze serie WIDM.

De presentator vroeg hem een klein tipje van de sluier op te lichten en Karel zei: de mol is voor 50% een man.
De presentator zei toen: ja logisch, want je hebt 5 mannen en 5 vrouwen  :-\\

Maar Karel zei duidelijk: nee, tis echt niet zómaar een opmerking.
...

Nou ja zeg, moet het nog duidelijker? Molouska krijgt een zoon!

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #312 Gepost op: 2-04-2006, 12:02:31 »
Ik las dit net in de thread over Roderick:

Nou ja zeg, moet het nog duidelijker? Molouska krijgt een zoon!

En die heet dan Roderick  ;)
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #313 Gepost op: 2-04-2006, 12:04:10 »
Wat Joff gevonden heeft (geplaatst in topic afl. 4 is echt prachtig:



In het 'volgende week'-filmpje met beelden van aflevering 4 heeft Milouska het in shot 4 over de wereldbol (deze beelden komen  niet terug in aflevering 4) terwijl ze in aflevering 4 helemaal geen rekening lijkt te houden met het feit dat de aarde een bol is.  Ze zegt nog tegen Roderick (die ze later dan Frederique tegenkomt): "Wat teken je Australie aan een gekke kant" en heeft het in een biecht over een uitgestrekte wereldkaart.

(Nogmaals: dit heeft Joff gevonden, alle credits naar hem.) ::ok::

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #314 Gepost op: 2-04-2006, 12:07:11 »
Erg goed gezien idd. De halte na Frederique is Milouska weer totaal vergeten dat de wereld een bol is.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #315 Gepost op: 2-04-2006, 12:12:08 »
Bedankt Heinz, je hebt een mooi screenshot erbij geplaatst! Precies het juiste screenshot!

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #316 Gepost op: 2-04-2006, 13:47:10 »
hmmm... als ik dit allemaal lees ga ik toch een beetje twijfelen... Zou Milouska dan echt de mol zijn?? Ze kan wel degelijk toneelspelen, gister op het jeugdjournaal deden ze een 1 april grap, dat het jeugdjournaal geen vrouwelijke presentratities meer mocht hebben. Zij speelde heel erg goed mee..

Maar ik heb bij milouska zo'n chandrika gevoel, iemand die heel veel fout doet, heel erg opvalt (ook voor de mensen achter de tv), en ik denk dat het juist een rustige mol is..

Bijvoorbeeld Liz, ik weet echt helemaal niks van haar, die komt zo weinig in beeld!

Offline GEA

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #317 Gepost op: 2-04-2006, 13:53:22 »
Wat Joff gevonden heeft (geplaatst in topic afl. 4 is echt prachtig:



In het 'volgende week'-filmpje met beelden van aflevering 4 heeft Milouska het in shot 4 over de wereldbol (deze beelden komen  niet terug in aflevering 4) terwijl ze in aflevering 4 helemaal geen rekening lijkt te houden met het feit dat de aarde een bol is.  Ze zegt nog tegen Roderick (die ze later dan Frederique tegenkomt): "Wat teken je Australie aan een gekke kant" en heeft het in een biecht over een uitgestrekte wereldkaart.

(Nogmaals: dit heeft Joff gevonden, alle credits naar hem.) ::ok::

Als Milouska probeert uit te leggen waar Darwin en Bali liggen, maakt ze ook van die gebaren, die je zou kunnen interpreteren als een wereldbol.
Ze doet overigens wel erg............ dom!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #318 Gepost op: 2-04-2006, 14:20:35 »
(Zo democratisch was het niet, Toine was het er niet mee eens...)
Hehe... het is juist wel democratie. Democratie is niet eerlijk, maar het mist oneerlijk... De meerderheid beslist, het individu (Toine) verliest.

Offline Molicious

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Volgend jaar ''Wie is de Mol'' in Moldavië?
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #319 Gepost op: 2-04-2006, 14:31:11 »
Milouska is echt niet de Mol, KOMOP HÉ!

4 reden waarom Milouska de Mol niet is:
Een Mol:

-Geeft geen Jokers weg voor informatie die ze waarschijnlijk toch niet krijgt.
-Weet dat iemand uit de groep Jokers van je probeert te stelen(camerabeelden enz.).
-Weet dat als: "'Milouska moet naar buiten'' op de muur staat, dat vooral niet moet doen maar dat iemand een Giga-Grap met je uithaalt.
-Mengt zich niet in te grote discussies(dat valt op!)!!!
  8)
Ik zeg ook maar wat..