Auteur Topic: Milouska is de mol!  (gelezen 260614 keer)

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #460 Gepost op: 17-04-2006, 14:08:42 »
Geen enkele kandidaat in het spel lijkt haar door te hebben, dan ben je toch juist geniaal?

Als ze de mol niet is dan kunnen ze haar niet doorhebben, hé. ;) Bovendien, indien ze wel de mol zou zijn, mag je niet vergeten dat er vaak gelogen wordt over degene die men echt verdenkt. Zo herinner ik me nog uit de derde reeks dat Jantien in een biecht van de finale zei dat ze John verdacht van het mol-schap. Met andere woorden, neem alles maar met een paar korreltjes zout.

Offline roelc

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #461 Gepost op: 17-04-2006, 14:15:00 »
Als Milouska de mol is dan is ze één van de slechtste mollen ooit. Dan past ze wat mij betreft in het rijtje van Nico en Yvon. Een mol moet subtiel de boel in het honderd sturen, goed in de groep liggen en vooral ook - zonder dat iemand het door heeft - anderen proberen verdacht te maken. Milouska doet net het tegenovergestelde.   
idem
maar ze heeft al zo ongelofelijk veel verkeerd gedaan dat ik toch serieus begin te twijfelen...
en vooral omdat ze als laatste over de brug ging in afl1 en dan onmiddellijk 2x -1000euro omdraaide. kan zoiets toeval zijn?

ik hoop oprecht dat zij niet de mol is!

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #462 Gepost op: 17-04-2006, 14:24:32 »
idem
maar ze heeft al zo ongelofelijk veel verkeerd gedaan dat ik toch serieus begin te twijfelen...
en vooral omdat ze als laatste over de brug ging in afl1 en dan onmiddellijk 2x -1000euro omdraaide. kan zoiets toeval zijn?

ik hoop oprecht dat zij niet de mol is!

Ik begrijp wat je bedoelt. Heb je de tweede Vlaamse reeks overigens gezien? Marianne, één van de toenmailge kandidaten, deed ook heel veel verkeerd en wist zich zo heel verdacht te maken bij de anderen. Sterker nog, iedereen die afviel had zelfs op haar gestemd. Ik dacht toen trouwens ook dat ze de mol was. Daarom trap ik er deze keer niet in. ;D

Offline roelc

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #463 Gepost op: 17-04-2006, 14:44:41 »
Ik begrijp wat je bedoelt. Heb je de tweede Vlaamse reeks overigens gezien? Marianne, één van de toenmailge kandidaten, deed ook heel veel verkeerd en wist zich zo heel verdacht te maken bij de anderen. Sterker nog, iedereen die afviel had zelfs op haar gestemd. Ik dacht toen trouwens ook dat ze de mol was. Daarom trap ik er deze keer niet in. ;D
ja marian dupon  ::bravo::
k viel toen ook bijna van mijn stoel toen ik zag dat ze gewonnen was!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #464 Gepost op: 17-04-2006, 15:06:21 »
Citaat van: Rat
Geen enkele kandidaat in het spel lijkt haar door te hebben, dan ben je toch juist geniaal?
Als ze de mol niet is dan kunnen ze haar niet doorhebben, hé. ;) Bovendien, indien ze wel de mol zou zijn, mag je niet vergeten dat er vaak gelogen wordt over degene die men echt verdenkt. Zo herinner ik me nog uit de derde reeks dat Jantien in een biecht van de finale zei dat ze John verdacht van het mol-schap. Met andere woorden, neem alles maar met een paar korreltjes zout.
Hierover ben ik het wel met je eens en ik neem ook alles met een paar korrels zout, vandaar ook 'lijkt' in mijn verhaaltje. Als achter af blijkt dat de kandidaten Milouska al vanaf het begin door hebben (wat niet zo lijkt uit de korte interviewtjes tussen karel en de afvaller), dan ben ik het alsnog met jou eens. Maar, ik ga er nu nog vanuit dat niemand haar door heeft. (Als ze de mol is. ::) )
Maar goed... dan hebben wij nog steeds een verschillende mening over wat een goede mol is, denk ik.

(EDIT=quote-tags gefixed)
« Laatst bewerkt op: 17-04-2006, 16:12:54 door Rat »

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #465 Gepost op: 17-04-2006, 15:21:35 »
Maar goed... dan hebben wij nog steeds een verschillende mening over wat een goede mol is, denk ik.

Dat kan en dat mag. Dit is misschien wel één van de redenen waarom dit programma zoveel succes heeft. We hebben namelijk allemaal een bepaald beeld van hoe een goede mol zich hoort te gedragen. We projecteren die verwachtingen dan op één van de kandidaten en denken dan dat we de mol te pakken hebben. Groot is dan de verbazing van de meesten onder ons als we weer eens verkeerd gegokt hebben. Desalniettemin doen we niets liever dan naar die mol speuren; ons motto luidt dan ook: 'The chase is better than the catch'! :)

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #466 Gepost op: 17-04-2006, 23:30:35 »
Dat kan en dat mag. Dit is misschien wel één van de redenen waarom dit programma zoveel succes heeft. We hebben namelijk allemaal een bepaald beeld van hoe een goede mol zich hoort te gedragen. We projecteren die verwachtingen dan op één van de kandidaten en denken dan dat we de mol te pakken hebben. Groot is dan de verbazing van de meesten onder ons als we weer eens verkeerd gegokt hebben. Desalniettemin doen we niets liever dan naar die mol speuren; ons motto luidt dan ook: 'The chase is better than the catch'! :)
::jaja:: ::ok::

Offline dushi

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #467 Gepost op: 19-04-2006, 16:40:52 »
Is jullie wel eens opgevallen dat onder "overzichten" bij "wie verdenkt wie" Milouska de enige is die nooit genoemd is? Alle andere deelnemers zijn minimaal één keer genoemd bij de verdenkingen. Zou ze nou nooit verdacht zijn (wat me onwaarschijnlijk lijkt) of hebben ze dit bewust nooit in beeld gebracht?!?!?!

Voor mij blijft Milouska de mol!

Offline Stephan1989

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #468 Gepost op: 19-04-2006, 16:52:12 »
Is jullie wel eens opgevallen dat onder "overzichten" bij "wie verdenkt wie" Milouska de enige is die nooit genoemd is? Alle andere deelnemers zijn minimaal één keer genoemd bij de verdenkingen. Zou ze nou nooit verdacht zijn (wat me onwaarschijnlijk lijkt) of hebben ze dit bewust nooit in beeld gebracht?!?!?!

Voor mij blijft Milouska de mol!

Ik ben de laatste tijd veel aan het terugkijken en ik raak meer en meer overtuigd dat Milouska de mol is!
WIDM addicted....

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #469 Gepost op: 19-04-2006, 21:36:40 »
Overzicht Muzikale aanwijzingen & Milouska door verschillende molfans

De eerste aanwijzing is een fragment uit het nummer 'You Know Who I Am' van Leonard Cohen. De regels die we te horen krijgen zijn: 'I cannot follow you, my love, you cannot follow me. I am the distance you put between all of the moments that we will be.'

- De zin 'I cannot follow you' kan op Milouska slaan: zij ging als laatste over de brug, er was niemand die haar volgde. 'You cannot follow me': Milouska draaide als eerste 2 bordjes om bij het memoryspel, ze volgde niemand. (Als you = de Mol en I/me = de kandidaten.)

- De titel 'You Know Who I Am' kan via afvaller Geert ook op Milouska of Toine slaan: tijdens het maken van de test hoor je Geert vertellen (als voice-over) dat hij onder andere Milouska en Toine verdenkt. Weet hij (toch) wie de Mol is maar weet hij te weinig antwoorden?

De tweede aanwijzing is een fragment (intro, instrumentaal) uit het nummer 'Warning Sign' van Coldplay.

- De titel 'Warning Sign' kan slaan op Milouska: zij draagt soms een shirt met daarop een waarschuwingsteken voor radioactieve straling.

- We horen alleen de intro van het nummer. De erop volgende tekst 'A warning sign' (eerste regel van het nummer) horen we niet. Ofwel: we krijgen GEEN waarschuwing. De waarschuwing is volgens mij het telefoontje waarin de deelnemers verteld wordt de zwaarste te kiezen. Een persoon is niet bij dat telefoontje: Milouska.

De derde aanwijzing is een fragment uit het nummer 'Gekommen Um Zu Bleiben' van Wir Sind Helden. De regels die we te horen krijgen zijn: 'Gekommen um zu bleiben, Wir gehen nicht mehr weg, Gekommen um zu bleiben.'

- Het nummer komt van het album 'Von Hier An Blind', wat natuurlijk slaat op het feit dat de Mol haar bril was vergeten. (Milouska was haar bril vergeten in de tokkel/jeugdfoto-opdracht.)

- De regels 'Gekommen Um Zu Bleiben', etc. kunnen op Milouska slaan. In aflevering 3 zegt zij namelijk: "Ik ben hier niet om vrienden te worden met wie dan ook. (..) Straks staan er drie mensen en eentje wint.. en dat word ik." Milouska is dus gekomen om te winnen. (Om tot het einde te blijven.)

De vierde aanwijzing is een fragment uit het nummer 'I Need More' van Iggy Pop. De regels die we te horen krijgen zijn: 'More truth, more intelligence'.

- Slaat de titel 'I Need More' op Milouska die in de fabriek meer jokers pakt dan toegestaan? (Op het papiertje staat 'pak één joker' maar Milouska pakt er twee.) De titel kan ook op Milouska slaan omdat ze van Roderick en Liz meer informatie wil.

De vijfde aanwijzing is een fragment uit het nummer 'How Am I Different' van Aimee Mann. De regels die we te horen krijgen zijn: 'This show is too well designed. too well to be held with only me in mind.'

- Slaat de titel op Milouska die als enige kiest voor de supervrijstelling en in dat opzicht dus anders is dan de rest van de groep?

De zesde aanwijzing is een fragment uit het nummer 'My Little Buttercup' uit de film 'Three Amigos'. De hint start met een intro van een van de zangers: We're gonna do a little number for you, but remember we are a bit rusty so bear with us.. Just like the old days..' Dan start het nummer met de regels: 'My little buttercup has the sweetest smile. Dear little buttercup, won't you stay awhile. Come with me where moonbeams paint the sky. And you and I might linger in the sweet by and by, oh...'

- Slaat de zin 'Just like the old days..' op de race met de oude autootjes? Een 'Buttercup' is een oude Citroën DS 19, maar tussen de drie auto's zat geen Citroën.. Er zat wel een Peugeot tussen en de merken Citroën en Peugeot vormen samen moederbedrijf PSA. Richard en Milouska zaten in de Peugeot en Richard is er uit..

Hier moet toch haast wel een goede uitleg tussen zitten? ;D

Offline Stephan1989

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #470 Gepost op: 19-04-2006, 21:49:51 »
Ik had ook nog egens een hint gelezen over de zin:

'We're gonna do a little number for you, but remember we are a bit rusty so bear with us.. Just like the old days..'

Dat zou slaan op het tellen van Milouska en Richard en dat dat niet zo soepel ging ;)
WIDM addicted....

Offline Joke

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #471 Gepost op: 20-04-2006, 08:48:21 »
Citaat
De vijfde aanwijzing is een fragment uit het nummer 'How Am I Different' van Aimee Mann. De regels die we te horen krijgen zijn: 'This show is too well designed. too well to be held with only me in mind.'


Dit zou ook kunnen slaan op de kleur van de rozen. Een roos is anders van kleur. Ook Milouska is anders van kleur ::jaja::

Offline Eck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #472 Gepost op: 20-04-2006, 09:45:12 »
Milouska is de mol niet, ze is te opvallend.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #473 Gepost op: 21-04-2006, 12:20:39 »
Ik heb lang gedacht dat Milouska de mol niet zou kunnen zijn. Ze komt gewoon te dom en naïef over. Maar aan de andere kant, niemand verdenkt haar. De andere kandidaten zeggen zelfs dat zij ze dan allemaal op het verkeerde been hebben gezet.
Daarnaast komt ze ook heel ver zonder in het begin (wienig) jokers in te zetten.

Het zou best weleens een hele goede taktiek kunnen zijn.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #474 Gepost op: 21-04-2006, 21:45:08 »
molactie van milouska vond ik het steeds weer terug gaan naar der hok, a la george bij de stier, en bij de eersxte opdracht werd er genoeg gemold voor haar.

After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Stephan1989

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #475 Gepost op: 21-04-2006, 21:52:35 »
Waarom ik denk dat Milouska de mol is:

Aflevering 1: Bij de vragenronde wijst ze iemand (Geert) aan die het niet weet. We konden daarvoor zien dat ze het wel duidelijk tegen Chris had verteld. Verder verspreekt ze zich. Richard antwoordt op de vraag ‘Met welk dier vergelijkt Mary-Lou zich?’ eerst met ‘kat’ en verbetert zich daarna met ‘eekhoorn’. Milouska flapt er dan uit: ‘Jah, maar dat is…’.
Bij het memoriespel is ze als 1e aan de beurt en draait dan meteen 2x -1000 om. De kans daarop is zeer klein, maar de mol weet natuurlijk waar ze zitten.

Aflevering 2: Bij het vlotten bouwen brengt ze verkeerde ideeën naar voren en werkt volgens de kandidaten niet goed mee met het bouwen van het vlot. Bij de 2e opdracht kan ze, samen met Richard, maar weinig geld in de pot krijgen.

Aflevering 3: Ze vergeet haar bril mee te nemen en moet daarom op Frédérique vertrouwen. Bovendien vergeet ze de volgorde van de foto’s die ze met Frédérique doorgenomen heeft. Hierdoor komt er minder geld in de pot. Bij de 2e opdracht let ze niet op de dingen, waar ze moet opletten zelfs niet als andere kandidaten er haar daar op wijzen. Ze gaat bovendien voor paar 4 en benadrukt subtiel het argument van Richard ‘dat dit Wie is de Mol? is’.

Aflevering 4: Zij is degene die er voor zorgt dat de koffer met Kuta niet verder gaat. Daarna laat ze zich gemakkelijk overtuigen door Roderick, maar de opdracht is dan toch al mislukt. Bij de 2e opdracht weet ze geen geld te vinden. Bovendien loopt ze in het begin totaal niet door en heeft ze een raar huppelloopje, maar aan het eind kan ze opeens wel doorlopen.

Aflevering 5: Tijdens de rozenopdracht deed ze op zich niet zoveel fout. Dat telefoontje met Roderick is vaag, maar hoeft niet per se iets te betekenen. Wel vind ik het apart om met een mobiel in een rijdende bus te zitten. Ik weet uit ervaring dat de verbinding dan af en toe weg kan vallen. Bij de straatnamenopdracht was ze natuurlijk erg verdacht om voor de supervrijstelling te gaan (met als gevolg dat er flink wat geld uit de pot gaat). ‘Kinderachtig’ vond ik haar echter niet tijdens het spel: gewoon slim bedacht en uitgevoerd.

Aflevering 6:
Tijdens het winkelen maakt ze zich natuurlijk erg verdacht. Ze doet niet goed mee met de andere en haalt stomme acties uit (boekenkast in een sanitairwinkel, barbies). Bij het etentje slaagt haar opdracht er niet in en ik vind haar helemaal niet zoveel moeite doen. Ten eerste moest de mop van Milouska helemaal niet zo grappig zijn en ten tweede vraagt ze niet door aan de gastheer. Die zei het misschien te doen na een paar glazen wijn. Wacht dan even en probeer het nog een keer! Ten slotte is er nog de auto-opdracht. Volgens www.wieisdemol.nl reed ook Milouska erg langzaam, maar komt dit niet duidelijk naar voren in de aflevering.

Over aflevering 7 heb ik nog ff niets te zeggen. Wil die eerst nog een paar keer zien en ik ben nog te verdrietig dat Toine eruit is… :( :P

Behalve acties bij de opdrachten vind ik het ook erg verdacht dat Milouska amper tot geen jokers in zet tijdens de executies.
WIDM addicted....

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #476 Gepost op: 21-04-2006, 21:56:27 »
Ik denk dat die mol ontmoeting later pas is ingelast, dwz toen bleek dat er weinig tot niemand op milouska stemden, om ze een beetje in de goede richting te sturen?

ennuh wat als iemand 5 vragen goed had gehad? dan was het spel al niet meer leuk geweest?
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #477 Gepost op: 21-04-2006, 22:10:37 »
Groepsvolgorde eerste opdracht: Frederique Toine Milouska Peggy Roderick, ideale positie milouska, roderick en peggy zijn moeilijke namen, zo kon ze pcies uitzoeken wie er die opdracht moesten gaan uitvoeren
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline pitta

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #478 Gepost op: 21-04-2006, 22:17:30 »
Uhm...die beredenering snap ik niet helemaal? ???

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #479 Gepost op: 21-04-2006, 22:22:38 »
Uhm...die beredenering snap ik niet helemaal? ???
Nou ze kunnen vantevoren hebben geprobeerd welke naam moeilijk lag onder de Argentijnse bevolking, en dit doorgegeven aan de mol (Milouska)
Vervolgens moest zij in het midden staan, zodat zij kon bepalen welke kandidaten in het rechter(namen raad) groepje kwamen en in het andere groepje. Ze had er bijvoorbeeld ook zelf als 4e of 5e kunnen gaan staan, en dan had zij die opdracht gehad.
After all those years do you still think you can tell heaven from hell