Auteur Topic: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS  (gelezen 49133 keer)

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #120 Gepost op: 8-03-2006, 22:53:52 »
Oke,

This is interesting.

Niets is wat het lijkt is het grote motto van het spel en ik begin steeds meer te geloven dat er een serieuze hint in de poster zou kunnen zitten.

Om deze zaak even overzichtelijk te maken zet ik de feiten even pragmatisch op een rijtje.
(ik gebruik geen foto's want die zijn allemaal met even terugkijken in ditzelfde topic te vinden).

De poster verscheen voor het eerst op 27 februari op treinstations en bushaltes door het hele land.

De poster heeft er maximaal een week gehangen maar voor mijn gevoel slechts een dag of 4 maar weet ik niet helemaal zeker.

De poster heeft een groot nieuw (sinds vorig jaar) mol logo, een wervingstekst en een afbeelding van de avro-bode van de komende week met Karel op de cover.

Achter de avro-bode met Karel ligt nog een andere Avro-bode. Deze is slechts voor een klein gedeelte te zien.
Aan de bovenkant is het heel duidelijk dat het wel degelijk om een avro-bode gaat  want dat is goed te lezen.
Tevens is aan de bovenkant een kruin haar te zien dat donkerblond tot bruin is. Of het hier om een man of vrouw gaat is niet met zekerheid te zeggen.

Aan de linkerkant van deze bewuste tv-gids zijn flarden van de koptekstregels te lezen.
Van onder naar boven valt te lezen:


Nummer


75ste
4 B
me
'M
int

Fa
du
va

Tot zover de zichtbare feiten.

Wat deze zaak zo bijzonder maakt is dat er sinds de eerste vermeldingen van dit onderwerp er nog niemand geweest is die heeft kunnen ontdekken welke avro-bode dit nu is.
Vreemd, want waarom zou de reclamemaker meer moeite doen voor zo'n onschuldige achtergrond dan nodig is.
Het simpelste en eigenlijk meest logische zou zijn dat de avro-bode van de week ervoor onder zou liggen, maar dat is niet het geval.
Iets dieper gezocht zou de avro-bode van de week erna al onder kunnen liggen maar die ligt inmiddels al in de winkel dus is het ook niet geweest.
Het is onwaarschijnlijk om te veronderstellen dat de avro-bode van over pakweg 3 of 4 weken na nu al gedeeltelijk op die poster heeft gestaan want zover van tevoren maken ze die cover niet.

Het is ook zeer onwaarschijnlijk dat het een bode van de afgelopen 3 of 4 weken betreft want gegarandeerd dat er dan inmiddels wel iemand op dit (of een ander) forum die gids uit een nog niet geleegde papier-kliko had opgediept of uit herinnering zeker wist dat het er 1 uit januari was of zo.

Er kunnen volgens mij dus 2 dingen aan de hand zijn met deze achtegrond bode.

1) Er is een 'fake' avro-bode gemaakt door het reclame bureau, puur ter illustratie, kleur is balangrijker dan tekst, het gaat alleen maar om het speelse effect van 'een stapel'  en de avro/woestijvis/widm of de uitgever heeft met deze achtergrondbode niets te maken.

2) Er is doelbewust een avro-bode van iets langer geleden gebruikt en die is doelbewust zo neergelegd als hij nu ligt onder de Karelbode.

In het gaval van 1 zitten we hier alweer 6 pagina's tijd te verdoen (maar wel leuk hoor,... toch?).
Tenzij er iets cryptisch uit de zichtbare tekst te halen valt (zoals het spoor 4B op Utrecht centraal verhaal).


In het geval van 2 kan het bijna niet anders dat er op de 1 of andere manier een hint of verwijzing in die gids of op de cover van die gids staat.

De grote uitdaging zal nu dus zijn om een 1 of ander archief te vinden die ingebonden jaargangen van oude programmagidsen bewaart. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er iemand persoonlijk oude avro-bodes spaart maar als dat wel zo is zou ook zo iemand een grote hulp kunnen zijn.

Van de avro zelf verwacht ik geen hulp in deze zaak, zeker niet als het echt een verborgen hint betreft.
De drukker, of uitgever zou een optie kunnen zijn om te benaderen.

Ergens in een toekomstvisioen zie ik al voor me dat we over 10 weken in de reconstructie-aflevering te horen krijgen dat we allemaal al lang van tevoren hadden kunnen weten dat Liz de mol was want die stond tebslotte op de cover onder de Karel-bode op de posters door het hele land,..... :-[  :(

To be continued,.........

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #121 Gepost op: 8-03-2006, 22:58:20 »
Ik kan je wel vertellen dat televisiegidsen in hun 'Wordt nu lid!' advertenties heel vaak plaatjes gebruiken van heel oude gidsen. Het kan dus zijn dat er in deze posters een soort standaard 'oude avrobode' is gebruikt. En dan loop je op een dood spoor.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #122 Gepost op: 8-03-2006, 23:09:34 »
Ja, gewoon iets standaards, en elke keer als er iets nieuws is om overheen te plakken, plakken ze die er gewoon overheen.

Maar toch, als ik het nu zo zie, staat er in het begin al 'Nummer 75' (oorspronkelijke nummer vd gids is net aan weggevallen, waarschijnlijk expres, kan natuurlijk omdat hij dus vaker wordt gebruikt, maar kan ook omdat eronder dus '75' staat). Zonder nu meteen weer een nieuwe nummer-theorie te ontketenen, zou ik er wel wat in kunnen zien. Het zou een soort code kunnen zijn, M staat dan uiteraard voor mol.
The British are not impressed.

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #123 Gepost op: 8-03-2006, 23:11:56 »
We zullen pas iets weten als we die oude gids vinden.

Tot die tijd blijft het een mogelijke link.

Het is voor zover ik weet ook de eerste keer dat er zulke posters hangen en hoe je het ook went of keert het is wel een officiele bron.
En aangezien er elke nieuwe serie ook wel weer iets nieuws gebeurt,...
waarom niet?

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #124 Gepost op: 8-03-2006, 23:17:38 »
Ja, gewoon iets standaards, en elke keer als er iets nieuws is om overheen te plakken, plakken ze die er gewoon overheen.

Maar toch, als ik het nu zo zie, staat er in het begin al 'Nummer 75' (oorspronkelijke nummer vd gids is net aan weggevallen, waarschijnlijk expres, kan natuurlijk omdat hij dus vaker wordt gebruikt, maar kan ook omdat eronder dus '75' staat). Zonder nu meteen weer een nieuwe nummer-theorie te ontketenen, zou ik er wel wat in kunnen zien. Het zou een soort code kunnen zijn, M staat dan uiteraard voor mol.

Na "nummer" is er direct de rand van de Karel-bode, hoe je daar een nummer doorheen kan zien is mij niet duidelijk.
Ook nummer 75 voor een programmagids is niet mogelijk want een jaar heeft geen 75 weken.

Toch maar een plaatje dan.
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #125 Gepost op: 8-03-2006, 23:25:19 »
Nee, ik kijk daar niet doorheen. Als zodanig:
Nummer 75ste 4 B me 'M int Fa du va
The British are not impressed.

Offline Connie_1983

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #126 Gepost op: 8-03-2006, 23:42:44 »
het enige dat ik kan vinden dat onlangs voor de 75e keer plaatsvond en dat een link kan hebben met de Avro/Avrobode is de 75e Werelddierendag in 2005...dieren..mol..tja leuk maar wijst niet naar een kandidaat

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #127 Gepost op: 9-03-2006, 00:54:53 »
het enige dat ik kan vinden dat onlangs voor de 75e keer plaatsvond en dat een link kan hebben met de Avro/Avrobode is de 75e Werelddierendag in 2005

Ja, die had ik ook gevonden. Het zou dan moeten gaan om de gids voor de periode 1 tot en met 7 oktober 2005. Ik heb al gekeken of er een kandidaat in die periode jarig is maar dat is niet zo.

De Karelcover op de poster is trouwens nep. Vergelijk je Avrobode maar eens met de foto's op pagina 3 van dit topic: er staan op de poster geen teksten links en ook de WIDM-tekst over Karel heen is anders. Gegeven dit feit is het zeer goed mogelijk dat de onderste Avrobode ook nep is en dit vergroot de kans dat er daar een hint zit verstopt. Het mooist zou zijn een oude Avrobode met een foto van de Mol maar dat lijkt mij veel te riskant (je zal maar zien dat een Molfan Avrobodes spaart). Als het dan een puzzel is met die cijfers en letters dan is hij in ieder geval te moeilijk voor mij  :P Als iemand zijn tanden erin wil zetten: Succes!  ;D

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #128 Gepost op: 9-03-2006, 01:57:44 »
Het zou kunnen dat de tekst op de 1 of andere manier in verband staat met de puzzeltjes in de avro-bode.

Maar ik kan er ook nog geen chocola van maken.

'M kan voor Mol staan.

int  met een H ervoor is Hint

75ste ,... alle afleveringen van alle series bij elkaar, hoeveel afleveringen heb je dan nu gehad? kan het zijn dat deze serie de 75ste aflevering is?

4 B , klinkt als een middelbareschoolklasnummer, draai om = D 2.

Google: Faduva en je krijgt de meest onbegrijpelijke sites in een taal waar ik nog niet van heb gehoord.

 ::slaap::


 
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #129 Gepost op: 9-03-2006, 09:50:38 »
Het zou kunnen dat de tekst op de 1 of andere manier in verband staat met de puzzeltjes in de avro-bode.

Maar ik kan er ook nog geen chocola van maken.

'M kan voor Mol staan.

int  met een H ervoor is Hint

75ste ,... alle afleveringen van alle series bij elkaar, hoeveel afleveringen heb je dan nu gehad? kan het zijn dat deze serie de 75ste aflevering is?

4 B , klinkt als een middelbareschoolklasnummer, draai om = D 2.

Google: Faduva en je krijgt de meest onbegrijpelijke sites in een taal waar ik nog niet van heb gehoord.

 ::slaap::


 

Kortom: allemaal veel te vaag  ;D
Lijkt mij verspilde moeite dit helemaal uit te pluizen  ::hypocriet::

Enige waar ik op wacht is mogelijke reactie van de AVRO welk nummer het is.  ::trots::
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #130 Gepost op: 9-03-2006, 09:51:33 »
Misschien is het wel een gids uit 2002, toen bestond de AVRO 75 jaar...  ;)
Niemand herinnert zich natuurlijk meer hoe die cover eruit ziet, maar als je het blad wil zoeken, zou ik daar beginnen. :D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #131 Gepost op: 9-03-2006, 09:52:42 »
Bedankt voor de samenvatting zonnekoning.

Heeft iemand de hele poster als jpg?
Heeft iemand de hele avrobode-deel-van-de-poster als jpg?

Die mis ik nog in dit topic. Er staat wel wat, maar van lage kwaliteit.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #132 Gepost op: 9-03-2006, 10:07:13 »
Misschien is het wel een gids uit 2002, toen bestond de AVRO 75 jaar...  ;)
Niemand herinnert zich natuurlijk meer hoe die cover eruit ziet, maar als je het blad wil zoeken, zou ik daar beginnen. :D

Kijk, das nog eens een goeie aanvulling.  ::ok::
75ste verjaardag... zou hem weleens kunnen zijn idd.
Dat ze standaard het jubileum nummer gebruiken als achtergrond.

We zullen zien.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Martijn.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Moffel is de enige echte Mol", zei Piertje.
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #133 Gepost op: 9-03-2006, 10:11:51 »
Heeft iemand de hele avrobode-deel-van-de-poster als jpg?

Die mis ik nog in dit topic. Er staat wel wat, maar van lage kwaliteit.

 
Ik vind het haar van diegene achterop bij Karel, wel verdacht veel op dat van Richard Groenendijk lijken. Kijk maar!

Bron: richardgroenendijk.nl
It's Student Demonstration Time!!!

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #134 Gepost op: 9-03-2006, 11:23:35 »
mmm, ik zie het nog niet zo Martijn  ::vergroot::.
De kleur komt volgens mij niet overeen.
Daarnaast is de achterkant een duidelijke kuif met scheiding te zien. Bij Richard zie ik toch wat meer springerig haar (niet echt kuif met scheiding).
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline JDM

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #135 Gepost op: 9-03-2006, 11:28:58 »

Ik vind het haar van diegene achterop bij Karel, wel verdacht veel op dat van Richard Groenendijk lijken.

 :) lijkt mij meer Toine, maar verder heb ik in de cijfers/letters nog nix kunnen vinden.

De Karelcover op de poster is trouwens nep. Vergelijk je Avrobode maar eens met de foto's op pagina 3 van dit topic: er staan op de poster geen teksten links en ook de WIDM-tekst over Karel heen is anders.

 :D tis dan ook een WIDM reclame en niet echt een Avrobodereclame. Blijf t raar vinden dat er nog een andere oude(?) gids onder ligt, want waarom, voegt niet echt iets toe aan de reclame.

 ::ok:: goeie start van een nieuw seizoen, zit nu al op iets te puzzelen dat waarschijnlijk nix is nog voordat de serie echt begonnen is  ::vergroot::     

denk aan Mick en alles wat ie deed

Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #136 Gepost op: 9-03-2006, 11:47:34 »
Misschien is het Angela? Zij was in het 75 ste jubilileumjaar nog een Avrocorrifee. Bovendien heeft ze nu plaast moeten maken voor Karel...
'T is maar een lang shot hoor...
De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #137 Gepost op: 9-03-2006, 13:09:11 »

Dat bedoel ik, niet echt een duidelijke foto.
Wat staat er bijvoorbeeld boven "Avrobode" op de achterliggende bode?

Ergo, heeft diegene die het kleine, maar scherpe, plaatje heeft geplaast met de letters, toevallig de hele poster/avrobode ook zo scherp in zijn/haar bezit?

Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Martijn.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Moffel is de enige echte Mol", zei Piertje.
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #138 Gepost op: 9-03-2006, 13:18:34 »
Dan zal je bij Erik TKS moeten zijn.
It's Student Demonstration Time!!!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #139 Gepost op: 9-03-2006, 13:27:42 »
Dat bedoel ik, niet echt een duidelijke foto.
Wat staat er bijvoorbeeld boven "Avrobode" op de achterliggende bode?
Blijkt straks dat daarboven gewoon staat welk nummer het is...  ::rofl::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.