Poll

wat vind je van serie 6, in vergelijking met andere series?

helemaal GE-WEL-DIG!!!
28 (22%)
net zo leuk als altijd
65 (51.2%)
minder leuk dan vroeger
29 (22.8%)
mijn verslaving zakt echt weg
5 (3.9%)

Totaal aantal stemmen: 127

Auteur Topic: wat vind je van serie 6?  (gelezen 43491 keer)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
wat vind je van serie 6?
« Gepost op: 12-04-2006, 14:29:16 »
Hey mensen! Ik zag dit topic op andere WIDM sites en wou ook eens aan jullie vragen: wat vind je van serie 6 in vergelijking met vroegere series???

Als je kritiek hebt, (bv. als je vindt dat de BN-ers niet echt een vooruitgang waren, of dat de AVRO het spel teveel manipuleert dmv. vrijstellingen, jokers en montage-geintjes) schrijf het ook op! Misschien hebben we met zn allen dan een zaak!

Groetjes, Vera ;)
« Laatst bewerkt op: 12-04-2006, 17:22:50 door vveerraak »
Tell me what your telescope says

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: wat vind je van serie 6?
« Reactie #1 Gepost op: 12-04-2006, 14:30:59 »
Hey mesen! Ik zag dit topic op andere WIDM sites en wou ook eens aan jullie vragen: wat vind je van serie 6 in vergelijking met vroegere series???

Als je kritiek hebt, (bv. als je vindt dat de BN-ers niet echt een vooruitgang waren, of dat de AVRO het spel teveel manipuleert dmv. vrijstellingen, jokers en montage-geintjes) schrijf het ook op! Misschien hebben we met zn allen dan een zaak!

Groetjes, Vera ;)

 :o das wel heel erg gevaarlijk, Messen  ;)

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: wat vind je van serie 6?
« Reactie #2 Gepost op: 12-04-2006, 14:32:19 »
Ik vind serie zes veel meer een molserie dan serie 5 to be honest. Volgens mij hebben ze met de komst van Karel wat meer dingetjes omver gegooid en tot nu toe vind ik het eigenlijk een heel goede serie. Al haalt hij het natuurlijk niet bij Portugal, in mijn ogen verreweg de beste Nederlandse molserie ooit gemaakt.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: wat vind je van serie 6?
« Reactie #3 Gepost op: 12-04-2006, 14:42:31 »
Ik vind het op zich nog steeds erg leuk. Maar met BN'ers blijf ik het toch altijd minder leuk vinden dan met onbekende mensen. Vandaar dat ik toch heb gestemd op minder leuk dan vroeger.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: wat vind je van serie 6?
« Reactie #4 Gepost op: 12-04-2006, 15:45:29 »
Minder leuk als vroeger, omdat ik het met Onbekende Nederlanders zowiezo leuker vond!! :)

Maar de serie zelf is weer zeer goed, ik denk qua typisch WIDM beter dan serie 5. Karel zit er goed in, een paar nieuwe elementen erin en het komt allemaal wat strenger over, wat het absoluut leuk maakt!! 8)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: wat vind je van serie 6?
« Reactie #5 Gepost op: 12-04-2006, 15:54:12 »
Ik vind het nog steeds leuk, alleen er zijn series geweest die beter waren. Ik kreeg nu soms het idee of het hele spel alleen maar om die jokers draait  :-\\
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: wat vind je van serie 6?
« Reactie #6 Gepost op: 12-04-2006, 15:59:42 »
Onbekend maakt onbemind ben ik het absoluut niet mee eens als sommige mensen die noemen bij Wie Is De Mol. Want onbekende nederlanders zijn gewoon stukken leuker dan met bekende nederlanders. Je kent de kandidaten gewoon nog helemaal niet, moet ze leren kennen, je begint dus zonder voorkennis over enige kandidaten en stukken objectiever naar mijn mening kijk je naar de kandidaten.

Zelf vind ik Portugal de de beste ooit gemaakt en Argentinie met BN'ers overtreft Australie met BN'ers dus Argentinie komt op plek 2. Gewoon omdat AVRO geleerd heeft hoe het wel aan te pakken met BN'ers en hoe niet. Plus dat Karel en Angela anders presenteren waarbij Karel echt dat ijzige, kille sfeertje prima kan vertolken waar Angela de warme, barmhartige sfeer uitademende naar kandidaten toe.

Daarnaast was reeks 1, Australie met onbekende nederlanders de allereerste keer wat altijd dus nog beter kan en Schotland vind ik te vergelijken met Australie van vorig jaar.

1) Portugal, derde reeks
2) Argentinie, zesde reeks
3) Australie + BN'ers, vijfde reeks & Schotland, tweede reeks
4) Australie, eerste reeks & Canada, vierde reeks
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: wat vind je van serie 6?
« Reactie #7 Gepost op: 12-04-2006, 17:12:05 »
Ik vind persoonlijk met BN'ers minder leuk dan met onbekende mensen. Verder vind ik dat ze soms wel erg ver gaan met die vrijstellingen enz., dat was vroeger echt veel minder, toen moesten de mensen écht gewoon het meeste weten om door te kunnen. Met al die vrijstellingen vind ik het wel minder eerlijk worden. Maar verder mag ik niet klagen. Heb de tweede keuze gestemd.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Nol

  • Forumlid
Re: wat vind je van serie 6?
« Reactie #8 Gepost op: 12-04-2006, 17:43:48 »
Tot nu toe is er weinig mis met de serie, ik vind hem qua opdrachten meer "Mols" als de serie van vorig jaar. Wel denk ik dat ze het spel wat simpeler moeten houden en de podrachten weer moeilijker. Er zijn dit jaar (vorig jaar helemaal niet) namelijk nauwelijks spectaculaire opdrachten voorbij gekomen waarbij de kandidaten ook echt hard moesten denken of werken voor het geld. Er wordt nu te makkelijk omgegaan met geld depot in en uit (laatste opdracht afl.5) en er worden te makkelijk vrijstellingen en jokers weggegeven. Dit maakt het spelvoor zowel de mol als voor dekandidaten makkelijker wat de spanning voor de kijker niet ten goede komt. In dit licht bezien kom ik tot dit rijtje:

1.Mol in Portugal.
2.Mol in Schotland.
3.Mol in Canada.
4.Mol in Australië (beiden)

serie 5 kan ik nog niet plaatsen maar zit denk ik op de hoogte van Canada.

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: wat vind je van serie 6?
« Reactie #9 Gepost op: 12-04-2006, 17:58:47 »
Ik vond 5 leuker  :-[ :-[ :-X  ;)
I'm a real big goblin..

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: wat vind je van serie 6?
« Reactie #10 Gepost op: 13-04-2006, 00:51:12 »
Onbekend maakt onbemind ben ik het absoluut niet mee eens als sommige mensen die noemen bij Wie Is De Mol. Want onbekende nederlanders zijn gewoon stukken leuker dan met bekende nederlanders. Je kent de kandidaten gewoon nog helemaal niet, moet ze leren kennen, je begint dus zonder voorkennis over enige kandidaten en stukken objectiever naar mijn mening kijk je naar de kandidaten.

Zelf vind ik Portugal de de beste ooit gemaakt en Argentinie met BN'ers overtreft Australie met BN'ers dus Argentinie komt op plek 2. Gewoon omdat AVRO geleerd heeft hoe het wel aan te pakken met BN'ers en hoe niet. Plus dat Karel en Angela anders presenteren waarbij Karel echt dat ijzige, kille sfeertje prima kan vertolken waar Angela de warme, barmhartige sfeer uitademende naar kandidaten toe.

Daarnaast was reeks 1, Australie met onbekende nederlanders de allereerste keer wat altijd dus nog beter kan en Schotland vind ik te vergelijken met Australie van vorig jaar.

1) Portugal, derde reeks
2) Argentinie, zesde reeks
3) Australie + BN'ers, vijfde reeks & Schotland, tweede reeks
4) Australie, eerste reeks & Canada, vierde reeks


Ik ben het volledig eens met je. Alleen wil ik nog een kleine nuance toevoegen in het BN'ers vs ON'ers debat. Persoonlijk ben ik ook een voorstander van een reeks met ON'ers, maar deze optie levert ook niet noodzakelijk een leuke reeks op. Het vierde Nederlandse molseizoen is daar imo het sprekende bewijs van. Maar dat had je wellicht ook al door (cf. de gedeelde laatste plaats die je de vierde reeks hebt toegekend).

Mijn mol-rangschikking:

1) Spanje, tweede reeks (Vlaanderen)
2) Italië, derde reeks (Vlaanderen)
3) Portugal, derde reeks (Nederland)
4) Frankrijk, eerste reeks (Vlaanderen)
5) Argentinië, zesde reeks* (Nederland)
6) Australie + BN'ers, vijfde reeks & Schotland, tweede reeks (beiden Ned)
7) Australie, eerste reeks & Canada, vierde reeks (beiden Ned)

* Onder voorbehoud, want kan misschien zelfs nog een plaatsje stijgen.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: wat vind je van serie 6?
« Reactie #11 Gepost op: 13-04-2006, 16:19:50 »
Het is al eerder aangegeven,maar ik mis wel wat omgeving en de kanidaten/spellen mogen wat antosjaster/activer worden. Maar dat begint nu wel te komen,maar het mag nog meer.

Offline always mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ... This is the moment....
Re: wat vind je van serie 6?
« Reactie #12 Gepost op: 13-04-2006, 16:26:55 »
Het is steeds leuker en beter geworden in de loop van deze serie, al hoop ik toch dat WIDM 7 met onbekende nederlanders is :)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: wat vind je van serie 6?
« Reactie #13 Gepost op: 13-04-2006, 16:39:04 »
De serie valt me zo tegen! Ik denk dat de makers steeds minder inspiratie hebben voor het verzinnen van opdrachten. Want ze vallen zoooo tegen allemaal

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: wat vind je van serie 6?
« Reactie #14 Gepost op: 13-04-2006, 19:08:54 »
De serie valt me zo tegen! Ik denk dat de makers steeds minder inspiratie hebben voor het verzinnen van opdrachten. Want ze vallen zoooo tegen allemaal

ach, doe gezond man!!!!!
heus wel dat ze coole opdrachten hebben!

memory, en dat interview ding, dat was inderdaad nix, maar heus wel dat de fabriek en de straatnamen, t kerkhof widm opdrachten zijn. :)

Offline The Hedgehog

  • Forumlid
Re: wat vind je van serie 6?
« Reactie #15 Gepost op: 13-04-2006, 20:27:23 »
Ik vind dat het spel met BN'ers teveel afwijkt van de kern van het spel: ze zijn meer met zichzelf bezig dan met de anderen. Je hoort heel vaak waarom iemand iets deed of had gedaan om zichzelf vrij te pleiten of juist verdacht te maken, maar ze zijn zo weinig met de sabotageacties van de andere kandidaten bezig!! Milouska kan ongestoord haar gang gaan, of ze nou de mol is of niet. Je hebt echte fanatiekelingen nodig in dit spel. Mensen die niet zoals Liz achteraf toegeven dat ze toch niet geschikt zijn, maar kandidaten die willen winnen en voor wie 25.000 euro ook nog echt enorm veel geld betekent.

Offline roelc

  • Forumlid
Re: wat vind je van serie 6?
« Reactie #16 Gepost op: 14-04-2006, 14:03:59 »
Ik ben het volledig eens met je. Alleen wil ik nog een kleine nuance toevoegen in het BN'ers vs ON'ers debat. Persoonlijk ben ik ook een voorstander van een reeks met ON'ers, maar deze optie levert ook niet noodzakelijk een leuke reeks op. Het vierde Nederlandse molseizoen is daar imo het sprekende bewijs van. Maar dat had je wellicht ook al door (cf. de gedeelde laatste plaats die je de vierde reeks hebt toegekend).

Mijn mol-rangschikking:

1) Spanje, tweede reeks (Vlaanderen)
2) Italië, derde reeks (Vlaanderen)
3) Portugal, derde reeks (Nederland)
4) Frankrijk, eerste reeks (Vlaanderen)
5) Argentinië, zesde reeks* (Nederland)
6) Australie + BN'ers, vijfde reeks & Schotland, tweede reeks (beiden Ned)
7) Australie, eerste reeks & Canada, vierde reeks (beiden Ned)

* Onder voorbehoud, want kan misschien zelfs nog een plaatsje stijgen.
het mag gezegd: de vlaamse reeksen waren van veel hogere kwaliteit dan de nederlandse! dan heb ik het vooral over de proeven. de nederlandse proeven zijn ofwel redelijk simpel, ofwel nagedaan van de vlaamse reeksen.
enige uitzondering: de nederlandse reeks 3 in portugal, die was schitteren.
het waren dan ook stuk voor stuk topkandidaten! (george, john, prince, ellen, jantien, harry, ...)
en doe het aub zonder bekende nederlanders! (hoewel de ego's dit jaar wel goed meevallen, dat was vorig jaar anders...)
1. italie, derde reeks vlaanderen
2. portugal, derde reeks nederland
3. frankrijk, eerste reeks vlaanderen
4. spanje, tweede reeks vlaanderen
5. schotland, tweede reeks nederland
6. australie, eerste reeks nederland
7. argentinie, zesde reeks nederland
8. australie, vijfde reeks nederland
9. canada, vierde reeks nederland (ongelofelijk dom van de regie om zo ver en in de koude terug te trekken!)

op naar mijn 10de molreeks :D
jammer dat het in vlaanderen niet meer gemaakt wordt, want er is zeker een ruim publiek voor! maar michiel de vlieger vindt dat het geen nieuwe waarde meer zou geven.

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: wat vind je van serie 6?
« Reactie #17 Gepost op: 14-04-2006, 14:22:18 »
Ik vind t echt n geweldige serie ::ok::
Ik vond eerlijk gezegd widm 5 niet zo leuk, de opdrachten dan, de kandi's waren wel heel leuk, dus was ik bang dat widm 6 ook zo werd, maar dat is gelukkig niet zo want de opdrachten zijn echt geweldig dit jaar! ::ok:: Ik heb 4 Nederlandse serie's gezien en 1 Vlaamse, en ook ik vond widm 3(NL en ook BE) het leukst! Widm 4 NL komt ook bij mij op de laatste plaats, maar eerlijk gezegd vond ik de serie zo slecht nog niet, maar mijn molverslaving ging wel heel erg achteruit ten opzichte van widm3, maar widm 6 krijgt een 2e plaats! ::jaja::

1.Italie, derde reeks vlaanderen & Portugal, derde reeks nederland.
2.Argentinie, zesde reeks nederland.
3.Schotland, tweede reeks nederland.
4.Australie Bn'ers, vijfde reeks nederland.
5.Canada, vierde reeks nederland.

Offline lili(s)chat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • In het land van paranoia is de mol koning
Re: wat vind je van serie 6?
« Reactie #18 Gepost op: 14-04-2006, 19:11:26 »
Ik vind ook dat de Vlaamse reeksen beter waren. Voor mij (als vlaming)vind ik de reeksen met bn'ers niet slechter dan de andere maar dat komt waarschijnlijk omdat ik de helft van die bn'ers niet ken.
Hier is mijn top

1. WIDM3 BE (Italië)
2. WIDM2 BE (Spanje)
3. WIDM3 NL (Portugal)
4. WIDM1 BE (Frankrijk)
5. WIDM6 NL (Argentinië)
6. WIDM2 NL (Schotland)
7. WIDM1 NL (Australië)
8. WIDM5 NL (Australië+....)
9. WIDM4 NL (Canada (brrrrrr))

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: wat vind je van serie 6?
« Reactie #19 Gepost op: 15-04-2006, 16:28:52 »
Als je naar de afgelopen afleveringen kijkt, merk je dat deze serie het Molniveau steeds dichter naderd. De opdrachten worden leuker, spannender en er zijn meer onverwachte wendingen.. erg leuk!

Ik volg widm sinds Portugal, de rest heb ik dus niet gezien, maar als er nog iemand is die ze als torrent aangaat bieden houdt ik mezelf aanbevolen.. ::smekendenopdeknieën::  ;D

gr.
Sprien
The sun came up and reality set in.