Auteur Topic: Aflevering 9: de finale!  (gelezen 68190 keer)

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #180 Gepost op: 8-05-2006, 00:18:43 »
Nee, het klopt niet (en ik weet dat het al is langsgekomen). Ro zegt namelijk dat ze op dat moment 10 minuten meer hebben voor de terugreis dan ze over de heenreis hebben GEDAAN. En dan klopt het niet, ze hebben er 20 minuten over gedaan en dan is 40 minuten 20 minuten meer. Sowieso is de redenatie 30-10 en 30+10 onzin, zo deel je een tocht nooit in en zeker niet als je er over gaat praten.
Maar zoals gezegd: dit zou een slechte molactie zijn, want met dit tijdsbeeld is de animo om terug te gaan alleen maar groter.

Het klopt inderdaad niet, maar op zich vind ik het wel een logische vergissing. Ik denk dat Roderick inderdaad redeneerde vanuit een half uur. De heenreis 10 minuten minder, de terugreis 10 minuten meer. Hij zegt het alleen verkeerd, en ook de anderen leken het er mee eens te zijn.
En dat je een tocht NOOIT indeelt in 30-10 en 30+10? Volgens mij ging het daar nou juist om in deze opdracht. Ze hadden goed bedacht dat ze voor de terugreis méér tijd nodig hadden dan voor de heenreis, simpelweg omdat het zwaarder was. Dus dat die redenatie onzin is ben ik niet met je eens.
« Laatst bewerkt op: 8-05-2006, 00:57:49 door Iris_77 »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #181 Gepost op: 8-05-2006, 00:53:55 »
Ik deel mijn tochten altijd in met standaardwaardes en afwijkingen. Treinreis duurt 1 uur -15 minuten, dan heb ik 15 minuten +15 minuten voor de daaropvolgende busreis. Het voordeel van zo denken is dat het altijd meevalt, omdat je standaardwaarde in de regel genoeg is, maar omdat je de afwijking er van aftrekt of erbij optelt kom je altijd op tijd op je bestemming en heb je in het geval van vertragingen nog wat extra tijd achter de hand.
In envelop 5 had bijvoorbeeld ook kunnen staan dat ze 5 minuten moesten wachten of dat ze per sé het 6e blok ook op moesten halen, anders telde 1 blok niet mee of iets.
The British are not impressed.

Offline ik ben het!

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Het leven is te kort om niet te genieten!
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #182 Gepost op: 8-05-2006, 11:34:56 »
Ik kijk ook wel op wieisdemol.nl. Daar staat een test die je kan maken na de aflevering. Een van de vragen was of de mol als eerste of tweede voor het verhoor bij Karel moest komen. Er stond geen optie van 'derde' bij. En Roderick moest als derde... Zit er een foutje in die test, of is het Frédérique of Milouska?

Volgens mij is het Milouska. In de eerste of tweede aflevering zei ze tegen de kandidaten dat Karel iets gezegd zou hebben. Maar hij had iets heel anders gezegd. Ik ben natuurlijk zo blond dat ik vergeten was waar het precies over gaat, maar vanaf dat moment is Milouska mijn mol! (Toch de aflevering nog maar eens nakijken op wieisdemol.nl.)

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #183 Gepost op: 8-05-2006, 13:33:46 »
Komen we bij Milouska. Die (...) bij het teruglopen steeds schuinweg liep. Dat is niet alleen niet in de goede richting, maar maakt het voor de rest ook zwaarder.

Dat viel mij ook meteen op!

Verder vond ik het een behoorlijk suffe aflevering.
Dat in ie rechtbank was leuk, behalve dat ze voor Ro maar erg stomme polentiele molacties konden bedenken... Was niet erg creatief.
Lisse en Darwin! Daar was nou echt helemaal niks molligs aan!

En Mi met der bril. "Ik heb mijn bril niet bij me"
Wanneer heeft de haar bril wel opgehad dan?


Mijn verstand zegt dat het Ro is en mijn gevoel zegt dat het Mi is.
Zolang het Fre niet is vind ik alles best.

« Laatst bewerkt op: 8-05-2006, 13:38:11 door dopey »
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #184 Gepost op: 8-05-2006, 14:12:58 »
Ik heb Miloeska idd nog niet met een bril op gezien in de afleveringen... lenzen?

Ik hoop nog steeds dat Rod toch echt meer zaken gemold heeft. Dat ze tijdens de rechtbankscenes niet veel konden laten zien, is denk ik gewoon het feit dat het niet opviel wanneer Rod molde. Anders werd het een groot OH-moment, zowel voor de andere kandidaten als ook voor ons.

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #185 Gepost op: 8-05-2006, 16:40:31 »
Mijn verstand zegt dat het Ro is en mijn gevoel zegt dat het Mi is.
Zolang het Fre niet is vind ik alles best.

Offline Tram

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #186 Gepost op: 8-05-2006, 16:49:29 »
Ik heb Miloeska idd nog niet met een bril op gezien in de afleveringen... lenzen?

Ik hoop nog steeds dat Rod toch echt meer zaken gemold heeft. Dat ze tijdens de rechtbankscenes niet veel konden laten zien, is denk ik gewoon het feit dat het niet opviel wanneer Rod molde. Anders werd het een groot OH-moment, zowel voor de andere kandidaten als ook voor ons.

Stel dat roderick de mol is (waar ik wel vanuit ga ;)) dan gaan ze natuurlijk niet vlak voor de laatste test zijn beste molacties laten zien.

Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #187 Gepost op: 8-05-2006, 17:09:45 »
Stel dat roderick de mol is (waar ik wel vanuit ga ;)) dan gaan ze natuurlijk niet vlak voor de laatste test zijn beste molacties laten zien.

ben ik het helemaal mee eens. Met uitzondering van die bril natuurlijk, maar de echte mollenacties (die van de koffer met Lisse was geen echte) krijgen we vrijdag pas te zien ;)
Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #188 Gepost op: 8-05-2006, 17:16:49 »
ben ik het helemaal mee eens. Met uitzondering van die bril natuurlijk, maar de echte mollenacties (die van de koffer met Lisse was geen echte) krijgen we vrijdag pas te zien ;)
Zoals dat hij bij het racen de auto's heeft gesaboteert, zodat de motor afsloeg bij Milous en Fré gewoon niet harder kón rijden  ;D

Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #189 Gepost op: 8-05-2006, 17:21:03 »
Zoals dat hij bij het racen de auto's heeft gesaboteert, zodat de motor afsloeg bij Milous en Fré gewoon niet harder kón rijden  ;D
;D juist!
Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #190 Gepost op: 8-05-2006, 18:47:26 »
Misschien weer een hint ontdekt. Bij de slee opdracht weet Milouska al vóórdat de envelop is opengemaakt dat er 100 inzit.
Bij het 2e honk wil ze persé de steen pakken, ze kan nog net voorkomen dat Roderick die niet pakt. Nu denk ik te weten waarom zij persé die steen wil.
Zij legt de steen eers op de zijkant op de slee en dan zoemt de camera in op de onderkant van de steen. LET NU OP: IK ZIE EEN AFDRUK WAT LIJKT OP HET MOLLOGO !!!!!
Dit kan ook de muziekhint zijn: upside down !!!
Ik weet niet hoe ik een screenshot hier kan plaatsen maar het beeld heb ik stilgezet op punt 9.50
Ook trapt Milouska na verloop van tijd zoutrichels weg en hierop zoomt ook de camera lang in, maar hier kan ik (nog) niets ontdekken.



« Laatst bewerkt op: 8-05-2006, 18:51:58 door yessie »

Offline Zaz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #191 Gepost op: 8-05-2006, 19:01:32 »
Misschien weer een hint ontdekt. Bij de slee opdracht weet Milouska al vóórdat de envelop is opengemaakt dat er 100 inzit.

Heel raar idd, misschien hebben ze al bij de start een enveloppe gekregen waarop staat...op het 1e honk ligt 100 euro...daar staat wel een stapel zoutblokken...??
Wie heeft er op mijn kop gepoept? vraagt de Mol......

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #192 Gepost op: 8-05-2006, 19:05:29 »
Misschien weer een hint ontdekt. Bij de slee opdracht weet Milouska al vóórdat de envelop is opengemaakt dat er 100 inzit.
Bij het 2e honk wil ze persé de steen pakken, ze kan nog net voorkomen dat Roderick die niet pakt. Nu denk ik te weten waarom zij persé die steen wil.
Zij legt de steen eers op de zijkant op de slee en dan zoemt de camera in op de onderkant van de steen. LET NU OP: IK ZIE EEN AFDRUK WAT LIJKT OP HET MOLLOGO !!!!!
Dit kan ook de muziekhint zijn: upside down !!!
Ik weet niet hoe ik een screenshot hier kan plaatsen maar het beeld heb ik stilgezet op punt 9.50
Ook trapt Milouska na verloop van tijd zoutrichels weg en hierop zoomt ook de camera lang in, maar hier kan ik (nog) niets ontdekken.

ik zie er niks in..
kan ook niet print screenen trouwens, als ik plak in paint draait ie t filmpje gewoon verder?  ???

Offline Zaz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #193 Gepost op: 8-05-2006, 19:13:52 »
Misschien weer een hint ontdekt. Bij de slee opdracht weet Milouska al vóórdat de envelop is opengemaakt dat er 100 inzit.
Bij het 2e honk wil ze persé de steen pakken, ze kan nog net voorkomen dat Roderick die niet pakt. Nu denk ik te weten waarom zij persé die steen wil.
Zij legt de steen eers op de zijkant op de slee en dan zoemt de camera in op de onderkant van de steen. LET NU OP: IK ZIE EEN AFDRUK WAT LIJKT OP HET MOLLOGO !!!!!
Dit kan ook de muziekhint zijn: upside down !!!
Ik weet niet hoe ik een screenshot hier kan plaatsen maar het beeld heb ik stilgezet op punt 9.50
Ook trapt Milouska na verloop van tijd zoutrichels weg en hierop zoomt ook de camera lang in, maar hier kan ik (nog) niets ontdekken.


Als de tenten bijna wegwaaien worden ze alle drie gefilmd:
Milouska hoofd boven in beeld, voeten onder.
Frédérique vanaf de zijkant.
Roderick UPSIDE DOWN!!! Kan m dat niet zijn (de muzikale hint) ;D
Wie heeft er op mijn kop gepoept? vraagt de Mol......

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #194 Gepost op: 8-05-2006, 19:17:27 »
Ja, maar ligt de mol upside down of ziet hij de mol zo upside down?
The British are not impressed.

Offline Zaz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #195 Gepost op: 8-05-2006, 19:20:59 »
Ja, maar ligt de mol upside down of ziet hij de mol zo upside down?

Ja, dat is dus net hoe je het zelf ziet...Roderick is voor mij de MOL, dus voor mij is de MOL upside down!
Wie heeft er op mijn kop gepoept? vraagt de Mol......

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #196 Gepost op: 8-05-2006, 19:54:08 »
Citaat van: narcissus
aanwijzingen deze aflevering. Roderick die niet eerst naar een laatste honk loopt,maar gelijk bij de 1e al een zoutblok pakt.Terwijl de dames toch wel logisch nadachten dat je leeg helemaal heen gaat,en terug telkens een btj zwaarder wordt door die blokken.Bespaar je toch een btj krachten.
Is dat zo, ik kan me niet herinneren dat Frédérique en Milouska dat zeiden, dat had ik namelijk zelf ok al wel verzonnen maar het verbaasde me nog dat iemand dat bedacht. Of eigenlijk, dat "de groep" dat niet (gezamelijk) heeft besloten...
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline ik ben het!

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Het leven is te kort om niet te genieten!
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #197 Gepost op: 8-05-2006, 20:50:43 »
Ik heb me hier ook over zitten verbazen, maar ik weet niet meer door wie het idee van 'achteraan beginnen' is weggeveegd. Het leek mij logischer en ik denk dat ze dan een stapel verder waren gekomen.....

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #198 Gepost op: 8-05-2006, 20:54:26 »
Frédérique is de 1e die zegt 'Is het niet slim om eerst naar de verste te gaan?' Milouska gaat hier wel in mee en zegt 'Ja, dat je op de terugweg die blokken meeneemt'.
Roderick is dan degene die heel weifelend zegt 'nou...'.
Verder laten ze hier niet meer over zien/horen.
« Laatst bewerkt op: 8-05-2006, 21:23:50 door Iris_77 »

Offline ik ben het!

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Het leven is te kort om niet te genieten!
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #199 Gepost op: 8-05-2006, 21:00:53 »
Tja, dat wijst wel erg naar Roderick. Niet over nagedacht... of toch een Mollenactie. Blijft voor mij de vraag waarom de AVRO in zijn 'wie is de mol'-site op de vraag "als hoeveelste moest de mol bij karel komen" alleen de opties "als eerste" en "als tweede" gaf. En Roderick kwam als derde.....