Auteur Topic: Aflevering 9: de finale!  (gelezen 68500 keer)

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #160 Gepost op: 7-05-2006, 12:33:02 »
Ik baaaaaal dat ik nog 6 dagen moet wachten!!!
Maar...ik weet nu voor 100% (nou ja misschien 99,99 % wie de mol is). Roderick!!!
En anders ben ik flink beet genomen.. :-[

4 aanwijzingen deze aflevering. Roderick die niet eerst naar een laatste honk loopt,maar gelijk bij de 1e al een zoutblok pakt.Terwijl de dames toch wel logisch nadachten dat je leeg helemaal heen gaat,en terug telkens een btj zwaarder wordt door die blokken.Bespaar je toch een btj krachten.
Roderick met zijn opmerking over dat winnen in combinatie met zijn shirt!
Dat rare harde geluid die bij roderick opspeelt als hij moet terechtstaan in de rechtbank!Voor diegene die dat niet hebben gehoord, bekijk de aflevering weer en je hoort het echt duidelijk.
En als laatste...maar niet onbelangrijke. Niemand heeft dit trouwens ook opgemerkt volgens mij,want ik heb alle berichten gelezen,en niemand heeft het nog opgenoemd.
Als roderick als laatste die test maakt, loopt hij via de andere kant weg,naar de kijker toe,recht in beeld en verandert langzaam in het donker!!!Dit moet gewoon een aanwijzing zijn!De 2 dames lopen naar links en de camera neemt hun op via de bovenste etage...alleen bij roderick dus niet.Hallo..!Hoe duidelijk moet een hint dus zijn???

Voor mij is het duidelijk...Roderigo is mijn molletje met mollenbril!
Carpe Diem!!!

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #161 Gepost op: 7-05-2006, 13:32:23 »
Volgens mij had Roderick ook als enige niet zijn mollenboekje bij zich. Bij Milouska en Frédérique zag je hem echt duidelijk liggen (allebei aan een andere kant). De mol heeft immers geen boekje nodig voor het invullen...

Offline roelc

  • Forumlid
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #162 Gepost op: 7-05-2006, 16:57:09 »
Bij het tenten opzetten en de storm slaat toe, gaat een ieder op haar eigen tent liggen om te beschermen:

Milouska - groene tent -->> MOL kleur
Roderick - blauwpaarse tent
Fré - zilvergrijs


::rofl::

ik zou dan toch eerder zeggen dat een mol grijs is dan groen hoor  ::tandpastasmiley::

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #163 Gepost op: 7-05-2006, 17:17:36 »
Gelukkig zag ik in deze aflevering weer genoeg wat zowel Roderick als Milouska verdacht maakt (dus zal Fre wel de mol zijn ;-) ). Roderick voorkomt dat ze eerst naar het verste blok lopen (maar misschien mocht dat niet volgens de regels). Bij het neerleggen van het laatste blok legt Ro dat blok VOORop. Dat is onhandig, het moeilijkst zijn namelijk de ribbels en dan is een lichte voorkant het handigst. Maar helaas is er in geknipt: Ro legt het laatste blok bovenop de blokken en opeens ligt het er tussenin.
Dan de tijdaanwijzing: Ro zegt lettelijk "we hebben nu 10 minuten meer om terug te lopen dan we hiernaartoe hebben gelopen" dat is fout, ze hadden 20 minuten meer. Maar tegelijkertijd was het niet in het voordeel van de mol om deze fout te maken (hoe minder tijd voor de terugtocht daadwerkelijk overbleef, hoe groter de kans op mislukken).
Komen we bij Milouska. Die steeds verder wilde ("we hebben nu nog niet eens de helft van het geld" of zo) en bij het teruglopen steeds schuinweg liep. Dat is niet alleen niet in de goede richting, maar maakt het voor de rest ook zwaarder.

m0ll0m

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #164 Gepost op: 7-05-2006, 20:08:15 »
Bij het tenten opzetten en de storm slaat toe, gaat een ieder op haar eigen tent liggen om te beschermen:

Milouska - groene tent -->> MOL kleur
Roderick - blauwpaarse tent
Fré - zilvergrijs



sinds wanneer is een mol groen??   :-X ;D ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 7-05-2006, 22:25:07 door mol Thessa »
Triomf!

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #165 Gepost op: 7-05-2006, 20:20:32 »
Bij het tenten opzetten en de storm slaat toe, gaat een ieder op haar eigen tent liggen om te beschermen:

Milouska - groene tent -->> MOL kleur
Roderick - blauwpaarse tent
Fré - zilvergrijs




 ::rofl:: dit is de hint van het jaar mensen  :P

Offline VeeloDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Wat is het fijn in denialland!
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #166 Gepost op: 7-05-2006, 20:27:46 »

 ::rofl:: dit is de hint van het jaar mensen  :P

 ::rofl:: Daar moest ik even om lachen   ;D

En ja, inderdaad, dat lachje in de rechtbank, bevestigd alleen maar de vermoedens die ik al heb. En natuurlijk zeg je niets op die beschuldigingen, wat moet je zeggen als ze waar zijn  ::trots::
House: "I'm thinking the broken bones are a response to the building falling on her head."

Offline ShakaZulu

  • Forumlid
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #167 Gepost op: 7-05-2006, 22:22:03 »
Roderick is het vlgs mij. Hij kreeg een ondubbelzinnige aanwijzing over de mol, zegt vervolgens: Dan heb je het verdomd goed gespeeld en zit bij de stemming zwaar te twijfelen.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #168 Gepost op: 7-05-2006, 22:57:44 »
Dan de tijdaanwijzing: Ro zegt lettelijk "we hebben nu 10 minuten meer om terug te lopen dan we hiernaartoe hebben gelopen" dat is fout, ze hadden 20 minuten meer.
Is al meerdere keren langsgekomen. En het klopt wel. Ze hebben in principe 30 minuten voor heen en 30 minuten voor terug. Omdat er ze heen 30 - 10 minuten over hebben gedaan, hebben ze terug 30 + 10 minuten.
The British are not impressed.

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #169 Gepost op: 7-05-2006, 23:01:21 »
....
In een vande vorige tests was een vraag: is de mol al eens over de Grote Oceaan gevlogen ?

wat zegt Roderick in de rechtbank als verweer waarom ie niet wist dat Darwin verder van Buenos Aires ligt dan Lisse: "ik ben nog nooit over de Grote Oceaan gevlogen"

Maar als je naar Australië gaat, dan vlieg je toch niet over de Grote Oceaan? Want dan vlieg je van Amerika naar het Westen. Als je vanuit NL naar Australië vliegt, dan vliegen we toch oostwaarts?

Dus het kan kloppen dat Rod nooit over de grote oceaan gevlogen heeft, hoewel hij wel (voor WIDM) naar bijv. Australië gevlogen is.....  ::vergroot::

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #170 Gepost op: 7-05-2006, 23:04:47 »
Maar als je naar Australië gaat, dan vlieg je toch niet over de Grote Oceaan? Want dan vlieg je van Amerika naar het Westen. Als je vanuit NL naar Australië vliegt, dan vliegen we toch oostwaarts?

Dus het kan kloppen dat Rod nooit over de grote oceaan gevlogen heeft, hoewel hij wel (voor WIDM) naar bijv. Australië gevlogen is.....  ::vergroot::

ja ik denk dat er maar weinig nederlanders de vlucht tussen australie en amerika hebben gemaakt, vondt het ook nog niet zo gek.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #171 Gepost op: 7-05-2006, 23:05:26 »
Kijk het allemaal nog maar eens na in je atlas, het is echt moeilijk om die afstanden in te schatten zonder kaart. Ook al ben je 20 keer over de Grote Oceaan gevlogen, je hebt altijd de kaart anders in je hoofd.
Maar nogmaals: Ro's fout daar maakte niks meer uit. Mil o.a. had er al voor gezorgd dat de koffer waar het wèl om ging niet verder gekomen was. Lisse & Darwin deden niet eens mee in dat verhaal.
The British are not impressed.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #172 Gepost op: 7-05-2006, 23:06:36 »
Dus het kan kloppen dat Rod nooit over de grote oceaan gevlogen heeft, hoewel hij wel (voor WIDM) naar bijv. Australië gevlogen is.....  ::vergroot::
Wanneer is hij dan voor WIDM naar Australië gevlogen? ???
The British are not impressed.

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #173 Gepost op: 7-05-2006, 23:16:13 »
Wanneer is hij dan voor WIDM naar Australië gevlogen? ???

good question..  ::rofl::
Triomf!

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #174 Gepost op: 7-05-2006, 23:21:30 »
Wanneer is hij dan voor WIDM naar Australië gevlogen? ???
In serie 5, om zich alvast voor te bereiden op het Molschap  ;D  ;D  ;D
 ;)

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #175 Gepost op: 7-05-2006, 23:24:24 »
Om ff bij te prate met Yvon tijdens Yvon-kijkt-een-vorige-WIDM-terwijl-de-anderen-naar-discovery-channel-kijken-over-het-eiland-opdracht, zij liet hem de ins en outs zien hoe het moet.

Ik zei dat, omdat ik me afvroeg waarom hij dan over de GO moet zijn gevlogen ALS hij het gedaan ou hebben. En voor WIDM staat ook al tussen haakjes :p

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #176 Gepost op: 7-05-2006, 23:54:08 »
Oh, je bedoelt vóór WIDM. Dus zeg maar in bijvoorbeeld 1998.
The British are not impressed.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #177 Gepost op: 8-05-2006, 00:03:19 »
Is al meerdere keren langsgekomen. En het klopt wel. Ze hebben in principe 30 minuten voor heen en 30 minuten voor terug. Omdat er ze heen 30 - 10 minuten over hebben gedaan, hebben ze terug 30 + 10 minuten.

Nee, het klopt niet (en ik weet dat het al is langsgekomen). Ro zegt namelijk dat ze op dat moment 10 minuten meer hebben voor de terugreis dan ze over de heenreis hebben GEDAAN. En dan klopt het niet, ze hebben er 20 minuten over gedaan en dan is 40 minuten 20 minuten meer. Sowieso is de redenatie 30-10 en 30+10 onzin, zo deel je een tocht nooit in en zeker niet als je er over gaat praten.
Maar zoals gezegd: dit zou een slechte molactie zijn, want met dit tijdsbeeld is de animo om terug te gaan alleen maar groter.


Offline mistoffelees

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • eindelijk bovengronds
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #178 Gepost op: 8-05-2006, 00:14:38 »
Wat juist uit moloogpunt een voordeel zou zijn, wegens minder geld.
Revenge is a dish best served not

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #179 Gepost op: 8-05-2006, 00:16:27 »
Wanneer is hij dan voor WIDM naar Australië gevlogen? ???

Wiehie, je vraagt je dus ook af waarom die andere plaatsnamen zijn gebruikt.