Auteur Topic: Dick is niet de mol!  (gelezen 87781 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #220 Gepost op: 30-01-2007, 20:30:28 »
Splits je bericht anders op in 3 berichten, leest wat makkelijker dan een Word documentje downloaden. :)

Maar das tri posten :P
*wilde dubbelposten gaan typen  ::rofl::*

Part 1

Muzikale aanwijzing 1:

Turn Turn Turn van The Byrds

Turn, turn, turn, 3 keer afslaan. Eerste keer sloegen ze af bij de Sudoku. Tweede keer bij ik meende de dieselmotor. Ze moesten bij dat bord bepalen hoe groot de afstand was. Ze kozen voor links, Menno bleef achter meende ik. Vervolgens gingen ze met zo'n metalen geval draaien (turn, turn, turn en Dick was de pineut). Wederom kozen de foute afslag en Dick bleef achter. Daarnaast The Byrds, ofwel The Birds, ofwel vogeltjes. Die fluiten en Dick als scheids fluit ook af bij een overtreding.

De groep is net bij elkaar, het spel is begonnen. Er heerst nog harmonie in de groep. >> A time of Love. Alex verdiend een vrijstelling doordat de meerderheid voor 2 keer slaan gaat. Van harmonie gaat het groepsgevoel naar wantrouwen en jaloezie. >> A time of hate. Vanaf dat moment tot aan de test/executie is het oorlog. Oorlog tussen Alex en de groep.Op een bepaald moment komt er weer rust in de groep. Vandaar a time of peace.

Muzikale aanwijzing 2:

One van U2

One slaat op het feit dat Dick als allereerste ging abseilen. Vervolgens was Dick het, die als eerste tegen Renate fluisterde: "Als je niet wil, ga dan gewoon niet" Alex was degene die openlijk bekend maakte niet te gaan. Tel Renate daarbij op en je hebt in het Engels: "He's not going, you too (=U2)?"

En dan de tekst. Is it getting better, ofwel word het beter met de groepsverhoudingen, onderling wantrouwen en geld winnen voor de pot. OF word het beter met de molacties. Or do you feel the same, of blijft het zo. Will it make it easier on you now, will it = de afleveringen. Ofwel, word het voor ons als kijker makkelijker de mol te vangen? You got someone to blame. Kan twee kanten uit: aan de ene kant: Alex & Renate, zij hebben schuld aan het mislukken van de opdracht. Maar aan de andere kant ook Inge, die ingaat op het aanbod. Die drie zijn dus niet de mol. Je kunt de schuld in hun schoenen schuiven.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #221 Gepost op: 30-01-2007, 20:34:37 »
Part 2

Muzikale aanwijzing 3:

The Times They Are A-Changin' van Bob Dylan. De tijden veranderen. Lijkt me duidelijk genoeg. Vanaf nu gaat het roer drastisch om. Paul krijgt een rood scherm in een tussentijdse executie, moet 4 molboekjes pikken. Echter, hij voldoet niet aan zijn opdracht. Hij heeft namelijk 3 molboekjes weten te pikken, de 4de echter heeft hij van Inge "afgetroggeld" toch wel. Niks pikken, gewoon krijgen.

Dit slaat eveneens op die molboekjes stelen opdracht. Aan de kandidaten: hou je ogen wijdopen en let op je notities. Ofwel, let op je molboekje, anders raak je kostbare info kwijt. Nadja, Dick, Eva & Inge raken hun molboekjes kwijt. Maar als mol heb je toch geen molboekje nodig. Je kan er net zo goed op elk velletje een cartoon gaan tekenen. Of zoals Milouska deed op bladzijde 1: Ik ben de mol. Daarnaast heeft dit nog betrekking op de veiling van afl. 4. Maar daar zo straks meer over.
 

Muzikale aanwijzing 4:

Goud en Zilver - Blof

En mijn horloge zegt je dat het tijd is voor veranderingen. Wiens horloge geeft aan wanneer het tijd is voor veranderingen? Die van een scheidsrechter. Die beslist met zijn/haar horloge wanneer de wedstrijd begint, wanneer die eindigt.

Goud en Zilver kunnen slaan op de veiling kavels. Maar ook op De Gouden Kalf. Wie won een gouden kalf? Volgens mij 1 van de actrices. Verder... Dick heeft niets gewonnen, en dus kan je aannemen nergens opgeboden. Maar is dat wel zo. Iig heeft het Dick niets gebracht, die veiling. Daarbij hebben we nog de molboekjes. Nadja won die. Zo heeft ze haar eigen molboekje terug plus die van Inge, Eva & Dick. Ik ben er vrij zeker van dat met behulp van die molboekjes Nadja een machtspositie krijgt. Zeker nu ze ook een vrijstelling "won" / toegewezen kreeg van Dick!!/Menno. Menno vloog eruit, Dick zit er in. Waarom niet als mol een kandidaat een vrijstelling geven? Als mol zijnde heb je hem niet nodig.

En daarnaast kan je een kandidaat een misplaats gevoel meegeven. Hij/zij is dan wel 1 executie verder, maar zal nooit weten of hij/zij goed stemt. Zo saai je dus verwarring bij de kandidaat die de vrijstelling krijgt. Alleen jammer voor Dick dat Nadja zo fel was in de veiling en gewoon haar molboekje terugwon. Plus die van Dick, Eva & Inge. En dan heb ik het nog geeneens over de jokers. Echt, Nadja staat zo veel verder dan de andere kandidaten richting de finale.

En Nevermind, als mol zijnde is het heel slim om als vluchter te werk te gaan. Waarom? Goed, je zorgt wel ervoor dat kandidaten het geld oppikken en jij geen credits opbouwt. MAAR... jij hebt invloed op het wel en wee van de vrijstelling die gemoeid gaat met het wel of niet raak schieten. Je kan heel gemakkelijk je laten schieten en zodoende heb JIJ als MOL de regie over WELKE kandidaat hem krijgt. Betere positie als mol bestaat er niet. En Menno is eruit, dus tja... waarom zou het niet zo kunnen?

En ja ik weet dat die muzikale aanwijzing van afl. 1 niet sterk uitgelegd is, noch die van afl. 3. Maar die van afl. 2 en 4 vind ik toch wel erg neigen richting Dick.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #222 Gepost op: 31-01-2007, 01:14:01 »
Dick heeft ook in alle afleveringen al zeer veel geld uit de pot gehouden. En iedere keer weer zit hij op de molpositie.
Dat ben ik niet met je eens.
The British are not impressed.

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #223 Gepost op: 31-01-2007, 13:25:43 »
Yvondisdemol: wat goed gezegd  ::ok:: Ik ben het met je eens hoor, het kan echt niet anders dan dat Dick de mol is. Ik kan ook haast niet wachten tot morgen, om meer mollenstreken te ontdekken van Dick Mjol  ;D
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #224 Gepost op: 1-02-2007, 00:29:19 »
Klopt limone... en aan de voorstukjes te zien lijkt het een zeer dickmollerige aflevering te worden...  ::joehoe:: voor ons heerlijk ::regenboog::, voor hen die nog in de ontkenningsfase zitten een gruwel  ::rofl:::P
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #225 Gepost op: 1-02-2007, 19:53:34 »
Hihi, ik zag de voorstukjes ook en zag al gelijk 2 of 3 mollenstreken  ::bravo:: Nog een halfuurtje, dan is het zover. Alvast veel kijkplezier!
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Matt

  • Forumlid
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #226 Gepost op: 1-02-2007, 21:46:47 »
Hij is zoooooo de mol!!!

goed vanaf het begin... ;D ::)

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #227 Gepost op: 1-02-2007, 22:01:46 »
Hij is weer goed bezig geweest! Mollen met het stapelen, maar toch iets goed doen voor de groep met die vaten. Zag je die grijns op z'n gezicht? Echt een mollen-lach  ;D
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #228 Gepost op: 1-02-2007, 22:21:09 »
Hij is weer goed bezig geweest! Mollen met het stapelen, maar toch iets goed doen voor de groep met die vaten. Zag je die grijns op z'n gezicht? Echt een mollen-lach  ;D

En er voor zorgen dat de 6 op de plek van de 7 zat. Slim, heel slim en sluw.Verder heeft Nadja hem nu door. Maar dat deert me niet, want Nadja = mijn winnares en Dick = mijn mol.  :D Geweldige aflevering waarin Dick prima bij die blokken via een slinkse, sluwe wijze de opdracht kon saboteren.

En hoe? Door simpelweg het zo klaar te spelen dat de kandidaten de leiding aan jou toe vertrouwen. Je zag toch wat ze zeiden, zoals Inge, Eva, Renate enzo? Dick is de sterke man, echt iets voor hem. Hij greep dat aan en zodoende kon hij ervoor zorgen dat de zes op de plaats van de zeven kwam staan. Et voila... opdracht gesaboteerd.

En bij het vlotvaren trok hij express het Inge vat het water in. Ook een prima mollenactie. Renate mag je dan wel de huid volschelden (aan haar gezicht te zien wilde ze dat echt doen). Of iig je volledig afbranden met kritiek, toch ga je onverminderd door op hetzelfde tempo. Nee, Dick, doe zo voort!
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #229 Gepost op: 1-02-2007, 22:50:17 »
Ik vond Dick ook verdacht deze aflevering.Wel lachen trouwens. Maar dat vond ik de bij overige afleveringen juist niet. Zoals het niet bieden bij de veiling en het als eerste gaan abseilen en niet ingaan op Karels bod...Goed zijn best doen bij de tempelopdracht. Als hij het is vind ik dat echt een mooie prestatie. >:D

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #230 Gepost op: 1-02-2007, 22:51:24 »
Arme Dick  ::rofl::
First you go backwards, but then forwards again

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #231 Gepost op: 1-02-2007, 23:16:35 »
en toen dick in zijn (geloof eerste) biecht het nodig vond om aan zijn gezicht of haar te zitten had hij wel een mooie horloge om!! een biecht daarna had hij een geweldige gouden ring om :) wat speelt hij toch goed in op die muzikale aanwijzingen he!!

Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #232 Gepost op: 2-02-2007, 00:13:53 »
Een mol die eerst 3 en een halve aflevering fanatiek geld in de pot krijgt of in elk geval probeert te krijgen. Er vervolgens -niks- uithaalt als hij vrij spel heeft. Dan dat blok op de verkeerde plek en een vat in het water gooit, maar wel 500, maar verdubbeld, dus 1000 euro weer -in- de pot haalt. Renate deed er echt heel lang over om haar vat op het vlot te krijgen, hij had hem al lang kunnen laten varen, maar deed dat niet. Bij dat andere vat probeerde hij het vlot ook nog tegen te houden, zodat ze op het vat kon kijken, mocht alleen niet baten, had hij ook zo kunnen laten varen, maar deed dat niet.
Nee, hij is het niet.
The British are not impressed.

Offline VeeloDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Wat is het fijn in denialland!
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #233 Gepost op: 2-02-2007, 00:22:57 »
Ik denk ook niet dat Dick de Mol is. Hij is te open, te fanatiek en ik heb hem eigenlijk nooit verdacht. Hij heeft altijd wel grappige opmerkingen  ::rofl:: Hij is echt droog, alleen hij trekt zich dingen wel snel persoonlijk aan.
House: "I'm thinking the broken bones are a response to the building falling on her head."

Offline Matt

  • Forumlid
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #234 Gepost op: 2-02-2007, 00:38:28 »
Op het wieisdemol.nl forum kwam iemand met het volgende....de hint in de fles was....Karel heeft het voor elkaar.......Karel heeft het di(c)k voor mekaar....sterke hint moet ik zeggen ::oink:: ::oink::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #235 Gepost op: 2-02-2007, 01:56:04 »
Stond ook al op widm.com (hier dus). Maar vind ik nou niet zo denderend. Ik zie de aanwijzing meer als dat Karel iets heeft waar iedereen van profiteert, oftewel hij heeft 'het' wat voor elkaar bestemd is.
The British are not impressed.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #236 Gepost op: 2-02-2007, 11:24:15 »
of alle dubbele letters wegstrepen,

kwam ik bijna op eva uit

KAREL HEEFT HET VOOR ELKAAR

als je alle letters die dubbel zijn wegstreept dan houdt je over:

E V A en een F en R  :\'(

(2 K's, 2 H's, 4 E's, 2 A's, 2 O's, 2 R's, 2 T's, 2 L's)

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #237 Gepost op: 2-02-2007, 13:14:39 »
Gisteren op de chat hadden we het over de muzikale hint. Daar werd "Message in a bottle" geopperd van The Police. Is op zich geen slechte keuze. Men dacht al: huh, er zat eigenlijk helemaal geen bericht in een fles, behalve dan dat Karel het voor elkaar heeft. Ik dacht gelijk aan Sting (zanger van the Police). En Sting betekent steken in het Engels. En wie is er gestoken deze aflevering: Dick!!! Ongetwijfeld wel heeeeeeeeeel erg vergezocht of juist erg voor de hand liggend, maar als dit een muzikale hint wordt, dan lig ik in een deuk van het lachen  ::rofl:: ::tandpastasmiley:: Even de hint afwachten dan maar, dan kunnen we weer verder speculeren.
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Flogging Molly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #238 Gepost op: 2-02-2007, 16:11:28 »
In het begin van de olifanten opdracht zegt Dick: "Dit is de allerzwaarste, nummer 7" Hij is dus degene die bepaalt dat nummer 7 helemaal rechts komt. Niemand was toen al echt met die opdracht bezig en omdat hij wel fanatiek was kon hij de onderste twee blokken makkelijk verwisselen. Niemand kon het daarna nog controleren.

Perfecte mol actie: hij zorgt er in zn eentje voor dat de opdracht mislukt en toch krijgt hij de credits want hij heeft het hardst gewerkt!!  ::ok::


Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #239 Gepost op: 2-02-2007, 16:19:49 »
Pcies, hij heeft dus echt goed werk geleverd als mol  ::ok::
I got that tunnel vision going through my  head