Part 2
Muzikale aanwijzing 3:
The Times They Are A-Changin' van Bob Dylan. De tijden veranderen. Lijkt me duidelijk genoeg. Vanaf nu gaat het roer drastisch om. Paul krijgt een rood scherm in een tussentijdse executie, moet 4 molboekjes pikken. Echter, hij voldoet niet aan zijn opdracht. Hij heeft namelijk 3 molboekjes weten te pikken, de 4de echter heeft hij van Inge "afgetroggeld" toch wel. Niks pikken, gewoon krijgen.
Dit slaat eveneens op die molboekjes stelen opdracht. Aan de kandidaten: hou je ogen wijdopen en let op je notities. Ofwel, let op je molboekje, anders raak je kostbare info kwijt. Nadja, Dick, Eva & Inge raken hun molboekjes kwijt. Maar als mol heb je toch geen molboekje nodig. Je kan er net zo goed op elk velletje een cartoon gaan tekenen. Of zoals Milouska deed op bladzijde 1: Ik ben de mol. Daarnaast heeft dit nog betrekking op de veiling van afl. 4. Maar daar zo straks meer over.
Muzikale aanwijzing 4:
Goud en Zilver - Blof
En mijn horloge zegt je dat het tijd is voor veranderingen. Wiens horloge geeft aan wanneer het tijd is voor veranderingen? Die van een scheidsrechter. Die beslist met zijn/haar horloge wanneer de wedstrijd begint, wanneer die eindigt.
Goud en Zilver kunnen slaan op de veiling kavels. Maar ook op De Gouden Kalf. Wie won een gouden kalf? Volgens mij 1 van de actrices. Verder... Dick heeft niets gewonnen, en dus kan je aannemen nergens opgeboden. Maar is dat wel zo. Iig heeft het Dick niets gebracht, die veiling. Daarbij hebben we nog de molboekjes. Nadja won die. Zo heeft ze haar eigen molboekje terug plus die van Inge, Eva & Dick. Ik ben er vrij zeker van dat met behulp van die molboekjes Nadja een machtspositie krijgt. Zeker nu ze ook een vrijstelling "won" / toegewezen kreeg van Dick!!/Menno. Menno vloog eruit, Dick zit er in. Waarom niet als mol een kandidaat een vrijstelling geven? Als mol zijnde heb je hem niet nodig.
En daarnaast kan je een kandidaat een misplaats gevoel meegeven. Hij/zij is dan wel 1 executie verder, maar zal nooit weten of hij/zij goed stemt. Zo saai je dus verwarring bij de kandidaat die de vrijstelling krijgt. Alleen jammer voor Dick dat Nadja zo fel was in de veiling en gewoon haar molboekje terugwon. Plus die van Dick, Eva & Inge. En dan heb ik het nog geeneens over de jokers. Echt, Nadja staat zo veel verder dan de andere kandidaten richting de finale.
En Nevermind, als mol zijnde is het heel slim om als vluchter te werk te gaan. Waarom? Goed, je zorgt wel ervoor dat kandidaten het geld oppikken en jij geen credits opbouwt. MAAR... jij hebt invloed op het wel en wee van de vrijstelling die gemoeid gaat met het wel of niet raak schieten. Je kan heel gemakkelijk je laten schieten en zodoende heb JIJ als MOL de regie over WELKE kandidaat hem krijgt. Betere positie als mol bestaat er niet. En Menno is eruit, dus tja... waarom zou het niet zo kunnen?
En ja ik weet dat die muzikale aanwijzing van afl. 1 niet sterk uitgelegd is, noch die van afl. 3. Maar die van afl. 2 en 4 vind ik toch wel erg neigen richting Dick.