Auteur Topic: Menno is niet de mol!  (gelezen 68422 keer)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #40 Gepost op: 5-01-2007, 11:58:20 »

Ik kan me voorstellen dat je aan gebruiksvoorwerpen denkt maar om dan je schoenen uit te trekken? Ga je dan verder als een held op sokken....?


Volgens mij deed Menno alleen zijn schoenen uit om zijn sokken uit te kunnen trekken, en deed hij de schoenen daarna weer aan.
Tell me what your telescope says

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #41 Gepost op: 5-01-2007, 13:09:21 »
Volgens mij deed Menno alleen zijn schoenen uit om zijn sokken uit te kunnen trekken, en deed hij de schoenen daarna weer aan.
Volgens mij ook.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #42 Gepost op: 5-01-2007, 16:37:42 »

 Sinds wanneer bestaat toeval niet meer????????
Heeft nooit bestaan.
The British are not impressed.

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #43 Gepost op: 5-01-2007, 22:48:05 »
De Mol wist ongetwijfeld dat die Aziaat een meter had met niet West-Europese maten.
Het vragen van een meter aan die Aziaat is een echte Mollestreek.
Kan iemand bevestigen dat het inderdaad Menno was die de meter ging vragen?


Menno vroeg het ZEKER weten, heb net gekeken :)

En dat is inderdaad een mollenstreek. Goodwill kweken bij je mede kandidaten door heel fanatiek de opdracht te doen, en toch heeft het dan totaal geen zin....

Als als dan iemand zegt: ''zijn het niet japanse meters''.

Oh ja... Japanse meters o.i.d.

Offline roel-online

  • Forumlid
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #44 Gepost op: 5-01-2007, 23:34:43 »
De Mol wist ongetwijfeld dat die Aziaat een meter had met niet West-Europese maten.
Het vragen van een meter aan die Aziaat is een echte Mollestreek.
Kan iemand bevestigen dat het inderdaad Menno was die de meter ging vragen?
In dat geval vind ik hem heel verdacht.
Verder viel hij wel wat veel op in deze aflevering, wat eigenlijk on-mols is.
Misschien een nieuwe taktiek.
Menno is mijn hoofdverdachte, maar ik twijfel wel.

Precies! Dan de hele weg gaan meten en vervolgens heel droog zeggen 'Ooh, jáá, japanse meters.' Heel verdacht! Dat wéét je toch als je zo bereisd bent en dat zie je toch terwijl je aan het meten bent?

Volgens mij deed Menno alleen zijn schoenen uit om zijn sokken uit te kunnen trekken, en deed hij de schoenen daarna weer aan.

Want dan kunnen je sokken mooi in de koffer, wordt ie lekker zwaar van!? Maar dat kan geen mollenstreek zijn.

Nog iets heel opmerkelijks: heel afwijkende camerastandpunten bij de executie bij Menno! De camera bewéégt ook als Menno de executie doet, bij anderen niet! Verdacht! ::trots::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #45 Gepost op: 5-01-2007, 23:57:28 »
Menno zegt ook als hij aan het meten quasi-triomfantelijk: 'Die mol die bááált'. Een weinig over the top, dunkt me.  :-X
Woosie down?

Offline mollemania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Diem - Pluk de Dag
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #46 Gepost op: 6-01-2007, 09:52:27 »
Heeft iemand van jullie misschien ooit een uitzending van Herexamen gezien of opgenomen. Wil die persoon dan eens controleren of er altijd bij de introductie van dit progrmaa dezelfde woorden op het bord zijn geschreven bij de introductie.

Waarom zal je zeggen?

Het viel me op dat tijdens de het introductiefilmpje

1. Menno staat voor een groen bord (de mol valt niet af)
2. Op het bord staat linksboven Memno het woord MOLLIG geschreven.
3. In de uitzending van herexamen die wordt getoond meen ik Karel van der Graaf als gast te herkennen.



Dat is zo duidelijk als wat..... of toch ?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #47 Gepost op: 6-01-2007, 11:31:59 »
Heeft iemand van jullie misschien ooit een uitzending van Herexamen gezien of opgenomen. Wil die persoon dan eens controleren of er altijd bij de introductie van dit progrmaa dezelfde woorden op het bord zijn geschreven bij de introductie.

Waarom zal je zeggen?

Het viel me op dat tijdens de het introductiefilmpje

1. Menno staat voor een groen bord (de mol valt niet af)
2. Op het bord staat linksboven Memno het woord MOLLIG geschreven.
3. In de uitzending van herexamen die wordt getoond meen ik Karel van der Graaf als gast te herkennen.





Menno presenteert Herexamen. Zou dit kunnen betekenen dat hij de mol is? In de zin van: "De mol heeft geen herexamens nodig, die slaagt altijd" :P Maar ik zal er opgaan letten, kijk namelijk geregeld herexamen en vind het dus ook leuk dat Menno meedoet. Ben benieuwd of het schoolbord ons info gaat geven.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #48 Gepost op: 6-01-2007, 11:37:36 »
Na aflevering 1 mols/ onmolse acties :

MOLS:
- Alex’ clip als hij zichzelf moet omschrijven is een van hem als Marco Borsato bij Kopspijkers. Zelfde initialen als Menno Bentveld.
- Menno somt in zijn filmpje geen karakter eigenschappen op, maar zegt alleen dat hij de mol zou kunnen zijn.
- Probeert Alex erg verdacht te maken nadat die een vrijstelling behaalt heeft.    

ONMOLS:
- Menno doet erg onmols door zich vrijwillig op te offeren, en achter te blijven.
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #49 Gepost op: 6-01-2007, 11:44:19 »
ONMOLS:
- Menno doet erg onmols door zich vrijwillig op te offeren, en achter te blijven.

Doordat hij zichzelf opofferde koos de groep er uiteindelijk voor de verkeerde richting en dat koste hen 250 euro. Niet veel.. maar toch!
The sun came up and reality set in.

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #50 Gepost op: 6-01-2007, 11:49:24 »
Ohw.. koste dat nog geld ook ..!! 
Dankje, mols dus (maar hij had veel meer geld kunnen wegnemen bij de laatste opdracht?)


Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #51 Gepost op: 6-01-2007, 11:56:44 »
Ohw.. koste dat nog geld ook ..!! 
Dankje, mols dus (maar hij had veel meer geld kunnen wegnemen bij de laatste opdracht?)




Probeerde dat misschien met meten met Japanse meters (dat meetlint)?
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline LozegtDickismol

  • Forumlid
  • Dick 'kan niet zo goed kaartlezen' ;)
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #52 Gepost op: 6-01-2007, 17:50:26 »
Hoi, ik denk niet dat hij het is, heb het net nagekeken en vrijwillig vertelt hij van zijn vrouw en kinderen. De mol weet dat daarna een filmpje volgt over 5 ballen en 5 appels en een vrouwenstem die daar ook nog eens de nadruk op let. De mol zou hele andere dingen hebben verteld en dan hadden Renate en Inge het nooit geraden.


Greetz, Lo

Offline henkj

  • Forumlid
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #53 Gepost op: 6-01-2007, 19:26:48 »
Na aflevering 1 mols/ onmolse acties :

MOLS:
- Alex’ clip als hij zichzelf moet omschrijven is een van hem als Marco Borsato bij Kopspijkers. Zelfde initialen als Menno Bentveld.
- Menno somt in zijn filmpje geen karakter eigenschappen op, maar zegt alleen dat hij de mol zou kunnen zijn.
- Probeert Alex erg verdacht te maken nadat die een vrijstelling behaalt (behaald!) heeft.

Hier zou ik een molse actie aan willen toevoegen, namelijk
het feit dat Menno nogal opdringerig en brutaal zei dat Alex
het antwoord op Karel van der Graaf zijn vraag "Wat was de
vroegere naam van Thailand?" wel zou weten. (Het antwoord was Siam). Alex antwoordde echter dat hij het antwoord op die vraag NIET wist.
 
Volgens mij wist Menno dat Alex bovengenoemd antwoord niet wist.
Dit was dus een sabotage-actie van Menno om minder geld voor
de groep te verdienen!     

« Laatst bewerkt op: 6-01-2007, 19:29:05 door Bakkertje, Reden: quote aangepast »

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #54 Gepost op: 6-01-2007, 20:05:24 »
Heeft iemand van jullie misschien ooit een uitzending van Herexamen gezien of opgenomen. Wil die persoon dan eens controleren of er altijd bij de introductie van dit progrmaa dezelfde woorden op het bord zijn geschreven bij de introductie.

Waarom zal je zeggen?

Het viel me op dat tijdens de het introductiefilmpje

1. Menno staat voor een groen bord (de mol valt niet af)
2. Op het bord staat linksboven Memno het woord MOLLIG geschreven.
3. In de uitzending van herexamen die wordt getoond meen ik Karel van der Graaf als gast te herkennen.

Jammer, maar helaas. Ik had gehoopt dat dat 'mollig' een serieuze hint was, maar het bord is standaard zo (zie hier). In de uitzending was inderdaad Karel te gast (klikhier, onder sprekers staat hij als kandidaat).

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #55 Gepost op: 6-01-2007, 21:05:42 »
Ja ik dacht ook Karel te zien! Zei het nog tegen mijn zus, maar die geloofde het niet. Maar is het dus echt waar ::rofl:: ::rofl::

Offline mollemania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Diem - Pluk de Dag
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #56 Gepost op: 7-01-2007, 10:38:56 »
Wat mij in de eerste aflevering het meeste is opgevallen is de reactie van Menno als tijdens de HUISJE-BOOMPJE-BEESJE opdracht hij erg verschillend gedrag vertoont.
Eerst is hij erg enthousiast in het vertellen "Ïk ben Menno, getrouwd, 3 kinderen, cavia's " (ook door de anderemn wordt daarom spontaan gelachen). Als dan echter de filmjes beginnen zit hij gespannen en iets naar achteren gedoken (zodat de anderen zijn reactie niet goed kunnen zien want dan moeten ze zich omdraaien en dat valt op) te kijken. Hij lijkt in het geheel niet te reageren als hij dan zijn eigen Vrouw en Huisje ziet. De spontaniteit zoals eerder getoond is niet te zien. Zelfs als Nadja die naast hem zit lachend naar hem kijkt vertrekt hij geen spier. Wil hij niet dat de anderen aan hem merken dat het ZIJN filmpje is. Ik zou glimmen als ik in Thailand plotseling merk dat mijn vrouw in beeld komt. Al is het maar haar stem.
Dat is zo duidelijk als wat..... of toch ?

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #57 Gepost op: 7-01-2007, 11:28:11 »
ik denk wel dat hij het is
hij molt vrij subtiel in de eerste aflevering

Offline LozegtDickismol

  • Forumlid
  • Dick 'kan niet zo goed kaartlezen' ;)
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #58 Gepost op: 7-01-2007, 13:39:09 »
Ik had vooraf ook nog even twijfel over Menno maar zijn acties zijn zo onmols... ik vermoed zelfs sterk dat hij er nu uitvliegt... typisch iets voor de regie om het lastig te laten zien bij de preview en het voorstukje. Uit Eva maak ik echter op dat ze aan het gliden zijn, Menno's activiteit in het beginstukje. En zijn slot denk ik.
Greetz, Lo

Offline Levina

  • Forumlid
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #59 Gepost op: 7-01-2007, 16:41:42 »
Dat van die rolmeter was mij inderdaad ook al opgevallen. Alleen de mol moet weten dat ze in dat winkeltje zo'n rolmaat hebben. Want zeg nou eerlijk, wie heeft zo'n rolmaat altijd voorhanden liggen, hem zo snel ergens vandaan getoverd en wie heeft zo'n lange rolmaat?!  ???
Menno lijkt allemaal heel goed bezig door zo fanatiek bezig te zijn met de rolmaat.. Dat hij zich opoffert maakt niet zo heel veel uit, want het was toch de laatste keer dat ze tussen rechts en links moesten kiezen..

Wel vreemd dat, wanneer Menno de mol zou zijn, hij niet langer door was gegaan met het verzamelen van jokers (in ieder geval tot 5 jokers bij de 6de verdiende ze immers geld) Want dat hij veel jokers heeft vergroot de geloofwaardigheid dat hij blijft zitten in het spel.

Verder had Menno in de eerste aflevering een groen overhemd aan, maar dat hadden er geloof ik meerdere.. (Maar bij hem viel het zo op..) Dus dat hoeft niets te betekenen.

Daarbij vond ik dat Menno tijd rektte door over zijn cavia's te beginnen.

Wat denken jullie?